Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgtransexpert

Fitibaldi

Странно поведение на предно дясно стъкло.

Recommended Posts

Phiko

Много полезно инфо - мерси.

Само искам да добавя, че съм свалял и правил моторче на Фабия за задната чистачка по друг повод.

Изглежда 1 към 1 с това. И колелцата изглеждат еднакви.

Сега не мога да съм сигурен на 100% без да ги видя едно до друго - но пък са Made in France и пак са същия шит.

 

Та от автоморга - може да си търсите и моторче за задна чистачка - на него колелцата са му здрави, но други неща се прецакват.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
vova

Да драсна и аз няколко реда по темата.Карам скаут 2008г и като се наложи да сменя акумулатора стъклата се прецакаха,само лявото работеше криво ляво добре.Ходих по майстори и ми казаха че трябва да се обучат но било много сложно и колата трябва да остане в сервиза

но колата ми трябваше и реших да отложа за по натам.Но нали неволята учи прочетох тук там и се оказа че обучението е :вкарваш ключа в бравата , а не дистанционно и просто заключваш и отключваш два три пъти, и всичко се оправи.Преди един месец имах същият проблем с дясното предно стъкло вдигаше до средата се задействаше защитата се връщаше до долу.Направих две три заключи,отключи и всичко се оправи от тогава не съм имал проблем.Дано да съм помогнал на някой

Само да уточня става въпрос за шофьорската врата..

Редактирано от vova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
tosholini

Супер изчерпателно и полезно! Открих един от отговорите, които търсех. Остава сега, да оправя проблема. Благодаря!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
superba

само да споделя че всички шкоди, които съм имал до сега (2х супърб, 1х октавия) са го имали този проблем. Не е постоянен, но няколко пъти се е появявал (само на предните врати). Та явно става дума за по-сериозен фабричен проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ses

Здравейте,

Аз също съм нов собственик на Октавия 2 FL и преди да я купя имаше същият проблем - предно дясно стъкло работи когато си поиска /оказа, че само в жегите си прави бъзици/.

Закарах колата в ЕТ и казаха, че принципно  при тъмните цветове  се появява този дефект - когато ги напече слънцето и модула на стъклото дава дефекти.

Проблема се реши с нов модул ~500лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft
Отговорено (Редактирано)

Уникално :) Моят модел, както и на ruark са доста "тъмни" - "почти нищо светло няма в тях" :) <-- това го казвам саркастично. Пак са си измислили нещо хубаво, като оправдание... :) модулът върви с моторчето по принцип, тоест сваля се цялото и се слага направо ново моторче.

 

Това, което виждам в моторчето е, че явно през тези години не са слагали достатъчно смазка, или е некачествена била - запича и се изкривява колелцето вътре - с подходящата смазка и колелце за 5лв и готово (вече ще стане над половин година, откакто си го оправих по този начин описан по-горе от мен, и нямам грижи). Ама и с 500лв се оправя, разбира се :)

 

Поздрави

Редактирано от shaft

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Izolini

Да се включа и аз в компанията на хората с проблем с автоматичното вдигане на стъклата. Обаче при мен е малко по-различно. Ако просто ги вдигам или свалям с авто фукнкцията при загасен или запален двигател нямам проблеми. Проблема се появява, когато ги вдигам точно преди да изляза от колата. Ако дам сигнал и на четирите да се вдигнат, след което загася двигателя, в момента на вадене на ключа от ключалката, когато се чува "щрак" от изскачането на езика и четирите стъкла тръгват обратно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
димон

Да се включа и аз в компанията на хората с проблем с автоматичното вдигане на стъклата. Обаче при мен е малко по-различно. Ако просто ги вдигам или свалям с авто фукнкцията при загасен или запален двигател нямам проблеми. Проблема се появява, когато ги вдигам точно преди да изляза от колата. Ако дам сигнал и на четирите да се вдигнат, след което загася двигателя, в момента на вадене на ключа от ключалката, когато се чува "щрак" от изскачането на езика и четирите стъкла тръгват обратно.

Какво ти пречи да почакаш още малко до пълното вдигане и тогава да чуеш "Щракът " ?!!  :tongue_1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft

Това са някакви функции... При мене я има тая аномалия, не знам как се използва, не съм и търсил. С дистанционното ги вдигам - затварят се, обаче цъкна ли да се отключи колата - свалят се самички до някъде, винаги е до едно и също място - паралелно вървят.

 

Идея нямам и не съм ровил. Винаги се получава при заключване - затваряне на прозорците - отключване и слизат надолу 4-5 пръста само, и спират...

 

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Izolini

Какво ти пречи да почакаш още малко до пълното вдигане и тогава да чуеш "Щракът " ?!!  :tongue_1:

Че трябва да се замисля да започна да ги вдигам по-рано, ама де толкова мозък, автоматиката в действие  :fool:

 

Това са някакви функции... При мене я има тая аномалия, не знам как се използва, не съм и търсил. С дистанционното ги вдигам - затварят се, обаче цъкна ли да се отключи колата - свалят се самички до някъде, винаги е до едно и също място - паралелно вървят.

 

Идея нямам и не съм ровил. Винаги се получава при заключване - затваряне на прозорците - отключване и слизат надолу 4-5 пръста само, и спират...

 

Поздрави

Значи е свързано с отключването на вратите, което се случва точно в момента на изваждането на ключа. Венци отново внесе светлина по въпроса :eusa_clap: - явно модула му идват в повече командите. Само дето при мен не слизат 4-5 пръста, а си потъват до долу.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
димон

Че трябва да се замисля да започна да ги вдигам по-рано, ама де толкова мозък, автоматиката в действие  :fool:

 

Или да вадиш малко по-късно ключЪт . Просто изчакваш автоматиката да си свърши работата, Уверяваш се в което ...и чак тогава - Щрак ! Всичко ще е тамам ...

 

п.п. някои неща са по-бавни отколкото искаме , непрекъснато ми се случва да изпреварвам компа с командите които му задавам и не става това което ми се иска, макар уж да е бърз , ...така че...не мисли че "колата" е бърза машина и "изправарва" мисълтЪт.com ...:))) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
muhomoto

Не е само при шкода. Всички фаовета го имат този проблем! Това е от копчетата или елекронния блок нещо. Моята също ме забавлява (и то най вечер когато вали хаха) и то с дясния прозорец но попринцип и с лявия стават майтапи понякога ... та да знаете всеобщо е!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
iturtev

При мен го има същият проблем и мислех, че след смяна на ролката на моторчето съм го оправил. Уви, оказа се, че е нещо по-сериозно, защото за 2 седмици ми изяде 2 ролки. Майсторчето няколко пъти разглобява колата и каза, че вътре всичко изглежда като ново и няма проблеми с механизми и т.н., но не можем да разберем защо заминават ролките толкова бързо. Като казвам за 2 седмици, реално е много по-бързо, защото това стъкло не се използва. Долу-горе за 10-на сваляния макс и ролката е заминала. Предложението му е да сменим направо целия механизъм, но не обещава, че това е проблемът. Имаше няколко липсващи нитове, които явно последния път в ЕТ са забравили да сложат и металната кора не беше добре пристегната, но ги добавихме обаче резултат - никакъв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
winrg

Издава ли по-странни звуци при отваряне/затваряне? Щом за 10-на сваляния на прозореца се изяжда зъбното колело, значи има нещо много грешно.

Свалете кората и гледайте дали се усуква нещо при движението.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
iturtev

Странни звуци не се чуват, докато не почне да яде ролката и тогава вече си е познатато прескачане. Отначало се сваля без никакъв проблем, но зорът и прескачането идва при вдигането и вече на 2-3 вдигане и финито с ролката. По принцип няма нищо усукано и аз попитах дали не може да свалим кората и да гледаме какво става, но майсторът каза, че механизмът е закачен на тази метална кора и ако я свалим нямам какво да държи стъклото и да се наблюдава какво става.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
winrg

Ролката равномерно ли се изяжда? Дай снимки да видим как изглежда. Да не би да има крива ос. Няма как за няколко вдигания да се изяжда и да няма нищо криво. Може зъбите да не контактуват хубаво и да се изяждат, или пък тия колела да ги правят от някаква супер мека пластмаса, която не издържа натоварването.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
iturtev

Не съм я снимал, но изглежда както на колегата Shaft на предната страница. Майсторчето също се съмнява за остта на моторчето да не се е изкривила, но на пръв поглед изглежда права, а и е доста дебела, не знам как може да се изкриви. Нямам снимка разглобена, но наистина като се загледахме, когато зъбчатката е поставена в леглото на моторчето, тя не стои съвсем по средата, т.е. от едната страна почти опира в стената, а в другата има малко разстояние. Не знам това нормално ли е и на какво се дължи. Колкото до пластмасата, ролките майсторът ги купуваме от един и същи доставчик, с който работи и каза, че до сега не е имал подобни проблеми. Почти е вдигнал ръце от това стъкло, но са му останали още малко нерви и не се предава за момента :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
winrg

Като разглобите пак вратата, пуснете ток на моторчето и ще видите дали оста е крива ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
iturtev

Някой има ли възможност да направи сникма при него на зъбчатката на моторчето, както е поставена на остта, но без гуменото уплътнение отгоре. При мен не стои концентрично и ми се иска да сравня с някой друг. Колата ще мога да я разглобя и снимам евентуално в събота чак.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft

Мда, аз имам само с гумения пръстен:

IMG-20140825-WA0015.jpg

 

Ако ти изглежда яйцевидно, а не е равномерно - ами то точно това е проблемчето :) Или колелцата, където ги купуваш са твърде меки, или не слагаш хубава смазка.

 

Най-голямата тайна е хубавата смазка ;) Търси някаква хубава грес или нещо такова - на мен ми дадоха на Wurth някаква - слънце е до ден днешен ;)

Изчисти всичко с обезмаслител някакъв - мисля, че спрей за спирачки ще помогне - да остане гола пластмаса, след това хубава смазка и пак виж резултата :)

 

Ако след тези заклинания пак продължава да се мачка колелото - значи имаш по-голям проблем някъде другаде - нещо запича и от зор моторчето криви точно колелцето :)  В такъв случай го оправи пак и търси другаде проблема веднага.

 

Поздрави

Редактирано от shaft

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
iturtev

Мда, аз имам само с гумения пръстен:

IMG-20140825-WA0015.jpg

 

Ако ти изглежда яйцевидно, а не е равномерно - ами то точно това е проблемчето :) Или колелцата, където ги купуваш са твърде меки, или не слагаш хубава смазка.

 

Най-голямата тайна е хубавата смазка ;) Търси някаква хубава грес или нещо такова - на мен ми дадоха на Wurth някаква - слънце е до ден днешен ;)

Изчисти всичко с обезмаслител някакъв - мисля, че спрей за спирачки ще помогне - да остане гола пластмаса, след това хубава смазка и пак виж резултата :)

 

Ако след тези заклинания пак продължава да се мачка колелото - значи имаш по-голям проблем някъде другаде - нещо запича и от зор моторчето криви точно колелцето   В такъв случай го оправи пак и търси другаде проблема веднага.

 

Поздрави

 

Единия път пробвахме с една зелена грес, която уж била много добра (не я помня каква е), вторият път нямам представа - не съм питал, но майсторчето е направил доста стъкла и си мисля, че би трябвало грестта да е ок. Все пак ще го попитам. За кое имаш предвид  да е яйцевидно. Ролката не е яйцевидна, но просто като се сложи на остта не стои концентрично - в единия край почти опира в стената, а откъм остта на моторчето има малко разстояние (все едно остта на ролката не е точно по средата на леглото) и винта на моторчето не влиза долу-горе до половина на зъбчетата на ролката. Това исках да сравня с някой с друг, дали и там е така. Не знам как може да се получи такова изкривяване (ако има, защото остта на ролката е доста дебела). Другото, което пробвах е, махнах моторчета и на ръка успявам да свалям и вдигам прозореца, коеото би трябвало да означава, че моторчето не трябва да се мъчи.

В събота ще опитам да открадна малко време, ще взема една нова ролка и ще пробвам това, което казваш и да не забравя да щракна и една снимка :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
iturtev

Току що говорих с майстора и според него тази зелената грес е много хубава и не е проблемът от нея. Решихме да поръчам един нов механизъм заедно с металната кора (пълен комплект без моторчето) и да пробваме да го сложим. Неговата теория е, че предните, които са се опитали да го направят, при свалянето може да са усукали металната тава и от там да идват проблемите. Силно се надявам да се получи, защото ми омръзна заради майстори само да купувам части, които са ненужни (вече си имам и резервна чисто нова дюза по тази причина, както и датчик за парктроник, който по всяка вероятност ще се окаже, че работи, но ме накараха да си купя нов).

 

Та в този ред на мисли, някой има ли представа за номера на частта, за да не поръчам нещо друго :)

Говоря за цялото нещо - повдигач заедно с металната тава.

Намерих някакъв номер - 1Z2837461, но не съм сигурен дали е правилния.

 

Също така, ако някой нещо подобно и е здраво, нека да драсне едно ЛС.

Редактирано от iturtev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
bereta

Здравейте, след 4-5 години мъки с предно дясно стъкло, остана в долно положение и повече не "мръдна". Иначе все някак успявах да го лъжа през годините и го вдигах с къси импулси и винаги внимавах някой разсеян пасажер да не го свали до долу. Тук в темата колегата Shaft е обяснил добре кое как е сменил. Аз само ще дам малко ъпдейт за частта. Поръчах въпросното зъбно колело от следния сайт https://auto-restart.com/product_info.php/Зъбно-колело-за-стъклоповдигач-6009-p-819 (Код на продукта ARS.6009.SY), моля ако се сметне за реклама или е против правилата на форума модераторите да го променят. Другото е ясно, вече имам добре работещ десен прозорец и си го ползвам с кеф. Само да предупредя, тъй като карах няколко дни с разкачена машинка, че през това време не ми работеше нищо освен  на предна дясна врата (даваше и индикация за отворена) и на задна дясна - нито централно нито прозорец. Ами това е от мен, проблема се решава за 6 лв. и един час занимавка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
bereta

Здравейте, след 4-5 години мъки с предно дясно стъкло, остана в долно положение и повече не "мръдна". Иначе все някак успявах да го лъжа през годините и го вдигах с къси импулси и винаги внимавах някой разсеян пасажер да не го свали до долу. Тук в темата колегата Shaft е обяснил добре кое как е сменил. Аз само ще дам малко ъпдейт за частта. Поръчах въпросното зъбно колело от следния сайт https://auto-restart.com/product_info.php/Зъбно-колело-за-стъклоповдигач-6009-p-819 (Код на продукта ARS.6009.SY), моля ако се сметне за реклама или е против правилата на форума модераторите да го променят. Другото е ясно, вече имам добре работещ десен прозорец и си го ползвам с кеф. Само да предупредя, тъй като карах няколко дни с разкачена машинка, че през това време не ми работеше нищо освен  на предна дясна врата (даваше и индикация за отворена) и на задна дясна - нито централно нито прозорец. Ами това е от мен, проблема се решава за 6 лв. и един час занимавка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
bereta

Е оказа се, че проблема не се реши. След една седмица ползване, то колко да е ползвано де, пак спря. Бях поръчал две зъбни колела, сложих второто, но то изкара два дни. На ръка като въртях се движи нормално прозореца и не запъва. За това реших да пробвам с моторче-модул втора употреба. Намерих такова от кола с десен волан, естествено от лявата предна врата. Работи - вдига и сваля добре, но действа на обратно. При натискане на долу - тръгва на горе и обратно. Това ми беше ясно, че ще е така, но друго не намерих. И сега искам да го “накарам” да върви нормално. Не мисля, че може да стане софтуерно, или може?! Единия вариант е да срежа и разменя две от жиците на бутоните, но тогава при комфорт функцията този прозорец ще върви в обратна посока на другите три, проверено ::)). Мисля, че може и вътре в самия електромотор да се разменят + и -, но не ми се отваря, да не се пак нещо размърда и прецака. Най-добре сигурно ще стане, ако на самата букса срежа и разменя двете жици за електромоторчето. Ако някой знае кои точно две жици са, ще бъда много благодарен да сподели. Разчитам на вас да знаете и да помогнете. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.