Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

1.9 TDI 131 PS Няма мощност - турбо или дебитомер?


seth3x7

Recommended Posts

BlackPearl, никъде не съм му казал да си купи оригинално. Просто му казах, да внимава, защото това, че го купува от Германия нищо не значи. Хората си мислят, че в Германия ония раздават оригинални части за без пари. За много неща е вярно, ама баш за турбините и по специално за Garrett - не. В Германия се продават и китайски турбини! Който иска да си купи и такaва. Просто да го прави с ясното съсзнание, а не да си мисли, че като е от Германия е непременно върха на сладоледа. Казах му да даде линк, просто да не остане излъган. Иначе дали ще си гупи Гарет, рециклиран Гарет, KKK или ще се нахендри на някакво китайско говно ми е все тая, не съм на процент :)

 

Относно дали Garrett или KKK - заводски тая кола си върви с Гарет. Честно казано незнам дали има еквивалент на KKK точно на гаретския VA. Може и да има. Ама се съмнявам. Не че не може да сложи каквато и да е турбина, то и 20ка може да завинти, ама човека явно не е тунингар, а иска да си докара колата до сток състояние. А това може да стане само с 1749VA, поправи ме ако бъркам. Иначе KKK си е марка, нищо и няма, мойта заводски си беше с такава и след 200 хиляди си беше в добра кондиция.

 

И всъщност темата би трябвало да е - не каква турбина да си вземе, а дали старата е умряла, щото сам знаеш, че скапания актуратор, само ЕураТек го сменят с все турбината :) Силно вероятно турбината му да има още много живот, особенно ако това са първите и прояви. Т.е. отговора на последния ти въпрос е - подмяна на турбината е крайното решение, ако нищо друго не помогне. Т.е. гледам да го насочим към тънкия вариант, не да юрне да купува нова.

 

! Аз ще предпочета 4 VA-та за 500лв да си взема, да си имам резервни, в случай , че ми се счупи първото, че нали са неоригинални! До 2000лв имам право още на 3 грешки!

 

Виж това вече е дискутируемо, щото след счупване на турбина, късмета играе основна роля за последващите ефекти върху мотора. Но това съвсем не значи, че втора ръка турбина е невъзможна опция, просто купуването на 4 гнилоча не би трябвало да е опция :)

 

Coverdale - О1 131 коня.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 59
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • RaptoR

    13

  • Цецо75

    12

  • bega4kata

    7

  • at.stoev

    4

Най-много писали в темата

Относно дали Garrett или KKK - заводски тая кола си върви с Гарет.

 

Щом казваш!

 

Честно казано незнам дали има еквивалент на KKK точно на гаретския VA.

Хем не знаеш, хем си много сигурен с какво върви тази кола/двигател!

 

Всеки сам си преценява- ти си джиткай с НОВА турбина (за тебе, ама нищо .....айде), пък аз ще си джиткам с каквото дойде!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, не ми се ще да влизате в разправии заради мене. smile159

 

Значи относно цени не всички имаме еднакви връзки и възможности, затова нека не ги коментираме с апломб и крайни определения. Ето вчера, след като споменахте този Гарет, веднага проверихме точно за него. Цитирам моят приятел дословно:

 

Точно този модел с малко зор, но може да се достави за 1400 лева. Като предполагам 60-70 лева за доставка ще стигнат.. Вероятно и по - евтино ще може. Това е чисто ново. Било е закупено за да се ремонтира кола, но някой я купил в този си вид и сега им е излишно.

Иначе от магазина цената е 1630 лева с експресна доставка до Бг(до 2 дена макс) с данъчна фактура. Честно казано това е по - добрият вариант. Очаквах по - голяма разлика да има в цените спрямо у нас. При моята кола разликите са огромни.

 

Ето как било бая под 2000 лева, а аз си прибирам и данъка от фактурата.

 

Днес вече виждам, че има опция с модел на ККК. Ако ми кажете точния модел, ще проверим веднага и за него. Някой попита каква е колата - Octavia Combi Elegance 1.9TDI, PD 6 скорости, 131 коня, модел 2003.

 

Държа отново да спомена, че при високи цени на подмяна (която изобщо не е задължителна), ще си ремонтирам сегашното турбо, защото ще е максимум 800 лева цялата процедура, а може да е и 500. Зависи.

 

Колега Стоев, ако си в Пловдив - нищо не пречи. 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

RaptorR - Споко приятел ниe не се разправяме. Ние спорим, което не лошо, точно обратно, в спора се намира истината... понякога :)

 

Относно твойта турбина. Аз продължавам да смятам, че има вероятност, въобще да не се налага ремонт! Това което са ти казали в ЕТ е стандартна приказка - в турбината ти въобще няма мембрана. :) Има в актуатора който е отделен елемент и струва 100-150 лв според зависи от къде ще си го набавиш. Обаче по номенклатурата на VAG, турбото и актуатора са един компонент и скапан актуатор в ЕТ е равносилно на скапана турбина. Затова ти казвам да идеш при някой, който разбира от турбини и може да прецени, какво е състоянието на самата турбина. Може да е скапана (ако дълго време си я карал с прецакан актуатор), а може и да не е! Не прави грешката да дадеш за рециклиране здрава турбина, това се опитвам да ти кажа. На моята кола също беше скапан актуатора (а и на още поне 20 човека от този форум и на братчедите) и след подмяната му си караме старите турбини.

 

Лошото е, че баш за Пловдив, нямам познания за доверен сервиз. Но колегата който ти предлага да я закачите на VAG-COM, пак е по-добро като вариант, отколкото да вярваш на сляпо на това което са ти казали в ЕТ. Те си действат като официален сервиз и парите за нищо ги нямат, нормално е.

 

Цената на която сте намерили Гарета в Германия е добра. Това е реалната му цена там (1600лв + 200лв) според зависи от къде и как. Ако оставиш друг да ти я достави, може и да стигне 2000лв. Ако имаш човек и за 1500 можеш да си набавиш. Но за 500евра нов гарет от магазин в Германия е абсурд, сам се убеди. Затова реагирах така на ония 500 евра, защото знам, че има турбини и за 300 евра нови в Германия, но вярвай ми не искаш такава.

 

Хем не знаеш, хем си много сигурен с какво върви тази кола/двигател!

 

Ами незнам, ама като незнам - проверявам :)

 

Цък:

post-6105-138453354973_thumb.jpg

 

Вероятно ме нахрани преди това, защото съдиш по твойта кола. Фабиите 130-ки са с KKК или Borgwarner. Но Октавиите ASZ са с Garrett. Тук вече изниква и въпроса дали са директно заменяеми тези от Фабия и тези от Октавия. Това вече със сигурност, ама въобще не го знам :) Знаете кой да питате...

 

Не го приемай като заяждане, просто теми като тази ще се ползват от много хора, надявам се и е добре информацията вътре да е максимално точна. Пък после, който, както иска така да я ползва smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, още 30мин преди да напишеш този пост съм пуснал на колегата, схема с номерата на ККК, ползвани от ОКТАВИЯ 131hp.!

 

Споко, няма се пУашиш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок, няма да се плаша. smile159

 

Информацията, която получи колегата е достатъчна, от там насетне - да си решава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То е решено. Колата се кара така, докато не се направи поне още един преглед, тъй като е напълно безопасно. След като и само когато се установи 100% какъв е проблема, ще се вземе решение - ремонт или смяна. Като гледам така почти 100% ще е ремонт.

 

Досега никога по никакъв начин не съм имал проблеми с мощността. Просто изведнъж стана както си карах и двигателят мина в авариен режим. Така че не знам дали изобщо съм карал с повреден актуатор, освен ако разбира се няма как да се усети.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така че не знам дали изобщо съм карал с повреден актуатор, освен ако разбира се няма как да се усети.

Има, даже много добре се усеща: :mrgreen: viewtopic.php?f=46&t=19492&hilit=%D0%B3%D0%B5%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%8F+%D0%BC%D0%B0%D0%B9&start=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така че не знам дали изобщо съм карал с повреден актуатор, освен ако разбира се няма как да се усети.

Има, даже много добре се усеща: :mrgreen: viewtopic.php?f=46&t=19492&hilit=%D0%B3%D0%B5%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%8F+%D0%BC%D0%B0%D0%B9&start=0

Колега, аз бих отишъл при БЕГАЧКАТА smile152 да види това турбо !!!!!!!! smile117

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок, няма да се плаша. smile159

 

Информацията, която получи колегата е достатъчна, от там насетне - да си решава.

Стига сте се карали.Искрен знае че има и с ккк и много важен спор вече.

Аз харесвам Гаретските турбини....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, не ми се ще да влизате в разправии заради мене. smile159

 

Значи относно цени не всички имаме еднакви връзки и възможности, затова нека не ги коментираме с апломб и крайни определения. Ето вчера, след като споменахте този Гарет, веднага проверихме точно за него. Цитирам моят приятел дословно:

 

Точно този модел с малко зор, но може да се достави за 1400 лева. Като предполагам 60-70 лева за доставка ще стигнат.. Вероятно и по - евтино ще може. Това е чисто ново. Било е закупено за да се ремонтира кола, но някой я купил в този си вид и сега им е излишно.

Иначе от магазина цената е 1630 лева с експресна доставка до Бг(до 2 дена макс) с данъчна фактура. Честно казано това е по - добрият вариант. Очаквах по - голяма разлика да има в цените спрямо у нас. При моята кола разликите са огромни.

 

Ето как било бая под 2000 лева, а аз си прибирам и данъка от фактурата.

 

Днес вече виждам, че има опция с модел на ККК. Ако ми кажете точния модел, ще проверим веднага и за него. Някой попита каква е колата - Octavia Combi Elegance 1.9TDI, PD 6 скорости, 131 коня, модел 2003.

 

Държа отново да спомена, че при високи цени на подмяна (която изобщо не е задължителна), ще си ремонтирам сегашното турбо, защото ще е максимум 800 лева цялата процедура, а може да е и 500. Зависи.

 

Колега Стоев, ако си в Пловдив - нищо не пречи. 8)

Не съм от Пловдив,а от Асеновград и ако решиш нещо скайпа ми е :оkti_12

Поздрави

ПП

Само не разбрах за какви 500лв. говориш,като не се знае какво и е на турбината ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се изкажа и аз малко по темата:Колата е О2-1,9TDI,PD,105к.с.

Преди Коледа,при подаване на повечко газ от моя милост,колата влезе в сервизен режим и видимо вървежа и се влоши.Установих,че турбото не се включва, както преди на около 1200-1400 оборота,а на около 2300-2500об.

Иначе колата си вървеше без проблем с изключение на по бавното ускорение в гореспоменатия диапазон и светещия индикатор за проблем с двигателя.

Днес намерих време да отида до сервиза,където си обслужвам колите и след диагностика с ВАГ-кома се оказа-повреден дебитомер и изгоряла подгревна свещ.Основната причина е в дебитомера.Преди това обсъждахме проблема с колегата-''stefan I'',като предполагахме,че проблема е в подвижноста на актуатора,но се оказа,дебитомер.Колата е на 6 год.,95хил.км.

Та това е положенето! smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

coverdale - имаш ли идея, какви стойности имаше със стария и новия дебитомер?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

coverdale - имаш ли идея, какви стойности имаше със стария и новия дебитомер?

Не разбирам много от стойности и графики,но това което разбрах ,е че стария е подавал висока стойност на температурата на входящия въздух и затова турбото не се включва в ниските обороти.

Иначе днес ще се слага новия и ще видим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

coverdale - имаш ли идея, какви стойности имаше със стария и новия дебитомер?

Не разбирам много от стойности и графики,но това което разбрах ,е че стария е подавал висока стойност на температурата на входящия въздух и затова турбото не се включва в ниските обороти.

Иначе днес ще се слага новия и ще видим.

Колега,сменяи ваздушния филтар по често и няма да имаш проблем с дебитомера!! s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе днес ще се слага новия и ще видим.

 

Ясно. Кажи какво е станало, да видим дали наистина е дебитомера. Симптомите отговарят, но пък като цяло дебитомерите на О2 не са толкова слабо място, колкото на първите генерации О1 (там са си консуматив). Факт, е че на мойта на 200 000 беше с леко занижени стойности, но това не се отразяваше на колата забележимо. А твоята е по-млада.

 

Освен това нали знаеш как се проверява дебитомера? Просто измъкни кабела и пробвай така колата. Без него тя хвърля горивото по таблица и трябва да се усети осезаема разлика в посока нагоре като вървеж (ако е бил скапан де).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Драги колеги,

 

Преди малко се прибирам от Еуратек. Отивам днес да си прибера колата и питах какво точно й има. Пак ми се казва за мембраната... Викам добре де, каква е тая пуста мембрана? Отговарят ми, че била вакуум мембрана с някаква игла и т.н., при което прекъснах младежа и го питах - да не би случайно да се казва актуатор това нещо? Изненада - ами да, може и така да се нарече. След като се посмяхме добре, платих 32 лева за прегледа и си тръгнах усмихнат. Както каза колега вече, цената е около 150 лева. Момчетата от Еуратек обясниха, че в турбо сервиза си знаят какво да правят. Ако направя и профилактика на турбото не би трябвало да прескоча 400 лева тотал. Така че съм спокоен вече. Отделно грешката е изчистена и колата сега върви нормално. Дори и да се включи пак, грижи няма.

 

А каква оферта ми направиха за Superb комби 2.0 TDI, 170 коня, 6 скорости... :mrgreen:

 

Между другото ми предложиха около 10000 лева за моята на изкупуване... Как ви се струва?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карай полечка, докато не оправиш проблема! Че ще сменяш и друго освен актуатора.

 

Относно офертата от ЕТ - е ти си с парите, ти си решаваш. Цената която ти дават за старата е добра май... 131 коня са редки екземпляри, ама ....Тя всъщност каква е - година, километри, произход? Щото така как да ти кажем - струва ли си да я дадеш за 10к.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Актуаторите за 150лв изкарват не повече от година

реалната цена на качествен що годе е 250

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карай полечка, докато не оправиш проблема! Че ще сменяш и друго освен актуатора.

 

Относно офертата от ЕТ - е ти си с парите, ти си решаваш. Цената която ти дават за старата е добра май... 131 коня са редки екземпляри, ама ....Тя всъщност каква е - година, километри, произход? Щото така как да ти кажем - струва ли си да я дадеш за 10к.

 

Колата съм писал по-назад каква е, на 125000 е в момента. Какво може да стане като карам така? Всички казаха че няма никакви проблеми и опасности. Преудпредиха ме само, че като тръгна на извънградско да се прибирам, най-вероятно ще си мине пак в авариен режим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами писано е много по-въпроса из целия нет, включително и във форума. Потърси, но накратко връзката е - кофти актуатор - постоянно натегната геометрия - пренадуване на турбината - счупена турбина - маслен удар - нов двигател.

 

Всичко това не е задължително да се случи, просто е един от възможните варианти!

 

А колата ти с какъв произход е - в смисъл от ЕТ ли е? Щото рядко се случва, ЕТ да дадат толкова висока оценка за кола 2003 година... Поне може да си сигурен, че турбото не е заминало, щото нямаше да дават толкова пари за нея :) :) :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички техници дотук казаха, че няма грижи да се кара с преебан актуатор (той май хич не работи). Ако нещо стане, моторът влиза моментално пак в авариен режим, даже казаха, че това със сигурност ще стане. Тъкмо се ускпоких, ти сега ме плашиш. Недей така. :)

 

Колата е оригинал - купена чисто нова от ЕураТек 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички техници дотук казаха, че няма грижи да се кара с преебан актуатор (той май хич не работи). Ако нещо стане, моторът влиза моментално пак в авариен режим, даже казаха, че това със сигурност ще стане. Тъкмо се ускпоких, ти сега ме плашиш. Недей така. :)

 

Колата е оригинал - купена чисто нова от ЕураТек 8)

 

:D ужас, оправи си колата, поздрави "техниците" :idea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде по-запознатите да обяснят - при пробита мембрана на актуатора, геометрията си стои в отворено положение, т.е. не достига налягане и при рязко подаване на газ колата може да позабие носа, ама от къФ зор ще влиза в авариен режим? :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако недонадува - страшно няма. Ако пренадува - страшно има.

 

С оглед на видяното през последните години, аз залагам на пренадуване. За това ти казах да не я ръчкаш. Ти си решаваш, колата е твойта.

 

И за проблеми с турбото просто не ходете в ЕТ. Няма смисъл, освен ако парите не са ви излишни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.