Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda 120 "Прераждането"


maxrpm

Recommended Posts

Taка след цял ден ровене

- ето как се слага Фаво водна помпа на 120. Парното минава под гредата

168796987.jpg

 

За стартерите ето ги обикновените. От дясно 120ков, отляво фелициев с бендикс от 100с. Намира се камбана с малката втулка от 120ка и зъбчатка и вс е ок. Бях с такъв на жълтата 120 ка .

 

11506996-starter-skoda-120-1.jpg

 

След много четене днес за редукторните , установих че стават директно на камбаната на 120 (не намерих никъде някой от чехите да е пилил нещо, макар че съм гледал чертежи кое и с колко се пили)  , както пишат чехите тук стават и в 2 те посоки, може би защото стартера е по - тесен и има място.

https://skoda-virt.cz/cz/forum/elektrika-1/144288-starter-z-feliny-do-skody-130/

 

Снимка Skodavirt.cz

7_542_144288__2011-02-24_12-30-30_72.jpg

7_542_144288__2011-02-24_12-29-22_51.jpg

Има и неоригинални редукторни боклуци за 120 пишат чехите http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=21403

 

Не можах да разбера много езика , казва че нещо му стърже , но не мога да разбера дали е защото е с 120 ков венец или заради друго.

За да се сложи редукторен от фела на 120 , трябва или да се сложи венец от фела или ако не става , да се сложи колянов вал от Рапид 130 с маховик 190мм от фаворит , или маховика да се разпробие за 120 ков колянов вал .

 

Като цяло не виждам защо стартера би имал къс бендикс.

Нeка някой измери това разстояние на мотор 105/120 и да каже колко е. Това е на фаво мотора , но ми се вижда еднакво с 120

IMG_20170921_155218.jpg

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако ще ти е от помощ - на 747.136 е 45мм, мисля, че не би трябвало да е различно от на 105/120, ама кой знае...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

венеца на фаворит и фелиция като вид зъби са еднакви(спокойно можеш да си ползваш маховика от фаворита) както и стартерите просто седят на различно място на камбаната спрямо 120 и по диаметър и по дълбочина отделно и хода на бендиксите е различен.сравни диаметрите на двата венеца фаворит и 120. водната помпа си плзвай от 120 с по голяма турбина е

Редактирано от x.d.x
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно тогава мотора ще се сваля 2 пъти. Не мога да стопля къде е проблема с венеца, няма логика. Преди да го навържа ще сложа стартера от фелицията за проба, но не мога да си представя къде е проблема.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето го всичко стартера трябва да се пили и да му се подлага картон. https://skoda-virt.cz/cz/clanky/elektrika/8248-bmm-spi-felicia-1-3-to-s105-rapid/

 

и пак няма логика, защото обикновенния за фаво става за 120 само с смяна на зъбчатка

 

8248_2011-05-15_21-41-51_49.jpg

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как да ти обясня че двата венеца са взаимозаменяеми но с различен външен диаметър. Диаметъра на фелиция /фаворит на венеца е по малък също и зъбчатката на бендикса.затова се пилят ушите и фланеца за да го преместиш по към центъра както са ти го показали на картинката по спомени с около 3 мм.червената маркировка. зеленото не е важно там трябва да подложиш пропорционално материал колкото си отнел от червеното за да ти фиксира стартера в отвора на камбаната макар .че болтовете го държат. 

Редактирано от x.d.x
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и друг начин! Доста по труден  , но не се пили короната на стартера. Насажда се зъбното колело от 120 ков стартер на

вала на редуктора ( топла сглобка ) и всичко е пушка ! Аз съм така. 

 

Модулите  на зъбните колела на венеца и на стартера  пасват много точно.При развъртане  на мотора  плющи като камшик.

Редактирано от fulcrum
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така става ако не сменяш маховик или венец .При мен венеца е нарязан в маховика и не подлежи на демонтаж та се наложи пилене на стртера. За първия вариант ти трябва кадърен стругар и стабилна горелка а втория можеш и сам за 30минути с пилата без да разглобяваш почти нищо. И в двата случая после можеш да караш само на стартер :)

Редактирано от x.d.x
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове , прозвънях цяла България,сигурно звънях на 50 човека, нов венец 190мм за 120  няма а стар е трудно да се намери,, пловдивчани помогнаха малко с жокери, евала за което, но днес взех това за по -набързо от София след работа.

 

Ще кара ли и да го слагам ли ? Да го обърна ли или не?

 

https://s26.postimg.org/r1e37wxfd/IMG_20170928_214418.jpg

https://s26.postimg.org/g0iy2w56h/IMG_20170928_214301.jpg
https://s26.postimg.org/fhdutmdrt/IMG_20170928_214336.jpg
https://s26.postimg.org/yl769yqm1/IMG_20170928_214339.jpg
https://s26.postimg.org/5uacjwks9/IMG_20170928_214358.jpg
https://s26.postimg.org/cw8a63oe1/IMG_20170928_214408.jpg
 

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не е много захабен, ще изкара още, но то нищо не ти пречи да го обърнеш, така че дерзай! Моя на 136-та е в пъти по-захабен, и пак така са я карали, та няма драми

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето снимки на износен венец, твоя е екстра

 

20161121_1807446a3e2.md.jpg

20161121_180735515c9.md.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Редуктора така ще се сложи, като се смени зъбчатката на стартера без да се пили и измества. На първо време ще е с обикновен 120 ков, като сложа мотора, искам да карам, да изрина на баба ми двора и да видя мога ли да запаля 155/70/13 с 58коня :) , а не да навържа мотор и води и обратни бензини и всичко и тепърва да правя стартер. Пламна ми главата тея 2 дена и засега мисля да не се занимавам повече, ако се намери венец, намери , ако не мятам тоя и колко изкара , толко. Не ми се мисли като започна да питам за вилка и лагер за 5ца кутия , колко ще се ядосвам.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Момчил е на море с Волгата. Да се отбележи - през 2020 та целта на живота ми ще е да отида на море, да се надяваме с 135 мотора!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да , вярно е , хубаво е че още има хора който гледат темата и помнят кода на мотора , мен ме е срам, оня ден тате ме пита - още ли седи ония мотор в хола ? И аз казах ми да , тате , заеми, банки , едно друго .... курви бело , няма пари за мотора в хола ... :)  (Все пак карам 136М, нямам пари за 135B ) :D:D:D

На 01.01.2020 ми свършват заемите и ще избухна - гарнитура , верига , водна помпа ... :)

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
На 24.08.2019 г. at 17:08, maxrpm написа:

Момчил е на море с Волгата. Да се отбележи - през 2020 та целта на живота ми ще е да отида на море, да се надяваме с 135 мотора!!!

 

Така се случи, че тая година три пъти успях да доближа моретата с Волгата - Бяло море на Александруполи, после Черно на Варна и най-последно по Южното Черноморие.

Тръпка си е и си заслужава определено. До Бургас си за 4 часа максимум - ако тръгнеш вечер, както ние направихме, ще си е супер. Още повече, Шкодата има хубави фарове и се кара приятно нощем.

 

От едно известно време ми се върти мухата да докарам моята Шкода и леко полеко да се заема и с нея. Но в крайна сметка, всичко по реда си. Първо имам да направя купето на Нисата. Да видим, до сега успявам да реставрирам цялостно по една кола на 5 години (не че ги правя по 5, правя ги по 2 максимум, просто так стана - 2009, 2014, 2019), та да видим кога най-накрая ще карам Шкода и аз.

Знам си аз, както обикновено, няма да е полека, ами ще се бухна да строя нова кола, все едно не съм го правил никога и не знам колко труд, време и пари е.

 

 

IMG_20190811_121013410.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С Шкодата, ще имаш ядове, няма ламарини, много е тънка и съответно гние много, няма барабани и полуоски ... абе с частите е зле, а и е много мека. Ония виц дето волга , като мине през релси се разместват е верен, преди 2 месеца някъде четох в блица, за някакъв дядо в Русия , дето с такава Волга смазал 12 скъпи коли на общинари и си заминал, от колите нищо не ставало а Волгата си беше за лек ремонт.... https://blitz.bg/intsidenti/pensioner-s-volga-21-potroshi-12-vnosni-dzhipa-i-limuzini-na-obshchinari-snimki_news684077.html

 

Относно пътуванията , в главата ми започва да се заражда идеята края на Октомври да си вдигна шапката 10 дни и с Макса да отидем в Пловдив, ей така да си бича айляк в студа, майна. Ще си намеря някаква квартирка и през деня ще си се разхождам по кафетата с пичовете (и пичките) от Пловдив. Тъпото е , че трябва да купя 2 винетки (отново) и затова още го мисля. Гената знае какъв фен съм на АПИ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това със стареца в Русия е чист фейк, има го дискутирано из руските форуми. В интерес на истината, старата Волга съвсем не е особено здрава или от дебела ламарина. Калниците и панелите са от 0,9 и то мека ламарина. Според мен - колкото на една Октавия например. Вече на 1000МБ са по-тънки. Предвид идеята новия модел да е по-икономичен от стария (Победа), каросерията е олекотена. Волгата заредена с гориво, масло, вода и инструмент, тежи 1450кг. Здравината се постига благодарение на тумбестата форма - по нея няма права част. Издръжливостта на корозия е постигната благодарение на минималното количество затворени невентилирани кухини по каросерията. Тук и предните, и задните калници са на болтове.

При удар М-21 се мачка като консервена кутия, както и всички други коли от 50-те. Има видео от краштестове 60-те години, при 50 км/ч в бетонна стена всичко до стъклото е смазано, то няма и как да е иначе. Като добавим липсата на колани и травмоопасния волан и табло - фаталния изход е ясен.

 

Иначе за Шкодата нещата са ми ясни, а и да я направя, тя няма да се кара.

Все едно, оглеждам се за някоя идеално запазена с вертикалния стоп, но и това е просто идея. Не ми е проблем да купя, просто трябва да е точната кола. С толкова много ретро коли основен проблем ми е пространството за съхранение. 

Истината, поне за мен е, че повече от две ретро коли са откровена изгъзица и няма време да се поддържат и карат. Варшавата ми е в перфектно състояние, с всичко платено, и година и половина я бях изкарвал само за ГТП. Жигулата е минала 350 км миналата година, тая е била на ГТП и на автомивка един път. Сега на 22 на парада ще я изкарам като втора кола. Нисата мина 4-500км и тя седи като паметник. Единствено Волгата я покарвам по-активно. Ежедневно си карам нова кола и толкова.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Туко що проверих и се оказа. че 120 ката е първия ден на зодия риби, което е ужасно! Мразя тази зодия . Обяснява защо е мека като картон и прави неща който аз не разбирам , тоест каквото си иска... :)

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 11.09.2019 г. at 10:16, m_g написа:

Все едно, оглеждам се за някоя идеално запазена с вертикалния стоп, но и това е просто идея. Не ми е проблем да купя, просто трябва да е точната кола. С толкова много ретро коли основен проблем ми е пространството за съхранение. 

 

Гледай как съм си разсъждавал на 11.09.  Сега сме 26.11. и вече не само имам Шкода, ами и свърших куп пъклени дела по нея. Тоя уикенд ще трябва да се сдобие и с клаксон.

В тоя ред на мисли - организирай се и стягай Шкодата. Зимният сезон е точното време за тия неща.

Миналата събота карах Ниса.

039181327-big.jpg?r=0

Миналата неделя - Волга.

039181329-big.jpg?r=0

 

 

Сега в събота карах Варшава и никакви проблеми. Близо 30000км съм й минал из цяла България. На нейния фон Шкодата е модерна кола - кара се много лесно, спира, не знам какво толкова й се плашиш?

039187770-big.jpg?r=0

039187771-big.jpg?r=0

Редактирано от m_g
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.