Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

5W40 vs 5W30 !


Recommended Posts

Появи се нова туба на VW  маслото за автомобили с удължен сервизен интервал. Някой пробва ли вече как е . Тракат ли повдигачите на клапаните?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, А4и написа:

Появи се нова туба на VW  маслото за автомобили с удължен сервизен интервал. Някой пробва ли вече как е . Тракат ли повдигачите на клапаните?

https://maslo1.com/oem-masla/maslo-vw-audi/GS55545M4

 

VAG минаха на 0w30 вместо 5w30 със стандарт 504.00/507.00 - което дава по-лесен старт в студени условия,, по-лесно загряване на двигателя, пренебрежимо понижение на разхода на гориво и една идея по-малко запълване на DPF-a, поради по-ниското ниво на сяра. До колкото знам, ако караш леко, само бенефити ще имаш. Ако пък настъпваш по-често, защитата на двигателя ще е по-ниска от тази с 5w30.

 

До толкова разбирам аз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 21.08.2020 г. at 10:18, fr1nklyn написа:

 

VAG минаха на 0w30 вместо 5w30 със стандарт 504.00/507.00 - което дава по-лесен старт в студени условия,, по-лесно загряване на двигателя, пренебрежимо понижение на разхода на гориво и една идея по-малко запълване на DPF-a, поради по-ниското ниво на сяра. До колкото знам, ако караш леко, само бенефити ще имаш. Ако пък настъпваш по-често, защитата на двигателя ще е по-ниска от тази с 5w30.

 

До толкова разбирам аз.

VAG имат различни OEM производители за тези масла. Това от 2019г. беше много добро, но маслото от 2018 не струваше, както и предходното от 2017. Интересно какво е качеството на новото, като се има предвид че може отново да са сменили производителя. Има само няколко масла за автомобили с удължен сервизен интервал, т.н. Long- life , така че избора е твърде ограничен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 26.08.2020 г. at 10:14, А4и написа:

VAG имат различни OEM производители за тези масла. Това от 2019г. беше много добро, но маслото от 2018 не струваше, както и предходното от 2017. Интересно какво е качеството на новото, като се има предвид че може отново да са сменили производителя. Има само няколко масла за автомобили с удължен сервизен интервал, т.н. Long- life , така че избора е твърде ограничен.

 

Производителя зависи и от района - ако си в Америка, никой няма да изнася VAG масло бутилирано от Castrol/ROWE/Fuchs/etc от Европа, защото това отнема много време и средства, а примерно ще ползват Pentosin или друг местен производител, което разбира се се произвежда по изискванията на VAG.

 

Един руснак беше сравнявал ОЕМ масло за DSG G 052 182 A2 от Европа и САЩ, където маслата имаха доста близки характеристики, но определно бяха от различни производители - за Европа VAG беше най-близко до резултатите на масло за DSG от Febi, a на Pentosin.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Чета че новото 0w30 на VAG не е добро. Тракат повдигачите. Явно ще се минава на Кастрол Edge titanium fst LL или Мотул X-Clean+ . Кое от двете е чотаво за дизелова шкода? Ползвам Кастрола при бензинов двигател, но той е тих и не виждам голяма разлика след наливане на Edge titanium.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотул е хубаво масло. Все още. Но са близо до неизбежното - след определен разтеж тръгват ментетата, а и те свалят качеството.

Мога да ти препоръчам Xcess серията пред Xclean. Втората май беше с някакви еко компоненти и бла бла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявайте колеги, ама нещо аз не мога да разбера за смяната на маслото!? Излиза, че официалният вносител на марката Еуратек ни продава автомобили, за да може след това по време на гаранцията, вливайки ни фалшиво масло да ги повреди??? Според мен няма логика! Питам, защото съм на 2 к и след още 8 смятам да го сменя, но просто ума ми не го побира, че ще си закарам колата за подмяна с фалшиво? И то в официалния вносител? Маслото не е ли съобразено по спецификация от производителя на двигателя и Еуратек не е ли длъжен да влее точно такова? Не е ли тази гаранция, за да не мислим поне 5 г., къде , кога и с какво да обслужваме? Да бъдем спокойни на път, че управляваме проверен и обслужен автомобил? Иначе излиза, че ни съдействат да си чупим колите по-бързо, за да купуваме следващите? Да ама при тива полежение(ако е вярно), кой ще повтори със същата марка??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 21 часа, sauber написа:

Мотул е хубаво масло. Все още. Но са близо до неизбежното - след определен разтеж тръгват ментетата, а и те свалят качеството.

Мога да ти препоръчам Xcess серията пред Xclean. Втората май беше с някакви еко компоненти и бла бла.

Аз не съм доволен от последния Мотул, при това беше по-скъпия вариант Specific. По-бързо започна да трака и да качва висока температура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 46 минути, Izolini написа:

Аз не съм доволен от последния Мотул, при това беше по-скъпия вариант Specific. По-бързо започна да трака и да качва висока температура.

 O2 - 2007г.  7-8 години карам с Мотул Специфик 505.01. Сменям на 10-12 хиляди км. Винаги купувах от бпартс, последния от  кварталния магазин малко по-евтино. Нямах разход на масло до 5 хил км, нямах тракане на клапани, но УВИ с него мотора умря - строши биела и бутало на 144 хил км, на 12години.

След разглобяването на мотора не се видяха никъде следи от задиране и от нагар , затова не обвинявам Мотула...

Сега съм с  FUCHS  TITAN GT1 5W-40 XTL и затова питах за мнения на колеги . Естествено моторът е друг BXE , поне на 500 хил като гледам колата донор...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Izolini написа:

Аз не съм доволен от последния Мотул, при това беше по-скъпия вариант Specific. По-бързо започна да трака и да качва висока температура.

 

Предполагам, че е до двигател. Моята кола се кара "колкот може", вече 50К ни съм я чул да трака, ни да се оплаква :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 29.09.2020 г. at 13:48, alvinivanov написа:

Извинявайте колеги, ама нещо аз не мога да разбера за смяната на маслото!? Излиза, че официалният вносител на марката Еуратек ни продава автомобили, за да може след това по време на гаранцията, вливайки ни фалшиво масло да ги повреди??? Според мен няма логика! Питам, защото съм на 2 к и след още 8 смятам да го сменя, но просто ума ми не го побира, че ще си закарам колата за подмяна с фалшиво? И то в официалния вносител? Маслото не е ли съобразено по спецификация от производителя на двигателя и Еуратек не е ли длъжен да влее точно такова? Не е ли тази гаранция, за да не мислим поне 5 г., къде , кога и с какво да обслужваме? Да бъдем спокойни на път, че управляваме проверен и обслужен автомобил? Иначе излиза, че ни съдействат да си чупим колите по-бързо, за да купуваме следващите? Да ама при тива полежение(ако е вярно), кой ще повтори със същата марка??

 

Кой казва, че е фалшиво маслото е ЕТек? По-скоро се коментира, че маслото покрива минималните изисквания на производителя и се сменя на 25-30 хиляди. Тези двете на куп, съкращават живота на двигателя (много вероятно). Ще си изкара гаранцията колата, но след т'ва... Та идеята е, че е хубаво да се сменя маслото на около 10-12 хиляди и съответно - да се налива читаво такова с добри показатели. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...
На 14.06.2020 г. at 11:35, SunShine написа:

И аз така, 420к км  от 5W40 минах на 5W30. Даже една идея разхода падна а качих средната скорост.

 

 

Втора смяна с 5W30 VMP.

Изминати 16500 км, изразходвани 700мл.

70/30 градско/извън като не съм се старал много за оптимален комфорт на двигателя.

Вероятно следващата ще е пак този избор.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при 70% градско 16к км са доста дори за ravenol ,златното правило е 250-300 моточаса мой познат с 1.4 безин ravenol vsi беше стигнал 12-13к 90% градско преди да му светне лампата за нивото 

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е,аз лампа нямам... преглеждам щеката от време на време.

Градското ми е 60 км дневно с едно спиране, не е за два километра и да я гася.

Извън е доста, минимума е 400 км.

Ще гледам тая смяна да е на 13500 за да вляза в графика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Равенол VMP е доста хубаво PAO масло, обаче единственото лошо в него е, а и най-основното, че съдържанието в бутилката не винаги е с едно и също качество. Тоест, сменят базовото масло и рецептата се променя. Виждат ми се супер много 15-16 000км за това масло, което на около 9-10 000км градско вече е загубило доста от свойствата си (има редица изследвания за това). Да, представя се доста по-добре от другите марки, но отново - всеки път партидата е различна, за жалост, и не се знае какво е качеството му в определена партида... 

 

Също... има различни производства, тоест не се прави само в един завод в Германия. Предполага се, че за Германския пазар се произвежда отделно и е малко по-качествено, защото уж се следи за качеството там. Купувам маслото от Германия с доставка до България - нито грам не го пипва за 9-10 000км. Купих същото масло от България - 1 литър долях за 6 000км. :) Нищичко не се е променило в колата или в стила на каране. Просто партидата е била по-лоша, явно.

 

Ето едно интересно видео как Равенол дълги години е било собственост на Fuchs, как се появява съвсем скоро, а лъжат, че е от десетилетия, как лъжат за фабриката и адресът на производство и други забавни неща:

 

Сега... разбира се, не е изключено там да е "седалището" на фирмата, а не фабриката.

 

И въпреки това, маслото е доста по-добро от другите в същия ценови клас, когато партидата му е хубава :) Харесва ми накрая на видеото как Равенол е напълно непознато в Япония, там няма такова масло. 

 

Аз също карам с VMP 5w30, вече 25 000км, а преди това, на предишната кола съм направил поне още 30-40 000км с маслата на Равенол - никога не съм имал забележки към работата на двигателя, както и към харчене на масло, но винаги съм го купувал от Германия - веднъж го взех от България (тубата си беше ок според кода на нея) и долях цял литър, а като го източих се пенеше странно /оставаше сивкав каймак на повърхността/. :) 

 

Отново бих рискувал с Равенол-ско масло, защото е доста добро, но максимумът, който бих го карал е до 10 000км. Това 15-16-20к, а и както пише в сайта до 50 000км - това може и да се случи, но на някоя друга кочина, която е нов внос и ще е "ПЕРФЕКТНА!, KATO NOVA, UNIKAT" и т.н. :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мислех,че равенол е добър предвид цената ,даже съм взел за реното да сменям,него досега го карам с Motul 6100 synergie+ 10w40 никакви проблеми колкото налея,толкова източвам за около 10к км шкодата имам повече смени с motul xcess 5w40 разхода е минимален най-много 0.5 л за 10к ,но напъследък много ми тракат повдигачите сутрин при първо палене предвид,че ги сменях миналата година та бях решил да е равенол, но може де помисля и за някое друго 

п.п иначе имам приятел който е направил вече 4 смени равенол и е доволен от работата на мотора до 10к км не му се налагало да долива 

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам 100 к км с Равенол VST 5W40, не намирам разлика с внесено от Германия и купено в България. От прекалено много четене в интернет само във филми може да се вкара човек. Аз без да се напъвам мога да намеря лоши отзиви за всяко едно масло, което се произвежда, а сигурно и за това което не се произвежда. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой има ли актуално мнение за Mobil? Снабдявам се директно от вносителя и моето мнение е положително, но ми е интересно да чуя и други. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 месеци по-късно...

В момента в Метро има някаква промоция на Равенол.

Купих 4литра VMP 5W30 за 70 лева с ддс.

Произведено миналата година десети месец.

В сайта на търговеца от където е лепенката цената е 113лева уж намалено от 141

 

Има и VMO на подобна цена.

  • Благодаря 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.