Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Octavia 3 vRS


bubaru

Recommended Posts

Не ме разбра!

 

N1 не беше излизало въобще за Октавия! Тази седмица излезе за ВСИЧКИ октавии! Може да се поръча и РС с N1.

 

Особено като си спрял на слънце иди седни после smile091

А зимата? Като е бахър навън и е - еди си колко ....сядаш на леден трон! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 666
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    178

  • bubaru

    63

  • BlackPearl

    32

  • werz

    30

Най-много писали в темата

Не ме разбра!

 

 

 

Особено като си спрял на слънце иди седни после smile091

А зимата? Като е бахър навън и е - еди си колко ....сядаш на леден трон! smile027

 

Пали, пускаш нагревателя на седалката и влизаш след 30 секунди в колата smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми аз кожен салон в фабиата си нямам ама този добре ми стоя под задника \:D/

 

Факт е , че лятото ще ти пари.

 

Идеята ми беше,че беше удобно и изглеждаше добре, тъй като аз бях малко скептично настроен от към визия с кожен салон :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все още мога да го сменя,но го оставям кожа и текстил.Томно заради това че лятото пари ,особено по къси гащи ако сядаш,а зимата е лед,дори и да има подгрев,сядаш на лед.И през дънките,усещането е неприятно.Мен най вече ме притеснява,ако някой с капси на дънките седне,на кожата ще се отбележи и може и да се повреди.Текстила е по здрав и практичен. Друг аргумент е и че опората в завой на текстила ще е по-добра.

Иначе кожата си е гъзарийка,но колата не я взимаме да се гъзарчим ,а да ни е удобно и приятно в нея.

Най хубавото е ,че седалките изглеждат много красив в комбинация кожа и текстил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все още мога да го сменя,но го оставям кожа и текстил.Томно заради това че лятото пари ,особено по къси гащи ако сядаш,а зимата е лед,дори и да има подгрев,сядаш на лед.И през дънките,усещането е неприятно.Мен най вече ме притеснява,ако някой с капси на дънките седне,на кожата ще се отбележи и може и да се повреди.Текстила е по здрав и практичен. Друг аргумент е и че опората в завой на текстила ще е по-добра.

Иначе кожата си е гъзарийка,но колата не я взимаме да се гъзарчим ,а да ни е удобно и приятно в нея.

Най хубавото е ,че седалките изглеждат много красив в комбинация кожа и текстил.

 

Аз съм малко на принципа едно си баба знае, едно си баба знае, но ако извънградско караш на круиз контрол, поръчай си адаптивния круиз контрол.

До преди да покарам на един приятел Пасата с тази екстра бях безкрайно скептичен, НО след като я тествах, тази екстра за мен влезе е must have it листа.

Но това най-вече зависи, колко и как караш извънградско smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Колега кожения салон

В тая връзка много ми е интересно, защо в ценовата листа на Супърб пише "кожа/изкуствена кожа", в ценовата на Октавията "кожа/кожа" или само "кожа", а цените са почти еднакви? Все пак изкуствената кожа е в пъти по-евтина от естествената.

От 5 години съм с нефабричен кожен салон и мнението ми е, че естествената кожа НЕ запарва. Климатка на по-малко от 24 градуса - никога.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тая връзка много ми е интересно, защо в ценовата листа на Супърб пише "кожа/изкуствена кожа", в ценовата на Октавията "кожа/кожа" или само "кожа", а цените са почти еднакви? Все пак изкуствената кожа е в пъти по-евтина от естествената.

От 5 години съм с нефабричен кожен салон и мнението ми е, че естествената кожа НЕ запарва. Климатка на по-малко от 24 градуса - никога.

 

Това с ценовите листи и мен ме озадачи. Предвид цената, според мен и двете са с изкуствена кожа.

 

За различните кожени салони, коментирам само моите коли. Може при мен кожите да не са хубави smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък питах няколко дилъра за N1 за vRS и ми казаха, че няма да има. @BlackPearl дай го този дилър дето дава N1 да поръчвам една още в Понеделник :)

N1 имало само за комби и дизелови мотори до 150 коня (без RS), това е инфото от днес от ЕТ-София.

Днес бтв карах и двата vRS-a дизел и бензин, но малко по-късно ще напиша подробно инфо и впечатления след теста. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата седмица се обаждах в София и дилъра ми вика: Няма да излезе въобще N1 скоро. Чак след нова година!

 

Онзи ден (сряда) ми звъннаха от ЕТ ДОБРИЧ (ИВ КАР СПОРТ) и ми казаха, че N1 вече може да се поръчва. Специално са питали и за РСа (понеже аз имам интерес), даже ходих до тях и човек си поръча (договора драскаха) N1 Октавия! (но не РС)

 

Ако те ме лъжат.... и аз ви лъжа!

А лично Христофор Кирчев от ЕТ София ми казваше миналата седмица, че N1 за ЦЯЛАТА ГАМА не се знаело кога и най-вероятно след Януари/Февруари 2014 щяло да излезе!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво да ти кажем,брилянтно балансиран ход на двигатела,доста безшумен и плавно разгръщаш мощността си.А самия автомобил,ако го сравниш с аналога си от фолсваген -Голф ГТД ,Октавията е с хдс и 340мм спирачки,а голфа с 312.Купето е красиво и просторно,само едно не харесвам на дизела -и това е ФАЛШИВИЯ ауспух.Трябва да се махне единия накрайник.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък питах няколко дилъра за N1 за vRS и ми казаха, че няма да има. @BlackPearl дай го този дилър дето дава N1 да поръчвам една още в Понеделник :)

N1 имало само за комби и дизелови мотори до 150 коня (без RS), това е инфото от днес от ЕТ-София.

Днес бтв карах и двата vRS-a дизел и бензин, но малко по-късно ще напиша подробно инфо и впечатления след теста. smile159

ще чакам да прочета smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Покарах ги и двете тест коли:

-vRS дизел седан с ръчна кутия

-vRS бензин комби с DSG

Общите ми впечатления са, ...че съм доста впечатлен от колите. Изглеждат много приятно и по-добре от снимките. Не са мега агресивни, но това не е и мотото на марката. Всички елементи по екстериора са стилно пипнати за модела. Това, че дизела е с фалшив накрайник на бронята за единия ауспух не мисля, че ще откаже някой, който иска дизел. Мен даже повече ме дразни факта, че самите крайни гърнета и на двата мотора са си някакви обикновени, а само накрайниците на броните създават по-спешъл усещане. Тази фейк случка я има и в 3 пъти по-скъп премиум автомобил като Лексъс ИС-Ф, така че за шкодичката се преглъща.Джантите Джемини антрацит са много яки и май влизат в задължителните екстри.

Цвета на комбито беше един кретенски сив(не му знам името), но иначе ми допада.Не мога да преценя кои цветове ще и отиват на колата, това си остава субективна преценка , така че всеки да си решава. Същото се отнася и до въпроса седан или комби. Комбито на мен ми е по-завършено и винаги бих го избрал поради по-голямата му функционалност. Седан/хечбек никога не съм харесвал, т.е. или ще е 3-обемна каросерията или по-добре направо комби. Освен това по отношение на управлението и пътното поведение в случая не вярвам да има осезаема разлика, тъй като и седана отзад няма укрепваща греда, така че май почти всичко еднакво като усуквания.

Интериора е изключително добър за класа и цената.Има огромен скок спрямо старата Октавия и го намирам за по-добър отчасти и спрямо Сюпърб. Да не говорим за седалките, които са доста спортни,с прилична странична опора , ниска позиция и същевременно удобни за употреба от по-едри хора и за по-дълго време.Волана е жесток като изпълнение, врътките за звука и менюто ни отпращат директно в Ауди зоната, тавана е черен(това ми е любимо)и т.н. Стига с общите приказки, сега малко относно усещането при каране.

Колата спира доста добре, а това е супер важно за коли с такава динамика.Спирачките за мен са отлични. Окачването също е скок нагоре. Возията е изумително комфортна за кола със спортни наклонности и бих казал 100% подходяща даже и за БГ. условията. Същото се отнася и за клиренса + предния и задния навес на броните. В този клас съм карал примерно Форд Фокус Ст и той си вози бая по-дървенко.Да не говорим за коли като Меган РС ,Астра ОПЦ и т.н. После се качих в Сюпърба и не усетих като да съм в Ролс (нищо , че имам чадър :lol: ) Колата си става даже за служебна, толкова е комфи :D

Обезшумяването също е подобаващо, макар че с цел повече фън нарочно са настроили моторите да звучат по-спортно. Дизела е значително по-добре звучащ спрямо тези в нормалние модели, а бензина в спорт режим отвътре създава усещането, че си в тунингована Импреза СТИ от 90-те, уникално за 4 цилиндров редови мотор.

Управлението също заслужава внимание. При спрял автомобил, волана прави само 1 оборот от централна позиция до пълен ляв/десен. Освен това в движение за извършване на завой се изисква много малък ъгъл на завиване. Усещането все пак е малко синтетично и не много директно, но като цяло е приятно. Скоростните кутии са също въпрос на вкус. Аз бих избрал ръчна кутия и за двата мотора, поради по-голямата възможност за корекция и тръпка, каквато тя създава, но и DSG- то няма да е грешка в никакъв случай. Много голямо удоволствие създава дауншифта при бензина с DSG. Гледайки няколко клипа с бензинови коли и ръчна скоростна, останах с впечатлението, че при този вариант електрониката на мотора дава нещо като междинна изравнителна газ при дауншифт. Ако наистина е така, а не просто шофьорите го правят, то това ще е също страхотен плюс за колата. При дизела с ръчна кутия няма такива неща, даже останах леко разочарован от положението на газта спрямо спирачката, което доста затруднява heel and toe работата с десния крак. Старият седящ педал на газта е много по-добър от този и позволява и без да си със Спарко обувки да се правиш на пилот :) .

Относно динамиката първото нещо , което се вижда е, че колата на 1-ва и 2-ра няма грам сцепление. Верно, че аз последните години карам само 4х4 коли и съм свикнал независимо от тягата и настилката винаги да имам завиден грип. Уви при предно със 350+ Nm трябва да се борави по-плавно до 60-70 км/ч.Отбелязвам, че карах колата на сухо и сравнително топло. Не ми се мисли на 5 градуса и дъжд какво ще бъде...тракшъна ще подлудне.

Това обаче не бих казал, че е минус. Честно даже се замислих, че понякога супер сцеплението , което винаги търсим, по-скоро прави скучно карането. Това установих и на теста. Умрях си от кеф да давам безполезна газ при ниска скорост, всичко отиваше на вятъра, особено протектора на предните гуми, но после 5 часа бях в супер настроение :D... даже и сега ме държи.

Хареса ми също факта, че във волана почти липсва торк стиър, въпреки големия въртящ момент. Кормилото не скача като кокошка в ръцете при газене и даже при умишлено(и излишно) даване на газ в завой XDS -a успява да укроти колата в разумни граници. Един шпер няма да е излишен на писта, но това е все пак кола за ежедневието.А и кой ще купи Голфа...

Динамиката и на двете коли е доста добра, макар че при по-спокойно каране спрямо нормалната Октавия те впечатляват повече неща, като позиция на седене, звук,управление, спирачки. Тоест интересното не е мощността , а самата кола. И все пак ако говорим за истинска динамика, то бензина рулира. Дизела е изключително добър и напълно достатъчен за всеки и при всякакви условия. В реалния свят с него ще стигнете на всеки път от точка А до Б за същото време. Но няма истинка тръпка, няма харизма. Къс пик на момент, приятно тюннат, но не и изискан звук, не обича дауншифта и не е значимо по-бърз от 150 или 170 коньовите си аналози. Виж бензина а друга бира. Това е вече финалния елемент , който прави колата специална. С този мотор се усещаш като в цивилна бегачка, има обороти, има момент и то постоянно, звука е много по-добър, колата се усеща, а и реално е по-лека и повратлива...Разликата е в разхода и то както винаги в полза на скуката. И двете коли очевидно в тези тестови дни се карат само на "заварка" , градско, всеки тестващ като мен иска да се изкефи за малко.Резултата беше 8,6 срещу почти 21. Официалните данни са крайно различни- 4,6 срещу 6,2 среден разход. Както винаги дизела колкото и да го натискаш харчи поносимо, а бензина скача в пъти. Затова предполагам, че реални 5,5-6 срещу 8-9 ще са числата. При спокойно каране (към каквото за съжаление или радост бензина определено не предизвиква) бензина може и да не е чак толкова зле, но е ясно, че който има сантимент към разход, трябва да купи дизел. Който иска по-добра цена след време и по-лесна препродажба също. Който иска обаче да кара и да се радва на живота една идея повече... да избира бензина smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бензина карах първо.

За мен , който иска дизел по-добре да си вземе за такива пари една 150 коня версия с 4х4. Че и с N1 може да се вземе и ще излезне доста прилични пари накрая. 150 кс хич не са малко за тази платформа. Това е идеалния автомобил за работа, дълги преходи, товарене. Като прибавим и комби + 4х4 става най-мултифункционалната кола...

RS си е за фън в крайна сметка и бензина повече му приляга. Убеден съм, че ако си взема дизел, всеки път ще се презирам за скъперничеството, което съм проявил при покупката за сметка на истинското удоволствие. Айде сега да не се лъжем, че който си взима кола за 50000 лв няма пари за гориво.

Разгледах и в спринт монитора малко дании са стария vRS. Разликата межди дизела и бензина е около 2-3 литра средно. Имайте предвид , че новия TSI е още по-оптимизиран като разход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Bubaru,безспорно имаш дар слово!След поста ти мам чувството,че вече съм карал RS-дизел,бензин...че и на газ дори ;)

Благодаря за ревюто!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе не знам,но според мен тази кола и липсва 4x4,ако имаше за мене щеше да е съвършенна както писа колегата ако искаш на светофар да се изстреляш,няма добро сцепление,но скоро няма да го сложат,защото ВАГ ще си вкарат авто гол. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе не знам,но според мен тази кола и липсва 4x4,ако имаше за мене щеше да е съвършенна
Е,АЗ ПЪК ТОГАВА НЯМАШЕ ДА СИ Я КУПЯ. 4х4-то за мен е напълно безсмислено,при положение ,че не си планинар,или живееш на някой изключително стръмен баир ,който зимата се заледява и не можеш да се прибереш.

4х4 само вдига разхода и спъва колата :smt018

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудя се толкова ли е сложно да си сложи човек един Халдекс. Освен кардана, заден диф, полуоски, главини, халдекс-а+електронката....какво друго е различно примерно с 1.8 ТСИ 4х4 каквото вече се предлага за комби. 100% конверсията е възможна при положение, че се намери донор кола за повечето от частите..Не знам скоростите дали и те не са различни....

Гледам, че има такива конверсии със О2 РС...

 

Иначе относно 4х4....освен за сцепление при потегляне и по-уверено ровене в снега Халдекса няма кой знае какви предимства за пътното поведение на колата. Ако говорим за DCCD(Subaru), ACD/AYC(Evo), Attesa e-ts(GT-R) там нещата вече са на съвсем друго техническо ниво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4х4 само вдига разхода и спъва колата :smt018

 

Това е малко крайно като твърдение колега. Някои хора смятат , че пък предното е най-глупавото предаване в света(което също е крайно)...всичко си има и плюсове и минуси...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах предвид перманентно 4x4,за халдекса е ясно,пък който е карал quattro,знае за какво говоря,че не върши работа само на баири и сняг. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О да , верно че куатрото го забравих, ама пусти Аудита...направиха ги вече само по 100 тона, луксозни и за магистрала, да сте виждали скоро стрипнато Ауди за писта или за рали, че аз не се сещам...сори за офф-а

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе не знам,но според мен тази кола и липсва 4x4,ако имаше за мене щеше да е съвършенна
Е,АЗ ПЪК ТОГАВА НЯМАШЕ ДА СИ Я КУПЯ. 4х4-то за мен е напълно безсмислено,при положение ,че не си планинар,или живееш на някой изключително стръмен баир ,който зимата се заледява и не можеш да се прибереш.

4х4 само вдига разхода и спъва колата :smt018

 

Както казало кучето, въпрос на вкус ..... :smt032

До преди 5 години 4х4 и за мен беше излишно, а вече не мога да си представя да си купя кола само с предно или задно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.