Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Всички проблеми/съмнения/въпроси за DSG


ilinnn

Recommended Posts

  • Отговори 148
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • evin

    16

  • kalata

    11

  • dude_BG

    8

  • mr. White

    7

Най-много писали в темата

Аз пък имам такъв безкрайно глупав и дребен проблем - метализацията от пластмасовата табелчица, на която пише DSG - се отлюпи от едната страна, вероятно от жегата през лятото.

Цяла голяма люспа - която накрая я откъснах, и запилих малко и с едно парче шкурка - та да не ми пречи останалата част.

И изглежда ужасно грозно - макар че не се вижда.

Обаче се напипва, естествено.

Та, къде може да се намери такава табелка?

И колко струва?

 

 

..... е нормално.... ще си вземеш нова ръкохватка за 125 лв + такса превод + транспорт....

http://www.skodateile.cz/index.php?pg=p ... 0p%C3%A1ky

 

Има и само капаче, 20 евро пари и фрий шипинг: http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA ... te-OCTAVIA

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 години по-късно...
  • 5 месеци по-късно...

Карал съм само замалко чужда кола с DSG, но много обичам да чета и да гледам видеа от ентусиасти. 

Има едно нещо, което не съм видял да се споменава, или поне много рядко. Автоматикът с двоен съединител е коренно различен от стандартния с хидротрансформатор. Няма да изпадам в подробности, но предимството на DSG е плавната смяна на скорости, и по-динамичното поведение като цяло, съпроводено и с по-добра икономия на гориво. 

Тъй като, обаче, това не е обичаен автоматик, има особености при карането. Докато с хидротрансформатор може да си карате с крак вдигнат от газта, т.е. "да си се движи сама" бавничко напред , без особени последствия, то при двоен съединител, такова каране е като да си джиткаш на полусиединител. Получава се нежелана фрикция в съединителя, и в началните версии на DSG това водеше до прегряване на скоростната кутия и сметки за ремонт, които идват с мобилен дефибрилатор за собственика. 

Сега нещата са далеч по-добре, и най-малкото има датчик за температурата който да ви предупреди ако "убивате" скоростната кутия. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "Jisan" - Този датчик за температурата къде подава индикация?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 33 минути, tuningmania написа:

До "Jisan" - Този датчик за температурата къде подава индикация?

Би трябвало да светне на таблото индикацията отнасяща се до автоматична скоростна кутия :  skoda_yellow_automatic_gearbox.jpg

ПП: В допълнение : ynLjiyD.jpg.c714b7ab9c65db372847af99168a

Редактирано от Jisan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено са различни двата типа кутии. И двете си имат предимства и недостатъци. Аз минах от хидро към ДСГ и на моменти ми е малко странно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Жисан, не съм забеляз прегряване в ДСГ, според мен ДСГ е много по надеждна от хидротрансформатора. И двата вида съм ги карал продължително и изтощително и определно предпочитем ДСГ. При хидрото, има голям ластик докато тръгне колата, разхода е по голям, губиш повече мощност в турбината и гори повече и тежи повече. ДСГ.. леко, пъргаво, зацепва веднага няма загуба на мощност. Единствената разлика е че хидрото е постоянно напънато, а ДСГ на място отцепва, това отцепване обаче е само за секунда след като си вдигнеш крака, даже и да си на супер стръмен наклон назад пак няма да измине повече от 50 санти, това е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

paradox, проблемът с прегряването е, мисля, при първите ДСГ на ФВ, след това го оправят. Съгласен съм с написаното от теб, с изключение на това, че ефективност не значи надеждност. Обикновеният хидротрансформатор може да е по-тромав и да гори повече, но това не пречи да е здрав като цяло. Съвременните автоматици не знам дали въобще го изполват, обаче... евентуално БМВ и Мерц?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм чел за множество проблеми с ДСГ и хидротрансформатори, но на практика при ДСГ не съм успял да видя проблем, при хидрото успях, но там кутията се предаде в следствие на многото нютонметри на двигателя. Просто инжинерите и не са я разчели добре, кутията по спецификация удържаше 390Нм, а колата от завода излиза на 500 примерно, та след някоя година двигателя просто я разкоства тая кутия и създава куп проблеми. Торк конвертора е остаряла технология като цяло, мисля БМВ, Мърк, Форд... но не на всички модели имат такива кути ако изобщо ги имат още. При ДГС е много важно да се сменя редовно маслото на 60к км с ново и да се прави качествено процеса. При нас това го прави Пепи :) Не съм успял още да изтиря феродов диск на ДСГ, но предполагам и това става с времето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 месеци по-късно...

Здравейте,от скоро съм собственик на Октавия 2 1.9 105к.с 2006г със DSG  6 ск.Като я взех първо я обслужих ,но като пуснах да точа маслото от скоростната кутия излезе само 4л а аз купих 6 за смяната.Налях нови 5л изчаках я да загрее маслото на 35—45° и отвих пробката да излезе излишъка.Излезе 800мл и спря,дефакто 4,2 литра от новото масло е вътре.

Въпроса ми е защо източих толкова малко масло,аз ли съм объркал нещо ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Притеснява ме въпроса който съм задал.Другото е по книга и по клипове в youtube.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен доляха точно 5л при смяна на маслото на DSG6. При теб явно е изтекло по-малко, съответно си долял по-малко. при всички случаи маслото е "освежено" и ако кутията работи нормално, значи всичко е точно. На твое място бих сменил отново маслото след 40 000км (а не 60  000) за собствено спокойствие.

 

Само да попитам беше ли развил капачката на филтъра докато източваше маслото?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 28 минути, stanley написа:

При мен доляха точно 5л при смяна на маслото на DSG6. При теб явно е изтекло по-малко, съответно си долял по-малко. при всички случаи маслото е "освежено" и ако кутията работи нормално, значи всичко е точно. На твое място бих сменил отново маслото след 40 000км (а не 60  000) за собствено спокойствие.

 

Само да попитам беше ли развил капачката на филтъра докато източваше маслото?

Да,капачката беше развита.Колата не беше карана поне 2 дни,незнам това грешка ли е понеже маслото  беше студено при изтакането.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно винаги трябва да е загрято маслото преди източване, независимо кое е

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има си специална процедура и се прави в сервиз.
Маслото трябва да е с точно определена температура и се сменя с машина, която го изсмуква.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До " @komitoff " - Би ли посочил Официална Документация, където е посочено, че масло на "DSG" се източва с Машина?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Официална - не, само за температурата съм напълно сигурен.

"The transmission temperature should read between 35-46 degress Celsius (95-113 Farenheit). Ross-Tech VAG-COM software can be used to determine this specification; when not available, using an appropriate thermometer will be adequate."

За машината ми каза майстор, иначе оставало доста от старото масло.
И не съм сигурен, дали го изсмуква, или по-скоро, избутва.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, komitoff написа:

Има си специална процедура и се прави в сервиз.
Маслото трябва да е с точно определена температура и се сменя с машина, която го изсмуква.
 

Карал съм и друг автоматик,там маслото се сменяше с машина през радиатора за охлаждане на маслото.Но за  DSG -то колкото клипове гледах и от прочетеното никъде не видях някой да го е правил с машина.

Редактирано от Nasko_79
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, komitoff написа:

Официална - не, само за температурата съм напълно сигурен.

"The transmission temperature should read between 35-46 degress Celsius (95-113 Farenheit). Ross-Tech VAG-COM software can be used to determine this specification; when not available, using an appropriate thermometer will be adequate."

За машината ми каза майстор, иначе оставало доста от старото масло.
И не съм сигурен, дали го изсмуква, или по-скоро, 

Колега ,ако си прочел първия ми пост щеше да разбереш,че процедурата с температурата е спазена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много противоречива информация има в нета.  Аз не съм специалист.
Но издънките на Ауди с уж "необслужваеми" кутия и халдекс ме накараха да не се доверявам изцяло на официалните сервизи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Nasko_79 - коя процедура си спазил в първия пост? Пишеш, че колата не е била карана 2 дни и маслото е било студено. В първия пост си споменал, че си НАЛЯЛ масло и си го загрял. Както писах по-горе (а и колегата е споменал) - маслото винаги се източва, когато е загряло, дори в случая - в определен диапазон. Но като цяло не мисля, че ще имаш грижи. Долял си толкова, колкото си източил. Иначе, кутията събира точно 5 литра. Карай и си свиркай! И дай да я видим колата - пусни една тема за нея и пиши там за подобренията, глезотийките, ремонтите и...пътуванията (със снимки). Ще е интересно! Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.