Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Настройка на дросел MPI


Sevi79

Recommended Posts

Здравейте, днес си почистих дросела понеже имаше нестабилни обороти когато се отнеме газта и падаха почти до изгасване, след което се нормализираха до към 700-800, а понякога докато карам при изключване от скорост и изгасваше.Демонтирах цялото устройство и го почистих с АМВ четка и груб плат, доста чернилка махнах след което дросела лъсна и проблема с твърде ниските обороти изчезна.Сега обаче поддържа 1000 на празен ход загряла а когато карам и изключа поддържа 2000 но като чукна газта падат на 1000 и то бавно.Въпросът ми е ще се самонастрои ли клапата и ако как ще стане, ако не утре да отивам на диагностика?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз минах така около 200км. градско,но клапата не се самоадаптира.Свалих си лаптопа в гаража и я адаптирах.Оттогава - близо 2 години вече проблем няма.Особеното при Симос е това,че клапата се адаптира по по-различен начин спрямо Бош и Магнети - Марели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес бяхме на диагностика и "доктора" не можа нищо да оправи, и каза че проблема е в механизма на дросела реостати и прочие, да си търся друга такава част за да може да я адаптира :cry: .Тази седмица ще го отворя въпреки че е запечатано да видим к,во става вътре!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А "доктора" прави ли опити да адаптира клапата и ако да по какъв начин,защото адаптацията на тази клапа не се прави на 98-ми канал или на шестдесет и някой си както при VW с ЕКУ-та на Бош?Успяхте ли да задвижите клапата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опита три пъти, като ме накара да я покарам за да се прояви проблема, даже отпусна жилото на газта но ефект никакъв.Мен ме съмнява че в механизма е влязло АМВ при чистенето и прави някаква реакция с електрониката :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако разредителя е успял да разтвори например резистивните слоеве,по които вървят плъзгачите може да има проблем,но доколко е възможно да стане това нямам си на идея.Пък дори и да е бил останал разредител в механизмите и електрониката на клапата,той би се изпарил не след дълго.Във всеки случай клапата отваряй само при крайна необходимост - тогава,когато си сигурен,че изписва грешка че не може да се адаптира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес отворих механизма и си беше съвсем сух и чист и графитните писти са си здрави и незахабени, после го затворих без да бутам нищо и го монтирах и пак високи обороти ](*,) вече не знам, даже като запуша отвора си изгасва, което значи че не смуче въздух от друго място.Колеги дайте съвет каква трябва да е тънкостта при диагностика, а утре ще ходя на друг специалист да видим той какво ще измисли.

post-5477-138453457092_thumb.jpg

post-5477-138453457095_thumb.jpg

post-5477-138453457098_thumb.jpg

post-5477-1384534571_thumb.jpg

post-5477-138453457102_thumb.jpg

post-5477-138453457104_thumb.jpg

post-5477-138453457107_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей човек и мен ме чака същото (смятах да се занимая в събота), ама сега вече не ми се захваща - супер си я лъснал клапата, но ако и при мен почнат тея номера....... Стресна ме.

Дано се оправиш лесно

Успех :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Температурен датчик ... сигурно си мисли , че на вън е -20 ... скубни го и виж дали ще има разлика и ако има беш за нов (друго не ми идва на ум)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Температурен датчик ... сигурно си мисли , че на вън е -20 ... скубни го и виж дали ще има разлика и ако има беш за нов (друго не ми идва на ум)

 

Може неговия да не прави "контакт".

Напръскай с контектен спрей всички букси около двигателя за да си сигурен. Личен съвет. :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има проблем по кабелите и буксите до термодатчика,както и при прекъсване в самия датчик диагностиката ще изкара грешка за отворена верига.Обаче самия датчик може да не е прекъснат,но да има сериозно отклонение в съпротивлението при определена температура.Тогава грешка нямада бъде записана,но живите данни ще покажат,че температурата на антифриза не е реална,съпоставена например с тази на околната среда,ако колата не е палена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има проблем по кабелите и буксите до термодатчика,както и при прекъсване в самия датчик диагностиката ще изкара грешка за отворена верига.Обаче самия датчик може да не е прекъснат,но да има сериозно отклонение в съпротивлението при определена температура.Тогава грешка нямада бъде записана,но живите данни ще покажат,че температурата на антифриза не е реална,съпоставена например с тази на околната среда,ако колата не е палена.

 

Яска, какво не ми хареса в предложението!?

 

smile012

 

ПП надявам се скоро да се видим на живо и с теб. :) :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има проблем по кабелите и буксите до термодатчика,както и при прекъсване в самия датчик диагностиката ще изкара грешка за отворена верига.Обаче самия датчик може да не е прекъснат,но да има сериозно отклонение в съпротивлението при определена температура.Тогава грешка нямада бъде записана,но живите данни ще покажат,че температурата на антифриза не е реална,съпоставена например с тази на околната среда,ако колата не е палена.

 

Яска, какво не ми хареса в предложението!?

 

smile012

 

ПП надявам се скоро да се видим на живо и с теб. :) :smt017

 

Просто исках да обясня по-подробно ситуацията на колегата "Sevi79" smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава какво трябва да е съпротивлението на термодатчика при студен или топъл мотор, обаче уреда си отчита коректно това значи ли че съпротивлението и на двете писти ще е еднакво ако датчика е изправен? :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава какво трябва да е съпротивлението на термодатчика при студен или топъл мотор, обаче уреда си отчита коректно това значи ли че съпротивлението и на двете писти ще е еднакво ако датчика е изправен? :?

Teмпрературния сензор е двусекционен - секция за измерване на темпреатурата която затваря веригата на уреда за температура към маса и секция за състоянието от студен до топъл двигател.Нейното съпротивление отива за измерване в компа.

При температура 0 градуса съпротивлението и е около 3 - 4 КОма , при 70 - 80 - около и дори под 100 Ома.По - честата срещана повреда е прекъване , тоест симулация на съпротивление доста по - голямо от 5 килоома или лъженето на компа , че мотора е

постоянно студен. :D Така чe хващайте омметъра и успех , ако е там!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Днес най накрая отидох пак на диагностика при друг специалист чакайки да се адаптира клапата за една седмица, но тя така и не се "обучи", та момчето ми каза че не иска да се адаптира поради някакъв проблем вътре в механизма и най вероятно реостатите, и извода е че трябва да си търся друг дросел за да ми го адаптира ](*,) .Заради една графитна писта целият механизъм става неизползваем, и струва толкова пари ма... .у, засега ще карам така, а занапред ще си помисля!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На кой канал се опитват да правят адаптацията на клапата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На кой канал се опитват да правят адаптацията на клапата?

Не знам момчето ми показа на лаптопа 4-5 причини една от които е причина поради която не може да се адаптира клапата, но термодатчика си отчиташе реалната темп. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах същия проблем.Ще се оправи сама ,след като изминеш 2000-3000 км.

Дано си прав колега, че тая джаджа струва 600лв!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уви оправи се най накрая, след около 300км постепенно взе да се адаптира и да и падат оборотите, явно с механизма съм нямал проблеми, а SIMOS-а по бавно зацепва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Някой играл ли си е да мери стойностите на работещ температурен датчик ... днес и ние с Чавдар ровихме из неговата дроселова клапа (според ваг-ком стъпков мотор не работи) , да ама след като измислихме начин за освобождаване на голямата зъбчатка и тествахме моторчето и видяхме , че работи и след като сглобихме всичко колата си запали нормално на по-високи обороти , след това ги свали на около 800 и като стигна до температура за включване на перка сама си ги вдигна на 1100-1200 и повече не ги свали. Изключвахме , включвахме температурния дачик , ама няма никаква разлика , а и нямахме под ръка комп да я четем ... инак според мен си работи абсолютно коректно в целия диапазон на оборотите (ама нека и Чавдар си каже наблюденията след голямата хигиенизация).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава какво трябва да е съпротивлението на термодатчика при студен или топъл мотор, обаче уреда си отчита коректно това значи ли че съпротивлението и на двете писти ще е еднакво ако датчика е изправен? :?

Teмпрературния сензор е двусекционен - секция за измерване на темпреатурата която затваря веригата на уреда за температура към маса и секция за състоянието от студен до топъл двигател.Нейното съпротивление отива за измерване в компа.

При температура 0 градуса съпротивлението и е около 3 - 4 КОма , при 70 - 80 - около и дори под 100 Ома.По - честата срещана повреда е прекъване , тоест симулация на съпротивление доста по - голямо от 5 килоома или лъженето на компа , че мотора е

постоянно студен. :D Така чe хващайте омметъра и успех , ако е там!

Ето способа , докторе. :)

Ако искаш конкретни стойности , имам под ръка чудесна 1, 3 MPI , казвай да ги публикувам! s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз нямам идея между 1.3 и 1.6 дали са идентични датчиците , но ще е полезно , защото уред имахме , ама като не знаем какво трябва да очакваме и за това я зарязахме така , докато не се изкаже ваг-ком а по въпроса.

 

П.П. Забравих да спомена , че става дума за частта , която казва на компа каква е температурата на мотора , защото другата част си работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.