Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Octavia 3 vRS


bubaru

Recommended Posts

Това вероятно е Маха дино-177 конски сили там са около 240 на мотор.Реално Фолксваген нямат случай ,който да са се изложили,щом са написали 220 цифрата по-вероятно е 240.Все пак не трябва да се изостава от конкуренцията и е адски вероятно гти 230 коня да е същите коне на колелата,като Фокус и Меган 250.Интересното е,че скоростите са по-дълги на трета и четвърта го усетих,колата ще преминава 400м на 3та:)

Защо при това дино 177 на колелата са около 240 на мотор? Загубите на валяците ли са по-големи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 666
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    178

  • bubaru

    63

  • BlackPearl

    32

  • werz

    30

Най-много писали в темата

Поинтересувах се малко и се  натъкнах на страницата на Суперспринт

http://www.supersprint.com/en/CH/prod-p-110-6098-8-skoda_octavia_rs_20i_turbo_fsi_200_hp___06_E28093E280BA.aspx

това е графика на 200кс рс 2006година

http://www.supersprint.com/en/CH/prod-p-7200-12953-8-vw_golf_vii_gti_performance_20_tsi_230_hp_2013_E28093E280BA.aspx

това е графика на 230кс голф 7 преформансе

Почвам с графиката на голфа 177 кс на колелата 68 коня загуби и пресметнати 249 на мотор.Реално колата е 245 коня мотор и с корекцията за температура става 249.

Октавията има 181 кс на колелата с 54,7 загуби ,теоритично е по-мощна с 4 коня,но е мерена на 19,7 градуса,а голфа на 32.Принципно турбоколите дават разлики,но имайки напредвид,че Маха е дино,което е безкрайно добре изчислено откъм сила на вентилаторите,максималната разлика е около 10 коня на мотор,което са 7 на колела.

3-4 коня на колелата повече и вероятно равновесие при 220 конната версия с рейтваната за 200кс предшественичка,заблуди с реалната разлика в теглото,не са нещо което ми допада.

Другото което е интересно Най-голяма икономичност при пълно отваряне на дроселовата клапа 

на бензиновия двигател се постига при ламбда=1,1-1,3. Максимална мощност се постига, когато ламбда=0,85-0,9. Много интересен е и ламбда коефициента,който при голфа е перфектно настроен в оборотите където е максимална мощност,докато Октавията е настроена доста по сигурно

Налягането също е интересно над 1бар при 7гти

Редактирано от werz
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По икономично е настроен голфа на пълна газ.Но пак си е в абсолютните правила и граници за оптимална гориво-въздушна смес от време оно.За по-добра нагледност:032434594.jpg?r=0

За това колекторите са интегрирани в главата,за да се охлаждат.Като е по-бедна сместа,ЕГТ -то е по-високо малко.Горивото се използва много удачно за охлаждане на изгорелите газове,но много бърка в джоба :)

За това ги дават да са с 19% по-икономични новите Греен тек тси-та,спрямо старите. Гледах ги и аз на друго място тези стойности,но нямаха чак такава разлика както тук.Защото Октавията работи с ламбда доколкото мога да прецена във високите режими с ламбда 0.75,а Голфа 0.9-което си е революция за да постигнеш същатата,че и по-висока мощност,от един и същ обем на двигатела!!!!!!

 

п.п.за тези ,които не знаят-стойностите в таблицата за различните горива са съотношенията гориво-въздух за оптимален работен режим на двигатела/най-добра ефективност/ при различните режими на натоварване.

 

И още нещо,еку-то на пълна газ,не гледа много,много,тоест не се съобразява с тези ламбда коефиценти.Те се получават просто,от цикъла на впръскване зададен в картите,спрямао въздуха-буста и педала на газта-респективно положението на дросела.Просто обд има възможност да ги изобразява.Те са много важни за коректив от страна на тунинг примерно да се следят.Да не вдигнеш много буста,пък дюзите да не могат да пръснат колкото е нужно.Има си мотора,корекции и по-температура и по детонациии.Поне при старите беше така.При тези нови Греен теци,тепърва ще чешем главите....

 

При дизелите не съм много съгласен с тази таблица,но това е друга тема.Нямам друга табличка,която да постна,а не ми се търси сега.Темата е за бензина и в случая става табличката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз точно това казвам ако правиш ремап на турбомотор,гониш точно такива смеси за да изстискаш още някое пони.Имайки напредвид ,че турбината е с идентични размери с К03с ,ако не бъркам,че е RHF5 и работи на по-високи налягания още в сток форма(визирам 7гти Перформанс) ми е много интересно откъде тунерите ще измъкнат още някой кон.Поне Суперспринт са ни дали какво се взима с генерация-не е много

Редактирано от werz
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе,турбото ще поеме още 200мл.бара.И гориво ще могат най-вероятно да осигурят стоковите дюзи за толкова въздух...иии готово.

 

За по-сериозни работи,не забравяй Голф R. Сигурно ще може конверсия,както при предните да се сложи аналога на к04.И дюзичките му също.

Въпроса е дали ще има смисъл само на предно.

Много са нови още,не мога да намеря информация още за турбините.Какви са им перките и на кои К-а-та отговарят,а и дали не са малко по-презапасени.Защото примерно 2.0тди 140коняPD и 2.0тди 140CR имат доста голяма разлика в капацитета на турбината в полза на по-новия двигател.И като го чипна много се усеща.Повече отколкото при ремап на 20тди помпа дюза.Това е по простата причина ,че при помпа дюзата турбината не може да поеме 200мл.бара налягане в повече.Пръсва се след 100-до 1000км.И за това,по малко се надува.Но нали за това са измислени хибридите B)

Ако на Голф R ,А/R-а на охлюва на компресорното колело е същия/99.99%ще е същия/ като на по-слабото турбо на 220 и 230 коня двигателите,ще става много лесно в оригиналния охлюв на 220 коня мотора да се сложи по дебитното компресорно/разстъргваме ги/ и така ще и паднат оборотите на турбината.Тоест ще може да я надуеш още,без някакви кой знае какви инвестициии.

За отзад,не мога да кажа,че ще може да се престърже  топлата част,за да се сложи по-голям ротор/топла перка,защото бензина много грее и пука там чугуна.А като остържеш още повече загрява и отслабва.Ех,ако говорехме за дизел,щеше да стане...ама вече съм се набутал с тси :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказва се ,че 220 коня и 230 коня са всъщност с еднаква мощност?

 

Октавията 3 рс е обаче по-освободена от към генерация след даунпайпа сравнено с Голфа.Голфа е с едно гърне,а Октавията с 2 много културно. Като ходих в Автотрейд последния път,пак ги карах да проверят,дали изпускателната система от турбото до средата на колата е една и съща на Голф и Октавия.Както беше при предния модел-бяха еднакви.Но,още нямат в тяхната ЕТК-а новата Октавия рс.Но би трябвало да са еднакви.И за това си мисля,че на Октавията ще и трябва само един даунпайп с метален катализатор или без направо/има такива се предлагат/ и ще и е достатъчно.Защото назад е по-освободена от Голфа,поради 2-те отделни гърнета.Проверявам това,защото за Октавия още никоя фирма не предлага даунпайп,а за голфа,който излезе по-рано има вече.Също така ми прави добро впечатление,че има само една сонда по генерацията.

Ето за какво говоря-много културно при Октито от към генерация.

032435927.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заформиха се интересни мнения и снимки с техническа насоченост!

Следя темата с интерес!

 

Сами, минават поне 6 месеца (в повечето случай) след като излезе и се пускат китове...... А като се има предвид, че има голям интерес от Англия, Германия и тн... , няма как да не измислят перформанс пакети!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Differences:

- IHI Has a different cartridge (turbine wheel)
- K03 Flows better up top
- IHI Flows better midrange and spools quicker
- Castings are same proprietary by VW
- 02 Sensor bung located on CBFA vehicles on IHI
- PCV Port on the compressor inlet for the FSI.

Това е информацията за турбините на ЕА888 и по специално ИХИ РХФ5 и К03с.По горните динографики ги потвърждават.Другото интересно са загубите в предаването в ерата на новия дифф.Явно удоволствието се заплаща с 2-3% загуби.Относно генерацията Суперспринт са дали прекрасна информация-стоковата система има много бекпрешър-тяхната система реално не увеличава мощността,но турбокомпресора работи на по-ниско налягане.От там могат да се изтискат малко,но Фолксваген са го направили така,че който търси повечко мощност да си купи Леон.Сензора си е там,ама е на турбото

Редактирано от werz
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Differences:

 

- IHI Has a different cartridge (turbine wheel)

- K03 Flows better up top

- IHI Flows better midrange and spools quicker

- Castings are same proprietary by VW

- 02 Sensor bung located on CBFA vehicles on IHI

- PCV Port on the compressor inlet for the FSI.

Това е информацията за турбините на ЕА888 и по специално ИХИ РХФ5 и К03с.По горните динографики ги потвърждават.Другото интересно са загубите в предаването в ерата на новия дифф.Явно удоволствието се заплаща с 2-3% загуби.Относно генерацията Суперспринт са дали прекрасна информация-стоковата система има много бекпрешър-тяхната система реално не увеличава мощността,но турбокомпресора работи на по-ниско налягане.От там могат да се изтискат малко,но Фолксваген са го направили така,че който търси повечко мощност да си купи Леон.Сензора си е там,ама е на турбото

Тези пък глупости,кой ги е писал? :D :D :DНякой,който не може да чете компресорни карти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Информацията Сами засяга разликите между турбините на АХХ -К03С и ЕА888 Ихи РХФ5.Просто охлювите са си производство на ФАГ и е различен само кетриджа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е така,но както и да е.

Виж,виж,разликата между твоя и новия мотор в стоково състояние :tongue_1:

http://www.youtube.com/watch?v=N31dN1hlFVE&feature=player_embedded

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези от АБТ - голми магюсници, вдигат мощноста с 70 коня, но елисиите съшите... резипрочно и разхода?!?! А максималната скорост замо с 5км/ч повече ?

Вдига 5км.само повече,защото максималната и скорост е само 5км по-малко от 250 на колкото е ограничитела.Колата е комби с ДСЖ.

Но наистина 290 коня е прекалено оптимистично.

30-35 коня са възможни само с софтуерен тунинг.Турбината е не е голяма.

 

Ето примерно при DTE чиптунинг /аз на тях най им вярвам по принцип/ на Октавия 20тси лимузина с ръчни скорости е замерена максималната скорост 250 по JPS и 260 по километраж преди поставяне на DTE модула,и след поставянето му естествено ,че няма как да се увеличи максималната скорост.

Същото е и при Golf R -и там въпреки увеличение на мощноста с над 50 коня /там турбината е голяма и се раздава яко като се пипне софта :) /,увеличението на максималната скорост е пак 0км.

При Октавия 2 примерно 140 коня CR след увеличението на мощноста на 165коня, скороста нараства с над 6 км.post-1700-0-51608100-1390577045_thumb.jpg

 

post-1700-0-30888500-1390577080_thumb.jpg

 

post-1700-0-54056800-1390577109_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Истината е ,че за максимална скорост се искат коне на гумите и аеродинамика.Както и оптимални предавателни числа.От една графика на дино,предавателни числа и знание за коефициент и площ на предницата се изчислява всичко

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А на кой му пука за максималната скорост? Не е ли много по-важно да можеш да достигнеш до, да речем 250, бързо отколкото до 260, но пък за два пъти по-дълго време? Освен това максималната скорост е за мерене на п...ки (да ме прощавате). Далеч по-важно е колко е стабилна колата, как спира, как се държи в завоя и други такива "дребни" работи. 

 

PS: Това с максималната скорост ми напомня на 80те когато гледахме километражите и ахкахме, че този или онзи автомобил му пише 200 на километража hilezh.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен си е показател както каза колегата за реалната мощност на гумите и аеродинамика. А точно за този мой коментар въпроса беше, че при такава разлика в мощностите на дино скороста се е вдигнала само с 5км. - или има ограничение (което може да се премахне) или при тази ареодинамика може само толкова ... или някои "бърка" в сметките :) 

А на всички е ясно, че километажа винаги лъже, с GPS си е най-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на Racechip,APR,DTE,ABT. Резултата е,че единствено АВТ,ми предоставиха инфо,което ме удовлетвори.Другите си закачат модулите към датчика на всмукателния колектор и лъжат стойностите които отиват към компютъра в рамиките на позволеното от оригиналния софтуер-което е малко.Единствено АВТ,ти пращат изцяло нов компютър,който се закача за оригиналните букси на стоковия.Вдигат както горивото,така и налягането на турбото.Всички останали са ташак малко. Е и цената от 4580лв. е соленка,но съм надъхан.И аз мога да я чипна,но по компа ще останат видими следи,а той е открит и е до акумулатора-много се вижда и ако нещо стане,ме предупредиха от ЕТ,че ще гледат дали не е пипан.Защото ме знаят,че правя такива неща.А не смятам да рискувам,5 години ако нещо стане,те са с топката.Много е нов двигатела и не изключвам бъдещи проблеми.Да си ги отстраняват.

От АВТ изискват номера на компютъра обаче......иначе щях да си го поръчам преди да дочакам колата :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чесно казано трябва да се прави малко наизуст.Трябва да променя с определени % стойностите,след това да се кара и замерва сондата и налягането.И ако не са добре пак наново и така докато го докараш.Но тези компютри не са старите по ОБД да си записваш на вола сто пъти.Записването е свързано с над 5-6запойки по платката и 1000кабелака.При бензиновите автомобили,промяната в налягането на турбото не се коригира с точни стойности зададени в картите както е при дизела.При дизела примерно е написано 2050млб. и ти ги променяш на 2200 и компа ги изпълнява.При бензина се прави по коренно различен начин.Там се работи със степента на положението на гейта.И в практиката знаеш,колко като вдигнеш тези проценти,след това като караш с колко се увеличава налягането на турбото.

И това е идея-за нов стоков комп.Но цената ще пак толкова,съдейки по другите.Но ако взема от АБТ,ще мога да видя после в живи данни,колко са увеличили времето за впръскване,сондата стойността каква е при разл.натоварвания и обороти,горивото и налягането на турбото,темп.на ЕГТ.Ще ми е много полезно на мен.Защото сега в България никой не знае това турбо ИХИ на колко.Просто получаваш голям бонус за перфектна настройка.При новите поколения компютри-примерно 1.6CR,2.0 и т.н. диагностичните данни чрез ваг-ком се извличат по коренно различен начин,който е много по подробен и хубав.Блока за живи данни в двигател-08 не функционира.

Не искам да се учим на моята кола :D :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди малко и от DTE chiptuning 1 ми отговориха и приложиха схема на свързване ,за да видя кои датчици използват за да увеличат мощността /при тях е на 252к.с./ Свързва се към 2 датчика за налягането на турбото и за датчика на разпределителния вал.И те са доста любезни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже темата в момента е повече за чип тунинг искам да вкарам малко в размисли Сами и пускам специално за него един линк - знам, че не ги харесваш много аудитата, но изгледай клипа и забележи в 3:50мин как го чипосаха през ОБД - няма даже и лаптоп, да не говорим за отваряне на компа :walkman:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ися, глей само как ше дойде с тоя шлеп на събора и ше ни разстреля на пистата  :wacko_2:

 

След като я чипоса, може!

Аз 3 години подред разправям, че при толкова изравнени коли, когато някой спечели секунда/две с реакция (НЕ МОА МУ ЗЕМА СТАРТА :) ), иди го гони после.

Разбира се тук факторите като комфорт/екстри/новости и тн....са в полза на Сами- там няма спор!

 

Винаги съм повтарял: Новото си е ново, а че вървяло по-малко (което не твърдя, а само давам пример)- бял кахър. В трафик и реална пътна обстановка или на магистрала като ти даде мандра (на магистрала 245)......иди го гони!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече съм се спрял на MTM.  2,0 TSI 162 kW (220PS) Front RS M-Cantronic Octavia III RS 2,0 TSI 300 PS (221 kW)  Kitnum moc3220300fm

 

С механична кутия и лимузината не е 245,а 248км :tongue_1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С МТМ го дават 249км.  :) .....

Има и графика:

http://www.mtm-online.de/en/Skoda/Octavia-III/2-0-TSI-162-kW-220hp-Front-RS?FZID=OCT3162&KIT=moc3220300fm

Много бавна я дават там 7.1 до 6.7?

Аз мисля, че за 300к. без проблем ще ги дрънне за 6сек?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те дават за най-бавната данните-КОМБИ С ДСЖ!!!-242км.

седан с ръчна -максималната е 248км.

но е повече реално-видя се от многото клипчета с тестове

post-1700-0-36598500-1391114645_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.