Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Летни гуми - какви ?


Recommended Posts

Преди 11 часа, ikaraganev написа:

Здравейте колеги 

Дойде и моя ред да купувам гуми. За сега се оглежда в офертите на еуратек но моя размер(205/60/15R)  има само 2 модела бих се радвал да споделите мнение  CONTI PREMIUM CONTACT 5 и BARUM BRAVURIS 2  или пък друг читав модел такъв размер 

Аз съм с Конти-то на 195 65 15 от Еуратек. Сега ще са втори сезон и според мен добре се държат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 1k
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • sauber

    129

  • niki

    56

  • Izolini

    55

  • The Best Forman

    41

На 15.04.2020 г. at 20:03, joro_kem написа:

Conti Premium са много добри гуми, но се износват сравнително бързо, а износят ли се до 4-5 мм, стават трагични. поне моите впечатления са такива, за размер 195/65/15.  веган-свинските efficient grip performance обаче не им отстъпват по нищо, но пък имат много по-голям пробег от контито. тествано на О1 комби.

 

Определено бързо свършвар курса, но въобще не мога да се съгладя, че на 4-5 мм ги няма вече. Преките ми впечатления са от ПК 5 и 6, в твоя размер, в 17ка и 18ка.

 

На 16.04.2020 г. at 10:13, ikaraganev написа:

Здравейте колеги 

Дойде и моя ред да купувам гуми. За сега се оглежда в офертите на еуратек но моя размер(205/60/15R)  има само 2 модела бих се радвал да споделите мнение  CONTI PREMIUM CONTACT 5 и BARUM BRAVURIS 2  или пък друг читав модел такъв размер 

 

Ако не си ръчкач, Барум е супер вариант на добра цена. Ако не ти се свиди някой лев отгоре - Континентал. Барум им е ниският клас.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 17.04.2020 г. at 10:46, sauber написа:

Ако не си ръчкач, Барум е супер вариант на добра цена. Ако не ти се свиди някой лев отгоре - Континентал. Барум им е ниският клас.

 

Подкрепям с две ръце и два крака !

 

Пробвани са на Съби, който си е тежък и горе-долу върви.

 

Две години, включително на писта Дракон, на която колегата PRR се опита да ги убие, но дори и той не успя ! А е способен в тези неща и то доста !

 

Добро пътно поведение на сухо и мокро, много добра цена. Идеален вариант за по-спокойни шофЕри !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...
На 23.04.2020 г. at 10:01, Боре написа:

 

Подкрепям с две ръце и два крака !

 

Пробвани са на Съби, който си е тежък и горе-долу върви.

 

Две години, включително на писта Дракон, на която колегата PRR се опита да ги убие, но дори и той не успя ! А е способен в тези неща и то доста !

 

Добро пътно поведение на сухо и мокро, много добра цена. Идеален вариант за по-спокойни шофЕри !

Зимните Барум са отлични гуми,  но пък вече не се предлагат с  борд за предпазване на джантата и са еднопосочни. Летните Конти 6 са без посока на въртене и са с борд. Цената им в Еуратек е повече от добра. Проблема им е в това че за да са комфортни , страничната част е армирана само с едно платно и са прекалено еластични. При някоя  дупка с остър ръб си заминават. Джантата моментално ги срязва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.

 

И аз подкрепям Барум. Сложихме Бравирус 5, размер 205/55/16 на служебната Корола Версо, произведени в Словакия, с ДОТ 0620.

 

Ако Барум Бравирус са с размер 225/45/17, са правени в Германия, по инфо на колега с Октавия 1, който се е обзавел с такива.

 

На ден служебното возило прави около 120 км, основно 50/50 градско и малко магистрала.

 

Получихме пълно съдействие при закупуването, заплащането и монтирането на гумите, както и страхотно отношение и обслужване от сервиза на Шкода България в Надежда, София, както за служебната, така и за личната кола.

 

Благодарности на Илиян Костов (ЕТ Тотлебен) за съдействието и на Цветан Цветанов (ЕТ Надежда) за обслужването и грижите.

 

Поздрави.

Редактирано от РусенскоВарено
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, ID A написа:

Барум БравУрИс. Вирусите ги мориме ?

Виноват, леко заспал и все още не напълно разбуден съм писал. ?

 

?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Малко да поизтупаме темата, въпреки идващия зимен сезон :) 

 

Накратко:

Goodyear EfficientGrip Performance 2, 215х55х17

+ Тихи

+ Много добре реагират дори на малки завъртания на волата (добра обратна връзка)

+ Много стабилни в завои на сухо

+ Много добъро спиране

? Поведение на мокро

- Цена 1000лв. комплекта с монтаж

 

Та преди около месец тотализирах пирелите с което дойде супърба. Странно, че предна дясна на капла не предизвика никакви проблеми в управлението. Естествено, тотализирането се установи на следващия ден, когато я надуха и се оказа, че има сантиметър дупка. Явно съм настъпил нещо докато изпреварвах автобус (тогава се разпищя TPS-a). Така и така им беше последен сезон (около 5к км и 5та година) та се разрових и след се спрях на Goodyear EfficientGrip Performance 2. Въздържах се да споделя впечатления, докато не понатрупам  опит с гумите, но след около 4500км мисля, че е време. Първото нещо което ми направи впечатление беше намаления шум в сравнение с пирелито. Реално при 90км/час шума е близо два пъти по-слаб и почти нищо не се чува. Някак загубих представа за скорост. Второто нещо, което е и причината да се въздържа веднага да пиша, беше поведението в завои. С Goodyear-а волана стана по-лек и някак доста по-чувствителен. Леко, ама съвсем леко помръдване и колата веднага реагираше. В началото направо се плашех, защото колата завиваше повече отколкото очаквах. Постепенно свикнах с това усещане и сега пак мога да "изписвам" завоите и дори да се кефя на това поведение. И, говорейки за завоите идва и най-приятана ми изненада. Гумите се държат брутално в завои. Места, които минавах с пирелито с 90, сега минавам със 100+, при това без никакви признаци за доближаване на лимита на гумите и/или скърцане. В добавка и спирането е повече от прилично и поведението е доста по-добро от това на пирелито. За момента единствено на мокро имам твърде малко впечатления, защото имам не повече от 100км в дъжд, при това при слаб и на магистрала. Но и това ще дойде с времето. Есента идва, а с нея и дъждовете и се надявам бързо да събера впечатления.

Накратко - много доволен съм от направения избор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Аз съм в тежка дилема. Ще трябва да взимам летни гуми за следващият сезон и се колебая здраво между:

Continental PC6 (току виж излезне 7) и Hankook Ventus S1 Evo3.

И сега да ви кажа защо се колебая. С PC6 съм карал бая. Гумата е невероятна, освен по-бързото износване (за което не ми пука), не мога абсолютно нищо лошо за нея да кажа. Според мен е най-добрата евър. Когато взех Супърба, взех комплект 4 гуми от Еура Тек. Бяха произведени в Словакия. Сцепих им задника 3 сезона, яка работа, колата направо вдигаше вътрешните гуми :D Към краят на третият сезон, на стърчаща арматура от бордюр разказах играта на едната задна. Съответно взех 2 нови от Диана във Варна. Страната на производство беше Румъния. И... Нещо не ги чувствах ок, но не като поведение, а по-скоро имах чувството, че една от тях (или и двете) кривее леко. Естествено това е мега субективно, естествено може да е от съхранението (макар че бяха произведени 2-3 месеца преди покупката), но все пак остана нещо да ме гложди. И това ме кара да се замисля за Ханкука. Но не само. Зимните модели на Ханкук не съм хванал да отстъпват по нещо на зимните на Континентал. И се чудя дали ще важи и за летните. S1 Evo3 е с много подобна конструкция на PC6. Единствената разлика е, че във външната част на протектора е добавен един малък канал (незнайно защо), докато при PC6 няма такъв. Пускам снимки на двете по-долу. Също така, Ханкука ще го взема с около 200 лв. по-надолу за комплектa. Което не ми е точно водещо, защото това е инвестиция за 3г. и не бих спестил 70лв. за да си понижа "перформанса" и сигурността, че гумата на най-високото си ниво. Все пак го споменавам :)

 

Къ мислитИ?

 

download.jpg

f6b042f8-08aa-4224-a05b-e71241735cc5.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е външния канал на Ханкука да е там, за да раздели външния ламел на две с цел още по-добре сцепление в завои. Не мога да ти мнение за двете гуми, защото не съм ги карал. Но мога да те вкарам евентуално в още по-голям размисъл, като ти предложа да погледнеш и Dunlop SportMax RT2. @Izolini кара(ше) първата генерация на модела, която свършваше изключително бързо за сметка на отличното сцепление. Аз от миналата година съм точно с RT2 и съм супер доволен, но сравнението ми е с миналите ми летни гуми на Nokian, които на дъжд нямаха равни, но се скапаха заради лошо качество (пусни Nokian made in Russia в нета да видиш, как ги плюят заради напукването). Мисля, че @SKODA 105 RS в момента на бегачката е със същите RT2 на Dunlop, ако не бъркам. При RT2 от Dunlop са постигнали по-добър баланс между износване и сцепление спрямо първия RT модел. Има хора, които казват, че Dunlop били склонни към лесно кривене. Но нямам идея за кои модели иде реч това твърдение. За сега (чукнах на дърво) проблеми нЕмам.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, Mishelle написа:

 ...(пусни Nokian made in Russia в нета да видиш, как ги плюят заради напукването)...

Да и аз бях с летен руски Нокиан и същата работа, напукаха се рано-рано, мисля, че беше на втората година още. Миналото лято им беше последното и ги изхвърлих при смяната със зимните. Сега трябва да взимам летни - бях си казал този път, че ще взема нещо бюджетно - Бравурис 5 примерно. С моя стил на шофиране тия премиум гуми не ми трябват като цяло. Обаче специално за моя размер - 195/65/15 - разликата между бюджетна и "скъпа" гума е 20-25 лв. на гума, което за 4 сезона е разлика от 20-25 лв. на година. Не виждам никакъв смисъл да взема бюджетна при такава разлика.

 

Ориентирал съм се към Goodyear EfficientGrip Performance 2 засега, 110 лв. на гума. (Бравурис-а е около 88 лв.)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Руско и AK няма да си купя (защото в Арсенал ги правят по-добре). А от Дънлоп имам обемни, но не супер преки впечатления и не съм точно във възторг. Гумата е ок, но ми е някъде в "средностатистическата". Отностно:

преди 23 минути, Mishelle написа:

Възможно е външния канал на Ханкука да е там, за да раздели външния ламел на две с цел още по-добре сцепление в завои. 

Би следвало да е точно обратното. Всеки милиметър контактна площ да дава повече сцепление. Ама знам ли ги... В сайта им пише:

Цитат

 

Interlocking groove

Ventus S1 evo3 is equipped with interlocking outside grooves to secure wet grip and prevent hydroplaning on slick surfaces; this reinforces its performance on wet roads and cornering in the rain without compromising dry handling performance. * Technology Patent: 10-2018-0109541

 

 

Ама много много не ми пука какво говори един производител за продукта си.

Също и от тестове не ми пука, но ако гледаме тоя - https://alltyretests.com/hankook-ventus-s1-evo3-k127/ , то го дават кажи речи по-добър от PC6.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.

 

В началото на 2017 Октавията дойде от завода с Dunlop SportMAXX RT и за около 30 000 км. пробег с тях и 4 сезона експлоатация, определено мога да кажа, че съм доволен и че гумата се е представяла винаги отлично, независимо в какви ситуации сме изпадали.

Рамерът е 225/45/17.

Когато дойде време да ги сменяме, ако не замине цялата кола към нов собственик междувременно, със сигурност ще взема Dunlop SportMAXX RT2.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Mishelle написа:

@Izolini кара(ше) първата генерация на модела, която свършваше изключително бързо за сметка на отличното сцепление.

Така е, за 2 лета заминават, поне при моя стил на каране, въпреки, че като километри са малко - по 25к на комплект. Имат хляб за още половин сезон, не повече. За това отидоха в ОЛХ и си взех Goodyear EfficientGrip Performance 2, да ги видим тях. Но според моя гумаджия - и тях ще ги убия за две лета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще споделя моите впечатления от последните 2 марки които карах за летни. 

Предходните 195/65R15 Goodyear Efficientgrip performance - въпреки тежката предница, по-агресивното влизане в завой не беше ок, дори и на сух асфалт колата продължаваше да върви направо. След преминаване от зимните (Continental) към летните, колата започваше да бучи като стар тролей. Логично беше да е обратното - летните да са по-тихи, но не беше така.

Миналото лято си харесах 16" джанти и ги обух с Uniroyal RainExpert3 205/55R16 (бяха на 1 сезон). Четох разни мнения за тях, че били меки, бързо се износвали и т.н (нормално за БМВ форума) и реших, че това е моята гума. Избирам ги според стила на каране и километрите, които измонавам средно на сезон. Тъй като не карам много предпочитам точно бързоизносващи се гуми, защото в противен случай гумите стават на камък, не се износват и ми е жал да ги сменя, защото има още "хляб" в тях, но пък са си загубили свойствата с времето. 

След изминалото лято мога да кажа, че се представиха много добре и съм доволен от тях, нито шум, нито съм имал проблеми с поднасяне на предница или задница. Дори в по-сериозен дъжд съм пътувал и не съм имал притеснения при преминаване през наводнен участък. Това със сигурност зависи от износването при всяка гума, но тези са проектирани за вода и се отводняват по-добре с каналите тип рибена кост.

Редактирано от ghost_rider
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само една лека поправка. Влизането в завой не е ок, не въпреки тежката предница, а заради нея. Иначе съм съгласен с всичко. Аз поръчах 4 бр Максис vs05 225/45/17. Според летния тест на адак 2020 за размер 225/40/18 са на равна нога с Гудиар ийгъл ф1 5 и малко зад Мишлен ПС4 и гореспоменатата Конти премиум контакт 6. Цената на Максис ~125 лв на гума. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

От снимките е видно на какво се спрях в крайна сметка :) Шарката изглежда много яко на живо, заоблен протектор. Имам голяма надежда в тоя модел, ама ще видим след 2-3 месеца, като съм го покарал малко. Иначе се изненадах, че не са унгарски, а са произведени в Корея (южна :)).

 

п.с. - Модела се предлага само във варианти XL и Run Flat. Обикновена няма. Поне в моят размер де - 225/45/17

20210324_124506.jpg

20210324_124517.jpg

20210324_124540.jpg

Редактирано от sauber
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм фен на Ханкуук, но за същия размер взех Максис Виктра спорт 05. Имат добра оценка от Адак в размер 225 40 18, даже ги дават на равна нога с Гудиър Ийгъл ф1 5. Реших че е достатъчно меродавно за 225 45 17. Пред тях бяха само конти и мишлен. Дотът им е 40 и някоя седмица на 2020. Произведени в Китай. Също се предлагат само XL. Показателите са същите, дори 72та децибела. 

Редактирано от niki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Първи впечатленият от Hankook Ventus s1 evo3 след около 600км. Къс пробег, но в меко казано шарени условия.

 

- Въпреки, че гумата е XL, вози доста комфортно. Спрямо същото налягане при PC6 на Континентал (без да е XL), тази според мен вози по-комфортно. Нещо, което определено ме изненада приятно.

- Абсолютно идентично представяне на мокро с PC6 на Континентал. Визуално, Ево3 дори изглежда да "хвърля" повече. Но чувствителността от шофьорското място е идентична.

- Представянето на сух, но все пак не оптимално топъл асвалт - Бих казал, че е 5-10% по-зле от PC6. Усетих леко пързаляне на предницата, където не очаквах да усетя. Ще й дам поне още няколко шанса, може асвалта да е бил по-студен от колкото си мисля.

- По шумна е от PC6 със сигурност. Но определено не съществено. Бих казал 10-15% по-шумна. Изглежда, че Hankook като цяло са по-шумни от Континентал. За щастие тук разликата не е фрапантна като при зимният вариант.

- Държи се доста добре на по-студен асвалт. Не знам какъв плюс би могло да бъде това, предполага се, че не би следвало да се кара на такъв повече от 2-3 дни в годината. Но все пак го споменавам.

- Тръгването е абсолютно идентично с PC6.

- Спирането го определям с около 5% по-зле.

 

Сместта й определено е по-твърда от тази на PC6, което със сигурност ще окаже позитив при пробега и негатив при представянето във 3ти и потенциален 4ти сезон.

Като се сложи предвид, че цената на Ханкук е близо 20% надолу, бих казал, че гумата е много добра за цената си и в същото време отстъплението от Премиум Контакт е доста малко. Предстои да я тествам на по-горещ асвалт и по-висока и продължителна скорост. Да видим как се държи температурно с лазера. Каналите на модела изглеждат доста по-широки от нормалното и предполагам, че ще се охлажда много добре и няма да променя много налягане.

 

Преди някой да ме е изял:

- Едни и същи неща пробвам от години на едни и същи места. За това имам толкова "прецизни" впечатления

- Всичко е субективно и това не мисля, че има нужда от коментар

- Сравнявам с PC6, защото това е модела гума, с който съм карал 2 коли през последните 3 лета.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Последващи впечатления от Hankook Ventus s1 evo3 и последни, които пиша преди края на сезона.

След още около 1000 км. пробег, затвърждавам някои впечатления и внасям корекция в други:

- Гумата определено вози съществено по-добре от PC6, а и от повечето летни гуми, които съм карал. Пак казвам, това е крайно изненадващо, предвид, че е XL и е UHP варианта на Ханкук.

- На мокро е идентична с PC6.

- На сух асфалт, при температури над 10C, бих казал 5% по-слабо от PC6 представяне. Средностатистическият шофьор, който не кара на УРА, никога няма да го забележи.

- Шума е по-осезаем от този при PC6, но определено се преживява. Да не кажа, че много бързо спира да прави впечатление. Гумата не е брутално шумна, просто е съвсем малко по-шумна от Континентала.

- Все така определям спирането с около 5% по-слабо от това при PC6.

При по-висока и продължителна скорост на топъл асфалт, както и при PC6, не се забелязват промени в налягането и резки такива в температурата на самата гума.

 

Към момента не съм "взимал" дупки и не мога да коментирам здравина на бордовете.

Успех на всички с избора, ако все още не сте се обули с летни :)

  • Благодаря 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Хайде да споделя и аз малко впечатления от Goodyear Efficientgrip Performance 2, размер 205/55/16. За сега имам около 1500 км с тях само на сухо. Още с тръгването от гумаджията и минаването през първия легнал полицай ми направи впечатление колко по-меко возят. Правя директно сравнение със зимните Nokian WR D4 195/65/15. Предишните летни бяха Conti PC 5. Тях ги карах 6 сезона, като последните 2 определено усещах влошаване на качествата им. В момента колата се усеща като да върви по релси. Ще чакам да завали, за да ги тествам и на мокро как ще са. За момента мога да ги препоръчам с 2 ръце.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като сме почнали...

 

Гумите са: FALKEN Azenis FK510 225/40 R18 92Y XL MFS - с усилен борд и с предпазен борд за ЖантЪтЪ, последният да затвори вратата...

 

image.png.87842c923279b36292db13931f7344ed.png

 

Впечатленията ми, са след пробег от 1500 /хиляда и петстотин/ километра. 

 

Шум - Гумите са доста тихи /според производителя - 69 децибела/, особено в сравнение с предишните ми гуми -  UNIROYAL RAINSPORT 3 225/40 R18 92Y XL FR.

 

Комфорт - возят доста по-меко или поне усещането е такова. В никакъв случай, не е за сметка на други характеристики. 

 

Представяне на суха настилка - Изключително добри на сухо и в завой, включително при доста сериозно натоварване. Определено държат много повече от Унироял-а. Не намирам разлики в представянето, в температурен диапазон от 5 градуса по Целзий до 25 градуса.

 

Представяне на мокра настилка - Въпреки добрите отзиви в различни сайтове и автомобилни медии, бях скептичен по отношение на поведението им на мокро или поне спрямо Унироял-а.

 

Но, това беше най-приятната изненада - гумите са меко казано страхотни на мокро и в сериозен дъжд. Смея да твърдя, че са добри поне колкото Унироял-а, ако не и по-добри. 

 

Никакъв аквапланинг, чудесно представяне при спиране и в завой. 

 

Спиране - При спирането нямам никакви забележки, но на този етап /при чисто нови гуми/ няма как да дам реална оценка. Като поостареят и се поопекат, ще имам база за сравнение.

 

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боре, не знам поради каква причина, но Фалкена са навсякъде много добре в последните класации. Явно има сериозно подобрение.

Аз си заложих пак Мишелин ПС4. Малко е тъпо, че изкарват два сезона само, но поне съм с нови гуми винаги :)

Редактирано от Impress_me
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...
преди 47 минути, Dare написа:

Колеги, вярвате ли, че класът за икономия на гориво има ефект ? Пише +1л/ 1000 км. на клас. 

 

То и на моята кола в каталога пише 13 градско, ама "виждал съм, но няма". Имай предвид, че колкото по-висок е класа за икономия, толкова по-малко "държи" гумата. Аз лично по-висок от C не взимам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.