Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Зимни гуми-какви да избера?


Recommended Posts

Голямо четене четох, за да мина всичко, но сега се чувствам още по-объркан какви гуми да взема...

Исками се да сложа Континентал 860, но не знам дали си струва за 3-4000 км на сезон да давам 500лв за 3 години, защото смятам на 3 години да ги сменям.

Другото, което ме притеснява е, че пред блока всеки ден качвам 10-на см бордюр за паркинга ( така е направен от общината ) и ме е страх да не направя балон ( досега не съм правил на никоя кола, но все съм бил с високи гуми - именно, затова сменям 205/55/16 със 195/65/15 за зимата ).

В моя случай май по-добре ще е да сложа Бриджистоун, заради борда - пък и са по-евтини с 80-на лв за комплекта.

Не искам Барум, Клебер или тем подобни, защото после трудно се продава, но може и това да взема накрая.

Трудно се решава на какви гуми да се довери човек...

Водещото ти трябва да бъде къде караш. 860 е чудна гума, не съм имал ядове, но си е снежна от всякъде (както и 80% от зимните гуми). Тъй като аз карам на студен и мокър асвалт, взех Ханкук, който е по-скоро воден, нищо, че е М+С. Ако караш на мокро и студено е по-добър вариант за мен. Ако ходиш в Смолян (например), трябват ти копачки.

Това естествено си е лично мое мнение и е доста субективно според моята си нужда. Аз на сняг зимата карам няколко часа в София, докато го изринат. По пътищата натрупан сняг не съм видял, без значение къде и кога съм карам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Водещото ти трябва да бъде къде караш. 860 е чудна гума, не съм имал ядове, но си е снежна от всякъде (както и 80% от зимните гуми). Тъй като аз карам на студен и мокър асвалт, взех Ханкук, който е по-скоро воден, нищо, че е М+С. Ако караш на мокро и студено е по-добър вариант за мен. Ако ходиш в Смолян (например), трябват ти копачки.

Това естествено си е лично мое мнение и е доста субективно според моята си нужда. Аз на сняг зимата карам няколко часа в София, докато го изринат. По пътищата натрупан сняг не съм видял, без значение къде и кога съм карам.

Аз карам основно градско, магистрала и малко междуградски пътища ( не ходя на ски или разни закътани села ).

Ханкук съм карал w452 ( или поне такава беше шарката ) на една служебна кола и се държеше добре при сухо и мокро, но на сняг беше сле, но като се има в предвид къде карам едва ли ще има такова значение.

Ще видя на място коя гума с какъв ДОТ и цена ще ми дадат и ще го измисля.

Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

В момента карам Октавия 1 с:

- 2 Continental WinterContact TS 860 185/65 R15 88T (предни) на 2 сезона;

- 2 Debica Frigo 2 (задни) със същия размер (вероятно и същия скоростен индекс), които взех с колата и са на 3 сезона, ако не греша.

 

От Continental-а нямам оплаквания, освен сравнително мекия борд и в резултат спукването на една от гумите, описано в тази тема.

С Дебиката поднесе задницата леко два пъти през миналата зима - все при преминаване през кръгово кръстовище, за щастие без изгубване на стабилност на цялата кола.

 

Поради горното възнамерявам за идния сезон да преместя Continental-а на задния мост, а за предния да купя нови две гуми. За момента съм се насочил към отново към същия Continental в същия размер. Разгледах avtogumi.bg и са на цена около 125 лв. за брой, но ще е интересно дали от Еуратек също няма да има добри предложения.

 

Фабричният размер за моя автомобил е 195/65 R15 и гумите в него са на сходна цена, но смятам, че не е добра идея да се слагат гуми с разлика около 13мм в диаметър на двата моста. Към момента съм заложил на по-тясната гума заради теоретично по-доброто поведение в сняг. Като цяло шофирам основно в града и по-рядко извън него, но предимно по почистени пътища.

 

Ще съм Ви благодарен на мнения относно горния избор. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

но ще е интересно дали от Еуратек също няма да има добри предложения.

 

 

Влез на сайта им и виж размери и цени, имат Continental и Barum

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и аз да се включа с едно питане,,доста коментари изчетох за зимни гими и се спрях на на три модела 1 контито ts 860 2 нокиана wr a4 3 ханкока в320 ,,шарките на последните две ми изглеждат еднакви та гумите са за ОК2 205/55/16 карам предимно градско и магистрали ..контито го има на 175 кинта с борд за джантата fr по скъпият вариант с XL е на цена над 200 кинта някъкви мнения за избор (не карам агресивно ама изтървавам по не коя друга дупка) приемам и други предложения втоя диапазон до 160-170 кинта...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От гумите, които си избройл, само Ханкук е с асиметрична шарка. Не знам какво общо видя с Нокиан :) На Нокиан не съм фен, карам Континентал, а от 1 зима въпросният Ханкук, от който съм много доволен. Което от двете да вземеш няма да сбъркаш. Ако не газиш в дълбок сняг, препоръчвам ти Ханкук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За нокиана много противоречиви неща чух миналата зима - от перфектно се държи, до ебаси боклука... И то от хора на които имам вяра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клебер са N1 за мен ... и старата и новата шарка се представят повече от добре по наще ширини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Нокиан-а чувам от няколко места все едно и също "баси боклука, никога вече" и само от едно единствено место "страхотна зимна гума". "Едното место" е човек, който кара спокойно и никога не натиска педалът на повече от 50% :) Всички останали са джигити. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата зима карах Суперба с Нокиан WD3 и бях много доволен от гумите. WD4 не го харесвам, а и се оказа, че има калпава партида произведена в Русия. Тази година Нокиана е на Пасата, та чакам истинската зима.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам Нокиан на 3 различни коли. WR D3 и D4. Чета ви коментарите и се чудя дали за едни и същи гуми става дума?!? Като изключим че след първия сезон може би станаха една идея по-шумни, лично аз не бих ги сменил за други в този ценови клас. Добро сцепление на мокро и сухо, дори и на лед. Изключително проходими в дълбок сняг и киша. Износват се нормално и в общи линии по нищо не се различават от премиум вариантите, поне в моите очи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нокиана а4 е също с асиметрична шарка и е подобна на ханкоука с два канала и за това казах че е подобен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кефат ме контитата но с усиленият борд са над 200 кинта а тези от 175 са само със защита за джантите и дали ще има ефекта на усиленият борд и дали ще има ефект от защитата на джантата при мене джантите са ми J7 et48 дали ще има полза от него тези без борд за джантата са на 165 кинта ,,какво ще кажете

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С тия гуми, все едно трансплантация на черен дроб ще си правиме :D Взимаш някакви, за каквито имаш пари, или си готов да дадеш пари, качваш се и караш. Достатъчно е, че все пак си решил да сложиш нови зимни гуми. Щото много няма да сложат ;) А, ако ти е писано да спукаш гума в дупка, и с влакови колела да караш ще ги изкривиш :) 
Иначе, и аз съм се наточил за едни hankook за фабията, че сега съм със sava eskimo, ама са на 4 години и нещо ме яде отвътре. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нокиана а4 е също с асиметрична шарка и е подобна на ханкоука с два канала и за това казах че е подобен

 

Погледнал съм D4, моя грешка. Прав си.

 

Кефат ме контитата но с усиленият борд са над 200 кинта а тези от 175 са само със защита за джантите и дали ще има ефекта на усиленият борд и дали ще има ефект от защитата на джантата при мене джантите са ми J7 et48 дали ще има полза от него тези без борд за джантата са на 165 кинта ,,какво ще кажете

 

За мен и двете "екстри" са безсмислени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За усиления борд мога да кажа, че моите джипови зимни гуми возят по-твърдо от летните, защото са XL и цената беше доста височка - според мен няма смисъл, но ако няма избор - XL, разбира се :) Винаги е било по-лесно, когато няма избор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно обратното е, при този размер на колегата ако искаш XL избора рязко намалява, а цените скачат. При джипките е логично XL да се преобладаващи, ама на Октавия да се слагат XL е абсолютно безмислено харчене на пари, освен ако колегата не я ползва да прекарва тухли с нея.

 

Относно борда за джантата - и към него съм скептичен. Доволно съм кривил джанти на гуми с такъв протектор, та си мисля, че не помага особенно. Ако го има като бонус в цената, добре... ама да се харчи отделно за него е безмислно по мое мнение. Ако човек иска да няма ядове с дупките, просто трябва да кара с малък цолаж джанти и по-голям балон на гумата. Това е. "Хубостта" си иска жертви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно обратното е, при този размер на колегата ако искаш XL избора рязко намалява, а цените скачат. При джипките е логично XL да се преобладаващи, ама на Октавия да се слагат XL е абсолютно безмислено харчене на пари, освен ако колегата не я ползва да прекарва тухли с нея.

 

Относно борда за джантата - и към него съм скептичен. Доволно съм кривил джанти на гуми с такъв протектор, та си мисля, че не помага особенно. Ако го има като бонус в цената, добре... ама да се харчи отделно за него е безмислно по мое мнение. Ако човек иска да няма ядове с дупките, просто трябва да кара с малък цолаж джанти и по-голям балон на гумата. Това е. "Хубостта" си иска жертви.

 

Не не, имам предвид, че когато човек има избор, за каквото и да било, става по-трудно, отколкото когато няма избор :) Например, дилемата тук е, дали да сложи XL или не. Ако човекът нямаше XL, като избор - нямаше и да го пита това нещо :) Това исках да кажа. Това, което знам за XL-а е, че гумата е и по-тежка и ускорението става по-тромаво. Усещат се тези неща. Вдигал съм гума, която не е XL и е по-лека от XL-ска гума, което е нормално и ясно защо е така (колкото по-усилено - толкова по-тежко).

 

За борда - напълно подкрепям. За мен той е там, за да не се одраска джантата в бордюр - нищо друго не прави.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

За борда - напълно подкрепям. За мен той е там, за да не се одраска джантата в бордюр - нищо друго не прави.

Така е - на немски му казват Felgenrille - FR- борд ЗА джанта. Демек пази джантата. Разбирай от одраскване при маневри с ниска скорост. При попадане в дупка с висока скорост не помага особено - джантата се криви и е възможно да се среже самият помощен борд (като попадне между ръба на дупката и ръба на джантата), и да падне парче, но това не нарушава целостта на гумата. От опит говоря - имах такава гума с липсващи парчета. След нея сложих нормални гуми без борд - нямаше никакви проблеми, не са се пукали и тем подобни неща. А дупки е имало на кило :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми той и от драскане не пази този борд, защо като натиснеш колелото към ръба на бордюра... масата на колата го сгъва като хартия.

 

За някакви много леки зажулвания може и да помага, но във всекидневното градско блъскане... трудна работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За идващата зима ми трябваха зимни гуми.
Естествено на първо място се сетих за Континентал ТС860.
После се оказа, че ще ми трябват зимни и за Румстъра...
Това ме накара да преразгледам първоначалното си намерение, и докато си ровех из сайтовете попаднах на новия модел на Барум - Поларис5... И взех решението.

Вчера, от ЕТ. За Октавията - 205/55/16 (Дот 3418, made in Germany) - 100лв/бр и за Румстъра - 185/60/15 (Дот 3318, made in Portugal) - 77лв/бр. (от зимната им кампания).
И така, готови сме за монтаж за зимния сезон:

 

post-12310-0-95203100-1540468066_thumb.jpg

post-12310-0-05431200-1540468081_thumb.jpg

post-12310-0-03406800-1540468100_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен си постъпил много прагматично. Сигурен съм, че първата година ще са перфектни. Преди караха по три зими, ако и сега държат по толкова, сделката си е ОК.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.