Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с Fabia 1.6TDI Common rail 75hp 2010


kaloyan_ivanov

Recommended Posts

Здравейте! През зимните месеци колата откача :) ... Проблемът ми е такъв, че когато температурата падне на 4 или под 4 градуса, двигателя от 800 оборота започва да работи на 1000. Чува се и някакво цъкане.... В Еуратек ми казаха, че ставало така заради филтъра за твърди частици, но това е всеки ден.. Имам чувство, че проблема е нещо софтуеърен, защото изписка ли, че навън е 4 градуса и от 800 оборота скача на 1000 и започва цъкането, което се чува от таблото с бушоните... Странна история... Дори когато загрее продължава да си стои на 1000 оборота...

Интересува ме дали някой е имал същия проблем, и ако ДА как го е решил! :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

viewtopic.php?f=45&t=26232

почети , и си свиркай , като си купиш сложна машинка и се наслаждавай. чакай да ти свтне и филтъра на таблото , и чети в книжката преди да ходиш на сервиз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

За 1000-та оборота не го мисли - това е заради регенерацията на филтъра за твърди частици. Щракането на релето в таблото е предполагам за подгряващите свещи на антифриза, все пак си с дизел. Няма нищо нередно, според мен. И при мен е така...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

Бихте ли си направили експеримент дали оборотите ще паднат от 1000 на 800 веднага щом изключите/забраните вентилатора (т.е. забраните отоплението в купето). Ако това стане точно както съм го описал ще ви обясня от какво е, с приложени документи. Ако пък не се случи, то ще трябва и аз да "повярвам" на теорията за филтъра за твърди частици.

Моята информация за дизела и оборотите през зимата е от сервизната документация на Тойота Корола/Аурис и ще ми бъде много любопитно дали и при ВАГ е така. Щракането на релета които чувате е в подкрепа на това което очаквам да е причината и при вашите шкоди. Релетата на моята тойотата не ги чувам понеже се намират в двигателния отсек, но те работят и със сигурност щракат. В допълнение тойотата ми няма филтър за твърди частици, но зимата работи идентично. :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

Бихте ли си направили експеримент дали оборотите ще паднат от 1000 на 800 веднага щом изключите/забраните вентилатора (т.е. забраните отоплението в купето). Ако това стане точно както съм го описал ще ви обясня от какво е, с приложени документи. Ако пък не се случи, то ще трябва и аз да "повярвам" на теорията за филтъра за твърди частици.

Колега, днес специално заради теб си направих експеримента с вентилатора, и на топъл, и на студен двигател. Оборотите на празен ход и в двата случая останаха заковани на 800, без да се помръднат. Същото е и с климатроника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е така. Празния ход отиде ли на 1000 оборота каквото и да правя с вентилатора или климатроника (на 0, авто или на максимално) оборотите не мърдат от 1000. Когато зацепи компресора се променя малко звука от двигателя, но оборотите не мърдат от 1000. Всичко това го пробвах и когато оборотите са на 800 и положението е идентично.

По въпроса за щракането на реленцето в таблото. И аз правих експеримент. Когато двигателя е на празен ход времето за действие на релето е около 7 сек. Като настъпя педала на газта до дъно (оборотите са ми ограничени на 2500), тогава това реле задейства и не отпада. Това го разбрах по силата на светене на фаровете. Като спрях на тъмно и открито пространство. Когато задейства това реле съвсем леко намаля интензитета на светлината. Това означава, че се включва някакъв голям товар... а при студен двигател според вас какъв може да е големия товар? Най-вероятно реотан.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе , вие наистина ли ..... какво ви става , Коки (калояне) ти май наистина не вярваш че ти на където си тръгнал по този проблем аз от там се връщам , колата я взех на 0 км и броих сумати пари и на 1000км почнах да се изпотявам точно така както когато си купиш нещо фалшиво . Онези от ЕТ ми викат вече здравей като ме видят . Кви са тия глупости с вентилатора. Лампата за ДПФ вечи ми светва два пъти а съм минал едва 17х. Вярвай повече !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко май не се изразих добре. И все пак аз пиша за друга марка автомобил.

Имам на климатроника степени за намаляване на вентилатора и нулата избрана от там не променя оборотите ми, а имам и копче което е наречено "FAN OFF" и което всъщност изклчва климатроника. Та въпросното копче при мен влияе на оборотите.

При ниска външна температура, студен мотор и работещ климатроник оборотите са 1000 докато колата загрее условно до една идея от нормалната работна температура. След загряването оборотите сами намаляват на 800.

При вече изброените условия ако изключа климатроника оборотите ми стават 800 моментално, а при последващо включване отново 1000.

Дотук с описание на ефектите.

 

Причината за всичко това е една "екстра" към дизеловите мотори която се нарича PTC heater. Това са допълнителни електрически реотани които подпомагат затоплянето на въздуха към купето. Ползват се само при дизели. Те са около 500 вата (при мен конкретно 3 по 180 вата) което означава, че е нужен ток от алтернатора около 45 ампера. За Октавия дори има тема тук в която е писано че мощността е 1000 вата. :-k С минимално повишаване на оборотите имаме дето се казва "с един куршум 2 заека" - ускорено затопляне на купето и мотора при минимално увеличаване на консумацията на гориво.

Ето какво ми излезе при бърза справка с Гугъл за Фабия (За фабия 1 е, но не мисля да е много различно при 2-ка):

http://www.skodafabiaclub.com/technikai ... _032_4.pdf

On models fitted with a diesel engine, the

heating system is assisted by an electric

auxiliary heater (PTC auxiliary heater).

http://skoda.workshop-manuals.com/fabia ... hp?id=1210

Виждат се 3 проводника на кабела и обща силова маса. Не съм ровил в момента да търся в електрическите схеми дали наистина са три.

В прикачената картинка е информацията как работи системата при Тойота. И няма никаква вероятност съвременен автомобилен производител да не ползва точно това просто и евтино решение, както и да го управлява по различен начин.

 

Надявам се да ви е било полезно и не се впрягайте...

Реших да ви посоча връзката между оборотите и цъкането и да ви пожелая приятни и безаварийни километри. Тя колата си знае какво и как прави, а ние просто не трябва да обръщаме внимание на всичко. smile027

post-5808-138453443053_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се , просто като се пише не се разбира настроението ми с което се изразявам, абсолютно никаква лоша нотка няма в думите ми .

За поста smile126 нямам думи.

Звучи много убедително само че все си мисля че чичко Чех на дали е позволил на консуматорите в автомобила да вдигат оборотите , за климатроника съм съгласен ама май той ще е по-скоро агрегат . Пробвали си как действат примерни чистачките , защото там тока е доста сериозен, но всъщност все пак аз разсъждавам спрямо моята кола , възможно е твоята да е по-стара и наистина алтернатора да се товари при консумация, но пак се съмнявам щото до там стигне ли се ще имаш и други проблеми .И все пак 2010 година няма как да е това за реотаните, аз лично не знам да имам такава екстра, просто ако са измислили така колата да се товари заради тези реотани просто ги изскубни :D . smile027 . За мене си е гадния DPF филтър при мен лично като се прибирам дори и от дълъг път като вляза в София и покарам малко по задръстванията до гаража и пред гаража се форсира така да се каже , загряла от всякъде просто се самопочиства.Иначе филтърчо е 4000-5000лева smile152

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо само когато е студено тогава двигателя работи на 1000 оборота? Ситуацията е следната... колата е в гараж на 14 градуса! Когато я изкарам, а на вън е над 4 градуса всичко си е ОК, работи си на почти 1000 оборота и за минута постепенно пада на 800 оборота, въпреки че не е загряла... лампичката си свети синьо! Когато на вън е под 4 градуса... изкарвам я от гаража (отново 14 градуса) обаче тоя път не пада на 800 оборота, а си стои на 1000! След дълго обикаляне, синята лампичката си изгасва, обаче отново си стои на 1000 оборота.... :-k Не знам, но на мен ми се струва, че причината не е само това, че е позадръстен ДПФ филтъра, а също така, че някак софтуерно му е зададено, на под 4 градуса отново да си се почиства. :-k Изпиука ли лампичката за 4-те градуса и започва цъкането на релетата и поддържането на 1000 оборота!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо само когато е студено тогава двигателя работи на 1000 оборота?

 

Защото като е топло релетата не цъкат , следователно и печката не се пуска . Няма нужда , затова. Пробвай да си изключиш парното , да не работи един ден! Излизаш от гаража ( 14 ') , караш и слушаш дали цъкат релета. Мисля, че ще схванеш логиката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

все си мисля че чичко Чех на дали е позволил на консуматорите в автомобила да вдигат оборотите

Повярвай, че чичо Чех няма пръст в тая работа, а дядо му от Волфсбург просто няма друга опция при тази консумация освен да вдигне оборотите. :smt017

Поздрави и нищо лично! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо само когато е студено тогава двигателя работи на 1000 оборота?

 

Защото като е топло релетата не цъкат , следователно и печката не се пуска . Няма нужда , затова. Пробвай да си изключиш парното , да не работи един ден! Излизаш от гаража ( 14 ') , караш и слушаш дали цъкат релета. Мисля, че ще схванеш логиката.

=D>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

включва се подгрева на свещите

да поясня,че на лични съобщения получавам запитвания

когато запали колата студена,при даване на контакт се включват свещите,след запалване продължават да работят,когато се подаде газ и се вдигнат оборотите/на различните софтуери е различно варират 1500-2000об/ се изключват.Като върнеш газта пак се включват и т.н.

от това е цъкането за което пита колегата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Аз съм също с Fabia 1.6 TDI-CR 90 hp. Въпросното цъкане на релетата чувам и аз, но само зимата или когато е много студено. Според мен няма спор, че това е заради повишената консумация на ел. енергия, която се компенсира с по-високи обороти. В тази ситуация ДПФ-а няма вина :) Регенерацията му е свързана със значително завишаване на оборотите. В тази връзка говорих с един таксиметров шофьор, който караше същата Фабия комби. Той ми каза, че вече й е направил 30 000 км само градско и е виждал процедурата по регенерация на ДПФ-а. Думите му бяха следните: "Както си седя на място запалена на празен ход, колата откачи, започна да покачва оборотите, разнесоха се едни черни пушилки, хората гледат и се чудят", така че няма да се разминем само с цъкане на релетата ;) Аз я карам близо две години и съм й направил 32 600 км. Никога не ми е светвала лампата за ДПФ, освен при запалване и угасва. Дано не светне скоро smile126 Сипвам обаче само Мак Моушън дизел, само един резервоар с Ромпетрол съм изгорил, всичко друго Макс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 години по-късно...

Стара тема е, но реших да пиша тук, защото абсолютно същото нещо се случва и при мен. При +4°С и надолу оборотите са 1000. Няма значение включването и изключването на каквото и да е. Колата е напълно заграля. Постоянно се чуват релета при промяна на оборотите. Забелязвам, че след 30 минути оборотите си падат на 800. Точно 30 минути. Това го установявам при градско каране, при другото няма как да се засече. Предполагам някой знае причината, но не е самопочистването!

Редактирано от stocher
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега имаш реотани на парното които се включват когато е студено и защото консумацията е голяма и оборотите се качват изключи парното и ще видиш как оборотите се връщат в нормалния диапазон. При мен е така докато колата поработи по дълго

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаме 10 такива фабии на по 60-80 000. И те цъкат dpf филтър досега не е светвал.Най-старите са 2013.Само 2 водни помпи заминаха на по 60 000.

Редактирано от black_kr
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес, преди час пробвах и с изключване на топлото на парното ... не паднаха оборотите. Температурата беше -6°С изминах около 20км, парното духа топло, така и не паднаха на 800об/мин. до спирането ми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След колко км ти угасва лампата за температура на антифриза?

1-2км, между лято и зима разстоянието се увеличи с 500м., което смятам за нормално!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.