Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Айде и аз за "стабилизаторна щанга" или биалетка...


shaft

Recommended Posts

Спамери, омазахте ми иначе гадната тема..

 

Поздрави

Сори за което,ама днеска съм го писал дъждовен и те така..... smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сори за което,ама днеска съм го писал дъждовен и те така..... smile159

 

Стига, бе Ники :) Бъзикам се. Като се е видяло, че няма решение за момента... Иначе, нямам време да разглобя и да разбера какво е... Пък и сега като е по-топло спря да се чува каквото и да е тропане...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как нямаш време, бе ? По цял ден си на поляната пред вас с кучето. Може докато песа бяга из ливадата да си сваляш биалети и др. разни неща. От време на време да поглеждаш насам - натам. Това не е оправдание. smile091

 

п.п. Спряло било да тропа - то тъй ставало !!! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе, стига сме спамили, че модератора ще ми заключи темата!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако са еднакви двете биалетки, можеш да им размениш местата (лявата отива вдясно и обратно), да видиш дали няма да се промени нещо, а и ако можеш да си го направиш самичък няма да плащаш за диагностика и за тестове.

Другото което ми идва на ум... първо да откачиш здравата и да напънеш/разклатиш реактивната щанга, да видиш дали няма да усетиш няк'ъв луфт..., както ти показва чичкото с Воксол-а от клипчето, което си пуснал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При сваляне на която и да е биалета напрежението в реактивната щанга спира - спира да се усуква и да дрънчи , ако има проблем в нейното звено .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 месеци по-късно...

Аз няма музика в колата още и трипането ме дразни (става въпрос за О1). Видях че левия заден тампон на предния носач е за смяна и реших че хлопанео е от там , после реших и десния да сменя че се видя нацепен-че така и така сме почнали(а тропането ми се чува от дясно).

Оказа се че нее от тях шарнирите са добре ,стабилизиращата щанга  смених единия тампон от ляво (беше зле) .

 Тези дни и другия ще сменя. но ми се струва че не е от него . как да разбера дали е от тампоните на  амортисьорите  доста са надигнати 1-1,5см. 

Хлопането се чува  по  по сериозни неравности  като чели като пропада колелото ,възможно ли е самия амортисьор да хлопа, предполагам външен накрайник не хлопа така(че и той мие за смяна сцепен му е маншона иначе не мърда)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, за да не отварям нова тема ще питам тук: Става въпрос за Октавия 1, скоро смених почти всичко отпред (тампони+лагери на макферсони, предни и задни тампони на носачи, тампони на стабилизираща щанга и 2 шарнира), но въпреки това когато се качвам и слизам върху изпъкналите пешеходни пътеки примерно се чува едно скърцане, тропане няма, но скърца яко. Имате ли идея какво може да е всъщност, защото много ме дразни, а съм сменил почти всичко и не знам вече какво да гледам... Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом не тропа смажи с грес тампоните на стабилизиращата щанга и ще спре да скърца, но ако караш на мокро дълго време ще се отмие греста и пак ще почне да скърца, и да ги смениш тампоните ще се оправи за кратко максимум 10к километра, аз за сега ползвам морска грес която се отмива по трудно и ефекта е по дълготраен.

 

Успех

Редактирано от danielts
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Писал съм и друг път, но пак ще напиша. На шкодите им скърцат всички гумени неща. За да не скърцат се прави така: купува се един силиконов спрей от 7лв . Голям. Няма значение марката. Колата се вдига на подемник на удобна височина. Търскаме спрея и почваме пръскането по всички тампони на носачи , щанги и т.н. Особено щедро се пръска на стаб. щанга както отпред , така и отзад на тампоните. Да капе отвсякъде силиконова слуз. Един спрей стига за предното и задното окачване и на всичко отгоре остава и за 2 пъти за интериора. По тази формула държи поне до следващата зима !

Пробвано, изпитано и доказано !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз това нещо съм го правил, точно по предписанията на д-р. Димонски ;) Спомням си, че при мене ефекта не беше толкова добър, какъвто очаквах, та малко се разочаровах. Спря да скърца, определено, обаче при преминаване през неравност почнах да чувствам колата, сякаш ще й се разкачи предницата и ще падне по корем някъде... малко гадно и твърдо возеше... почна да "натвърдва" малко повече, започна да удря/тропа на по-плътно сякаш. Може нещо да съм си въобразявал тогава, но след това повече не съм я пръскал и не съм я чувствал така. При мен издържа максимум към 1 месец и пак започна да скърцоти, а изпръсках цял флакон силиконов спрей:

 

Motip%20Silicone%20Spray.jpg

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята Октавия нито веднъж не е скръцнала по окачването, никога нищо не съм пръскал там :eusa_think:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята Октавия нито веднъж не е скръцнала по окачването, никога нищо не съм пръскал там :eusa_think:

 

Не си я чул просто... Защото на каквато и Октавия да се кача - първото нещо като тръгне е "скръц" отпред или отзад. Наподобява скърцането на старо пружинно легло.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята Октавия нито веднъж не е скръцнала по окачването, никога нищо не съм пръскал там :eusa_think:

И моята.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето ухо е много чувствително, по Димонски (от рода на жената ми идва, от Казанлък :D )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 месеци по-късно...

Някой има ли идея защо все левия тампон (на стабилизиращата щанга) ми се износва повече от десния и се разхлопва

.Каква марка тампони да сложа да държат повече от година.Оригиналния  изкара 12г.

Забелязах че и самата щанга има износване от тампонита.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако е октавия 1 плътни тампони оригинални от еура тек или лемфьордер,ако самата щанга има проблем майстора трябва да прецени дали самата тя е за подмяна

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

колега, малко офф топик, но да кажа и аз. При мен проблема беше счупена стабилизираща щанга. Била е спукана и така си тропаше докато не се скърши напълно в едно кръгово :)

имам и снимка някъде, само че не знам как да я кача тук

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

И моя милост се насади на тоя "дедовец". От едно известно време забелязах, че при преминаване през "легнал полицай" се чува едно гадно скърцане, като триене на гума в гума или нещо подобно. Ходих оня ден при моите майстори и ми казаха - тампони на стабилизиращата щанга. Майстора ми каза, че се сменяла цялата щанга, не можело да се сменят само тампоните/втулките и удоволствието струвало минимум 400 лева. Тия 400 ги видях и по-назад в темата, но се споменават и някакви варианти за смяна само на тампоните. Та, от 2015 г. до ден днешен има ли развитие по въпроса, така че да си спестя поне част от тоя разход? Някакви ОЕМ щанги или опция за смяна само на тампоните/втулките? Ако някой може да ми изнамери номера на тая щанга също би ми било от полза, майстора можа само да ми каже, че била 23,6 мм в диаметър (на някои от Пасатите били същите), но нямах време да чакам да рови за номера?

Редактирано от баш майстора
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.