Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

5W40 vs 5W30 !


Recommended Posts

доколкото разбирам колата на колегата може да е 2005,но е на малко километри така,че най-добре да я кара с 5w40 и да го сменя на 10 хил км бих му препоръчал като цена/качество motul x-cess 5w40

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо 10/40?

 

Ми щото това е маслото за тоя мотор - 10W40 за умерен климат. Може и 5W40 де, ако ти се дават пари. Но според мен е излишно, колата няма турбо и студения старт не е страшен.

 

Е ти можеш да и наливаш и 0W50, в магазина няма да ти се разсърдят :) Както казах, всеки сам си решава, щото контрата винаги си е в теб. Ние тук само си плямпаме на чужд гръб.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

доколкото разбирам колата на колегата може да е 2005,но е на малко километри така,че най-добре да я кара с 5w40 и да го сменя на 10 хил км бих му препоръчал като цена/качество motul x-cess 5w40

Така и правя колега.Мерси за препоръката.Към момента е с непрекъсната сервизна история и се опитвам да ги правя нещата като на запад,все още не съм сигурен дали има смисъл... Не че не мога да си я обслужвам сам както се случва с другите две кошници в семейството.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Аз също смених от 5w30 на 5w40 (по препоръка на колеги и няколко майстора) - колата в момента е на около 200 000 (до 190 е карана с 5в30). Не мога да кажа, че има някаква разлика от 5в30 освен, че Вече 7000км не съм доливал грам, а преди на всеки 700-1000км трябваше да се долива по малко (в книжката си пише че е нормално). Смятам да сменям на 10-12000км макс. Доволен съм, никакви оплаквания , маслото е  5W40 KUTTENKEULER SOROTEC 2 + PDi

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля, ако някой е наясно да сподели.
Интересно ми е как точно маслото задръства DPF филтъра?
Примерно - колата е минала 10 000 км и не е похарчила и грам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля, ако някой е наясно да сподели.

Интересно ми е как точно маслото задръства DPF филтъра?

Примерно - колата е минала 10 000 км и не е похарчила и грам.

 

Отделят се пари ("серни съединения", мисля, че се казваха, ако не бъркам в момента) от маслото + отработените газове/саждите от дизела образувайки лепкава "гняс", и след като си карал продължително време, ако не изчакваш колата да поработи на място минута-две, за да се охлади преди да я изгасиш - "гняс"-та полепва и по геометрията на турбото, EGR-a и т.н., и много често хората изревават. :)

 

Обикновено, когато маслото е "по-некачествено" - мазнотията е по-голяма, а маслото не мие двигателя и по него остават отлагания...

 

Цитат:

"Low SAPS oils are specifically formulated to have minimal levels of Sulphated Ash, Phosphorous and Sulphur, (SAPS), the elements most hostile to CATs and DPFs."

 

В превод:

"Маслата с ниско съдържание SAPS са специално създадени така, че да имат минимални нива на сулфатна пепел, фосфор и сяра (SAPS), елементите, които са най-опасни за катализатора и DPF."

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля, ако някой е наясно да сподели.

Интересно ми е как точно маслото задръства DPF филтъра?

Примерно - колата е минала 10 000 км и не е похарчила и грам.

Аз доколкото съм запознат няма двигател без харч на масло.Обратното ,че в маслото постъпват други елементи помага за запазване на количеството в известна степен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на Shaft за пояснението.

Изглежда, че дизелът е решаващ фактор.
Ако на етикетите на маслата относително може да се вярва, съдържанието на сяра в БГ нафтата е крайно неясно.

Редактирано от komitoff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблем :) Затова е нужно да се слага добавка, а не е нужно да се купува от "скъпата" нафта, която има минимално количество добавка и е минимално по-добре от другата, а цената, ако се сметне, е малко по-висока от една хубава добавка + евтината нафта. :)

 

Поздрави!

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако на етикетите на маслата относително може да се вярва, съдържанието на сяра в БГ нафтата е крайно неясно.

На OMV съм се заглеждал - на колонката пише, че дизела е по стандарт EN590. Което означава, че отговаря на съвременните норми за ниско съдържание на сяра. А сярата трябва да е малко заради филтрите за твърди частици (DPF, FAB и т.н.). От друга страна ниското ниво на сяра означава по-слабо мазане на горивната система, която би трябвало да е разчетена за това. И въпреки всичко, най-малкто заради това, който е фен на добавките може да си слага такава за подобряване на мазането.

 

Иначе, като изключим горното, разликата между евтината и скъпата нафта на OMV, Лукоил и т.н. би следвало да е един Cetane Booster :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблем :) Затова е нужно да се слага добавка, а не е нужно да се купува от "скъпата" нафта, която има минимално количество добавка и е минимално по-добре от другата, а цената, ако се сметне, е малко по-висока от една хубава добавка + евтината нафта. :)

 

Поздрави!

Не си прав.

 

Всъщност добавката с нищо няма да ти помогне срещу сярата в горивото. Ще намали отлагането на сажди, което ще направи по редки регенерациите. Но това което реално съсипва филтъра е сярата, а нея добавката няма как да разкара.

 

Т.е. ако по скъпата нафта доказано има по-малко сяра, ще е по ефективна в пазенето на филтъра от която и да е добавка.

 

Т.е. никоя добавка не може да компенсира кофти нафта или масло по отношение на сярата.

 

Обаче тук е БГ и скъпото не е непременно по-добро. Т.е. дали скъпата нафта има по малко сяра е под въпрос.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти съм сигурен, че технологично може да се спретне евро 6 двигател без DPF... бил той дизел или бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно ме притеснява `` наливен Castrol``

Tез масла са с класификация ``OE,B4,,SAE`` 

И правени в Индия 

 

https://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/B3C82F33FE44B03E80257F8E006D0F0D/$File/BPXE-A9VF5G.pdf

 

http://www.castrol.com/en_in/india/car-engine-oil/engine-oil-brands/castrol-magnatec-brand/castrol-magnatec.html

 

 

p.s

 

5W-30 nebo 5w-40

 

Са еднакви,гледайте спецификацията ``Q8 Formula V LongLife 5W/30 ; Specifikace: ACEA A3, B4, C3 

VW 504.00, 507.00``

 

Залагам нa...

 

Shell helix utra 5w40 API SN 502.00/505.00 je pro OI 1.6 75kw

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си прав.

 

Всъщност добавката с нищо няма да ти помогне срещу сярата в горивото. Ще намали отлагането на сажди, което ще направи по редки регенерациите. Но това което реално съсипва филтъра е сярата, а нея добавката няма как да разкара.

 

Т.е. ако по скъпата нафта доказано има по-малко сяра, ще е по ефективна в пазенето на филтъра от която и да е добавка.

 

Т.е. никоя добавка не може да компенсира кофти нафта или масло по отношение на сярата.

 

Обаче тук е БГ и скъпото не е непременно по-добро. Т.е. дали скъпата нафта има по малко сяра е под въпрос.

 

 

Масово "скъпата" нафта е с добавки Вюрт, Лики Моли и прочие!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти съм сигурен, че технологично може да се спретне евро 6 двигател без DPF... бил той дизел или бензин.

Бензинов двигател не може да бъде оборудван с DPF. В емисиите му няма сажди... А дизелов двигател може и да покрие Евро 6 без филтър като му резнеш най-общо казано горивото и го спънеш от към коне и динамика. Но съм сигурен, че не би искал да си купиш и да управляваш такъв автомобил. Еко нормите стават все по-строги и DPF е само една от многото предстоящи технологии, които ще ограничават вредните емисии.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Колеги, мисля че въпроса ми е за тук. Миналата есен Pepino "видя сметката" на DPF-а и вдигна още мощността на фабията (1,6TDI 2012г, 156 хил.км), супер доволен съм от вървежа, масло не съм доливал. Въпроса ми е нужно ли е да променям вида на маслото при смяната му, предвид че DPF-а го няма вече ?

 

- досега в ЕТ е наливано 4 пъти 5W30 / 507.00  и само последния път, не знам защо 0W30 / 507.00 (винаги на Shell Hellix)

- по талон е с променлив интервал за смяна QI6

Редактирано от tisho_tch
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5W30 се използва ако имаш dpf и/или ако сменяш маслото след удължен пробег. При теб филтъра го няма вече. Ако решиш да минеш на фиксиран интервал (15 000 км), слагай смело 5W40. И без друго то ще си върши работата по-добре от 5W30.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наскоро един приятел ме питаше защо карам джипа с 5w40, той има същия и го кара с 5w30, както пише по книжка (обаче при наличие на всички филтри - dpf и cat - и на двамата филтрите липсват поради една или друга причина независещи от нас). Намерихме една статия, която обяснява простичко разликата и идеята за двата вида масла:

http://www.zoniv.com/5w30-vs-5w40/

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и 5W40 което покрива изискванията за low SAPS и за условията в БГ било по-добро от 5W30.
Преобладаващото мнение на добрите майстори (не от фирмените сервизи заради странните им политики)
е маслото да се сменя на около 12 000 км или 1 година. После рязко губело от качествата си.
 

Редактирано от komitoff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продължавайки моя въпрос, предвид че минавам 3-4 хил.км годишно, мога ли да продължа да сменям маслото на 2 години...и в този случай има ли подходящо 5w40 Качествено масло ?

Редактирано от tisho_tch
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно, щом е работило маслото си има "срок на годност" - губи си от качествата и т.н. Но... Ако правиш максимум 8-9 000км за две години - не виждам смисъл да го сменяш всяка година, защото пробегът е доста незначителен... :) Нищо му няма, карай си така ;)

 

А за качествено масло: http://autozone.bg/- аз предпочитам Мотул, като най-хубаво за момента на пазара, но всички стават, щом не я натоварваш колата... в противен случай, аз отварям едни дейташитове и чета какво пише там и избирам това, което го дават за много здраво натоварване...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продължавайки моя въпрос, предвид че минавам 3-4 хил.км годишно, мога ли да продължа да сменям маслото на 2 години...и в този случай има ли подходящо 5w40 Качествено масло ?

Независимо,че минаваш малко км на година бих го сменил.

Не вярвам да те съборят едни 70-80лв годишно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както някой написа тук във форума, ако искаш да си караш дълго колата без проблем, сменяй на 1 година.
Ако ще караш 3 години и след това я сменяш, може и на 30 000 км...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.