Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Зимни гуми-какви да избера?


Recommended Posts

преди 3 минути, PRR написа:

....... А желание при милиционерите няма. Те си живеят в 80те и се крият по храстите, докато бабата пресича на 20метра от тях през 4 платна и на 50 метра от пешеходната пътека. След това се чудим, "ама защо толкова жертви?!??" ... и сваляма скоростта на магистралата. Предполагам ви е познато :D 

Ей това исках да науча. Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 50 минути, PRR написа:

Не си прав!
 

Ако гумата е маркирана, като зимна, може да е слик. Чичко милиционер не знае как да пише закони ;) 

 

Докато няма дефиниця, че "предназначени за зимни условия" означава да има M+S маркировка, или поне препратка към някоя наредба, правило или директива в EU, няма как това изречение да има каквато и да е стойност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 9 минути, sauber написа:

 

Докато няма дефиниця, че "предназначени за зимни условия" означава да има M+S маркировка, или поне препратка към някоя наредба, правило или директива в EU, няма как това изречение да има каквато и да е стойност.

Е, тук си прав!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 20 минути, PRR написа:

Това "или" означава или едното или другото. Т.е., ако гумата има "снежинка" може да е слик и дълбочината на грайфера е без значение. Ако не е със "снежинка", т.е. не е квалифицирана като зимна (M+S не означава зимна!), трябва да е с 4+мм грайфер, което за полусликовете си е самоубийсто + опит за убийство при сняг. Ама - чичко милиционер не мисли да реши проблема, а да събере едни парички ;) 

 

Не е точно така. Налага се главозамайващата глоба от 50 лева по Чл. 183, ал. 4, т. 5 от ЗДвП 

Цитат

5. (доп. - ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г.) управлява моторно превозно средство с износени или разкъсани гуми или в нарушение на чл. 139, ал. 1, т. 4;

Това чл. 139, ал. 1, т. 4 е за зимните гуми. А частта за "износени" е урегулирана в ППЗДвП в Чл. 10, ал. 1, т. 9, б. "г":

Цитат

г) дълбочината на протекторния рисунък на гумите на автомобилите и на мотоциклетите е по-малка от 1,6 мм

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, PRR написа:
Цитат

4. (нова - ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г.) с гуми, предназначени за зимни условия, или с гуми с дълбочина на протектора не по-малка или равна на 4 mm през периода от 15 ноември до 1 март.

 

Е да де, точно :) Няма каталог, където да погледнеш и да кажеш кои гуми какви са, защото, ако гледат по сайтовете в нета... ми до 15 мин ще вдигна един сайт и в него ще пише, че дадения слик е предназначен за зимни условия и готово. ;) Пълна пародия. 

Аз съм карал целогодишно с гуми, които се водят всесезонни по цял свят, а в България се водеха летни :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ох, посипвам си глЪвЪтЪ с пепИл :D Не можело със сликове, трябва да имат поне 1.6мм грайфер. Т.е. може само с полусликове :D

 

  • Несъгласие 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ГДРто има дефиниция на зимна гума и тя е гума маркирана с този символ:

Задължителната им употреба обаче не е обвързана с дати, а е за "заледени, снежни или кишави пътни условия".

Между другото, взимал съм рент-а-кар в Германия поне 6-7 пъти и абсолютно винаги, без значение от сезона колата е била с всесезонки.

преди 34 минути, PRR написа:

Ох, посипвам си глЪвЪтЪ с пепИл :D Не можело със сликове, трябва да имат поне 1.6мм грайфер. Т.е. може само с полусликове :D

 

 

М да. Всички гъзари по Петрохан през Януари са с Мишелин Пилот Къп :D

Capture.PNG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@sauber @PRR @Izolini @shaft

Извинете че повдигнах тема с неясен регламент и спорове "до кривата круша".

Исках само да се ориентирам дали полицаите настояват да видят снежинката по гумата или не. Дали да слагам зимните и да отбегна дълги диалози или да карам с летните и да се опитвам да обяснявам че по закон не съм длъжен. Зимните ми гуми са 5 годишни но са на все още 7-8к километри. Искам да ги пестя че да изкарат още година две преди да се напукат на микро пукнатини.

Ясно ми е че живота ни е свързан пряко с качеството на гумата. Не бих карал с гуми EOL. А пък това е друга тема. Коя гума кога свършва живота пак е тема към "до кривата круша".

Това с "M+S" или "3PMSF" си е пък трети критерий за който никой не се интересува а пък е доста ясен.

 

Редактирано от Levcho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 29 минути, Levcho написа:

Исках само да се ориентирам дали полицаите настояват да видят снежинката по гумата или не.

Няма грижи, то няма спорове :) Иначе, и на летните ми гуми имам M+S и т.н. глупости... всички гуми, които не са с чисто прави канали могат да имат M+S. Снежинката вече и върховете и т.н. са за зимните. Но, това не е стандартизирано и при нас не се прилага и не се гледа. При нас всичко е зимна гума с грайфер по-голям от 3.999мм. 

 

преди 29 минути, Levcho написа:

Зимните ми гуми са 5 годишни но са на все още 7-8к километри.

Имах Мишелин някакви скъпи на джипа, едната е била към 440лв/гума. Ами, да ти кажа, на 6-7 години ли бяха, трябва да погледна, бяха много мекички, грайфер 7-8мм имаха, но вече се ронеха на гранулки (не съм ги усетил да не държат, държаха си все още, но за в планината и при сняг повече от 30см по пътя - няма как да ги карам повече от 3 години/4 зими). Едната я нацелих в дупка с 20-25км/ч и направи балон отстрани. :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво иска законът и какво полицаите са две съвсем различни неща. Ако те спрат най-много да погледнат имаш ли грайфер на гумите - дреме им на ***овете ако ще с гуми от велосипед да си, стига да са с грайфер.
Виж обаче ако вземеш да направиш някоя беля и да катастрофираш - е тогава вече гледат и ще те изядат с парцалите задето си с неподходящи за сезона и пътните условия гуми.
Само ДОТ-а да не те притеснява - ако ще да са на Лили Иванова набори (то тогава колелото още не е било измислено де), нема значка. ДОТ гледаме само некви глупаци, които неискаме да караме с пластмасови гуми, а залагаме на каучука ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, Izolini написа:

И без това оспамихме достатъчно - за гърнето си имам канал.

Аз си мислех , че имаш "грънчар" ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, PRR написа:

Това "или" означава или едното или другото. Т.е., ако гумата има "снежинка" може да е слик и дълбочината на грайфера е без значение. Ако не е със "снежинка", т.е. не е квалифицирана като зимна (M+S не означава зимна!), трябва да е с 4+мм грайфер, което за полусликовете си е самоубийсто + опит за убийство при сняг. Ама - чичко милиционер не мисли да реши проблема, а да събере едни парички ;) 

 

И 298 пъти да го променят, без промяна на мисленето няма да има резултат. А желание при милиционерите няма. Те си живеят в 80те и се крият по храстите, докато бабата пресича на 20метра от тях през 4 платна и на 50 метра от пешеходната пътека. След това се чудим, "ама защо толкова жертви?!??" ... и сваляма скоростта на магистралата. Предполагам ви е познато :D 

Баба с бастун не съм виждал скоро да пресича през четири платна , но съм виждал да се пренася диван през шест платна и четири мантинели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, ти може да не си, но аз редовно ги виждам между Фантастико и Лидл в Драгалевци ;) И не само. За съжаление. Както и съм ги виждал да го правят при спряна в кръговото полицейска кола, т.е. на 50 метра от тях. Ама чичко милиционер не може да вземе "какво ще пра'им" от бабката, затова и не му е приоритет. 

Ама тая тема беше за зимните гуми, нали ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Тази зима не си взех нови зимни гуми макар, че беше ред. Прегледах си Ханкука (Icept RS2). Нямаше микропукнати, твърдостта си беше неговата и си имаше дълбочина. Щеше да му е четвърта зима, ама викам си ще тествам. Ако не става, викам нови и няма драма. Карах и в по-топлото с него, в по-студено и сухо и мокро. Вчера си копах на Цигов чарк в БАЯ сняг. Гумите се държат както и през миналите зими. Пробега не им е голям, покрай чумата не се пътуваше особено. Всяко сваляне е придружено с измиване и правилно редене. Фактори, които мисля, че са помогнали за удължаване на живота им. Но все пак - 4 зими (сега започва, но не виждам причина да не си я изкарат) доволно! :)

 

п.с. 

Имах същите планове и за летните ми (Ventus S1 Evo3), но при свалянето видях, че предните 2 са с балони :( На едната подминава средно голям. :(

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, sauber написа:

Тази зима не си взех нови зимни гуми макар, че беше ред. Прегледах си Ханкука (Icept RS2). Нямаше микропукнати, твърдостта си беше неговата и си имаше дълбочина. Щеше да му е четвърта зима, ама викам си ще тествам. Ако не става, викам нови и няма драма. Карах и в по-топлото с него, в по-студено и сухо и мокро. Вчера си копах на Цигов чарк в БАЯ сняг. Гумите се държат както и през миналите зими. Пробега не им е голям, покрай чумата не се пътуваше особено. Всяко сваляне е придружено с измиване и правилно редене. Фактори, които мисля, че са помогнали за удължаване на живота им. Но все пак - 4 зими (сега започва, но не виждам причина да не си я изкарат) доволно! :)

 

п.с. 

Имах същите планове и за летните ми (Ventus S1 Evo3), но при свалянето видях, че предните 2 са с балони :( На едната подминава средно голям. :(

Стига с тез глезотии - четири зими , че те са още в гаранция .. моите са за осма зима на кола и за разлика от друга зима , когато винаги си правех партина пред мястото , вчера сутринта с излезе колата без драма през преспите на паркинга.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, The Best Forman написа:

Стига с тез глезотии - четири зими , че те са още в гаранция .. моите са за осма зима на кола и за разлика от друга зима , когато винаги си правех партина пред мястото , вчера сутринта с излезе колата без драма през преспите на паркинга.

 

Подозирам, че начина по който караме аз и ти е много различен. За мен гумите трябва да карат 3 сезона. Всичко отгоре е бонус :) Естествено това е обвързано и с пробег, но аз последните години правя по около 25К на година, поравно разпределени между зима и лято (грубо). Съответно не ги изхабявам чисто механично. Особено Ханкука, към момента дава индикации за гума с чувствително по-голям пробег от Континентал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера и днес ми се наложи да тествам гумите на 3 сезона и все още държат. Определено не са като предишните сезони, но изкарват и тая зима и се преоборудвам с нови. И да, карам в бая дълбок сняг (вчера се изсипаха 40см при мен), доста лед (канализация няма, а строежите бълват вода, течаща по улиците) и бая "пишман" шофьори :( Естествено и "услужливи" съседи, които си чистят пред къщите мятайки снега на улицата ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, sauber написа:

 

Подозирам, че начина по който караме аз и ти е много различен. За мен гумите трябва да карат 3 сезона. Всичко отгоре е бонус :) Естествено това е обвързано и с пробег, но аз последните години правя по около 25К на година, поравно разпределени между зима и лято (грубо). Съответно не ги изхабявам чисто механично. Особено Ханкука, към момента дава индикации за гума с чувствително по-голям пробег от Континентал.

Е да , ти минаваш за една година колкото аз за три , макар че и 30 000 пробег на една гума не трябва да е лимит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По голема нужда се наложи днес да сменя предните гуми (язък ми за Кумхото) и сложих Point S - по спомен са Румънски и преди години съм карал с такива и бях много доволен. Е,за бюджетни (150лв/бр. за 225/45/17) са повече от добри - обстановката по планинските пътища не се е променила много за последните дни, но колата ми е стабилна, копае добре и в по-дълбочък сняг. За сега съм доволен, но още не съм ги опъвал с висока скорост (до 80 съм вдигал днес).

М/у другото за пътуващите от Панчарево посока София - точно на края на Панчарево, с/у паркинга и спирката на рейса, внимавайте много, защото има поредният недовършен ремонт със скрити под снега ями и поне на мен ми костваха чифт гуми и две джанти за изправяне (пак късмет, че едната не стигна и до заварка)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Барум Поларис 5… карам

2ри такъв комплект! На старата бяха 17, сега 16. На 3 шкоди покрай мен също карат такива, всички сме доволни! Прясно мога с нексен да ги сравня, много нагоре са чешките!

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На служебната Тойота Корола Версо бяхме сложили такива гуми - Барум Поларис 5, размер 205/55/16, перфектно се държаха при всякакви условия, като се има предвид, че колата всеки работен ден ходеше от кв. Манастирски ливади до село Яна и обратно, плюс от село Яна до центъра на София, при необходимост.

Редактирано от РусенскоВарено
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 5.12.2023 г. at 10:25, РусенскоВарено написа:

На служебната Тойота Корола Версо бяхме сложили такива гуми - Барум Поларис 5, размер 205/55/16, перфектно се държаха при всякакви условия, като се има предвид, че колата всеки работен ден ходеше от кв. Манастирски ливади до село Яна и обратно, плюс от село Яна до центъра на София, при необходимост.

Моите са правени в Германия, на друга Шкода в Испания, а на 3та може би Полша (или Румъния, не помня)! На 3те коли са 205 55 16. Йетито пак беше с такива при мен, но на  215 55 17 размер, правени във Франция, пак от ЕТ ги взех. При него тия гуми видяха не малко черни пътища и магистрали. Миналата зима бяха на 4г и новия собственик на Йетито беше очарован колко са добри тези гуми! Реално не бяха на повече от 15-20к км, но вече на години! И тази зима си ги кара човекът и е доволен! 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми прави впечетление, че при Фабиата (МК3 комби) гумите, без значение зимни или летни, се износват доста по бавно в сравнение с другите ми коли. Примерно летните ми Nexen 205/50/16 (Произведени в Корея) ми изкараха 6 години и все още не съм на ограничител, държат се прилично. Зимните Fulda 185/60/15 изкараха 5 години и в момента се карат на колата на познат. Като пробег не мога да дефинирам зимни към летни колко е, но средно по 15-18к км на година минавам. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 5.12.2023 г. at 10:25, РусенскоВарено написа:

На служебната Тойота Корола Версо бяхме сложили такива гуми - Барум Поларис 5, размер 205/55/16, перфектно се държаха при всякакви условия, като се има предвид, че колата всеки работен ден ходеше от кв. Манастирски ливади до село Яна и обратно, плюс от село Яна до центъра на София, при необходимост.

Е то по този маршрут, с Видинки ще ти е екстра. Иначе Барума може много повече. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, ghost_rider написа:

Е то по този маршрут, с Видинки ще ти е екстра. Иначе Барума може много повече. 

Барум за зимни са ми топ! За летни не мога да кажа, имам други претенции и карам не според цена качество, а на проверено и скъпо! Не е за подценяване тази марка след последните й промени в производство и технологиите й! Нищо чудно след 5г да е мерило за качество и надеждност! Нексен и Кумхо са доста назад, според мен! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.