Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskodaclub.bg

tihoslav

До Цариброд-Сърбия с велосипед

Recommended Posts

tihoslav

Лято е , почивни дни и ето че с мой приятел решихме да си направим велоразходка до Цариброд (Димитровград) - Сърбия с колело.

Отправната точка на това пътуване бе квартал Дружба-2 в София. Оттам 15 километра с колелото до Централна жп гара -София, купихме си билети (включително и за колелата) и ето че се озовахме във влака за Драгоман - новичък хубав Сименс и което е още по-хубаво, в почивните дни почти празен така че да не пречим с колелата. Доколко сме успели с последното не знам но след около 50 километра и около час време и звучните дюдюкания на бабите и дядовците във влака " Ей накъде сте тръгнали по сокаците с тия колела, не мога да мина с мотиката" стигнахме до град Драгоман :)

Оттам до границата при Калотина са 15 километра надолнище което се взима за 30тина минути.

Минаването на границата бе безпроблемно, само с лични карти и на българското и на сръбското КПП, а със светлоотразителните жилетки и колелата бяхме своебразна атракция както за митничарите така и за останалите които чакаха да преминат през пункта. Единия митничар даже ни избъзика имате ли документи за колелата, но след моя отговор не ни пожела приятен път.

 

И ето че след кратко 25-минутно каране се озовахме пред табелата на Цариброд или както е по известен Димитровград. Прави впечетление че пътя е много хубав а същевременно сърбите строят голяма магистрала която се вижда от пътя с цел да я ползват като влезнат в ЕС.

Градчето Димитровград е малко но много спретнато и чисто с ведри и лубезни хора. Интересно за града е че повечето хора в него се определят като българи, около 98 процента по статистика, мнозина ни заговаряха на нашенски и ни гледаха с любопитство. В него има радио-телевизионен пункт а всяка вечер програмата си излъчва местната РТВ Димитровград отново на чист български. Навсякъде се вее нашето знаме, на кметството, на гарата, по заведения, на местното училище и на читалището.

В градчето има много месарници или както е на сръбски Месара, спретнати магазинчета и кафета-навсякъде може да си пазарувате както в сръбски динари така и в бг лева. Цените са малко по евтини от у нас. Имат много интересни сръбски чипсове марка "Чипси" с вкус на сарми с ориз (вкусно беше) и кисели краставички.

Училището също е много красиво, прилича на 3 звезден хотел с много зеленина и растителност.

Правят впечетление интересните кофи за пластмасови отпадъци които са като една голяма решетъчна кутия.

Покарахме и из две села Желюша и Лукавица , също спретнати и чисти с добронамерени и разговорливи хора които ни питаха "Как сте детко" щом ни видеха да минаваме без да ни познават. Дупки отново нямаше, явно са само нашенска мода.

Мислехме да идем и до Пирот но след като един дядо ни каза че е на 25 километра решихме да го оставим за следващ път, а и в гумата на моя човек установихме лека пробойна докато разгледахме димитровградската жп гара. Затова след като ударихме по 2 бирички поехме към Родината. В ничията земя между Сърбия и България гумата окончателно даде фира и под звучните бъзици на митничарите " кажете сега къде сте скрили цигарите" и "момчета искам да карате много бързо но и много бавно" минахме граничните пунктове.

За нула време подменихме резервната гума като периодично бяхме налазвани от турски гастарбайтери да ни питат къде има бензиностанция и след 15тина километра нагорнище

стигнахме гарата в Драгоман.

Хванахме си влака в който отнотово колорит всяваха пенсионерите с лафове от типа на "аз тия ги помна от сутринта, били са на някво състезание сигур !". После пак малко каране в софия и стигнахме до квартала по километраж всичко ми излезе 92 километра. Плисна и зверски дъжд така че се отървах на косъм. Много съм доволен от екскурзииката дано и на вас да ви е било интересно, качвам и малко снимки. Скоро предвиждам и велопоход София-Видин-Калафат по новия мост и околните румънски села, а в бъдеще и Пирот.

 

Снимките може да видите тук https://www.facebook.com/erika.koleva/m ... 336&type=3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shotik

На мен са ми познати много от местата ,където сте снимали,13 г пътувах с локомотив по работа до там и до Ниш.

Трябва да знаете ,че там законите се спазват-за отрязване на едно дърво с диаметър 25 см,сръбски колега машинист го бяха арестували за 72 часа,защото ме си е извадил разрешително .На гара Ниш бяха едни едри полицаи,като ходят ,всички им правят път,а циганите изчезват !

При катастрофи по пътя от границата до Димитровград ,много бързо реагират и веднага ограждат от двете страни с коли с пуснати лампи,нощно време е зрелищно!

Не са в ЕС ,ама почти няма ниви необработени,още преди 2000 г си имаха много техника с която си работеха.

Малко преди войната обновиха гарата,и засега в този си вид не съм я виждал на живо,но ето едни снимки ,правени с лентов апарат ,последните снимки са на гара Димитровград:

 

http://shotik.snimka.bg/travel/snimki-o ... lak.482285

 

И друго което тогава ми правеше впечатление ,че за всяко нещо си имаха назначен работник и никой не му вършеше работата !

Машиниста освен да управлява,друго не правеше,с униформа и се имаха за най-отгоре на железничарите!

 

За хората в града и околностите-ами те са си с нашия начин на работа,по скоро са като планинците-като те види и трябва да те заговори!

 

В града има всяка година веломаратон и сина ми поне два пъти е участвал,но не знам кога ще бъде тази година.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
micyri

В Румъния и около Калафат е съвсем различно! Това е най-бедната област на Румъния,има села който скоро им пуснаха ток.

Та не биите толкова път за нищо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
zloQQ

Браво! Прилична разходка сте си спретнали... Нямах си идея, че и други Шкодоводи маат гащи с колела.

Виждам, че сте подготвени повече за шосе, пък и за бъдещия маршрут, който споменаваш нищо не знам, което да ви е от полза.

Но пък ще Ви метна един линк с маршрути за всеки случай, въпреки че са 99.99% в графата планинско :)

http://www.mtb-bg.com/index.php/trails/routes

Може и да я знаете страничката, но пък може и да сте я пропуснали и кой знае, може да намерите нещо подходящо!

Аз много се надявам септември да направим с компанията това, пък да видим как ще се организираме >>> http://www.mtb-bg.com/index.php/trails/ ... 3-route055

 

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
tihoslav

Благодаря за хубавите думи !

Моя човек е с 26x1.95 планински велоспиед, аз съм с 28x1.75 удебелена гума туристически велосипед,става и за пресечен терен без проблеми :)

На мицури също благодаря за мнението, аз съм наясно че не е кой знае какво отивам за кефа и приключението :)

Мерси и за линковете, поздрави !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
micyri

За препоръчване са Карпатите. Слагайте велосипедите на тавана на шкодата и газ.Има чудесни хотели и хижи за преспиване,а през деня обиколките с велосипеда ще са приключение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
tihoslav

 

 

За препоръчване са Карпатите. Слагайте велосипедите на тавана на шкодата и газ.Има чудесни хотели и хижи за преспиване,а през деня обиколките с велосипеда ще са приключение.


:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
basketwarrior

Колега, това звучи разкошно. Минавал съм го много пъти с кола, но до сега с велосипед не ми беше хрумвало. А хитрата идея да изпуснете пътя от София до Драгоман посредством влак е направо супер.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
tihoslav

макар и с две години закъснение, мерси за коментара basketwarrior :) Скоро не съм качвал нищо, но очаквайте още пътеписи и неконвенционални вело-пътешествия :)

Редактирано от tihoslav

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shotik

макар и с две години закъснение, мерси за коментара basketwarrior :) Скоро не съм качвал нищо, но очаквайте още пътеписи и неконвенционални вело-пътешествия :)

 

Да питам - на границата искат ли документ за велосипед ? Питам, защото имам един от 1958 година , произведен в бившата Югославия , много  си мисля дали ако ида дори до Пирот, където знам ,че имаше един стар велосипедист и магазин , да не ми искат документ и да ми го вземат, а той  е антика , но в отлично техническо състояние !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
zloQQ

Всеки път ни питат само наши ли са колелата. Никакви документи не искат. Няма да имаш проблем според мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shotik

Всеки път ни питат само наши ли са колелата. Никакви документи не искат. Няма да имаш проблем според мен.

Единственото което ме тревожи ,че е произведен  от там  и да не стане според тях  ,че съм го откраднал и да ми го конфискуват, освен да направя снимка и да му ударят печат, когато влизам ,за доказателство ,че  е мой и  е влязъл  в тяхна територия. Много рядък модел е и не мога да намеря никаква информация  за него, само един клип с фабриката производител.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
zloQQ

Ами...може би трябва в такъв случай да се подсигуриш. Да не вземе да попаднеш на някой недоклатен и заяждащ се митничар, че знае ли човек

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
tihoslav

Здравей Shotik ! Мен по принцип също са ме питали въпроса ваши ли са колелата и дали не сме решили да ги продаваме на пазара в Пирот. При отговор че колелото си е мое, получих хилене и въпрос " а документ имаш ли?", но ме пуснаха-това беше от българска страна.От сръбска проблем не съм имал, и на отиване и на връщане.

При теб е малко особен казуса, и зависи на какви ще попаднеш. Ако има щампа със заводски номер да ти ударят печат на една бележка че влизаш с еди кой си номер велосипед бива, но дали ще им се занимава не знам.

Мен ако питаш как бих постъпил-с техен велосипед в тяхната държава не бих влязъл за да не стават нелепици и обяснения пред сръбски митничари и гранични как, откъде го имам, какво и що на ГКПП, след като "ово е наша марка" .Все пак са националисти хора. Каква марка е бициклета?

Редактирано от tihoslav

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shotik

SUPERIOR  , марка , за която много сърби не знаят , произведен е  във Фабрика  Бицикли Партизан / FBP  -http://suboticaonline.com/fabrika-bicikli-partizan/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Съгласявам се" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.