Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Ниска О2


Recommended Posts

Здравейте,

 

от 1 месец съм собственик на октавия 2 2007г. Струва ми се, че колата е доста ниска в задната си част. При 4 човека в нея, много трудно минавам легнал полицай. Опира някъде посредата, между предната и задната гума. Забелязах, че кората под купето е пластмасова и ми се струва, че има нещо като ограничители от двете страни точно под задните врати. Или може би трябват просто нови амортесьори?

 

Прикачвам и 1 снимка за по-голяма яснота.

post-11296-138453402405_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да е свалена малко надолу от предишния собственик, ама мен ми се струва че са ти много малки гумите, 15 цола ли са. Мини поне на 16 с по високи гуми и ще се подигне

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше оплаквания във форума за кекави задни пружини на О2 купени от ЕТ. Или просто не си със заводските.

 

Амортесьорите нямат общо с клиренса!

 

Гумите ако са 195/65/15 също не трябва да са проблем, това е стандарта!

 

И колега ако искаш да се види нещо на снимката, не я снимай под ъгъл :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойте на вентото са така смених ги с втора употреба и все меки мамка му, като седнат няколко човека и клеква до долу. Може би ще се наложи да си купя нови.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Мойте на вентото са така смених ги с втора употреба и все меки мамка му, като седнат няколко човека и клеква до долу. Може би ще се наложи да си купя нови.

 

Вентото е пословично с този си проблем. Джетите също боледуваха от това. :) Лечението е подложки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Moите пък се вирят в небеста , мамка им ! Как не омекнаха грам ?! Приличам на голф 2 4x4 . :D Нийде не опира , не съм уж "лоши пътища" , ама ебати твърдината ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Moите пък се вирят в небеста , мамка им ! Как не омекнаха грам ?! Приличам на голф 2 4x4 . :D Нийде не опира , не съм уж "лоши пътища" , ама ебати твърдината ...

 

:mrgreen: , всеки с проблемите си

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От тази снимка гумите ми приличат на 13"

Колега,снимай колата от нивото на гумата за да придобием представа,не от горе!

Аз си мисля че едни 16" гуми ще и дойдат чудесно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бе, Цецо ! Има екземпляри със слягащи се задници. Такава е била паритдата на пружините в завода .

От снимката се вижда, че гуметата са нормални , прилично прилягат към овала на калника , точния номер са, просто пружинките са омекнали . Има такава услуга тук в гр. Крън - шпригване ли ба ли ма му как се казва ...разпъват и закаляват , не е скъпа .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Мойте на вентото са така смених ги с втора употреба и все меки мамка му, като седнат няколко човека и клеква до долу. Може би ще се наложи да си купя нови.

 

Знам какво е напълно ти съчувствам - моето Венто и с нови пружини пак си е клекнало - явно 40 л газова бутилка, сложена напречно зад задните седалки си дава своето отражение. Казва ли са ми да сложа пружини от Пасат или подложки. Гледах, че се предлагат и някакви подсилени от различните производители ама късно - вече бях сложил новите и пак същата работа.

 

Та в тази връзка колега sdaskalov, имаш ли газова уредба на колата, че не си споменал повече подробности?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Не бе, Цецо ! Има екземпляри със слягащи се задници. Такава е била паритдата на пружините в завода .

От снимката се вижда, че гуметата са нормални , прилично прилягат към овала на калника , точния номер са, просто пружинките са омекнали . Има такава услуга тук в гр. Крън - шпригване ли ба ли ма му как се казва ...разпъват и закаляват , не е скъпа .

Шпренгване - много беше модерно при Мохерите едно време - вирваха им задниците до небесата. Само дето, доколкото знам, то се прилага само за листови ресори - ако не се лъжа представлява някаква термично-механична обработка, в която променят кривата на листовете. Пък и си беше временно решение - след известно време пак се отпускаха и Мохерите ставаха на low rider-и :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде и аз да се изпиша - моята е същата - 2009 септември производство... Правил съм си тестове за поднасяния в завой - засега не съм успял само с волана/подаване на газ/ висока скорост (80км/ч - завоя на детелината на околовръстното за бул. България), но ако вкарам ръчната горе-долу става нещо... Лепи здраво за асфалта и не мърда задницата. Огъва се цялото купе, ще си каже човек, че ще се увие два пъти, а наклона става супер голям (едно камъче и я обръщам странично), но задницата не се отлепя от пътя .

 

Ето снимки (не знаех, че имам):

 

IMAG0974.jpg

 

IMAG0969.jpg

 

Както казва колегата, сядат двама отзад и гумите отзад влизат в калниците.

 

Поздрави

 

ПП: Вчера минава една по Черни Връх и я гледаме с колегите - задницата и предницата й бяха с по педя, педя и половина разстояние между калника и гумата - УЖАСНО Е!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Айде и аз да се изпиша - моята е същата - 2009 септември производство... Правил съм си тестове за поднасяния в завой - засега не съм успял само с волана/подаване на газ/ висока скорост (80км/ч - завоя на детелината на околовръстното за бул. България), но ако вкарам ръчната горе-долу става нещо... Лепи здраво за асфалта и не мърда задницата. Огъва се цялото купе, ще си каже човек, че ще се увие два пъти, а наклона става супер голям (едно камъче и я обръщам странично), но задницата не се отлепя от пътя .

...

 

Така ли се усуква ? smile048

 

Ако искаш да я завъртиш в завоя не пробвай с газ а с отпускане на газта! Но бъди готов за много изненади smile049

 

Иначе моята я вдигнах и съм супер доволен. Преди това в завоя бягаше задницата, сега тръгва цялата, т.е. баланса е значително по-добър. Но все пак е О1 ...

 

Между другото на О1 задницата не се повдига ...

post-203-13845340251_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи, нещо подобно е... Иначе с пускане на газта беше първият тест, който направих - не стана :D Имам чувството, че е кашкавалена и накъдето и да я натисна се залепва... Сутринта я настъпих, нямаше никой, гледам 80км/ч и с рязко завиване точно на детелина щях да излезна през вратата с рамо, но не поднесе. Предполагам, че са й тежки железарските джанти... Гумите са 15-ки, Goodyear Eagle NCT5 на три години и 46 000км... Веднъж успях да я завлека както си трябва без ръчната, но това беше зимата на лек скреж. В 5 часа сутринта точно на Красна Поляна на Лукойла, жив човек няма по пътя тогава и при десен завой със 90км/ч го взех и си беше доста доволно добър дрифта - чак до другия светофар...

 

...бе трябва някой ден да се мязна на среща на НИМ и да отидем на детелината - да тестваме.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и малко уточнения: вариант за 16-ки джанти на тая етап няма, защото имам два комплекта джанти с нови гуми. Мисля, че размера на гумите е стандартен: 195/65/15. Колата няма газова уредба, т.е. нищо няма какво да тежи в задницата. Прилагам и още две снимки:

 

П.С. Още един въпрос: как се регулират фаровете? Лупи са и двата фара са доста събрани и ниски. Дори и когато са на най-високо, пак не светят много добре. Същатата работа е и с дългите фарове.

post-11296-138453402543_thumb.jpg

post-11296-138453402545_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така празна на снимката изглежда прилично линията на гумата и калника. Явно ляга като се натовари само.

 

За мен това е от кекавата партида пружини. Варианта е да си поръчаш нови по-ячки. Колега от форума мина по тоя път, имаше такава тема, неговата май даже беше гаранционна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Между другото на О1 задницата не се повдига ...

 

Вдига се. Ама не с подложки, а с други пружини. Но има смисъл само на комби да се прави и то само ако системно го тъпчеш с много багаж. Аз на О1 - то съм с тотално повдигане, на принципа колкото повече толкова повече :)

 

Shaft, това как ще се държи колата в завои е супер комплексна формула. Не зависи само от височината, а от твърдостта на пружините. Щото те пружините имат една камара параметри - дължина, дебелина, твърдост, еластичност и т.н. Най-лошото е че тия параметри никой производител не ги дава, само едни глупави цветни точки. И трябва да се действа на принципа проба - грешка.

 

Например на един приятел с Golf 4, колата беше HighLine изпълнение - гледаш я отстрани нормално висока. Ама по завоите ужасна мекица, поляга, суче... абе гадна работа. Взе пружини за GTI, колата си остана точно толкова висока колкото и преди. Обаче сега лепне на пътя. За сметка на това дупките се усещат много повече...

 

Та мисълта ми е, това дали бяга задника не е функция само на височина, даже по скоро зависи най-малко от това. То си оказва влияние през центъра на тежестта естествено, ама много повече зависи дали пружините са меки и какви амортесьори имаш. Ако щеш и тампоните на носачите оказват влияние...

 

На мен например ми е неприятно нестабилна предницата. Явно щото съм комби, отзад е твърда, не ми суче, ама отпред не я чуствам комфортно ако натисна спирачка в завоя... И съм се замислил какво да правя...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, съгласен съм с всичко, което казваш. Просто споделям какво съм пробвал и преди време имам спомен, че много се говореше във форума как задниците носели много на О2, пък аз нещо не забелязвам такава тенденция при мен. Всичко друго - ок.

 

sdaskalov, за фаровете - регулират се срещу стена и имаше някаква допустима височина (бях го гледал във VWClub-а, имаше пуснати снимки и схеми...), която трябва да спазваш, иначе ще заслепяваш хората. Аз моите съм ги правил на Кауфланд на паркинга през нощта в 01:00ч, но след като ми сменяха единия фар не съм ги регулирал, а той гледа в небето за чавки в момента... Отваряш капака отпред и на самият фар има едни пластмасови врътки, които се въртят с шестограмче, но не знам кой номер е. Виж снимката:

xenon_headlight-2.jpg

 

При мен изглеждат така (белите врътки с шестограмното легло в центъра):

DSC00280.JPG

 

Не мога да си спомня, тогава не си записах и не запомних, кое какво прави точно. Само имам някакъв спомен, че едното вдигаше много високо дългите, наляво и надясно нямам спомен, дали намерих кое ги мести...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • 4 години по-късно...

Колеги, не се сещам дали съм повдигал въпроса преди, но оказа се в тези зимни условия, че колата ми е ужасно ниска. Няма коловоз в който да не опирам, гадост. Строших си бронята. Но както и да е.... колата е много проходима и драпа яко, въпреки това.Явно противобоксуващата и система е много добра, височината обаче е кошмарна. Въпроса е как да я повдигна. Изчетох форума и за О2 май само пружини става да сложа по високи, дуго не намирам. Искам да ви попитам, съвет да ми дадете кои са подходящите по високи пружини..? От скаут О2 дали стават или други? 

 

Сетих се и друго нещо, което обаче ще я повдигне с 2 саниметра само .. ако и сложа приемрно гуми 205/65 Р16... ?

Редактирано от paradox
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз имам същата драма, даже за малко да си метна гумите, щото реших, че са боклуци, а то просто колата ляга по корем.

Моята явно е с кекавите пружини, защото много лесно кляка. Преди време мислих да слагам такива от пакет лоши пътища, ама нови в ЕТ бяха над 400 лева само пружините, а втора ръка читави не намерих.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе те ако са 400 лв. веднага ги мятам, проблема е че като отида в ЕТ, ми се пулят и казват.. тази кола е само със тези пружини... няма други.. т.е. само с ниските.. искам да разбера какъв е номера на високите за да ги сложа...  :blush:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой колега със същия двигател като твоя и с пакет лоши пътища да ти даде ВИН и с него право в ЕТ. По този вин ще ти изкарат модела на пружините. Друг вариант не се сещам. Виж в продава има една бяла 1.6 фейс на части, ако ти си с такъв двигател пробвай, на мен ми изглежда с лоши пътища пакет.

Редактирано от niki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • 1 година по-късно...

Колеги, някой успя ли с повдигането ма задницата?

Моята е О2 комби, с пакет лоши пътищи и въпреки това доста ляга.

Аз си го обяснявам с бутилката за газовата в резервната гума. То като се замисля само тя изразходва цялата товароносимост на багажника.

Така или иначе трябва дя направя нещо, защото така полегнала много ме дразни :-(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • 2 седмици по-късно...

 Не съм сигурен дали би излязла снимката на моето комби но при мен също е доста ниско, а качат ли се двама на задната седалка положението е трагично. Но да погледнем от  по-оптимиситична гледна точка, снижаваме ценъра на тежестта и ставаме по-устойчиви хахаха. http://alfa.kachi-snimka.info/vij.php?id=rgh1524464710n.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е вдигната (5-7 пръста и малко от ръба на калника до гумата), ако ти е полезно ето ми VINA: TMBBS21Z882103744

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.