Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Айде и аз за "стабилизаторна щанга" или биалетка...


shaft

Recommended Posts

От известно време отдясно се чува едно притропване... като се качвам на тези приповдигнатите пешеходни пътеки, също и отскоро като слизам от тях... Тропането е точно като щанга в щанга... Същото като в началото, където човека тропа щангата:

 

Също и другите симптоми ги имам - при завиване наляво се накланя прекалено много, а когато завивам надясно е малко по-различно (както беше преди, когато завивах наляво и не тропаше, т.е. добре беше, а сега не е)...

 

Ето какво успях да намеря из нета:

Така трябвало да е:

anti-roll-bar-after.gif

 

А в момента при мен това се случва, само когато завивам с по-голяма скорост наляво (отдясно се накланя особено много и не си го въобразявам, защото много тестове направих)...

anti-roll-bar-before.gif

 

Идеята на поста тук е, ако някой има идея какви да си купя - имам предвид, марка и т.н., изпитано качество (все пак знам какви са пътищата и няма шанс да оцелеят много дълго време - ако се окаже това нещо, то значи, че оригиналните изкараха 50 000км)...

 

Кажете какви да си купя и да си ги сменя :)

Гледам тук някакви марки, от които само една ми е позната (Febi Bilstein), но не съм им ползвал нещата... Ето ги марките, които гледам:

A.B.S., BORG & BECK, FEBI BILSTEIN, LEMFORDER, MOOG, QUINTON HAZELL, RUVILLE, sbs, SASIC, SIDEM, SPIDAN, SWAG, TOPRAN, TRW и други...

 

Благодаря!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На бившата ми кола купувах MOOG и Sasic. Изкарваха около 9 000 км. Абсолютни боклуци. Всъщност това ми препоръчаха от сервиза, в който си поддържах колата. После ми "писна" и си купих от Ebay пластмасови биалетки и до ден днешен - около 25 000 км. няма проблем с тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От масовите мисля, че що годе читави са лемфьордер. Сваг и ТРВ имам лоши впечатления, но за други елементи от окачването. Топран също. Феби/Билщаин преди бяха читави неща, ама не съм купувал от години...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

FEBI BILSTEIN, LEMFORDER - за Октавията нз. как ще са, но съм ползвал техни продукти при други коли и съм доволен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не те съветвам да купуваш каквото и да е преди да си установил кое точно тропа. Из окачването има един куп неща, които могат да потропват, а биалетките и тампоните на напречния стабилизатор са последното нещо, на което се обръща особено внимание. Поради това, че значението им е като последната дупка на кавала. Ако не упражняваш с колата висш пилотаж на тежки терени, разбира се.

Видях се в чудо от едно тропане в предницата. Какви ли не тестове и правих за шарнири, накрайници, тампони, амортисьори и какво ли не. Оказа се всичко наред. А тропа. Тогава откачих едната биалетка. Тропането спря. Огледах ги- двете биалетки без забележка. Така карах 2 месеца /докато намерих време, пък и от значение, че е "толкоз важно"/ та смених тампоните на напречния стабилизатор. Не се знае какво ще се окаже при теб.

За добрите марки колегите са ти писали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за отговорите! :) Мисля да видя на место и да избера между двете марки (Лемфьордер и Феби-то), след като ги пипна.

 

Оги, мисля да сменя маслото първо, че изгърмя SERVICE вече... но аз съм такова говедо, че изчитам всичко и сам си решавам кое ми се струва добра идея и кое не... а и също, като отида в сервиз да не ми кажат, че "импляктоджикитатора" е за смяна също... Затова и пуснах темата сега, за да набера малко мнения и да реша какво да направя - сигурно след месец и нещо - два, ще правя каквото и да било :) иначе, разбира се, няма да купувам нищо преди да го разбера кое точно е проблема... Чувам, че отдясно тропа, отляво наскоро почна да се чува, но е още в зародиш и съм го чувал точно 2 пъти, а другото се чува абсолютно винаги като мина през пешеходните пътеки на изкачване - през дупка не се чува или тропат прекалено много неща и затова така...?!?!?! Иначе, мисля да я кача на подемника да видя какво ще излезе първо, но това ще го направя като сменям маслото не тази, а другата събота или неделя. Въпроса е да видя какво точно се случва и да събера информация, за да знам какво да сторя... Иначе отдясно съм минавал през три или четири особено големи дупки, чак издрънчава много здраво (две във Варна и една към Ловеч - много ги помня, че съм псувал страшно много, защото и крушките ми изгоряха отдясно точно след тези дупки - късно ги видях)... Затова всичко може да е... Трябва да видя първо, но като чета из нета - и, разбира се след малко хвърляне на боб ми се струва, че нещо такова (биела) може да се окаже, но въобще не изключвам и тампони, че дори и амортисьор, но ще проверя първо, разбира се.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

shaft, от износена биелетка, дори и само една, няма да имаш разлика в накланянето на колата в двете посоки.

А за да прецениш по-добре дали се накланя повече на едната страна, накарай някой да те повози на дясната седалка и виж дали усещането е същото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също и другите симптоми ги имам - при завиване наляво се накланя прекалено много, а когато завивам надясно е малко по-различно
самовнушението е голяма работа :D

слушай тхl

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шафте, това за накланянето наляво си го обяснявам по следния прост начин: Твоето тяло обикновено се вози само в колата. Когато си със жената - то пак практически се вози само т.к. масата на жена ти е пренебрежимо малка в сравнение с Твоята . smile091 Фактически колата ти има зададен наклон по подразбиране - поне 10 % - понеже да речем твойта маса е 10% от тази на колата или 20% от тази на предницата.

Когато правиш десен завой тялото ти се явява своего рода балансьор - противодейства на центробежната сила , която се стреми да обърне колата към дясната и страна . Затова тогава и наклона е по-малък. При завой наляво става точно обратно - тялото ти помага на колата да "отлепи" десните гуми.

Ако не вярваш намери един мотор с КОШ. Там поне няма биалетки понеже е с по една гума на мост. Качваш жената в коша и правиш 2 пъти упражнението. Ще видиш , че резултатът ще е налице. В зависимост от това с къв волан ще мотора , съответно от коя страна ще му е коша.

Дано съм бил полезен... smile091

 

Поздрави ! :smt033

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това беше добро smile091 ще опитам да си го напиша на листче и да го разчертая, пък да видим...

 

smile091

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пущината спря да тропа... Вчера в София беше към 19 градуса и стабилно слънце... Разходих се малко за една клавиатура, че от много чистене излетяха 2 копчета (най-важните C и V на моята клавиатура) и минах през всичко живо където имаше бабунка да чуя тропа ли - тц, абсолютно нищо... Явно от студеното нещо се е свило и тропаше, а сега е добре... Все пак като сменям маслото ще огледам какво-що... Ще пиша какво е станало...

 

Благодаря за сега, хора!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пущината спря да тропа... Вчера в София беше към 19 градуса и стабилно слънце... Разходих се малко за една клавиатура, че от много чистене излетяха 2 копчета (най-важните C и V на моята клавиатура) и минах през всичко живо където имаше бабунка да чуя тропа ли - тц, абсолютно нищо... Явно от студеното нещо се е свило и тропаше, а сега е добре... Все пак като сменям маслото ще огледам какво-що... Ще пиша какво е станало...

 

Благодаря за сега, хора!

Поздрави

И при мен е така като се стопли няма тропане при температура по-ниска от 7 градуса започва пропорционално да се увеличава.Първоначално си мислих че е биалета, но след като я свалих и разгледах ми се стори в перфектно състояние и отново я монтирах.Все още се чудя от къде е това тропане и си мисля че трябва да е някакъв тампон.Когато е студено се свива и тропа а когато се стопли уплътнява и спира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същата работа, значи....

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Шафте, ето интересен начин за смяна на втулките на стабилизиращата щанга , понеже нашите втулки вървят комплект с щангата (вулканизирани) и са бая пара. Тук се ползват гумени втулки от Опел , които били 1 към 1 с нашите и вместо 300 лв може да се мине с 10.

 

http://jetta-club.org/topic/15097-%D0%9 ... %80%D0%B0/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, Димо! Това е да четеш форуми на братушките - все ще излезе хитро решение...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес сменях маслото и гледахме какво тропа - общо взето нищо не се разбра със сигурност, но биалетката отдясно се движеше по-свободно от другата отляво, може би е там, въпреки, че и тампона на щангата отдясно е малко по-зле /по-хлабав ни се стори/ от другия. Реших да изчакам да се разбие напълно и това е - нямам излишни пари за хвърляне (на боб).

 

Благодаря за отговорите, за момента темата си остава отворена - т.е. като я оправя някога, ще пиша какво е било.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Качи я на вибростенд - и ще разбереш дали трябва да ги сменяваш тия биалетки и тампончета, или не трябва.

И въобще, къде е проблемът.

Иначе за това, че гумите може да са се свили от температурата - много е вероятно!

А и това, дето ти го е казал Димон - за теглото на съпругата ти - вероятно и него го има.....

Но просто потърси какво потропва - а недей да гадаеш.

И то с по-научни методи.... а не със боб.

Иначе за дупките - абе, нямам думи!

То луноходи да карахме - пак щяха за отрицателно време да се разбият по тия пътища!

Околовръстното, да речем - миналата година беше гладичко и ремонтирано! :smt017

А сега е цялото в дупки, вълнички, бабунки, фуги и други такива! [-X

И човек трябва да е направо виртуоз - за да успее да се размине с по-големите!

Пък за другите пътища.... не ми се мисли. ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Качи я на вибростенд - и ще разбереш дали трябва да ги сменяваш тия биалетки и тампончета, или не трябва.

 

Отде пък разбра , че на вибростенд нещо се разбира? Наскоро минавах преглед и там имаше и вибростенд. Друса-друса и излезе една разпечатка - теглото на всяка ос и проценти на амортисьорите. Даде 78% . И кво ? Как се разбира дали е тампон или биалетка или пък амортисьор. Вибростенда е ала-бала.

Казах му на шафта как най-лесно ще разбере, ама него го е бъзе. Сваля се едната биалетка и се кара без нея 1-2 дни . Минава се през познатите дупки и се слуша внимателно. Ако изчезнат неприятните тропания , то проблема е в стабилизиращия възел ( щанга и биалети). Ако се не загуби се дерзае нататък - тампони, амортисьори , шарнири ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Димон има достоен последовател в лицето на Шафта в откриването на вякакви тропания,шумове и тем подобни кусури по О2.

Дерзайте момчета,вие сте нашата гордост! smile126

Сори за спама! :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Димон има достоен последовател в лицето на Шафта в откриването на вякакви тропания,шумове и тем подобни кусури по О2.

Дерзайте момчета,вие сте нашата гордост! smile126

Сори за спама! :oops:

 

Много си активен днес ! smile091 - явно няма какво да правиш...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спамери, омазахте ми иначе гадната тема... Ники, к'во да се прави, като сменя на кракомобил няма да ми шуми нищо....

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реших да изчакам да се разбие напълно и това е - нямам излишни пари за хвърляне (на боб).

 

Аз докато музиката може да го заглуши не го барам smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз докато музиката може да го заглуши не го барам smile091

 

Отскоро и аз съм с колонки отзад :D така, че почнаха да заглушават всичко, което е много добре!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.