Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Шкода Октавия Комби или Шкода Октавия Комби vRS


Kid

Recommended Posts

Здравейте Уважаеми Колеги,

 

Поздрави за хубавия форум!

 

Опитах се да намеря информация каквато търся в тази тема, но не успях. Най вероятно не съм бил достатъчно упорит... :?

 

Собственик съм на Октавия тур седан, 90 к.с. от 2007 година и предполагам това ме прави съпричастен към гилдията от този форум.

 

В момента съм пред голяма дилема...

 

Следващата кола ще е отново Шкода при това дизел (моля познавачите на коли да ми простят...все пак съм семеен човек с малко дете ;) ). Освен това ще е комби. Със сигурност ще е и по-мощна от тази която имам в момента.

 

Въпроса е...

 

Коя от следващите две да бъде?

 

2,0 TDI-CR / 125 kW / 170 к.с., DPF, 6M (Октавия комби vRS)

 

или

 

2,0 TDI-CR / 103 kW / 140 к.с., DPF, 6M (Октавия комби - Елеганс)

 

Тъй като не съм голям познавач на коли, тръгвам от следните предразсъдъци...

 

- Харесвам Шкода - затова пак ще е Шкода;

- Харесвам дизел - не съм видял нищо лошо от моят (от 2007 до сега 1700000км без по-големи проблеми), пак и когато няма да гоня високите обороти, в джоба ще има повече спестени левчета за щастие на жената :D ;

- Харесвам Октавия - само че тази искам да бъде комби (гледах и Супърба, но толкова е голям и разкошен, че чак е грозен);

- Искам да карам по-мощна (от тази която имам в момента) кола, но не съм фанатик за конете. Качил съм се и на 140hp и на 170hp...не мога да си сложа грях на душата...170hp ми харесва повече;

 

Извода - Кола която хем ще ми задоволява семейните нужди, хем ще ми чеше крастата :D !

 

Надявам се моето невежество да е нарисувало някакво изображение на кола във Вашите умове.

 

Моля за малко повече информация за разликите на двата модела които съм избрал и се надявам тази тема да бъде полезна и за други колеги!

 

 

Поздрави,

 

Съединението прави силата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като начало да започнем с цената... и какво искаш да получиш насреща.

 

Ако търсиш комфорта?

Елеганс 140кончета - 40.4к без досадния ДПФ

Елеганс 140 кончета- 41.5к с ДПФ

Елеганс 140 кончета- 45к с DSG

Елеганс 140 кончета- 47.7к с DSG 4X4

 

Ако все пак те влече РСа- той е 47.9 бес DSG, а с него отива на 51.6к, но ти сигурно ги знаеш тези неща.

 

Какво искаш да получиш срещу цената която искаш да платиш?

Главно ти трябва да си отговориш.

 

Ако искаш да имаш по-агресивна кола (на пръв поглед) вземи с РСа, ако гониш комфорта си вземи Елеганс (ако не се лъжа е ниво над РСа).

 

Ти сам трябва да си прецениш.

Някой ще ти каже- вземи 140 коня- достатъчни са!

Сами ще ти каже- вземи 140 коня, че 170 турбината му е GT1749VC и трудно се хибридизира :) (а и стози ДПФ има въпросителни) от негова гледна точка.

Други колеги ще кажат- вземи РСа- красив екстериор (агресивен) и се откроява....

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не разбирам много от коли, но:

 

1. 170 си е 170

2. Сюпърб си е Сюпърб и по мое мнение никак не е грозен. Аз лично си поръчах един и още си го чакам :?

3. Дизелов двигател от 2007 до 2010 има разлика. И аз карам един от 2000 година. Вече е на 260 000 и нямам проблеми, но сега си го поръчах бензинов. Прекалено много електроника в дизеловите и прекалено много "чувствителни" части. Естественно това си е личен избор пък и аз не съм голям "разбирач", но това което съм сигурен е че нищо няма да спестиш от дизела. Разликата в цените на горивата ги даваш накуп поради по-високата цена на дизеловия двигател и по-скъпата му поддръжка. Ако за следвашите 100 000 км нямаш проблеми добре. Ще почнеш да печелиш по някой лев на 100 км пробег. Но при първия проблем с дизела и се връщаш много хиляди км назад (в пари де). Като теглиш накрая чертата може да се окаже че бензина ти е по-евтин smile152 А и с тия филтри дето ги слагат DPF, пази Боже да го прецакаш ... ще се ръсиш яко ...

4. Ако нямаш нищо против автоматичните скорости, вземи си автоматик. Мене лично ме кефи повече. Но и това си е личен избор ...

 

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако смяташ да увеличаваш мощноста за в бъдеще-140 без дпф.Най изгоден вариянт като първоначална цена,най-лесно се тунингова двигатела/няма дпф,няма електрически агр,няма стъпков мотор за управление на налягането на турбото.....и т.н. да не изброявам/,ще плащаш данък за малко коне,а ще караш примерно само с 1 хибридна турбина за 1000лв, 215 коня автомобил-без лаг и загуба на въртящ момент в ниските.

Ако ще караш стокаджийка РС-а вземай.Но ако искаш индивидуалност на пътя....то и на рс-а трябва да му сложиш ейбах и по-широки и красиви джанти.

3. Дизелов двигател от 2007 до 2010 има разлика.
ей това е много вярно твърдение =D> :smt017
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бега4ка,

 

да ползвам случая че четеш този пост и да питам за съвет...

 

Дали да си взема нова Фабия РС от завода или да си купя една по-евтина втора употреба и да ти доплатя на тебе за части и тунинг?!!

 

Мерси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бега4ка,

 

да ползвам случая че четеш този пост и да питам за съвет...

 

Дали да си взема нова Фабия РС от завода или да си купя една по-евтина втора употреба и да ти доплатя на тебе за части и тунинг?!!

 

Мерси.

Аааамиии не знам.Тя новата е лаком бензин,а старата дизел.

С тунинг и двете стават по 200 коня но дизела ще гори 4.6-6 ,а бензина 7-12

Само 1 нещо ще ви кажа ВАЖНО!!!:Купувайте си автомобили с двигатели които са по-стари от поне 3-4 години откакто са излезли на пазара.Защото при тях първоначалните дефекти са премахнати.Имало е време да се проявят и инжинерите да вземат мерки да ги предотвратят.Това се отнася и за моделите като купета дори.Един фейслифт е по-качествен от предния.Или примерно преди фейслифта от 2008 октавия 2 е с доста подобрения по купето от 2005 моделите,които са давали дефекти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бега4ка,

 

да ползвам случая че четеш този пост и да питам за съвет...

 

Дали да си взема нова Фабия РС от завода или да си купя една по-евтина втора употреба и да ти доплатя на тебе за части и тунинг?!!

 

Мерси.

Аааамиии не знам.Тя новата е лаком бензин,а старата дизел.

С тунинг и двете стават по 200 коня но дизела ще гори 4.6-6 ,а бензина 7-12

 

Уважаеми Колеги,

 

Мерси за постовете!

 

Мога ли обаче да Ви помоля цитираната кореспонденция да я продължите чрез ЛС, че да не разваляме темата.

 

Всепак разчитам на различните мнения по самата тема.

 

Благодаря!

 

Съединението прави Силата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не разбирам много от коли, но:

...

Естественно това си е личен избор пък и аз не съм голям "разбирач", но това което съм сигурен е че нищо няма да спестиш от дизела. Разликата в цените на горивата ги даваш накуп поради по-високата цена на дизеловия двигател и по-скъпата му поддръжка. Ако за следвашите 100 000 км нямаш проблеми добре. Ще почнеш да печелиш по някой лев на 100 км пробег. Но при първия проблем с дизела и се връщаш много хиляди км назад (в пари де). Като теглиш накрая чертата може да се окаже че бензина ти е по-евтин smile152 А и с тия филтри дето ги слагат DPF, пази Боже да го прецакаш ... ще се ръсиш яко ...

...

 

1,4 TSI 16V / 90 kW / 122 к.с., 6M 6,3 148 - 32 955

1,8 TSI 16V / 118 kW / 160 к.с., 6M 6,9 158 - 35 540

2,0 TDI-PD / 103 kW / 140 к.с., 6M 5,5 145 - 35 930

Като цени не виждам голяма разлика ... От друга страна човека е написал, че от 2007ма до сега е мина 170 000км, което прави по 50к+ годишно! При цена на горивата от около 2лв прави по 1400лв/годишна разлика! Да не говорим, че "скъпата поддръжка" си е мит.

 

 

@Kid,

Мечо Пух го е казал най-добре: колкото повече, толкова повече! Ясно е че 170 коня ще ти се харесат повече от 140. Но ти сам пишеш че колата ти трябва като семейна. Ясно, че като си със семейството няма да се състезаваш. Затова аз лично бих се въздържал от RS-а като вариант. Друго което не ми харесва в RS-a е височината му. За българските условия това си е мъчение.

 

Накратко: аз бих заложил на 2.0TDI, 140bhp, елеганс.

 

@bega4kata, те на Шкода слагат двигатели които се монтират на VW/Audi поне от две години. Това е част от сделката. С други думи по-голямата част от детските болести са отсети. Е, не всички де...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много форуми изчетох на тема дизел/бензин/газ. Всички завършват с безсмислени спорове, че и по-лошо ... В крайна сметка всичко си е въпрос на късмет. Ако Кид има такъв и не се нахвърли примерно на "нафта", която да му прецака двигателя може и да е на далавера с 1000 лв за 3 год !!! Аз лично предпочетох бензина, а Кид ако вземе дизела можем да следим с времето как ще се развият нещата. smile159

 

п.с. Да не забравяме, че има и още едно понятие - АГУ. Там пък е съвсем друга темата, но си я има като вариант. В ЕТ слагат газови със запазване на гаранцията. По-евтин начин да се придвижи човек май няма. Ако не смятаме метана де...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите 2 стотинки:

Аз съм за vRS (щом мислиш за него, значи имаш парите) - TDI (CR) DSG

 

1. Получаваш 170 коня веднага. За да моднеш елеганса, ще трябва да чакаш 2 години за да изтече гаранцията, а след 2 години просто ще си buyback-неш vRS-a с нов smile049

2. vRS има страхотна визия и лепи поглед като магнит

3. vRS ще си запази цената за втора употреба повече от моднат или не елеганс

4. DSG-то му е съобразено с въртящия момент. Ако вземеш елеганс с DSG - нямаш никакъв шанс за 200+ коня...

5. Аз лично съм фен на сток тунинга... нищо против таланта на bega4kata ( =D> =D> =D> ), но един моднат елеганс би се сервизирал само и единствено във Варна. Аз бих спял спокойно, ако могат да ми оправят евентуален възникнал проблем във всеки един сервиз в Европа

 

И последен съвет - на каквато и Octavia да се спреш - купи си я от Германия или Австрия, а не от ЕТ. Просто за България произвеждат едни други автомобили :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите 2 стотинки:

А но един моднат елеганс би се сервизирал само и единствено във Варна.

И последен съвет - на каквато и Octavia да се спреш - купи си я от Германия или Австрия, а не от ЕТ. Просто за България произвеждат едни други автомобили :-k

 

Тук не разбрах много какво искаше да кажеш, нека да не остане колегата с грешно впечатление.

 

Моднат? Сервиз?

 

Това е Октавия като всяка друга- сервизирането и е както във всеки друг сервиз, аз не бух казал , че Варна имат добър Шкода сервиз, а точно обратно.....

Ако я модне (тунингова) единственото за което ще се тревожи и ще иска помощ от Варна (Сами) е турбината, то за всичко останало си има гаранция и сервиз.

А и моднат, няма значение дали е амбиенте или елеганс....

 

6степенна DSG може да се модне......

Едни 180 кончета при Елеганса и едни поне 200-210 при РСа има голяма вероятност да изкара ако си вземе с такава кутия.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И последен съвет - на каквато и Octavia да се спреш - купи си я от Германия или Австрия, а не от ЕТ. Просто за България произвеждат едни други автомобили :-k

 

Това ми харесва като идея ... само да не бях толкова зле с езиците!!! smile175 Но пък едва ли някой ще ми откаже разходка до Австрия на моя сметка, само за да превежда smile168

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих си взел РС, но 2.0 TSI. На второ място - 2.0 TDI CR 170 к.с. Не бих обмислял сериозно тунинговане на автомобил, който вече има предостатъчно сила. Все пак съществува и факторът продажба на автомобила след 2-3 (4-5) години и всеки потенциален следващ купувач би имал едно на ум, ако гледа тунингован автомобил (да не си кривим душата - всеки знае, че не би купил "изцедена" кола). Щом имате дете, замислете се за Суперб - огромно пространство. Тежи само с около 150 кила повече от Октавията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен вече е малко мит това за изцедената кола- не е задължително една кола като е правена - да е изцедена.

(зависи колко е правена)

Разтуриха се ГТИтата и ГСИтата вече.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бе... нямам това предвид - ясно, че ако си съвестен, ще си направиш колата добре. Но един ден като я продаваш хората не биха повярвали единствено на честните ти сини очи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

РС-а е с около 90 кг по-тежък от 140-коньовия елеганс. Разлика във вървежа може да се усети само на високи обороти, първо заради разликата в теглото и второ заради минималната разлика в макс. въртящ момент - под 10%. А разликата в цената е мнооого голяма. РС-а има и значително по-малко макс. натоварване - с цели 120 кила.

На елеганса много му харесвам задния подлакътник - през дупката много удобно се настаняват няколко чифта ски или рулон с платно за сърф :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една дизелова Октавия РС-комби си е екстра семейна кола,според мен!

:)http://vbox7.com/play:10aeb1b3

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги Благодаря за Вашите постове. Май се получава интересна дискусия с различни мнения.

 

DPF-а - някой може ли да ми каже без това нещо може ли се или не? Това че го слагат на новите модели, означава ли че това е по-модерната или поскоро по-усъвършенствана технология?

 

Ако смяташ да увеличаваш мощноста за в бъдеще-140 без дпф.Най изгоден вариянт като първоначална цена,най-лесно се тунингова двигатела/няма дпф,няма електрически агр,няма стъпков мотор за управление на налягането на турбото.....и т.н. да не изброявам/,ще плащаш данък за малко коне,а ще караш примерно само с 1 хибридна турбина за 1000лв, 215 коня автомобил-без лаг и загуба на въртящ момент в ниските.

Ако ще караш стокаджийка РС-а вземай.Но ако искаш индивидуалност на пътя....то и на рс-а трябва да му сложиш ейбах и по-широки и красиви джанти.

 

Мерси (Сами) - Бегачка...видях темата за твоята Бегачка и напълно разбирам гледната ти точка и ти свалям шапка. Все пак, не съм по тунинга и ако някога ще барна колата (Елеганса или RS-а), то това ще бъде само software-но. Вярвам че човек който иска да тунингова си купува специално кола за това нещо. При мен случая е друг. Пак и не бих тунинговал кола докато не си оправим пътищата.

 

По въпроса за software-ното тунинговане, някои може ли да ми каже дали се получава при двата модела и какво всъшност се получава?

 

Аз мога да дам като съвет да погледнеш и каква е разликата в данъка на двата мотора.

 

А някой може ли да ми помогне да си сметна данъка за София?

 

Друго което не ми харесва в RS-a е височината му. За българските условия това си е мъчение.

 

Като го сравним с моя Tour (струва ми се че и той е много низък), RS-а по-низък ли е?

 

И последен съвет - на каквато и Octavia да се спреш - купи си я от Германия или Австрия, а не от ЕТ. Просто за България произвеждат едни други автомобили

 

Е убаво де...ама и цената е по-висока, но пак екстрите са много повече. И все пак ако взема 140кс от Австрия или Германия (не подлежи на акцизен данък, ако не се лъжа), какви други разходи ще имам към България?

 

Сметката до снощи...клоних към Елеганса.

 

Сметката към момента...много хора харесват тази RS-ка бре...включително и аз! Сърцето или разума ни кара да мислим така?

 

Все пак до нова година има доста време да чета и се вслушвам във Вашите съвети.

 

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ги имаш парите ,вземай рс-а и се кефи.Не му мисли.

Ще си го караш както си е 170-коня са напълно достатъчни.Ако искаш да го напъваш софтуерно за напред,ще трябва да се махне дпф-а.От милтек продават заместител,който не се запушва и създара нужното диференциално налятане за датчиците-за които естествено има място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички.

Не карам Шкода, но наистина съм голям фен на новите им модели.

До автора на темата - единствената Октавия, която евентуално може да те откаже от RS модела е Октавия Елеганс 4х4. Цената е почти 1 към 1 с тази на RS.

Казвам го от опита ми с колите. От 20 г. опит като шофьор с коли само на предно (не броя 2 години с Шкода 120L :) ), последната година и половина карам кола 4х4. В момента не мога да си представя да се върна само на предно или задно.

Винаги като тръгваме нанякъде зимата с децата и жената се чувствам 50% по-сигурен (+ още един двигателен мост). Но никога не забравям максимата - колкото по-яко 4х4 караш, толкова по-як трактор ти трябва, за да те измъкне!

 

По твоята дилема - моя разум казва 4х4, сърцето RS! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

...

6степенна DSG може да се модне......

Едни 180 кончета при Елеганса и едни поне 200-210 при РСа има голяма вероятност да изкара ако си вземе с такава кутия...

 

 

Къде? Съжалявам че разводнявам темата, ама преди година разпитвах подробно из форума и не само, и всички твърдяха че 6 степенна DSG не може да се пипа за TDI. Имало софтуер само за бензиновите. И проблема е в някакъв електронен модул, който ограничава максималния въртящ момент като се бърка в работата на двигателя. Това вече решено ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.