Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпрос за сервизно обслужване


Metodiew

Recommended Posts

Здравейте. Искам да ви попитам за обслужването на 90 000км, от скоро започна на таблото да ми излиза гаечен ключ и цифрата 7000, това са и съответните километри, които ми остават до обслужването на 90 000км. Днес обаче започна да се появява само ключа без никакви цифри след него. Миналата година е обслужена на 12.06.2012г. съответно маслото няма навършена дори година. Все пак не мога да разбера какво точно иска да ми каже компютъра с това съобщение, моля ви да ме светнете. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

даваш на контакт и натискаш и задържаш бутона за нулиране - ще ти покаже след малко колко км ти остават до сервиз. А това че не всеки път ти ги показва - май така беше. Като намалеят и пак ще ти ги покаже. Под определени км мисля че почваше при всяко даване на контакт да ти ги показва. Не му обръщай внимание.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А нулираха ли ти брояча при смяната на маслото? Защото според мен на по старите Октавии, няма брояч за големите сервизни обслужвания. Има един брояч, който е настроен обикновенно на 15к и се ползва за смяна на маслото. Може да се нулира и да се променя началната стойност. И той се нулира като си правиш малкото обслужване (като си сменяш маслото демек). Но мисля, че голям брояч нямаха. Ама може и да бъркам.

 

В интерес на истината и на мен ми свети ключа. Ама почна от ключ + 700км. И падна до 0 и сега свети само ключ. Все се каня да я закача на компютъра да видя какво иска, ама ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип и аз най-накрая видях какво става на практика :) Моята има и за голям/удължен и за малък/стандартен (15 000км), само, че удължения сервизен интервал (с Long Life маслото) не мога да го настройвам без компютър.

 

При мен оставаха 1400км някъде, след 1 седмица оставаха 600км, след още няколко паления останаха 0км и при всяко врътване от 1200км мисля, че беше - излизаше ключ и пишеше колко километра остават до обслужване. Идеята ми е, че не съм ги минал тези километри, близо 12-13 000км съм минал, но то си ги изкара някак по-рано. Карах я до -700км (мда, отброяването под нулата продължава) и смених маслото. При достигане на 0-та, само при врътване на контакт изписуква като за забравен колан и ключа се показва, като показва и SERVICE, а като врътна да видя колко км остават, показва, че са -ххх например.

 

Нулирането става по следния начин (поне при мен):

- ключа да е в положение 0, да не е на контакт.

- натиска се бутончето за нулиране на дневния километраж.

- врътва се ключа в същата секунда, т.е. не се чакат някакви секунди да се задейства, ами веднага след натискането се дава контакт;

- държи се още минимум 3 секунди натиснато бутончето и се появява ключ, без звуков сигнал, без нищо - просто изчезва ключето и изписва 15 000км.

 

Това е. Така си нулирам сервизните интервали аз, без да включвам диагностиката... И почва да си отброява нови 15 000км.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 месеци по-късно...

How to reset oil service light indicator Skoda Octavia 1.


  1. With the ignition OFF.
  2. Press and hold the button from the right, situated below the speedometer, picture below.
  3. Reset-service-light-indicator-Skoda-Octa.
  4. Turn the ignition to on, don’t start the vehicle, service OIL will appear on the display.
  5. Release the right button.
  6. Turn the button situated on the left of dash board to the right and simultaneously push and release the right button, picture below.
  7. Reset-oil-service-light-Skoda-Octavia.jp.
  8. Turn ignitin to OFF and start the vehicle to see if service OIL light has been reset.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип и аз най-накрая видях какво става на практика :) Моята има и за голям/удължен и за малък/стандартен (15 000км), само, че удължения сервизен интервал (с Long Life маслото) не мога да го настройвам без компютър.

 

При мен оставаха 1400км някъде, след 1 седмица оставаха 600км, след още няколко паления останаха 0км и при всяко врътване от 1200км мисля, че беше - излизаше ключ и пишеше колко километра остават до обслужване. Идеята ми е, че не съм ги минал тези километри, близо 12-13 000км съм минал, но то си ги изкара някак по-рано. Карах я до -700км (мда, отброяването под нулата продължава) и смених маслото. При достигане на 0-та, само при врътване на контакт изписуква като за забравен колан и ключа се показва, като показва и SERVICE, а като врътна да видя колко км остават, показва, че са -ххх например.

 

Нулирането става по следния начин (поне при мен):

- ключа да е в положение 0, да не е на контакт.

- натиска се бутончето за нулиране на дневния километраж.

- врътва се ключа в същата секунда, т.е. не се чакат някакви секунди да се задейства, ами веднага след натискането се дава контакт;

- държи се още минимум 3 секунди натиснато бутончето и се появява ключ, без звуков сигнал, без нищо - просто изчезва ключето и изписва 15 000км.

 

Това е. Така си нулирам сервизните интервали аз, без да включвам диагностиката... И почва да си отброява нови 15 000км.

 

Поздрави

Аз и друго направих - за удължения интервал.

Откачих акумулатора за 10-15 минути - и колата си забрави всичко, което беше записано.

След което го закачих - и почна отначало.

Но не знам дали така е коректно.

Просто споделям, че и така става.

Иначе мислех, че има някаква батерийка, която ги пази данните - обаче се оказа, че такова нещо няма.

Иначе може би и с бутоните може да се направи това - но не знам как става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз и друго направих - за удължения интервал.

Откачих акумулатора за 10-15 минути - и колата си забрави всичко, което беше записано.

След което го закачих - и почна отначало.

Но не знам дали така е коректно.

Просто споделям, че и така става.

Иначе мислех, че има някаква батерийка, която ги пази данните - обаче се оказа, че такова нещо няма.

Иначе може би и с бутоните може да се направи това - но не знам как става.

 

 

Ъъъъъ???? Това беше добро! Как ще си изгуби данните, бря :) Моята е стояла 2 дена без акумулатор, докато го зареждах вкъщи, данните си ги пазеше всичките (не пазеше само дневният километраж). Това ми се струва нещо не добре, да си изгуби данните за сервизният интервал - не знам. При О2 преди фейслифта, така ли е направено таблото, че си губи данните? Това ми се струва, че не би трябвало да е така. Тези се пишат в енергонезависима памет, защо при теб са изчезнали - не знам :)

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ъъъъъ???? Това беше добро! Как ще си изгуби данните, бря :) Моята е стояла 2 дена без акумулатор, докато го зареждах вкъщи, данните си ги пазеше всичките (не пазеше само дневният километраж). Това ми се струва нещо не добре, да си изгуби данните за сервизният интервал - не знам. При О2 преди фейслифта, така ли е направено таблото, че си губи данните? Това ми се струва, че не би трябвало да е така. Тези се пишат в енергонезависима памет, защо при теб са изчезнали - не знам :)

 

Поздрави

Ей така, удължения интервал го забрави - и после почна от нулата.

Преди около една година - когато сложих нов акумулатор.

И цъкам после бутона, и гледам колко километра ще покаже, и колко дни - обаче нъцки, отначало не показа абсолютно нищо!

А след 2-3 седмици - показа 24000 км, или 590 дни.

И ми стана ясно, че интервала съм го загубил.

И после вече, до следващата смяна на маслото - ги отчитах километрите по общия брояч за изминати километри.

То аз по принцип маслото го сменявам на по-малко км и години - но все едно, информацията за удължения сервизен интервал се беше загубила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е нормално, според мен. Няма как да се изтрие паметта, а тя не е енергозависима точно тая памет. Нещо-някъде се прецаква. Нещо, като моята сага с пулсовете на мигача - уж не е енергозависима паметта, ама след няколко дни си губи настройката...

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е нормално, според мен. Няма как да се изтрие паметта, а тя не е енергозависима точно тая памет. Нещо-някъде се прецаква. Нещо, като моята сага с пулсовете на мигача - уж не е енергозависима паметта, ама след няколко дни си губи настройката...

 

Поздрави

Напълно е възможно нещо да не е наред.

Но преди година като го пробвах това нещо няколко пъти - и после я стегнах клемата, и не съм я барал.

Но или трябва да ги записва нещата в някакъв енергонезависим регистър, откъдето да не могат току-така да се изтрият - или трябва да има батерийка.

А да откачиш акумулатора, и да забрави всичко - и на мен не ми се вижда редно.

Още повече че и в книжката пише - че тия неща не се забравят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е нормално, според мен. Няма как да се изтрие паметта, а тя не е енергозависима точно тая памет. Нещо-някъде се прецаква. Нещо, като моята сага с пулсовете на мигача - уж не е енергозависима паметта, ама след няколко дни си губи настройката...

 

Поздрави

 

Тази настройка (за пулсовете на мигача) се записва в ареа на EEPROM-a, не е  във флеш. Не е нормално да се връща в стандартна стойност, това означава, че по някаква причина се инициализира. Може да е от много неща: паднал акумулатор, високочестотни смущения и др.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази настройка (за пулсовете на мигача) се записва в ареа на EEPROM-a, не е  във флеш. Не е нормално да се връща в стандартна стойност, това означава, че по някаква причина се инициализира. Може да е от много неща: паднал акумулатор, високочестотни смущения и др.

Мдаааааа, Пепи... Имам и други оплаквания напоследък, ама няма да ги пиша сега, за да ги наблюдавам още малко.

 

Благодаря, че провери и ми каза!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи, а при мен как са нещата?

Вероятно причината е подобна, нали?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От какъв зор ЕЕПРОМ -а ще се преинициализира като падне акумулатора? Няма логика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От какъв зор ЕЕПРОМ -а ще се преинициализира като падне акумулатора? Няма логика.

 

Да бе,....верно.....и аз това се чудя...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо друго е. Като цяло фейслифта имат някой странности в битовите полетата за включване на разни екстри. Изпитвам сериозни съмнения, че това поле не играе баш тая роля за която е нарочено. Като ,че ли компютъра усеща, че нещо е нередно с тая настройка и го връща периодично в дефоулт стойност. Говоря принципно, като програмист на ембедед системи, нямам си на идея какво са творили програмистите на екуто. Венци, на други фейслифтови пробвал ли си го тоя номер?

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, ако поста ти по-нагоре е формулиран като въпрос, мога да  обясня как става. Но ако е твое заключение и си убеден в него, е безсмислено.

 

А това "Като ,че ли компютъра усеща, че нещо е нередно с тая настройка и го връща периодично в дефоулт стойност"

не искам да го коментирам :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съдържанието на EEPROM-а ако не е защитен от неуспешен запис по време на изключване на захранването може да се компрометира.

Като компрометирана може да се окаже не само клетката в която е започнал записът, но и всяка друга (най-често адрес 0).

Ако компютъра усети некоректно съдържание може да преинициализира целия EEPROM или част от него с фабрични стойности.

Този риск разбира се е много добре известен, и не си представям как може да е пропуснато да бъде изолиран.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, ако поста ти по-нагоре е формулиран като въпрос, мога да  обясня как става. Но ако е твое заключение и си убеден в него, е безсмислено.

 

А това "Като ,че ли компютъра усеща, че нещо е нередно с тая настройка и го връща периодично в дефоулт стойност"

не искам да го коментирам :D

Абсолютно съм сериозен, нямам навика да пиша по технически теми несериозно. Дали съм прав е съвсем друг въпрос.

 

Факта е, че компютъра връща дефаулт стойността в това поле. Може да го прави по ред причини, като случайно (ел. смущения или проблем със захранването) е най-малко вероятното! Затова попитах Венци, дали тази странност се наблюдава при всички коли от неговия тип или неговата е уникат.

 

Едит: Все пак ще се радвам да чуя мнението ти (за това как ЕЕпрома се преинициализира при отпадане на захранването), мисля, че дотолкова ме познаваш, за да знаеш, че търпя критики и винаги съм отворен за дискусия по технически теми!

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С малко думи:

Препрограмирал съм много имобилайзери на автомобили, които са си "забравили" ключовете при пад на напрежението на акумулатора. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

 

How to reset oil service light indicator Skoda Octavia 1.

  1. With the ignition OFF.
  2. Press and hold the button from the right, situated below the speedometer, picture below.
  3. Reset-service-light-indicator-Skoda-Octa.
  4. Turn the ignition to on, don’t start the vehicle, service OIL will appear on the display.
  5. Release the right button.
  6. Turn the button situated on the left of dash board to the right and simultaneously push and release the right button, picture below.
  7. Reset-oil-service-light-Skoda-Octavia.jp.
  8. Turn ignitin to OFF and start the vehicle to see if service OIL light has been reset.

 

Здравеите колеги и аз не знаех как да изчистя сервизния интервал на на моята Шкода Октавия 1.8 20v плучи се след няколко опита със снимките и точните инструкции от тях за което благодаря само да кажа че не стана от първия път просто опитваите защото това е начина поне за моя модел за другите не знам 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Как виждаш колко ти остава от variable интервала? 

Аз съм с Октавия 2, 1,9 тди, мултидот дисплей...

 

 

Ей така, удължения интервал го забрави - и после почна от нулата.

Преди около една година - когато сложих нов акумулатор.

И цъкам после бутона, и гледам колко километра ще покаже, и колко дни - обаче нъцки, отначало не показа абсолютно нищо!

А след 2-3 седмици - показа 24000 км, или 590 дни.

И ми стана ясно, че интервала съм го загубил.

И после вече, до следващата смяна на маслото - ги отчитах километрите по общия брояч за изминати километри.

То аз по принцип маслото го сменявам на по-малко км и години - но все едно, информацията за удължения сервизен интервал се беше загубила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

How to reset oil service light indicator Skoda Octavia 1.

  1. With the ignition OFF.
  2. Press and hold the button from the right, situated below the speedometer, picture below.
  3. Reset-service-light-indicator-Skoda-Octa.
  4. Turn the ignition to on, don’t start the vehicle, service OIL will appear on the display.
  5. Release the right button.
  6. Turn the button situated on the left of dash board to the right and simultaneously push and release the right button, picture below.
  7. Reset-oil-service-light-Skoda-Octavia.jp.
  8. Turn ignitin to OFF and start the vehicle to see if service OIL light has been reset.

 

Потвърждавам че по показаният начин се получава нулирането. Задържах натиснат десният бутон и веднага дадох на контакт. Остана на малкото дисплейче за километрите само "service". След това завъртях по посока на часовниковата стрелка левият бутон и се появиха " км". На следващото палене след 2-3 часа не се появява вече напомнянето за сервиз. Колата е Skoda Superb 1  1.8T AWT.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.