Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

за питащите как се прави лог файл


Recommended Posts

За правилно и точно диагностициране на даден проблем при ТДИ мотор винаги са нужни данни взети от колата чрез компютърна диагностика. Така да се каже „колата си казва болките“

Собствениците на VAG автомобили има възможността да ползват много ценен и качествен диагностичен уред под името VAG-COM .

VAG-COM позволява поглед върху работата на мотора като записва във възходящ ред данни на редица датчици. Така имаме поглед върху даден процес в съотношение на времето. Така VAG-COM се оказва доста по добър от редица оригинални VAG диагностични уреди с които разполагат само оторизирани сервизи на VAG. Най честият недостатък на тези уреди е че те показват само моментното състояние на даден параметър без да знаем какъв е бил преди и след това. VAG-COM документира избраните от нас данни в така наречените LOG-файлове.

 

Поради големият брой канали за диагностика често се окзва трудно да се избере правилния канал който ще ни даде най много и на точна информация за да можем правилно да устновим проблема на автомобила. За да може трети лица да ни дават правилни съвети без да има обърквания и за да може нужните данни да се използват максимално точно е нужно ЛОГ файловете да бъдат добре направени.

 

За тази цел няколко съвета:

 

Преди това обаче 2 уточнения

 

a) Логиката на работа на моторите и тяхното управление са програмирани за режим ДВИЖЕНИЕ. Само в движение на атомобила може да се постигнат високи натоварвания на двигателя и то при различни обороти така че да има достатъчно време да бъдат записани от VAG-COM. ЛОГ файлове които са правени на място по правило а абсолютно безполезни (с изключение на случаите когато се интересуваме от работата на празен ход и подобни данни)

 

B) Данни за налягането което прави турбината се записват от VAG-COM като абсолютно налягане, тоест съдържат в себе си 700-1000 мбар атмосферно налягане (в зависимост от надморската височина и времето) За да получим така нареченият бууст (boost) или с други думи налягането което създава турбината , трябва от абсолютносто налягане (примерно 2500мбар) да извадим атмосферното налягане. Така например при 1950 мбар абсолютно налягане и 1000 мбар атмосферно налягане, бууста ще е 950 мбар.

 

1. Ограничаваме се в мерене на величините които наистина са ни нужни

 

VAG-COM позволява едновременно наблюдение и запис на 1 до 3 канала. Всеки канал съдържа до 4 величини. Това значи че едновременно можем да наблюдаваме до 12 отделни величини.

Скоростта на прехвърляне на данни от ECU-то на колата (ecu = electronic control unit = електронен блок за управление на мотора) към ЛАПТОП-а неможе да бъде увеличавана (Sample-Rate).

Тоест количеството данни предадени от колата към лаптопа за единица време е константно.

 

От тук следва:

 

А) ако едновременно се „логнем“ към много канали скоростта се разпределя по равно на всеки канал и получаваме по малко данни за всяка величина за единица време (тоест през по голям интервал от време получаваме данни)

 

Б) Ако логнем по малко канали получаваме по точни данни за дадена величина която измерваме , като така по точно може да се наблюдава изменението на дадена величина с времето.

 

Например класическият дефект на ТДИ ....дебитомера може да се наблюдава какво в канал 3 така и в канал 10.

 

Всъщност обаче тези 2 канала са коренно различни:

Канал 3 ни доставя всички данни за функцията на AGR-а , а именно Исканото количество въздух , реалното постъпило към мотора количество въздух ( Това е реалната стойност на Дебитомера) както и реакцияата на електромагнитния клапан движещ ЕГР клапана (ЕГР = AGR)

 

В случай че не ни интересува функцията на ЕГРа а се интересуваме само от стойностите на дебитомера получаваме около 60%-80% боклук от данни при логване в канал 3. ( време в секунди, искано количество въздух, работата на електромагнитния клапан)

Липсва ни обаче налягане на турбото което винаги трябва да се взима под внимание когато с еправят заключения за дебитомера и количеството въздух поето от мотора.

Затова пък канал 10 ни показва всички важни „въздушни“ величини , налягане , реалните стойности на дебитомера, атмосферно налягане както и положението на педала на газта , за съжаление без оборотите на мотора.

Логнем ли се едновременно в канал 10 и в канал 8 (който ни показва най важните стойности отнасящи се до горивото) можем да видим едновременно всички нужни данни за да направим първи анализ на проблема –липса на мощност и то без да имаме ненужни данни в лог-файловете които да товарят и скоростта на пренос на данни (Sample-Rate).

 

Едновременното показване на стойностите на дебитомера и налягането на турбината в съотношение на количеството гориво и положението на педала на газта (товар на мотора) е най-добрият начин да се направят първоначални заключения за дефектен дебитомер , спукани или запушени турбопътищя , запушена изпускателна система.

 

Standart VAG-COM User :D :

 

„Защо да ги правя тия работи с 8ми и 10ти канал, като 3ти канал ми показва ИСКАНОТО количество въздух (исканите стойности на дебитомера) Ако исканите стойности са достигнати всичко е наред, ако не са достигнати е дефектен дебитомера или е недостатъчно налягането на турбината. „

 

 

 

Грешно, Исканите стойности на дебитомера в канал 3 за относитлени само за ЕГР функцията на мотора ! Исканата стойност на дебитомер апри пълна газ при повечето ТДИ-та е 850.

 

При мотори с голяма литрова мощност (ASZ , ARL, BPX…) ускоряват зле дори при достигнати искани стойности на дебитомера.

 

Обратното при мотори с ниска литрова мощност примерно 1.9 тди 90 коня са достатъчни стойности по ниски от исканите за да се достигне максималната мощност за мотора.(за това и остарял или зацапан дебитомер се усеща и по трудно при тези мотори)

Това е и една от причините да се появяват мнения по форумите от типа „Въпреки че дебитомера си стигаше 850 колата не вървеше както трябва, смених го и колата тръгна много добре.“

 

 

Като обобщение, трябва да се логват възможно най малко канали които обаче да съдържат всички нужни величини за решаване на проблема. Документа „Списък на каналите“ можете да ползвате като ориентир.

 

За много притежатели на VAG-COM изглеждат интересни данните за въртящият момент. Тези данни за въртящият момент не ни дават информация за истинския въртящ моент на мотора , а само теоритично пресметнат въртящ момент на двигателя без да се взимат напредвид загумите по скорости и т.н. Максимални стойности надхвърлящи заводските не трябва да ви карат да мислите че имате особено силен мотор (направен заводски така) , а всъщност значи че сме логнали безполезни данни.

 

2. Формат на файла .csv или .xls

 

VAG-COM запаметява ЛОГ файловете в .csv формат. Тези файлове може да се разглеждат и сравняват като използваме Excel . При отваряне на файла с ексел много често разделителните линии между отделните колони липсват и почти цялата информация е „сплескана“ в ляво

 

Когато се случи такова нещо имаме 2 възможности. Да отворим ЛОГ файла и да го запаметим отново във .xls формат, или да използваме програмката CSV-Konverter - можете да я намерите и в инсталационната папка на по новите версии на VAG-COM.

 

3. Концентрация върху важните части на лог файла.

 

Принципно трябва да се стремим винаги да показваме съществената част на проблема чрез ЛОГ файла.

При липса на мощност да се запише няколко пъти в лог файла диапазаонът от обороти в които се появява проблемът и то с пълна газ

При проблеми с налягането да се опитате възможно по често да провокирате запис на грешка (сервизен режим) за да се види кога и при какви условия налягането не е както трябва.

 

Също така дълги части от лог файла в които колата е на място или не се кара с пълна газ е добре да бъдат махната (изтрити) защото размиват файла и важните части на ЛОГфайла трудно се намират.

При най често срещания проблем свързан с пренадуването и пиковете,както и със стоиности на дебитомера и количество впръсквано гориво:ПРАВЕТЕ ЛОГ ФАЙЛОВЕТЕ НА ЧЕТВЪРТА ПРЕДАВКА С 1500 об с пълна газ.В момента в който сте с тези обороти и на 4-та предавка,уверили сте се че пътя пред вас е чист безопасен и достатъчно дълъг,натискате ЛОГ и давате пълна газ.След достигане на 4200 оборота връщате газта ,като едновременно натискате стоп в програмата/за да се избегнат ненужни данни и лога да е прегледен/Ако се наложи да върнете газта по време на лога ,по добре да направите нов/не да триете ненужната част от данни/Внимавайте и се съобразявайте с пътната ситуация!!!!!Винаги може да си направите нов лог.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.