Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Впечатления от Октавия 2


Боби Доктора

Recommended Posts

Здравейте колеги,обръщам се към вас за малък съвет.Харесъл съм си октавия 1,9тди,105коня,2008г.Понеже нямам никакви наблюдения за марката-някакви съвети?Дали да бъде дизел или бензин,какво да гледам при оглед......и т.н.Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Аз като шофъор на Октавия 2 1.9 105 (и продължавам да си я карам) най-големия минус за мен в тая кола е шума. Дали купето е зле обезшумено или мотора е твърде шумен не знам, но след 140 вътре е страшно шумна. За 6.5 години окачване са сменени 2 тампона, а по мотор само обслужване. Сега ще се сменя турбото, но не защото се е предало, а защото ми попадна турбина от 131 и искам да я засиля до към 150-160. Като цяло за парите си тая кола е супер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Калкулирай към цената и по-як съединител, иначе няма да можеш да се възползваш от по-голямата мощност и въртящ момент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Здравейте колеги,от седмица съм собственик на Октавия2 1.9 105 к  комби 2008г.Първите впечатления са повече от добри...на база предната ми кола Фокус 2.0 тдси 136к 2005г.Всичко е пипнато и е на ниво/изчистено с качествени материали/Малко е по бавничка от Фокуса,но това не е проблем.Изненадан съм приятно от разхода-4.4/4.8 смесен...Фокуса под 6.2 не съм го докарвал.Мисля,че с избора си на Шкода не съм сгрешил!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

 

Здравейте Колеги.От 08.2017г. имам О2 ТДИ 110к.с.-2012г.Този мотор е с 2 разпред вала но ,като че ли не е много известен в България.Това ми е първата дизелова кола и се чувствам малко странно.Моля за мнения и отзиви.Благодаря предварително.Живи и Здрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,от седмица съм собственик на Октавия2 1.9 105 к комби 2008г.Първите впечатления са повече от добри...Изненадан съм приятно от разхода-4.4/4.8 смесен...Мисля,че с избора си на Шкода не съм сгрешил!

Колега, това от София до Пловдив по надолнището около Ихтиман ли е?
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно постижимо е , стига да не караш с повече от 100 км/ч . Пробвал съм 2-3 пъти като най-ниския ми разход е бил 4.2 л/100. Друг е въпроса , че нервичките ми не издържат дълго при тази скорост...:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да внеса малко яснота..Разхода е по борд,прехода е Карлово-В.Търново.От пълно до пълно зареждане..5.3 на сто

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия средни разходи по борд компютър са "мижи да те лажем"! И на мен вчера ми даде 7/100 на газ по борд, от които половината път беше планински път с много завои, но като заредя, истината ще е доста различна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 месеци по-късно...

Да вдигна малко темата - моето 1.6 тди чукна 200 000км.  До сега само масло и филтри, и една смяна на ремъци и ролки, сменен и съединител към 190 000км, както и всички спирачни дискове. Иначе по окачването нищо не е пипано, но предните амортисьори са за смяна вече и покрай тях сигурно ще има още работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

Да напиша нещо тук понеже всеки втори нов пита - Октавия 2 НЯМА проблемите с шестограм на маслената помпа характерни за фв пасат и тигуан и ауди а4. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Ако октито не се гони, разходи от сорта на 4.3-4.5л/100 са нормални стойности лично съм го тествал. Но най-добрата новина е че ако я шпориш мъжката разхода също е разкошен. 145 на темпомат дава точно 5.2 на дълго. Според мен тази пестеливост е типична характеристика на помпа дюзата. При комън рейла нещата са съвсем различни и съвсем те толкова розови. Там разхода е с 1 литър най малко от горе а обикновено и повече. ПД то както пее никой друг не може ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с каква нафта, ск. кутия,  версия и какво масло?

От скоро съм с октавия 2, BKC и халдекс качени на комби - ръчка 6МТ.

Опитах с много кротко шофиране под 5.5/100 не мога да я сваля.

В момента претърпява софтуерна намеса, термостат, основна ревизия на двигателя.

Та според думите на майстора ми след тези интервенции ще се подобри разхода, ама нещо съм скептично настроен да падне разхода...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не е наред, за да ти дава 5.5 при кротко шофиране. Може би това се дължи на системата 4х4, но цял литър от горе не знам дали е нормално. Не знам какво разбираш под ревизия на двигателя, но ако има проблем, то най вероятно е в дюзите. Особено ръчка би трябвало да е още по пестеливо, моята е автоматик и ако карам с 80 дава 4.3 на дълъг път, средно за последните 100к километра ми е 6.2, като съм 50/50 градско и извънградско. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече се насочвам къде е проблема...

Моето разбиране за кротко каране е в ограниченията на конкретният път - в смисъл магистрала 145 - извънградско 95 и т.н според гпс-а.

Отделно това което написах е разход с умрял термостат което също е фактор + натоварен багаж стабилно и 4х4 системата.

 

Утре ще я взема след основно освежаване на двигателя + чип и се надявам поне да запази разхода за сметка на увеличената мощност.

Дюзите са почти в заводски стойности с минимални отклонения, егр е спрян софтуерно и т.н

Имам очаквания тази кола да се движи поне толкова адекватно колкото старото ми quattro на 24 години което е  около 140 атмосферни магарета.

Та да видим.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първи впечатления след чипа и пълната ревизия на двигателя, ходовата част и спирачките.

Колата оживя, определено ми допада идеята за софтуерната намеса и вървежа породен от това.

Направена е сейфти около 150 коня, премахнат софтуерно егр, проблема "топъл старт" и Hard Rev Limiter (Прекъсвач) на около 4800 оборота.

Майстора ми активира доста полезни функционалности като day light, auto lock doors at 15 km/h, като добавихме и модул за мп3 + Bluetooth към фабричното stream радио.

Първоначалното зареждане показва 5.4 за 1000 километра, сега ще я подкарам на нови 1000 като пътуване и ще видя как е с разхода... очаквам да е подобен.

Хареса ми, че не изпушва дори и на пълно натоварване, нарочно седях зад колата да гледам.

Доста сменени части като ремъци, водна помпа, всичките флуиди , термостат, уплътнения, маркучи, жила на ръчната спирачка и т.н... те бяха ясни при покупката.

Остава парктроника, че нещо се е бъгнал и преден лагер главина който е почнал да се обажда.

 

Определено двигателя сега се усеща по пъргав и адекватен, мерено по гъзомер - не съм присъствал на интервенцията по софт намесата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 19 часа, SunShine написа:

Първи впечатления след чипа и пълната ревизия на двигателя, ходовата част и спирачките.

Колата оживя, определено ми допада идеята за софтуерната намеса и вървежа породен от това.

Направена е сейфти около 150 коня, премахнат софтуерно егр, проблема "топъл старт" и Hard Rev Limiter (Прекъсвач) на около 4800 оборота.

Майстора ми активира доста полезни функционалности като day light, auto lock doors at 15 km/h, като добавихме и модул за мп3 + Bluetooth към фабричното stream радио.

Първоначалното зареждане показва 5.4 за 1000 километра, сега ще я подкарам на нови 1000 като пътуване и ще видя как е с разхода... очаквам да е подобен.

Хареса ми, че не изпушва дори и на пълно натоварване, нарочно седях зад колата да гледам.

Доста сменени части като ремъци, водна помпа, всичките флуиди , термостат, уплътнения, маркучи, жила на ръчната спирачка и т.н... те бяха ясни при покупката.

Остава парктроника, че нещо се е бъгнал и преден лагер главина който е почнал да се обажда.

 

Определено двигателя сега се усеща по пъргав и адекватен, мерено по гъзомер - не съм присъствал на интервенцията по софт намесата.

 

Колега я разкажи за този модул?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципа е на yatour с разликата, че е в едно устройство всичко - bluetooth, mp3, зарядно за телефон.

Колата която взех се оказа прилично добре оборудвана но, с най-куция stream даже без mp3.

Исках решение което няма да загрози интериора и да получа всички функционалности - цена 130 лева

Майстора ми го монтира и стана повече от добре, няма кабели и грозни неща.

Финално вече монтирах напречните греди и топ бокса:

37b7fe1200098984.jpg

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Препоръчайте качествен и адекватен сервиз за рвгулиране на сходимост в София.

Искам да знаят какво правят и да оправят проблема ако има такъв.

Колата е с халдекс, ако има значение.

 

Идеята е чисто превантивна мярка, защщото само това остана което не е проверено в какво състояние е.

 

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, SunShine написа:

Препоръчайте качествен и адекватен сервиз за рвгулиране на сходимост в София.

Искам да знаят какво правят и да оправят проблема ако има такъв.

Колата е с халдекс, ако има значение.

 

Идеята е чисто превантивна мярка, защщото само това остана което не е проверено в какво състояние е.

 

Благодаря предварително.

Аз също бих се възползвал от тази информация, защото при последния реглаж ми оставиха волана "увиснал" в дясно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://autoexpress-2.com/kontakt/

По-добри от тези момчета не знам. Задължително се обадете за час!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друг въпрос, кой е възможно най-големият акумулатор като размери и капацитет който влиза в леглото на октавия 2?

Сега съм с някакъв 61Ah, като гледам на око 77 дали ще се вмести вътре?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.