Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

1.4 МПИ 2002г. прекъсва и влиза в авариен режим


angeldm

Recommended Posts

Здравейте, отскоро карам Фабия и се сблъсках със следните проблеми. Случи ми се 1 - 2 пъти да прекъсва и след това да не може да се изфорсира, но след изгасяне на колата са минута се оправи, дори след няколко часа изгасена и чека не светеше. Преди 2 месеца монтирах газов инжекцион и след седмица постепенно проблемите се задълбочиха. Прекъсва и работи неравномерно и на газ и на бензин. След диагностики установих пробив на бобина. Сменени запалващ блок кабели и свещи, защото имаше съмнение и за кабел. Колата работи нормално на ниски обороти, форсира се, но при шофиране при плавно подаване на газ, прекъсва на около 2300 об., а при рязко подаване на около 3200 об. При шофиране до 2000 об. няма проблем. Проверени датчик на ХОЛ и датчика на коляновия вал, с паралелен тест, показанията са еднакви и нормални, но при проблемните обороти импулсите към запалването стават много чести и спират, което ме навежда на мисълта, че компа спира запалването, защото си мисли, че е в критични обороти или си е омазал горивните таблици. Колата духа малко повече от картерните газове, но не мисля, че това е проблема. Колата е тествана и на газ и на бензин. Ако някой има идея дали може да се прочете флаш картата на компа и на се налее отново или откъде може другаде да е проблема моля да помогне, защото не знам какво може да е. А за смяна на компа, май трябва да се сменя чипа на емобилайзера или може и по-лесно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Диагностика- ЕКУ- то е достатъчно сговорчиво да си каже за мисфайъри, за интермитед сигнали от датчици

2. Чистене на дросел

3. Горивен филтър сменян ли е скоро

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дросела е почистван. За горивния филтър, мисля че не е сменян, но газовият е нов, така, че ако е от него няма да има проблеми на газ.

Може ли да обясниш как точно дросела причинява проблемите, защото от това, че духа от картерните газове, вкарва малко масло в дросела, или почистването не е боло качествено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При зацапан дросел колата не е толкова rseponsive на натискането на педала на газта, съответно мята с егориво, но по- късно постъпва повече количество въздух, ако мога да го обесня лаишки. Получава се грешна смес- колата се дави от повече гориво и по- малко въздух.

Но описаните симптоми при теб според мен са от поне няколко проблема- затова ти казвам- първо диагностика, после ремонти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, за разяснението.

Ще мина пак на диагностика, но този път ще си запиша грешките.

 

Само да попитам. дали е по-удачно да отведа маркуча за картерните газове под колата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека специалистите да се произнесат, но за елементарен тест на работещ мотор можеш да махнеш маркуча и ще видиш как щесе промени работата към по- неравномерна.

С други думи- не е много удачно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са грешките и те са същите както и преди:

 

VAG-COM Version: Release 311.2-N

 

Control Module Part Number: 036 906 034 BL

Component and/or Version: MARELLI 4LV 3699

Software Coding: 00071

Work Shop Code: WSC 13765

Additional Info: TMBPC26YX23511604 SKZ7Z0A1338644

6 Faults Found:

17559 - Long Term Fuel Trim Additive Air Bank 1: Range 1: System too Lean

P1151 - 35-00 - -

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 35-10 - - - Intermittent

16685 - Cylinder 1 Misfire Detected

P0301 - 35-10 - - - Intermittent

16688 - Cylinder 4 Misfire Detected

P0304 - 35-10 - - - Intermittent

17756 - Ignition Coil Power Output Stage 1 Open Circuit

P1348 - 35-10 - - - Intermittent

17757 - Ignition Coil Power Output Stage 2 Open Circuit

P1349 - 35-10 - - - Intermittent

 

 

За маркуча на картерните газове казаха, че може да се изведат отдолу и да се запуши входа, но все още не съм сигурен. Като го извадя обаче колата си работи по същия начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ти нов бобинен блок ли купи?

Определено нещо там не е наред по запалването- огледай и буксата, която се включва в бобинния блок за прекъснат/-и кабел/- и.

Чисти ли грешките след смяната?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да блока е нов. Грешките ги набива при определени обороти и при тестовете се оказа, че входните данни към компютъра са нормални, но той по някаква причина не подава импулси към бобината и така спира запалването и колата прекъсва, последствие набива грешка и ако се насили влиза в авариен и не може да се форсира.

Сетих се, че не подкараха комуникацията между двата компа и при опитите колата заглъхваше и гаснеше, затова си мисля за омазани настройки на бензиновия комп. Може ли да се сетнат фабричните или нещо подобно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Здравей, карам фабия 1.2 бензин (3 цилиндъра) имам сходен проблем, а може би и същия. Появи се днес, но идея си нямам какво е. Надявам се да си решил твоя и ако споделиш как се справи, това би ми помогнало. Колата работи нормално на ниски обороти, форсира се, но при шофиране при плавно подаване на газ, прекъсва на около 2300 оборота. :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам, но не мога да ти помогна на 100%.

За прекъсването се оказа, че импулса от комутатора на бубината не е достатъчен и компа го губи и спира подаването на гориво.

Проблема най-вероятно е в компа, защото го правеше и със стария бубинен блок. Вдигнахме тока на импулса и сега не прекъсва на 2300 об., но сега на студен двигател не може да се изсфорсира и гасне. Това може да е от друго място, но не сме го търсили. Може би иска нов комп, но не сме намерили решение как да се оправим с мобилайзера, освен смяна на чипа в компа, но това си е рисковано.

Ако имаш възможност или познати с познания по електроника, провери с осцилоскоп, импулса на бобината и паралелно изхода за инжелциона и виж дали при оборотите на прекъсване не се губи някой сигнал. Моя колега намери някакъв анализатор и направи паралелен тест на 6 сигнала, но не знам от къде, а дори и в шкода не знаеха да е правен другаде такъв тест, на 6 сигнала.

Дано да съм ти бил полезен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок, мерси! Изглежда тези коли имат слабо място в електрониката, това е втората фабия която ми прави подобни магарии. Вчера ходих да си запиша час при шкода и техника направи тестово две кръгчета с колата като сподели, че било често срещан дефект и предположи нещо с бобините. В понеделник ще направят диагностика и като ми кажат какво са открили ще споделя. Намирам се във Франция и ако погледнем от забавната част може да сравним нашите с френските шкода техници с какви темпове ще се справят :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Успех,

Дано не са като нашите, че ще ти се наложи да смениш части за маса пари и да се надяваш да е от това, а ако не е е за твоя сметка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето какво направиха техниците от castelnau-le-lez:за диагностика ми взеха 70 евра, сменили са 3те бобини за 130 евра (мойта е с 3 цилиндъра 12v), 3те свещи за 25евра, и са си ударжали 58 евра за един час работа. Дотук 283е + 55е данъци общо ми излезе 338 евро и докато си топях кроасаните в кафето отсреща ми се обадиха да мина да си взема колата. Само като завъртях стартера и усетих чувствително различен звук. Всички трусове бяха изчезнали и това мъркане на двигатела бях го забравил още от като я взех от магазина. Колата е на 6 години без газово, само бензин. Занулих всички датчици и подкарах за вкъщи. Ей това се казва да ти вземат едни пари, а ти да си супер щастлив! Сега фабията е като от магазина и разхода ми веднага падна с около 2 литра на 100. Минах през целия град и всички светофари на червено и на финала 4.8л/100км до нас. Възхитен съм от отношението и професионализма на тези хора днес. Разбира се ако си бях в България щях да търся "по-тънки" начини, но тук така или иначе няма как. Времето е загуба на средства. Благодаря за съветите и искрено ти желая успех!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и как ще търсиш начин да минеш по-тънко като си в България smile091

след като имаш проблем в бубините

мислиш ли ,че ако беше дошъл при мен,щях да ти сложа менте бубини щото са ефтини и да ти ги сложа със старите свещи за да ти е по-тънко

това е смешно дето го говориш приятел smile175

то е близко да акъла защо са ти са се повредили бубините

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвам се, че си си решил проблема, но това е първото нещо което направих и аз, въпреки че съм в България, но проблема не беше от там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като обслужвах колата след покупката, намерих пилена ролка и различен ремък, понеже са по- евтини от тези за AZE/АZQ :smt0344

България- страната на неограничените възможности :smt0344

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

здравейте и аз имам Шкода 1,2 с 3 цилиндъра. Като карам на дълго няма проблем, Имам проблем само понякога и то ако съм спрял при тръгване се губи единия цилиндър. закачиха на комп и се оказа че е първи цилиндър проблемв запалване бобина майсторите смениха бобината от втори на първи и днес пак същата работа откопчах бобините една по една и тази на първи не реаира явно нещо не е наред. АКо изгася и запаля всичко е наред помагайте 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колата е 137 000 по километраж. Купена от нова в БГ. Аз съм трети собственик, първия и втория са роднини. Имам напредък, като прекъсна извадих бобината и подава сигнал пробвах със свещ има си хубава искра. Размених свещите пак прекъсва. После смених дюзите между 2 и 1 цилиндър и пак прекъсва ... сега остава да измеря захранването към дюзата ама ще е другата седмица. Според мен е малко вероятно да прекъсва захранването към нея. Колата е бензин и винаги е била на бензин, обаче май бута масло в момента е с 5W40 чудя се дали да сложа 10W40 какво ще кажете?

Моя майстор казва че може да е хидравничен повдигач и да остава някой клапан отворен или клапани. Дайте идея подлежи ли тоя мотор на ремонт и колко пари ще излезе?

Поздрави 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

измерете компресията,ако е ниска на този цилиндър направо сваляй главата мой познат имаше същия проблем оказа се клапан

п.п ако нямаш разход на масло няма нужда да го сменяш с 10w40 освен от икономическа гледна точка няма проблем да се кара и с 10w40

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, 

то и майстора викаше да мерим налягане обаче то проблема се появява и зичезва и според него компресията може да е нормална, да се губи само когато има проблем. 

другия върпос ми е като я свалим какво да сменяме клапани ли то лесно ли се диагностицира къде е проблема. Четох някъде че проблем правел и обтегача на веригата....

Колко излиза горе долу труда и ремонта на главата труд + части?

 

поздрави 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
Здравей колега, вече отива към клапани... абе може и повдигачи да са ама на мен ми се струва че има проблем в клапаните. Искат ми труд за сваляне на глава 340 лв, частите отделно ама ми се струва доста пари като цяло. При тебе колко излезе ремонта? Вчера майстора вика може и разпределителни валове да са заминали. и казва като се отвори ще се разбере и не знам какво да правя или да я пускам за продан. Дай съвет струва ли си труда?

Майстора вика трябва да се сменят болтовете на главата те са 8  по 30 лв още 240 лв....

моля за съвет и колко излезе при тебе ремонта?

 

Поздрави 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.