Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgtransexpert

Recommended Posts

димон

На някои О2-ки в ЕТ сипват 5W40 , на други 5W30 . Става дума за едни и същи мотори - 1,9TDI-PD . Кое масло какво дава и каква е разликата ? :-k

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
martines -13

едната е със дпф smile048

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Цецо75

И на такива без DPF слагат 5W30, 507.01.

 

Нали я водихме тая дискусия вече и нищо смислено не се роди.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft

По-скоро, ако и двете са без DPF :) Моята е 1.9TDI-PD BXE 2009-тая края на Септември е излязла от завода, като първа регистрация е 2010-та началото на Януари. През 2010-та, когато отидох да ми сменят маслото сложиха същото Shell Helix Ultra VX 5w30 по 507 00 (защото, мисля, че всички лонг лайф масла по спецификация 507 00 са 5w30) - същото, с което си дойде колата. Имам лепенка отпред на шасито, пише шкода препоръчва Shell Helix 5w30... В моята книжка, която не може да й се има вяра, нали е преведена на Български - пише "... 5w30 е маслото за вашият двигател, по спецификация 507 00", но имаше споменато и също, ако колата е на фиксирам интервал, че масло по спецификация 505 01 (което имам някакво чувство, че беше 5w40 за помпа-дюза моторите), можело да се използва, и също пише, че може да се види за какъв интервал е колата (Q01 или Q02 - едното е фиксиран, а другото е променлив интерфал, но не знам кое-какво е и не ми се търси в момента) - дали фиксиран или променлив - на бележка/плочка при шофьорската врата или нещо такова е показано на снимката в книжката... Говоря малко на изуст, защото не мога да си спомня къде точно беше плочката или е онова с оборудването в багажника под мокета - не мога да се сетя...

 

И така...

 

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
stivi797

Говориш за големия етикет, който трябва да ти е лепнат и в сервизната книжка - за да не го търсиш в багажника - който при мен е залепен на обратната страна на корицата.

Шел Хеликс Ултра VX, или AV-L - това е същото масло, но в упаковките на дребно - 5W30, стандарт VW507.00, и е за лонг лайв интервал.

И го дават така - "QG1 - смяна на 2 години или при пробег до 30000 км, по показания на бордкомпютъра....."

А другото е пак Шел Хеликс, но само Ултра, без допълнителните букви отзад - 5W40, VW505.01, и е за фиксиран интервал, и го дават тъй :

"QG2 - смяна на 1 година или на 15000 км......"

Пишеше и нещо за QG0 - че е пак за фиксиран интервал на смяна.

Доколкото си спомням - това беше.

Леле, сега ако съм излъгал - сигурно ще ме линчуват! :mrgreen:

А какво дава - лонг лайв маслото по-дълго си запазва качествата, и по идея, по-дълго пази двигателя...... И е с малко по-нисък вискозитет. Поне това пишат навсякъде.

Пълна синтетика, сметнато за удължен интервал, за ДПФ филтър, и така нататък.

Ох, наистина е много дъвкано това - и няма смисъл още да се дъвче.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ivand911

По спецификацията 505.01 има масло 5W40 и 5W30. Но повечето масла в списъка са 5W40. И двете стават, аз ползвам 5W40. Мисля ,че е за нашия географски регион.

http://www.my-gti.com/2528/

Това са одобрените масла за 505.01 към 2010 година. Не знам дали има по-нови.

 

По спецификация 507.00 маслата са само 5W30 като гледам от следващия списък:

http://www.my-gti.com/2540/volkswagen-o ... roved-oils

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
evin

5W30 е по-доброто масло за турбината, на двигателя му е все тая общо взето

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
stivi797
5W30 е по-доброто масло за турбината, на двигателя му е все тая общо взето

 

Да, определено е така.

Иначе на мотора наистина му е все тая..... Не много високи обороти, 4000, не и ралийно натоварване. Не и големи жеги, или студове....

Но за турбината е важно - все пак върти с над 200000 оборота, и маслото е добре да е с нисък вискозитет, но иначе да си запазва качествата.

И нещо да споделя - един познат си е купил едно старо Ауди Куатро - от тия, дето навремето бяха печелили шампионатите.... Било е една от тренировъчните коли на Валтер Рьорл - ако се сещате за такъв ралист отпреди повече от 20 години. Ами там турбината си е със отделна мазителна система - където се сипва масло, съвсем различно от моторното!

Та това ме накара да се замисля за изискванията..... smile049

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Prodriver

Да изтупам темата от прахта. На мен също вчера ми сипаха в ЕТ 5W40 вместо 5W30 някакъв наливен Castrol professional oe 5w40. Исках нещо по-добро от Shell-a.Сега чувам леко промен звук от двигателя и сякаш работи една идея по нервно.Колата е О2, 1.6 MPI BGU на истински 80 хил. Имам ли повод за притеснение или да карам така и на другата смяна пак 5W30 както си е по предписанията?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
skodafen
Отговорено (Редактирано)

по-добре 5w40

Редактирано от skodafen

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Mahorec
Отговорено (Редактирано)

На мен ми предстои смяна на масло и се чудя за 0w40, 1.9 тди агр.70 000 км. я карах само с 10w40. Вече 30 000 км. карам с 5w40, само Motul 8100 x-cess и съм много доволен, но ми се иска да пробвам и 0w40 пак с Мотул. Колата е на най - малко 500 000 км. :)

Редактирано от Mahorec

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Dzver

Ако не се бъркам Castrol professional е 5w30.Мисля,че няма professional 5w40.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
bushido

Да изтупам темата от прахта. На мен също вчера ми сипаха в ЕТ 5W40 вместо 5W30 някакъв наливен Castrol professional oe 5w40. Исках нещо по-добро от Shell-a.Сега чувам леко промен звук от двигателя и сякаш работи една идея по нервно.Колата е О2, 1.6 MPI BGU на истински 80 хил. Имам ли повод за притеснение или да карам така и на другата смяна пак 5W30 както си е по предписанията?

Не се коси-почти еднакви са. Просто втората цифра е различна и означава, че запазва вискозитета си при по-висока температура, т.е. работи при по-големи температурни граници.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Sleit123

Някои има ли идея колко е срока или годноста на маслото преди да бъде отворено?

 

Онзи ден и аз правих смяна на масло с ново 5W30, като забелязах, че датата на тубата е 2012, което леко ме претисни, но ми обясниха че щом не е отваряно - няма проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft

Около 2 (в мотора) или 4 (в тубата) годинки беше... Нещо такова. Трябва да си пише някъде.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
cuca7

На мен ми предстои смяна на масло и се чудя за 0w40

Никакъв смисъл няма от това.Карай с 5/40.

 

Около 2 (в мотора) или 4 (в тубата) годинки беше... Нещо такова. Трябва да си пише някъде.

5 години е срока на неотваряно масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Sleit123

Благодаря за отговора. Да не се тревожа излишно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft
Отговорено (Редактирано)

5 години е срока на неотваряно масло.

А благодаря! Ъпдейтвам си информацията. 4г беше на скоростите...

Редактирано от shaft

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Цецо75

Не се коси-почти еднакви са. Просто втората цифра е различна и означава, че запазва вискозитета си при по-висока температура, т.е. работи при по-големи температурни граници.

 

Определено не са еднакви, ако говорим за 10 тина годишна кола. На хартия наистина изглеждат еднакви, ама опита ми показва нещо съвсем друго.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
srservice

А кое от двете е по-скъпо?И запитвали ли сте се защо.Говорим за един и същ производител.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Prodriver

Благодаря за отговорите.Значи на следващата смяна си връщам пак 5W30(каквото си е по предписание). Въпреки, че в ЕТ Shell-a ми го обявиха на 22лв/л а въпросният Castrol 30 лв/л.  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Цецо75

Ако иде реч за колата от подписа, къде е предписано, че трябва да е с 5W30?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Prodriver

Да, колата от подписа е.Ами знам ли, госпожата в Германия я е карала с Castrol 5W30  Longlife за трите смени на масло.Това пише в сервизната книжка и фактурите, които имам от нея.Не вярвам немците да направят някакъв компромис.И за това реших,че това й е предписаното масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Цецо75

Аха, че и лонг лайф даже наливали ... на 12 годишен атмосферен бензин.

 

Всеки сам си решава, но аз бих я карал с 5W40 или даже 10W40.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
cuca7

Всеки сам си решава, но аз бих я карал с 5W40 или даже 10W40.

А защо 10/40?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.