Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Летни гуми - какви ?


Recommended Posts

Ми аз никога не съм карал XL, в същите хендеци съм като теб и останалите колеги, а гума не съм пукал. Поне не от удар в дупка :) Личното ми мнение е, че ръб на дупка, който ще пръсне гума или ще изкриви джанта, ще го направи и ако гумата е XL.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 1k
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • sauber

    129

  • niki

    56

  • Izolini

    55

  • The Best Forman

    41

Да похваля bggumi.com. Взех гуми Hankook Ventus prime 3 на най-добрата възможна цета в нета, доставка от Германия, дот 2618, корейско производство. Единствено като недостатък мога да кажа, че нямаха лепенките. Като покарам ще дам отзиви и за гумите, но като гледам досегашните отзиви, а и предвид факта, че досега съм карал предния модел подозирам, че ще съм доволен. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти niki.

Преди малко направих една бърза справка. Защото и аз съм за нови летни гуми. В Медина Мед цената за FULDA 225/40R18 92Y SPORTCONTROL 2 XL е също толкова добра, колкото и на посочения bggumi.com сайт. С тази разлика, че в Медина Мед имат по-добра наличност и мога да ги взема веднага. Имат реални магазини и сервизи, което е плюс.

 

За хората, които имат фен карта от Шкода клуб България, която дава отстъпка в Медина Мед, включително и за монтаж, цената за нови гуми при тях става още по-атрактивна :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм с идеята да ги рекламирам. Иначе и там има реален сервиз. Просто като местоположение са ми ок. 

Сетих се и друго полезно нещо за някои колеги, на които им предстои да купуват гуми в размер 205/55/16. Най-актуалната генерация на Континентал Премиум контакт - 6, от тази година излиза и в този размер. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, Момчета!

Честит празник на всички от Шкодерията!

Ще си позволя да публикувам едно мнение на Невен Георгиев от София: " Когато избирате гуми, вземайте под внимание скоростния индекс. За да имам добро сцепление с гуми със скоростен индекс Y, трябва да е супер горещ ден и да карам със 150 по магистралата, за да успея да загрея гумата до нормална работна температура. Тази гума не е предназначена за БГ. Търсете си летни гуми със индекс V или евентуално W. Тъй като каучака е много твърд, гумата не може да се затопли нормално при нашея климат и има ужасен спирачен път на нашия гладък асфалт. Освен това се пързаля в завоите. Гумата се държи много добре при 40 градуса жега и 20 минутно градско каране по София. Направих тест на един полигон при скорост 100 км, разликата в спирачния път на нормално затоплени гуми и добре затоплени гуми е ~12 метра. Успех и мислете преди да изберете правилните гуми. Нямам забележки към екипа на Автогуми. Много точни и коректни, както винаги."

Ако искате го вземете предвид, ако искате недейте...всеки сам си решава!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честит празник.  Напълно съм съгласен с горното мнение. Гумите със скоростен индекс Y,  често са по-евтини от тези с V и W.  Това допълнително обърква нещата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човека, чието мнение е цитирано горе плещи глупости в общи линни. Асфалтовата температура има значение, когато се коментират качествата на карбоно-силициевата смес на гумата, която се използва за така нареченият протектор. А тя няма НИЩО общо със скоростния индекс на гумата, които показва максимално допустимата й скорост при пълното й теглово натоварване.

Съвсем скоро ще има размери, които няма да съществуват в различен индекс от Y. На Супърба (225/45/17) се е запътил натам. Нагоре даже няма да коментирам. И то не е защото производителите се стремят на там, а защото с актуалните материали и технология за производство на гуми, ще бъде невъзможно от даден размер нататък гумата да е с по-нисък индекс. Отделен въпрос е дали тестовите критерии трябва да се актуализират или не. Но така или иначе ако говорим за нормални автомобили (колите, които караме по улицата, а не Порше 911 РС2 Тех арт, 9000 коня, последния да затвори вратата ЕЕЕЕ МАКАРЕНА), гумите държат много повече, от колкото колата може да ги натовари.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 3.03.2019 г. at 9:27, Ванко написа:

Здравейте, Момчета!

Честит празник на всички от Шкодерията!

Ще си позволя да публикувам едно мнение на Невен Георгиев от София: " Когато избирате гуми, вземайте под внимание скоростния индекс. За да имам добро сцепление с гуми със скоростен индекс Y, трябва да е супер горещ ден и да карам със 150 по магистралата, за да успея да загрея гумата до нормална работна температура. Тази гума не е предназначена за БГ. Търсете си летни гуми със индекс V или евентуално W. Тъй като каучака е много твърд, гумата не може да се затопли нормално при нашея климат и има ужасен спирачен път на нашия гладък асфалт. Освен това се пързаля в завоите. Гумата се държи много добре при 40 градуса жега и 20 минутно градско каране по София. Направих тест на един полигон при скорост 100 км, разликата в спирачния път на нормално затоплени гуми и добре затоплени гуми е ~12 метра. Успех и мислете преди да изберете правилните гуми. ..."

Ако искате го вземете предвид, ако искате недейте...всеки сам си решава!

На пръв поглед това, което си цитирал, изглежда вярно и човек си вика "ааа, не искам тогава скоростен индекс Y". Само че подобно генерално и общо заключение е невалидно. И невярно.

 

Най-малкото защото скоростния индекс в повечето случаи е пряко свързан с размера на гумата. В случая, за този, който аз съм посочил и който си видял (225/40/18), не откривам гуми от среден до висок клас, които да предлагат индекс, различен от Y. Намират се гуми с индекс W на марки като Achilles, NANKANG и подобни пародии. И един модел на Continental (Run Flat), както и един на GoodYear. Дори и да пропускам нещо в търсенето, факт е, че в този размер масово производителите на гуми залагат на скоростен индекс Y. А гуми с индекс V, който посочваш за оптимален, в този размер ... няма или са толкова рядко срещани, че не ги намирам.

 

И още нещо, което пропускаш. Скоростен индекс Y означава до 300км/ч. Скоростен индекс W означава до 270км/ч. Проста сметка показва, че разликата между двата индекса е 10% в максимално допустимата скорост. Цитираните от теб 150км/ч. магистрално каране, приравнени към тези 10%, са 135км/ч. Която разлика от 15км/ч. за магистрала е пренебрежимо малка. Не мисля за сериозно да се твърди, че за тези 15км/ч. ще има сериозна разлика в загряването при тези два различни индекса.

 

И относно климата бъркаш. Освен, ако не визираш летните температури от преди 10-15 години. От доста години лятото в България драстично се промени. Температура на въздуха от порядъка на 30+ градуса вече е нещо нормално. Замисли се тогава каква е температурата на напечения асфалт.

 

И друго, не по-малко важно, което пропускаш. Това как и колко ще се загрее една гума не зависи само от скоростния индекс. Гумата има и други показатели, определящи използваната в направата й смес. Най-кратко обяснено, има гуми с индекс Y, които студени са твърди като пластмаса. Имат нужда от загряване и тогава почват да държат здраво. Тяхната задача е да не прегряват при екстремно и състезателно шофиране. И обратното - има "по-меки" гуми със същия индекс Y, които не са удачен избор за каране "с вратите напред", защото прегряват и отиват в кофата.

 

С други думи, некоректно е всички гуми да се сложат под общ знаменател. В нета има много информация по този въпрос. Ако ти е интересно, ползваш Google и четеш. Ако не ти е, моля, поне не подвеждай хората с надъхващи и неврни цитати.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Админ, аз ще се доверя на този човек, и ще карам гуми само с индекс V.

Достатъчно ясно и добре е обяснил човека защо, затова не мисля да влизам в полемика с теб! Ти като искаш си купувай и с индекс Z, карай с 300км. и чакай да ти загрее гумата и да влезне в оптимална работна температура.

 

 

Sauber, моите уважения към теб, но човекът, който е дал мнението си ясно е обяснил, че гуми с индекс Y са с по-твърд каучук и цитирам:" ...За да имам добро сцепление с гуми със скоростен индекс Y, трябва да е супер горещ ден и да карам със 150 по магистралата, за да успея да загрея гумата до нормална работна температура. Тази гума не е предназначена за БГ. "

За мен това е достатъчен аргумент да си купувам подходящата гума за нашите условия. Аз ясно казах, че всеки е свободен сам да прецени за себе си, дали да вземе мнението на този човек, или да не се съобрази с него. Не ми е целта да влизам в спорове и да се боря с вятърни мелници тук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти за уваженията. Но последното нещо, което ще направя е да тръгна да те разубеждавам :)

Подобно на обяснението на човека, аз също съм обяснил, но съм обяснил защо той плещи глупости, които вероятно са на база собствените му разбирания. Моите от друга страна се основават на бая четене и не чак толкова практика, но все пак налична. Е, не съм правил тестове на полигон, но това е само защото не бях сигурен дали ще постигна такава точност, че времето ми за реакция на спирачките ще е еднакво всеки път. И тъй като при движение със 100кмч, автомобила изминава "разликата от 12 метра" за 0.4 сек., реших, че експеримента ми няма да е достоверен. Но съм сигурен, че въпросният се е уверил, че има коректни параметри преди да напише мнение в интернет...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Ванко написа:

Админ, аз ще се доверя на този човек, и ще карам гуми само с индекс V.

Достатъчно ясно и добре е обяснил човека защо, затова не мисля да влизам в полемика с теб! Ти като искаш си купувай и с индекс Z, карай с 300км. и чакай да ти загрее гумата и да влезне в оптимална работна температура.

Ти хубаво ще му се доверяваш. Но явно не си разбрал това, което съм ти написал по-горе. А още по-малко пък си прочел написаното, че гуми в размер 225/40/18 с индекс W освен масовия китаец (познай защо), почти няма, а с индекс V изобщо няма. Ако бъркам, моля да ме поправиш - посочи ми избор за този размер и индекс V, с който мислиш да караш. Обори ме с факти, не със слухове и "един ми каза"... Летни гуми с индекс V има само в малките размери. Но пък при тях отсъства масово индекс Y. Което потвърждава мнението ми, изразено по-горе, че размера на гумата е пряко свързан със скоростния индекс. И затова не може да се каже еднозначно, както ти пишеш, "хора, карайте гуми с индекс V".

 

По пътя на твоята логика, какво да правят собственици на автомобили с предписани от завода производител 19 цола и нагоре?... Държат си колите през лятото в гаража ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Ванко, За пръв път чувам да има връзка между скоростният индекс и работната температура на гумата. Дефакто здравината на гумата, а от там и скоростният индекс, се определят от оплетката, а не от каучука.  

 

Относно загряването на гумите. На практика при градски условия загряването на гумата до работна температура е невъзможно, без значение какъв е каучука. Освен, ако не пилиш гуми на тръгване и спиране. За писта няма да коментирам, защото там уличните гуми в рамките на две-три обиколки прегряват. Не ме питай откъде знам ;)

 

И малко финални размисли. Скоростният индекс показва доколко качествена е изработката, т.е. какви натоварвания би могла да понесе гумата. Колкото по-нисък е скоростният индекс, толкова по-ниско е качеството на изработка и толкова по-евтина е гумата. 

 

Това са моите 5 цента по темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, PRR написа:

Това са моите 5 цента по темата.

 

Подкрепям!

Май това изчерпа темата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леле. Чета и си мисля, дали не съм във форума на Lamborghini :D Я сега, всички пилоти си кажете, кога карахте с повече от 180 км/ч ,за повече от 30 мин. :D

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такааа избора на гуми го сведох до тези модели:

 

HANKOOK Ventus Prime3 K125 215/55 R16 97W с борд
MICHELIN PILOT SPORT4 205/55R16 94Y XL с борд
VREDESTEIN ULTRAC SATIN 215/55 R16 97W XL с борд
GOODYEAR EFFICIENTGRIP PERFORMANCE 215/55 R16 93W без борд

 

Всички са на приблизително една цена с изключение на Hankook-a, който е с 80 лева по-евтин од другите. Мишелина е в друг размер, който много не ми харесва ама знам ли, може фактът, че е премиум гума да я прави по-добрият избор.....

Някой с опит с гореизброените модели?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, PRR написа:

Къде пък се коментира скоростта ? ?

Именно. За к'во са ти гуми с индекс над H, ако ще си караш нормално? Аз инцидентно ползвах, за едни лято, гуми с Y индекс. Ами, все едно си с летни гуми на сняг. Та, за това питам, с какви скорости ще се ползват, щото за градско не стават ;)

Редактирано от Typi_taratajki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочети пак дискусията, че май си го направил прекалено по диагонала :) Ще помогна малко - написах, че скоростният индекс и работната температура на гумите нямат много общо... да не кажа нищо общо. Други показатели, като treadwear, traction и temperature grade имат далеч повече отношение към сцеплението от скоростния индекс.

 

Лек ден

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, Typi_taratajki написа:

Леле. Чета и си мисля, дали не съм във форума на Lamborghini :D Я сега, всички пилоти си кажете, кога карахте с повече от 180 км/ч ,за повече от 30 мин. :D

 

 

Миналата седмица. От Белокопитово до Варна, автопилота беше на над 200.

 

Преди 8 часа, nevermess написа:

Такааа избора на гуми го сведох до тези модели:

 

HANKOOK Ventus Prime3 K125 215/55 R16 97W с борд
MICHELIN PILOT SPORT4 205/55R16 94Y XL с борд
VREDESTEIN ULTRAC SATIN 215/55 R16 97W XL с борд
GOODYEAR EFFICIENTGRIP PERFORMANCE 215/55 R16 93W без борд

 

Всички са на приблизително една цена с изключение на Hankook-a, който е с 80 лева по-евтин од другите. Мишелина е в друг размер, който много не ми харесва ама знам ли, може фактът, че е премиум гума да я прави по-добрият избор.....

Някой с опит с гореизброените модели?

 

Ханкука е много хвален. Щях да си взема ако Примекс не го бяха внесли в моя размер през Май, когато летните ми гуми бяха вече на 5000 км. Мишелин и Добратагодина не ти ги препоръчвам за 16ка. И двете марки се борят за бегачковия пазар и усилията им са от 18 цола нагоре. За летните Вредерщайн не знам нищо. 

 

 

п.с. - Хора, моля ви се бе, нали сме форум да се учим един от друг. Прочетете какво означава скоростния индекс на една гума. Прочетете как се определя. Ще ви отнеме под 5 минути за двете! Аз скоро лятна гума под Y не съм карал, а колите ми не се парзалят. Как става тая раЛта, не знам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, nevermess написа:

Такааа избора на гуми го сведох до тези модели:

 

HANKOOK Ventus Prime3 K125 215/55 R16 97W с борд
MICHELIN PILOT SPORT4 205/55R16 94Y XL с борд
VREDESTEIN ULTRAC SATIN 215/55 R16 97W XL с борд
GOODYEAR EFFICIENTGRIP PERFORMANCE 215/55 R16 93W без борд

 

 

Карал съм Мишелина и Гуиъра на размер 225/40/18 на ОК2 РС. Изключително съм доволен от Гудиъра. Мишелина за само 3К км не бих казал, че успях да добия добри впечатления.

В размера, който се цитира съм карал на Аудито Унироял Рейн Спорт и беше ОК, но нищо забележително даже кофти гума за сухо. Имай в предвид, че 215/55/16 е доста по-балнонна гума.  

От Ханкук имам кофти спомени - след 3-тата година се разпада поне при мен на две коли. Иначе са супер за цената си. Всъщност са добри, защото така или иначе 3 години им е живота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, The Best Forman написа:

Това между цитатите го затъркай и не го помисляй даже ... Бай Брадър вижда всичко :)

 

От 0 до 10 ми пука минус 3... Шанса да отнесеш глоба е под 20 % - личен опит. Имам 4 електронни фиша, за които разбрах по неофициален път. Два от 2017г., два от 2018г. Познай дали нещо е стигнало до мен... И то на фона, че ми имат и телефон, а и адреса си ми е актуален и коректен... Сега чакам да ме привикат да ми взимат разрешителните за оръжие :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Impress_me написа:

Карал съм Мишелина и Гуиъра на размер 225/40/18 на ОК2 РС. Изключително съм доволен от Гудиъра. Мишелина за само 3К км не бих казал, че успях да добия добри впечатления.

В размера, който се цитира съм карал на Аудито Унироял Рейн Спорт и беше ОК, но нищо забележително даже кофти гума за сухо. Имай в предвид, че 215/55/16 е доста по-балнонна гума.  

От Ханкук имам кофти спомени - след 3-тата година се разпада поне при мен на две коли. Иначе са супер за цената си. Всъщност са добри, защото така или иначе 3 години им е живота.

Нарочно гледам 215 /55/16 защото са с по-висок теглови индекс. Като цяло нископрофилните гуми в моят диаметър са нисъ теглови индекс 205/55/16 - 91/94 , 225/45/17 92-94.

Ако искам по-висок теглови индекс трябва да се върви към по-голям балон.....

 

Относно скоростният индекс - не знам как е при всички гуми, но за Мишелин PS4 94Y XL питах (отивате на сайта има US и има чат) и ми казаха, че всичките им шосейни гуми нямат нужда от загряване. Тоест според Мишелин US  PS4 Y и PS4 V/W трябва да се държат еднакво при каране в града.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, как скоростния индекс да няма нищо общо с температурата?!

Високоскоростните гуми разберете, че са с много твърд каучук, затова на такава гума й трябва много горещо време и километри, за да влезне в оптимална работна температура.Послушайте ме и си вземете гуми с индекс V or W, освен ако не карате всеки ден по 200км на магистрала.Хората на запад купуват високоскоростни гуми, но там хората карат яко, не като нас.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брат, карай с квот те прай щастлив. Аз ще пиша до Континентал Премиум Контакт 7 в моя размер да го направят с индекс Т, че да не се пързалям.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.