Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Летни гуми - какви ?


Recommended Posts

Ванко, като латерна си. Едно и също повтаряш, без да си наясно. Карай с каквито гуми решиш. Избора всеки сам за себе си прави. Но виж това видео, обясняващо значението на скоростния индекс. Май не всичко е км/ч... Има по-важни плюсове, които дава по-високия индекс. И на първо място е сигурността...

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 1k
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • sauber

    130

  • niki

    56

  • Izolini

    55

  • The Best Forman

    41

Мда, абсолютно :)

 

И според тази табличка теорията на @Ванко и цитирания човек на предната страница издиша:

image.png.eb596a9fd09d3e26ddf5a5cbfb64f77f.png

 

Z май е за всичко над 240 :) Тоест и за 241км/ч би трябвало да е супер и за по-големи скорости. W и Y, както проповядва, пък са 270км/ч и 300км/ч...

 

Моите гуми винаги са били H или V - при никои не съм имал пързаляне, дори да карам със 120км/ч ;) Логиката на Ванко издиша доста, защото нещата нямат общо, както се вижда по-горе от видеото...

 

Накратко, това обобщава всичко:
"A tyre speed rating indicates the maximum speed a tyre is legally approved for." - в превод - Това е максималната скорост за която дадена гума е била одобрена за ползване официално/легално. :)

 

Тоест, ако на гумата пише 300км/ч, не значи, че при 120км/ч ще е като намазана с масло, да се пързаля и ала-бала глупости, а значи, че с 400км/ч ще се разлети на парчета или може и да не работи изобщо добре. Това е, за който го мързи да чете, а вярва на глупости. :)

 

При зимните гуми, заради по-ниска цена, винаги скоростния индекс ми е бил 180км/ч, но и зимата със зимни гуми не карам с повече от 130км/ч по "магистрала", например... 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам с малък размер гуми - 205/55/16 но дори на тях марката и модела, от които съм доволен (Dunlop Sport Max RT), се продават само с Y. Защо така? А гумата студена, на градско и мокро, има в пъти по-добро сцепление от предишните два вида в този размер, едните Bridgestone R300, другите Dunlop Blue Response.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото теорията на Ванко не е вярна затова, Ице... :)

 

Има други показатели, като treadwear (не съм сигурен на зимните въведоха ли го, а и не ми се търси сега), плътността и качеството на каучука (ако изобщо има каучук в съвременните гуми), шарката на протектора и други.

 

Колкото по-малък treadwear, толкова ще е по-мека гумата, респективно и онези глупави етикети, които никой не регулира, с индексите на мокро и консумация на гориво ще бъдат по-зле. Гумата ще се изразходва по-бързо, за по-малък пробег. Ако е по-твърда гумата - става за магистрално каране, издържа 150 000км за първата и максимум втората година и ги хвърляш, защото стават доста изпечени и не спират, а протектора си е като нов. Имах такива гуми - Goodyear Eagle NCT 5 - имаха си по 6-7мм... но се пързаляха на третото лято, а и при тръгване въртяха доста. Пак скоростният индекс е бил 210км/ч. 

 

Преди време бях чел някъде, че при състезателните коли, рали гумите например, се избират с treadwear 120, до 200 максимум. Тоест, с много мек протектор/грайфер. Но там не ти дреме, дали ще изкараш 10 минути с тях - има кой да ги смени след първата обиколка, пък и натоварването е несравнимо с ежедневните условия. :)

 

Ако търся добро сцепление при летни гуми - бих избрал гуми с treadwear 300, до 400 максимум. Да, те ще бъдат с Е или F етикети, но ще държат при почти всички условия, които се срещат в България. Ние по пътищата нямаме чист дъжд/вода или чист асфалт, ами имаме нещо като "дъждокал" или "калопясъкоасфалт". :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ТоШко така! Тея гуми изкараха само 2 сезона и протектора се износи, без обаче да се е изпекъл, напукал или да се е разкъсал на парчета. Индекс мокро "А". Индекс гориво "Е"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно вярно :) 

 

Моите винаги са били E или F на "гориво" и A или B на мокро - никога не е имало аквапланинг, а не е като да не съм минавал със 110км/ч през локвите на Ихтиман в посока София... направо колата започва да плава, като в езеро, но не мърда от пътя!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, shaft написа:

...

Преди време бях чел някъде, че при състезателните коли, рали гумите например, се избират с treadwear 120, до 200 максимум.

...

 

Гумите за писта са тотално различна тема. При нормални температури те са пластмаса, която има изключително ниско сцепление. За да работи на пистата такава гума трябва да се загрее до над 80 градуса. Но няма шанс да стигнеш такива температури по обществените пътища. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От моя опит съм останал с впечатление, че гуми с голям treadwear  след 3-4-тата година спират да се износват и стават почти пластмасови. Имам едни Фулди 205/60/16, които имат над 100 000км навъртяни и все още са с над 4мм грайфер, но съм ги пенсионирал вече, че са 6 годишни.

 

За това лято на едната кола съм поръчал Toyo Proxes 205/55/16, че от зимните им съм много доволен, да видим как ще са летните. По 95лв/бр от бггуми - най-добрата цена, която намерих за този модел. Странно, но тези със скоростен индекс V са по-евтини от тези с H с около 2лв/бр.

За другата кола все още не съм решил какви да взема, пък и цолажа не съм решил какъв да е. Колебая се между пак някакви среден клас 205/55/16 или евтини 225/40/18.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, абе във фейса ми се показаха тези гуми, някой има ли инфо или мнение за тях?

Дамата твърди, че са премиум клас и моя размер 225/45/17 са клас АС.За 118 лв. е супр цена.

Някакви Davanti са...напълно непозната марка.Дамата каза, че били английска марка, която си изнесла завода в Китай.

Вие какво ще кажете?

https://boyzarauto.eu/vendor/davanti-tyres

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Китайските гуми са хубави 1-2 сезона, после рязко влошават качествата си. Доста от тях се износват и по-бързо от среден/висок клас марки. За 118лв изобщо не си заслужава да се експериментира с тях, ако бяха по 80лв може, ама за 120-130лв се намират много по-добри гуми среден клас.

 

Имам опит със Sailun и Jinyu, които също имаха добри показатели на стикера, но само първия сезон. Поне бяха доста по-евтини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви са тези работни температури на нормални гуми ? Производителя се е погрижил да не се налага да постигате определена температура, когато карате с нормални гуми при нормални условия (градско или извънградско) с позволените скорости. Те си вършат работата от момента, в който тръгнете до момента, в който спрете.
Точно както колегата PRR е казал, при спортните гуми и спирачки, си има определена температура за достигане за да се постигне нужния ефект. Но не е задължително да е 80 градуса, не сме във Формула 1 :):):). Същите ако се приложат в нормална градска среда се представят много зле. Но това е съвсем друга бира.
Просто ми стана чудно, че няколко колеги вече споменават някакви работни, оптимални температури и т.н на нормални шосейни гуми.. Откъде видяхте данните ? Как разбирате кога постигате тези температури ?
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, DGSTN написа:

Китайските гуми са хубави 1-2 сезона, после рязко влошават качествата си. Доста от тях се износват и по-бързо от среден/висок клас марки. За 118лв изобщо не си заслужава да се експериментира с тях, ако бяха по 80лв може, ама за 120-130лв се намират много по-добри гуми среден клас.

 

Имам опит със Sailun и Jinyu, които също имаха добри показатели на стикера, но само първия сезон. Поне бяха доста по-евтини.

Не си ме разбрал, Братле!

Марката не е китайска, а английска...просто се правят в Китай, но днес, какво не се прави там!

Марката била английска, както твърди дамата, с която се свързах.

 

Редактирано от Ванко
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май няма много информация за тях. По-добре наистина не си прави експерименти. Има по-утвърдени марки, на които може да заложиш за същите пари. ТУК  има техен клип за продуктите им. Гледам че са изключили коментарите под клипа, което не говори много добре, и са напомпали рейтинга на плюс. Рекламират се като нова марка... На мен лично не ми вдъхват доверие :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, Ванко написа:

Момчета, абе във фейса ми се показаха тези гуми, някой има ли инфо или мнение за тях?

Дамата твърди, че са премиум клас и моя размер 225/45/17 са клас АС.За 118 лв. е супр цена.

Някакви Davanti са...напълно непозната марка.Дамата каза, че били английска марка, която си изнесла завода в Китай.

Вие какво ще кажете?

https://boyzarauto.eu/vendor/davanti-tyres

 

В то ценови прозорец - 110-130 лв., има Бриджстоун, Барум, Фалкен и още 1-2 марки, които някой е чувал.

Тоя сайт като го погледна и виждам "Брат, много пари се правят от гуми, дай да внасяме нещо". Нещото естествено е някаква пръчка, щото читавото вече се внася от 20 години насам.

Много производства са изнесени в Китай, но от авто индустрията не са чак толкова. Големите марки, които търсят евтино производство при гумите ходят в Словакия, Полша, Словения, Румъния. Не изнасят в Китай.

Не знам колко и как караш, но една лятна гума обикновено се търкаля три сезона. Много хора я търклят и четири. Прецени си дали си заслужава икономия от 120-130 лв. за комплект 4, която ще е икономия за 3-4 години напред. Пък ако смяташ, че си заслужава и не си ръчкач, от всички умерени и нормални шофьори се чуват хубави неща за Барум ;)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спрял съм се на Ханкук 138лв.са моя размер.

Тези гуми може да са добри, но може и след първия сезон да ми направят колата на шейна.

Ще заложа на сигурното.Изчаквам до края на месеца да започнат да зареждат гуми с тазгодишен дот, затова не съм си взел още.Сега по складовете са летни от края на миналата година.Благодаря на всички за мненията, ще ви послушам, и ще заложа на сигурното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти Ванко си доста весела личност, ако си мислиш, че някой тепърва зарежда нови летни гуми. Каквото е заредено, заредено. 

Редактирано от niki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, niki написа:

Ти Ванко си доста весела личност, ако си мислиш, че някой тепърва зарежда нови летни гуми. Каквото е заредено, заредено. 

 

Освен Примекс, които миналата година на основната си марка (Ханкук), внесоха основният летен модел (Вентус Прайм) края на Май. Сигурно са го продавали в Сибир, там тогава почва лятото ?

Редактирано от sauber
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бизнес по български. Поръчах същите гуми с доставка от Германия, дот 2618 прозведени в Корея, а не в Унгария.  Нещо не мога да разбера и тежката мания с дотовете. Ако не са произведени преди две седмици, все едно ще се разпаднат. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей тука намерих едни, ако някой търси нещо по-евтинджос може да разгледа сайта им...интересен е - https://platin-bg.com/platin-rp-420-summer.php

Някой дали е карал с такива гуми?

Тук можете да намерите летни гуми с тазгодишен дот...на мен ми предлагаха на Фулда с тазгодишен дот - https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/index.php

Редактирано от Ванко
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз миналата година си купих hankook от Примекс април месец и гумите бяха произведени януари същата година. И аз, да не съм назад от тенденцията, питах да не са стари, и консултанта ми каза, че "стандартните" размери не се задържат много. А исках да си взема continental от ЕТ , бяха от 2014 година :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм от маниаците по ДОТ-ове, ама 4 годишни гуми преди покупката ми се струват множко и аз не бих ги купил. Първо няма гаранция как и къде са съхранявани, второ след 2-3 сезона, ще са вече 7 годишни :D Пък колкото и гумаджиите да си приказват, че година в халето е равна на седмица на пътя или някаква такава им беше приказката.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой от Шкодерията с мнение за Вредищейн летни.

Направих запитване, но за Ханкук ми казаха, че били със стар дот, та сега клоня към Вредищейн.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карал съм sportrac 5 на vredestein едно лято, на различна от Шкода кола, 195/60/15. Много ми харесваше, как се държи с тях колата и на сухо и в дъжд. И ако бях случил ма 4 кръгли, нямаше да се въздържа, да ти ги препоръчам. Ама уцелих една "квадратна" и беше голяма разправия с diana-ltd докато ми я сменят. Беше сплескана някак си. На баланс не показва, че е крива, но подскачаше. И малко ми нагарча тази марка, от тогава. Ако всебпак се решиш, гледай мнооого внимателно какво се случва при баланса, че сложат ли я на колата се почва едно увъртане.... Аз звънях директно в централата на тия в Англия, те са собственост на някаква индийска корпорация и имат офис в Лондон, та едни мейли, едно чудо. Щото няма гаранция, ако не каже производителя. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, Ванко хвърли камъка - обух я с Петлас клас BE, като на последното държах повече заради по-доброто сцепление на пътя...е ще се търка по-бързо, но аз не мисля да карам с тях повече от 3 сезона. Гумите+монтаж, баланс, смяна на фитили и изправяне на една джанта - 495лв.Исках Ханкук, но ми казаха, че били със стар дот, същото се оказа и Вредищейн с дот 2017г писна ми и им казах давай Петласа.Първи впечатления - ужасно твърда гума, но пък поне е за нишете пътища. Един приятел ми каза, че не било много хубаво да е твърда гумата, щото щяла да ми разбие предницата.Аз що си мисля, че е обратното?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.