Jump to content
Ако имате проблем с вход във форума, моля кликнете и прочетете. Прочетете повече... ×
skoda-auto.bg     autozone.bg

lent

Централно заключване на Фелиция

Recommended Posts

lent

Фелицията ми има централно заключване на 4-те врати,предполагам е заводско,но за съжаление работи само с ключа,няма дистанциооно управление.Двете предни машинки са управляващи,а задните са обикновени.Имам една идея - да сложа друг модул за управление с дистанционни,който ми остана от 120-ката.Та да попитам : къде се намира управляващия модул на централното при фелиция и каква е буксата му - квадратна,правоъгълна,на колко реда и с колко пина?Защото този модул с дистанциооните е от централно заключване "Safeguard" и буксата е 8-пинова едноредова.Гледах в книгата на Цедрих за Фаворит/Форман/Фелиция,но там за такова животно "централно заключване" не се споменава.В книгата на Константин Косев пък има много малко информация по въпроса,повечето от която несъществена.Дадено е устройството на машинките на вратите,но не и на управляващия модул.Пише,че ако възникне проблем с централното,дасе обърне човек към специализиран сервиз на Шкода.Мерси съм,няма нужда [-X

 

ПП: Ако някой пусне снимка да видя точно каква е буксата,ще съм му благодарен.Не че няма да разглобя таблото и да видя сам,но просто нямам времето да го направя,а и днес цял ден вали пък в гаража идва малко тясно за подобна работа,имайки в предвид наличието на много неща за 105/120

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Milen D

Здравей,модулчето е зад таблото с уредите т.е. не се налага да сваляш цялото табло а само уредите! В момента немога да ти кажа с колко пина е буксата но ще намеря модулчето имам такова и ще го снимам!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
lent

Така....до ей сега бях в гаража и правих опити за смяна на модула с такъв с дистанционно управление.Оригиналния е с 10-пинова букса,на 2 от пиновете няма нищо.Всичко точно,взех от една друга инсталация на фелиция мъжката букса,подобна на тази на модула и направих пробно свързване .Централното заработва с дистанционното,както и позволява да заключиш отвън с ключ,но при отключване отвън с ключа се отключва само самата предна врата но централното не се задейства.По същия начин е с другата предна врата.Пробвах да направя няколко други комбинации от свързване в които имах съмнение,но нищо съществено не се случи.Лошото е че немога да сравня схемите на двата модула дали са идентични,защото ако имат разлика в схемното изпълнение ще се наложи даси поиграя повече :roll:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
val52

Колега не си усложнавай живота.До левия си крак сваляш пластмасата на колонката там са ка белите за централното.Вкл. се паралел към тях и си готов.За цветове на проводници мога да говоря като погледна на моята

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
lent

''val52'',не те разбрах точно какво искаш да кажеш - кое да включа паралелно на кабелите?

Ако съм разбрал правилно,предлагаш да срежа снопа и да вкюча паралелно модула - защо да развалям инсталацията,като просто мога да сменя единия с другия модул с преход букса-букса,па тогаз вече след допълнителната букса мога да творя с лустерклеми и т.н.?Моята идея е всичко да стане "бързо,лесно,вкусно".Е,то се видя че нито ще е много бързо,нито много лесно,поне да е ''вкусно'' :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
val52

Няма да свалаш волан и табло.Няма да сваляш никакъв модул.Към кабелите от предна лява врата за ц. закл. връзваш в паралел дистанционното управление.Имам впредвид дистанционно за откл. закл. без аларма .Така е най лесно.Няма да прекъсваш нищо.И си ти остава да работи централното с ключ.Просто връзваш дистанционното в паралел с централното с ключ.4 или 5 проводника бяха не си спомням.Ако проявиш интерес ще погледна и на кои проводници да се вържеш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
lent

До колкото разбирам твоята идея е да включа управляващия модул с дистанционното управление паралелно на стандартния управляващ модул.Трябва да проверя дали двете управления ще работят паралелно,защото при задействане с ключ или дистанционно управление единия модул ще прати захранване към изхода на другия модул и дано няма проблеми(по принцип не би трябвало,защото изхода на модула е след реле,което има НОК).Разделянето с диоди не е подходящо в случая,защото изхода си сменя поляритета при откл/закл :-k

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Milen D

Направи го като хората без ундурми [-X

Няма нужда да сваляш волана а само да махнеш черната пластмаса която обикаля километража и се вижда модула.

Преди време бях направил така както описва колегата защото ме домързя да търся модула и вързах алармата просто на кабелите минаващи отпред в ляво до краката но в последствие ми изгоря модула и стана smile045

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
lent

Някой може ли да ми каже къде са и за какво са бутоните "DO" и "DZ" на семата на кутийката на управляващия блок :?: Всичко друго по схемата ми е ясно,но тези бутони така и не разбрах за какво са :roll:

http://djokki.snimka.bg/automobiles/shk ... 0.21346790

 

LEVE - ключе в машинката на шофьорската врата към маса.В откл.положение - ключа е отворен,няма връзка кабела с маса.В закл.положение - ключа е затворен и дава към маса кабела;

 

PRAVE - същото като LEVE,само че на вратата на пасажера;

 

Ub - захранване +12V

 

MO/MZ - линия за реверсивно захранване на машинките,Напрежението си сменя поляритета при откл/закл.

 

Големия въпрос е къде са и за какво са бутоните "DO" и "DZ" :roll: :-k

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
bratoch

Здравейте братя, от няколко дни и аз имам проблем с фабричното централно на фелата / 1,3 MPI 1999г/. Модулът за управление е 6U0 962 258 B. Машинките се мъчат да отключат все едно не им достига нужното напрежение, а модула бръмчи като моторче. Отворих модулчето и открих, че имам пад на напрежението от 12 на 5,5 волта при заключване. Един майстор го гледа и каза, че модулът е здрав..... Помагайте!!!! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
lent

Подозирам проблем в опроводяването или проблем с контактите на някоя управляваща машинка.Не изключвам механичен проблем(движат се трудно).Модула започва да жужи,когато двете управляващи машинки са в различно положение една спрямо друга,т.е. когато едната управляваща верига е отворена,а другата - затворена(прекъснат управляващ проводник).Като за начало взимаш един уред и измерваш инсталацията за цялост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
bratoch

12 - те волта на буксата която захранва реле модула при натискане за заключване и отключване за момент изчезват отиват към нулата и после пак се възстановяват. С алармата всичко е наред, И само от шофьорското място модула сработва, а по схемата са дадени, че би трябвало да са две управляващи машинки. Луда работа два дена съм в кабелите и нищо не мога да измисля. Утре ще разпилея и пасажерското място. Ще търся и хлабава връзка по захранващия кабел.  А междувременно приемам всякакви идеи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
bratoch

На захранващия кабел към буксата на модула 12- те волта изчезват за момент при заключване и отключване с чопа и после пак се възстановяват. Модула за мое учудване се командва само от шофьорската врата. Утре ще разпилея и пасажерската врата. До тук дърво...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
bratoch

Захраних една по една всички машинки за да се уверя, че работят. След това пуснах отделен плюс към модулчето и всичко се оправи. Много ме е яд, че не можах да проследя компрометирания плюс, защото отива в сноп кабели които са над ръчката за капака на двигателя, а до там достъпа е силно ограничен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
lent

Нaй -вероятно окислен куплунг на инстaлaциятa.Получaвa се от влaгa...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Logrus

Ааа стига се до снопа, ама позата е интересна - задника на ръчната, краката на дясната седалка, а главата под волана ;-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
vvladi21
Отговорено (Редактирано)

Здравейте колеги,

 

Малко да разбутам тази стара тема.

 

Така както колегата  в първите постове така и аз реших да сложа модул за централно с дистанционно.

Купих универсално такова.

Та въпроса ми е, оставали оригиналния модул и добавям универсалния или само универсалния.

По схемата на универсалният модул изобщо не става явно къде се закача кръгът на машинките, а

има два канала с релета който се управляват от дистанционното.

 

Но....

 

 

 

Редактирано от vvladi21

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
pich_bs

Здравей,колега vvladi21

Скоро и аз си монтирах модул за централно с дистанционно.При мен оригиналния модул остава на схемата която е към него си го пише.Принципно много лесно се свързва,ако имаш нужда от помощ пиши и ще ти обясня как става.Единствено което трябва е да ти работят всички машинки и също така оригиналния модул.Даже и някоя от машинките да не работи не е болка,защото китайските от по 5 лева стават като си поиграеш да ги закрепиш по някакъв начин на вратата.Ако някой има интерес да пише ще помогна с удоволствие.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
vvladi21

Здравей pich_bs,

Успях да се справя, наистина е лесно.

Остава си оригиналният модул + новият.

 

Благодаря  !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×