Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Нов Рапид в клуба!


Bojkata

Recommended Posts

Поздравления . Рапида ти е чудесен , пожелавам ти даго върнеш във първоначялния му вид.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 60
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Bojkata

    21

  • joro-120L

    12

  • skodko

    5

  • fulcrum

    3

Най-много писали в темата

На 500м. от нас има автомивка и утре ще видя как да я закарам до там! Ще и направя един тоалет вън-вътре и ще направя снимки!

Това не се осъществи но ще потърпя още малко, както е казал народа в една поговорка "Трай бабо за хубост" :)

Днес купих 4 гуми от една морга, да позакърпят временно положението, утре ще купя акомулатор и тези дни ще влезне в сервиз за да прегледат и отстранят проблемите по спирачната и охлаждащата системи!

И те така :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за снимките.

Таблото с уредите е от Рапид 136, както си и помислих. Интересното тук е, че този автомобил е Рапид 130.

Рапид 130 се произвежда 1984 - 88г.

Рапид 136 се произвежда 1987 - 90г. освен това е и с друг мотор/Фаворит/.

Лично аз не вярвам предишния собственик да си е играл да сменя табла. Поздрави :)

 

п.п. ако може, кажи коя буква следва след 13MOOG..., за да разберем годината на производство.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсурд!

Единственото нещо с което не е излязла колата от завода и е сменено е предното стъкло!

Преди 20г. един моторист в Румъния се заби с каската в предното стъкло, без абсолютно никакви други повреди на колата!

Собственика тогава се наложи да ходи до Чехия за ново стъкло!

 

Тук е момента да поясня, че човекът закупил колата от Чехословакия преди 26-27г. и първи неин собственик е вторият мъж на майка ми!

Знам абсолютно пълната и история.

Причината колата да е на оригинални 55000км. е дългогодишната му работа в Чехия, и пътуването му без колата, която седеше на село в гараж!

 

П.п. Спомням си, че е казвал за колата, че била някаква пробна или междинна серия но трябва да говоря с него когато му отида пак на гости и ще ви предам какво е казал!

Редактирано от Bojkata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уникално. Браво, дано всичко е наред с колата още дълго време !

 

Воланът е култов, нямам думи, както и вадещият се пепелник :)

 

Междувременно 30 години по-късно много подобен на този цвят се продава под името meteor grey :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Божка, никой в нищо не се съмнява. Всичко си е заводско. Просто някои хора следим историята на производство и са ни интересни тези изпълнения на Чехите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взе ми думите от устата :)

Тъкмо се канех да попитам има ли вариант да намеря същата боя за да пребоядисам колата оригинално!

Има две три дребни забележки от огъване и не седи права а на слънце пречупва и ме дразни, така, че ще се пребоядисва за догодина!

 

П.п. Не съм казал, че се съмнявате, просто си расъждавам за себе си :D;)

А и понеже съм много бос, също ми е интересно да чета какво пишете и да научавам по нещо :cheers:

Редактирано от Bojkata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На границата м/у 87 - 88 г , 130 със 135/136 табло.При чехите такива преходи са практика и не само при тях.Виждал съм в Австрия 130 ка

със 135 /136 табло , нищо чудно. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На границата м/у 87 - 88 г , 130 със 135/136 табло.При чехите такива преходи са практика и не само при тях.Виждал съм в Австрия 130 ка

със 135 /136 табло , нищо чудно. :)

 

абе, аз и 120ка от последните съм виждал с такова табло, ама Рапид 130 още не бях.

Само Божката да каже една буквичка от табелката в багажника, дето съм му писал по-горе и ще разберем кога е изработен тоз Рапид.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за снимките.

Таблото с уредите е от Рапид 136, както си и помислих. Интересното тук е, че този автомобил е Рапид 130.

Рапид 130 се произвежда 1984 - 88г.

Рапид 136 се произвежда 1987 - 90г. освен това е и с друг мотор/Фаворит/.

Лично аз не вярвам предишния собственик да си е играл да сменя табла. Поздрави :)

п.п. ако може, кажи коя буква следва след 13MOOG..., за да разберем годината на производство.

 

Буквата се вижда ясно - "J", т. е. 1988-ма година, което значи, че колата е произведена или през втората половина на '87-ма, или през първата половина на '88-ма.

Аз лично предполагам, че кодът на боята е 2315 - hned kamenna, каквато е и на колегата Krankenstein. Ако съм се подлъгал от светлината и прахта по колата, може да излезе и боя с код 1082 - achatova, но това малко ме съмнява. Ако Митака е поръчвал за неговата, той ще сподели.

Относно таблото - явно чехите са си го харесвали повече, защото са си го слагали на всички модификации за техния пазар. Sivek - сивата 120-ка на Ivaka също беше с такова табло, но и тя е купувана от Чехия. А на снимки съм виждал и други 130 с това табло, така че аз бих предположил, че то се монтира на коли с оборотомер, произведени от втората половина на '87-ма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес взех един Ексайд 50 ампера и запалих!

Идеята бе, да закарам колата в близкия сервиз на 1км. от нас.

НО!!!

Отзад колата беше толкова запекла, че при включване на първа и подаване на газ, задницата клякаше и едвам придвижваше на сантиметри :wacko_1:

Вдигнахме я на трупчета и свалихме джантите, така на свободно давахме газ на първа и задна за да отлепи и почикахме малко но поотпусна!

Заради никаквите спирачки и проблемите по охлаждането, реших да не я карам на ход а да я дръпна с вана.

Да ама не! неще да тръгне, ще скъсам въжето и неще! :o

Накрая ме хвана яд и... на ход си я закарах, оказа се, че нищо не се случи а колата си вървеше "идеално"- леко зетегната!

Оставих я там с уговорката да се прибира вечерта в сервиза за да не хване липси :D

Сега ще чакам ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно цилиндърчетата са ръждясали и са блокирали. Не е изключено да има проблем с механизма за саморегулиране. Има един спрей на Pro-Tech, специално за спирачни апарати, който предпазва от ръжда и в последствие блокиране на съответните механизми. Не е много скъп, аз съм доволен за момента, понеже и при мен се случваше да блокира някое цилиндърче, главно от некаране :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помагайте!

Сега ми се обади майстора! Оказа се, че спирачната помпа не работи!

Тук дали мога да намеря такава? Има ли някоя която може да се намери от другите модели на марката която да става?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става от 120. Помпата може да не работи и от скапани гумички. В магазина сигурно още ги има.

 

 

Буквата се вижда ясно - "J".....

 

Нещо съм я проспал B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става от 120. Помпата може да не работи и от скапани гумички. В магазина сигурно още ги има

Не е от маркучите, помпата си е зле, буталото е тотално блокирало!

Това, че става от 120 сигурно ли е, защото предполагам ще има навсякъде?!

Утре отивам с помпата и ще гледаме на място в магазина!

 

 

П.п. Аиде и малко да се посмеем!

Досега в еуфорията не бях обърнал внимание на един "малък" но съществен детайл в цялата картинка :)

Оказа се, че на моето  почти 190см и почти 150кг. тяло му е леко тесничко и главата ми опира в тавана на колата! :D :D :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не казвам, че е от маркучите, а от гумичките, които са на буталото на помпата. Може и да се разминеш само със смяна на тези гумички. Задните колела може и да не освобождават от раздути спирачни маркучи. Сечението им се намаля и спирачната течност не може да се върне през тях и да освободи цилиндърчето. Трябва добра диагностика, или да се сменя всичко наред по спирачната система.

 

п.п. мисля, че седалката се регулира по вертикал. Опитай да я свалиш :)

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обиколих целият град и никъде няма такава помпа!

Ходих в Авто хит, Евро 07, Косер, Д&Н... навсякъде ми провериха в складовете си в страната и никъде няма!

В Шкода ми обещаха отговор до петък а в Авто плюс по телефона казаха, че могат да ми поръчат!

От 120 не става!

 

Ето две снимки от автомивката преди да си я прибера само на скорост и ръчна от майстора!

 

10480948_821429121214594_477962035432744

 

10568978_821429237881249_470630330799792

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обиколих целият град и никъде няма такава помпа!

Ходих в Авто хит, Евро 07, Косер, Д&Н... навсякъде ми провериха в складовете си в страната и никъде няма!

 

От 120 не става!

 

Кой каза, че не става?

Части търсиш само в магазини за Шкода. Другаде няма смисъл да обикаляш. Твоя майстор да разглоби съществуващата помпа и да види в какво състояние е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По първото- където и да ходих, като чукнат в каталога и ми казват, че от 120 не става!

По второто- Аз поне незнам да има магазин за Шкода в Плевен освен Шоурума!

По третото- то няма сглобка, как да я разглоби???

Единствения отвор е от "буталото" но тя е ТОЛКОВА запекла, че от 2 дни я кисна във всевъзможни препарати и не мърда!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия хора да не ти търсят помпа за новия Рапид?

Да, буталото се вади. Това е разглобяването. Сега, аз от тук не мога да ти кажа кое как и колко е запекло. Разбирам, че буталото не мърда на никъде. На вътре ли е набутано, като си натискал спирачката и не се връща? Нали имаш майстор. Той видя ли я? Спестяваш ни важни подробности. В краен случай буталото излиза като се подаде сгъстен въздух през щуцерите където влизат маркучите от казанчето. Опитайте да направите съществуващата помпа. Пак се повтарям и то е за последно. Може да се разминеш само с нови гумички.

 

п.п. утре, ако мога ще разпитам из пловдивските магазини как стоят нещата и ще ти пиша.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак се повтарям и то е за последно.

Жорка!

Извинявам се ако съм те издразнил с нещо но, всичко което пиша е това което ми се казва на мен :(

Отново ще кажа, че нищо не ми е ясно и съм страшно бос със тези неща :blush:  затова приемам всичко което ми кажат в магазин или майстори "на юнашко доверие"!

Не си прав, че спестявам важни подробности, по простата причина, че явно и на мен ми ги спестяват :sorry:

Наистина се старая да предам и напиша всичко :cheers:

 

Днес свалих съдраните калъфи и се оказа, че тапицерията от кожа и плат е чисто нова :dance:

 

10382172_821525574538282_296082703346239

 

10606334_821525651204941_598546289197379

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дразнене е силно казано. Нали имаш майстор. Да се стяга и да започва да действа. Какво е направил до сега. Помпата защо не е при него? Той да ти каже как се вади бутало. Няма да си препредаваме информация по форума. Разбирам те, че не разбираш, не си и длъжен. Търси тогава читав майстор. Няма невъзможни неща! Тази помпа, като се разглоби, дори и да има язви по цилиндъра/което е най много да й стане/ се прави шлайф и се слагат нови усилени гумички. Разбира се, че ако е стигнала до там е по-добре нова. Само ти казвам, че има решение на въпроса. Реставрацията на стари автомобили не е шега работа. Особено на екзотики, като тази. Иска тичане насам-натам. Няма части.

Ти си щастливец, щото тази кола е в перфектно за годините си състояние и с малко средства и ядове ще я върнеш на пътя.

По въпроса за помпата 100% съм убеден, че става от 120. Сменял съм гумички на такава. Гумичките бяха мои т.е. от 120ка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.