Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Octavia 1 (и 2) : обезшумяване интериор - Mission possible!


Redline__

Recommended Posts

Само гледайте да не изхвърлите и други неща по вас които издават едни малко по чести звуци от 60 пъти в секунда, а от рода на 80-90 в спокойно състояние, над 120 във възбудено и под 60 в покой smile001 smile168

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 254
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • esto

    37

  • димон

    37

  • bega4kata

    30

  • chavdarlk

    20

Най-много писали в темата

Ти ако чуеш колата на esto наистина няма да можеш да се сдържиш. Не мога да разбера защо някои хора приемат с такава насмешка труда на други. Лично аз съм чувал и съм виждал какво е направил esto и трябва да Ви кажа, че ефекта е много голям. smile119 Евала за положения труд и желанието...

шега бе хора smile027

нали и аз се дупих онзи ден 3 часа да обезшумявам ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига пък сега и ти! Нямам нищо срещу положения труд от колегата Есто - евала! Само вече почвам да се съмнявам, че оглушавам на 26 години! На мен не ми правят толкова впечатление дребни шумове. Всеки си е маниак уе!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

както се казва всеки луд с номера си.верно,че понякога попрекалявам,ама кво да направя,като ме човърка от вътре.

пиша в темата не да дразня,а ако мога с нещо да помогна на някой, който иска да си намали шумовете по колата.вече пиключвам с шумовете.и както се казва остана да почерпя. smile159 smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та*ака на страна, аз смятам да правя предния капак, резервната гума и задните калници (от вътре в багажника). Има ли чалъми на сваляне на тапицерията в багажника (имам предвид отстрани)? Колко метра битумна лента да си взема за тия повърхности? Трябва ли да я загрявам преди залепяне или тя си е самозалепяща? Ако после остане само с битумна лента, без пореста топлоизолация, ще има ли ефект?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та*ака на страна, аз смятам да правя предния капак, резервната гума и задните калници (от вътре в багажника). Има ли чалъми на сваляне на тапицерията в багажника (имам предвид отстрани)? Колко метра битумна лента да си взема за тия повърхности? Трябва ли да я загрявам преди залепяне или тя си е самозалепяща? Ако после остане само с битумна лента, без пореста топлоизолация, ще има ли ефект?

 

 

по-добре направи и задните подкалниците с битум 3 слоя и десния калник от страната на гумата има много кухини заради гърловината на резервоара,с почукване ще видиш кои най много кънтят по 4 слоя,а за резервната гума и багажника може да остане само с битум от него ефекта е по-голям отколкото от топлоизолацията,задните арки отвътре се оказа,че няма много голяма разлика,и е голяма играчка с пазглобяването иначе се почва от пласмасовите кори покриващи клучалката/куката/за багажника и страниците на задната облегалка,след което се виждат всички болчета които държат страниците.като направиш пода на багажника направи и под задната седалка 4 слоя.ще ти трябва около 6 кв.м хидроизолация дебела 1,5мм.

успех!

труда си заслужава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

esto, bega4kata,

 

Абе вие що не си поръчахте колите разглобени!?!?!? Като пъзел. Щяхте да си спестите половината труд по разглобяването. Еле па bega4kata! При него не остана не разглобен детайл smile115

 

PS: Да не се засегнете нещо, ей! Просто ме напече слънцето и не се сдържах smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PS: Да не се засегнете нещо, ей! Просто ме напече слънцето и не се сдържах smile092

 

Как бе,няма такова нещо smile027
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То ясно , че някои хора харесват да им е тихо в колата , а други предпочитат да им реве гърнето. Аз съм от първите и най-се кефя на хубав път да си карам обезшумен от всякъде. Обаче ми се струва ,че най- големите шумове при мен са от гумите. Усещам разликата при различните видове и затова мога ли да попитам някой от "слухарите" имат ли наблюдения кои гуми са най- безшумни ( имам впредвид летни гуми).От тези които съм карал съм най-доволен от Йокахамата ,ама опитът ми е малък . smile166

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз пък като четох що нещо се разглобява за това обезшумяване направо се отказах,но пък за сметка на това си пастирах колата -сега може и да тракам,но пък лъщя ...... smile001 аиде smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е ли много занимавка с подкалниците - пластмаси, болтове, сваляне на гуми? Ама, както казваш, то отвътре е май по-пипкаво? Абе първо ще направя най-лесните места.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е ли много занимавка с подкалниците - пластмаси, болтове, сваляне на гуми? Ама, както казваш, то отвътре е май по-пипкаво? Абе първо ще направя най-лесните места.

 

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То ясно , че някои хора харесват да им е тихо в колата , а други предпочитат да им реве гърнето. Аз съм от първите и най-се кефя на хубав път да си карам обезшумен от всякъде. Обаче ми се струва ,че най- големите шумове при мен са от гумите. Усещам разликата при различните видове и затова мога ли да попитам някой от "слухарите" имат ли наблюдения кои гуми са най- безшумни ( имам впредвид летни гуми).От тези които съм карал съм най-доволен от Йокахамата ,ама опитът ми е малък . smile166

Откъде мислиш, че идва шума от гумите? Нали не вярваш, че те шумят и звука после влиза в купето (сигурно го има и този момент, но е много по-несъществен)?

Звука идва основно от купето предавайки се през окачването, понеже рамата лесно се разтрептява (резонира).

Точно за това се правят повечето от дейностите в темата - да се избегне вибрирането на тенекето в определени участъци.

Има коли, при които трудно може да се говори за шумни и нешумни гуми, защото шум от гумите просто не се чува.

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз със гумите нямам много опит,но си мисля,че твърдите гуми предават повече вибраций на окачването и от там шума е повече в купето,ако някой има впечатления ще е добре да пише

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

chavdarlk съжалявам но не си прав гумите шумят явно не си забелязал че в повечето случай при смяната на зимни с летни и обратното има разлика в шума.това е най-простото нещо което се сещам да кажа, но като се замисля ни си ли чувал че гумите освен по качество ги сравняват и по шум?за да не кажете че говоря празни приказки карам със зимни мишелин сменям ги с летни бриджестон и разлика има подаряват ми две чисто нови малоя и вече не си чувам касетофона както се казва :D ето и малко по суров материал http://audibg.com/lofiversion/index.php/t55907.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

chavdarlk съжалявам но не си прав гумите шумят явно не си забелязал че в повечето случай при смяната на зимни с летни и обратното има разлика в шума.това е най-простото нещо което се сещам да кажа, но като се замисля ни си ли чувал че гумите освен по качество ги сравняват и по шум?за да не кажете че говоря празни приказки карам със зимни мишелин сменям ги с летни бриджестон и разлика има подаряват ми две чисто нови малоя и вече не си чувам касетофона както се казва :D ето и малко по суров материал http://audibg.com/lofiversion/index.php/t55907.html

Явно не съм се изразил правилно, въпреки че положих известни усилия :D .

Ясно е, че има разлика в шума между различните гуми.

Обаче това, което се чува вътре в колата не идва директно от самите гуми.

Звука идва от купето, когато не са взети нужните мерки, а гумите карат купето да бучи/шуми/etc.

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

7. гумени шайби и изолирбанд на щипките на корите на вратите (към самите врати и между тях двете).

колеги къде се слага този изолирбанд и гумени шайби на щипките че не ми е ясно

post-4206-138453092912_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на мен тракането от задната врата ми се чува някъде от към механизма на ключалката карах колата и слушах но от другаде никъде не идва да разглобявам ли и там...и какво ли ще направя дали ще спре да трака

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на мен тракането от задната врата ми се чува някъде от към механизма на ключалката карах колата и слушах но от другаде никъде не идва да разглобявам ли и там...и какво ли ще направя дали ще спре да трака

 

Напръскай с WD40 без да разглобяваш. Ще останеш очарован от ефекта!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

И аз вече съм в клуба на обезшумените smile152 . Поне от задните седалки назад.

 

Преди свалянето на страничните кори в багажника първо се сваля задната пластмаса, ето как изглежда демонтирана, и къде се намират петте щипки - http://media.snimka.bg/3243/012742022-big.jpg

 

Струва ми се странно, защо десният калник има виброгасителна лента по цялата си дължина, а левият - не.

 

Навсякъде има два слоя, а на калниците има пет слоя. Върху петте слоя битумна лента на калниците залепих дунапрен, но пропуснах да снимам :? .

 

Така изглеждат нещата при почти завършено полагане на битума, единствено външната част на десния калник все още не е покрита - http://media.snimka.bg/3243/012742031-big.jpg

 

И понеже имам много чувствителен нос (както и уши и очи :lol: ), а и понеже всеки ден децата са в колата, реших да покрия фугите на битумната лента с алуминиева лента.

Истината е, че няколко дена преди да затворя фугите не съм усетил миризма на битум в колата, но реших да не рискувам да се размирише в най-големите жеги.

http://media.snimka.bg/3243/012742033-big.jpg

 

В коритото на резервната гума също сложих дунапрен, но той няма друга функция, освен да предпазва от евентуално залепване на гумата към битума - http://media.snimka.bg/3243/012742036-big.jpg

 

До тук отидоха около 65 метра битумна лента и 4 вечери по 3 часа работа.

Резултата е ушебиен, който не вярва ще му демонстрирам при възможност.

Разбира се, не е постигнат максимума, остава най-малкото да се обработи под задните седалки (особено вертикалния участък), и пода.

От към двигателя ще пропусна да изолирам :mrgreen: .

 

Ето линк към снимките - http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=12742011

Първата снимка показва пълнителя на задната въздушна завеса, ако някой се интересува от този участък.

 

Следващият етап ще е под задните седалки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво , Чавдаре ! Станало е много оригинално , ...направено с вкус... =D>

Колко слоя залепи ?

Кажи сега за резултата - ти какъв шум чуваше преди отзад ? А сега какво не чуваш пък ...?

При мен отзад единствено като слизам от голям бордюр се чува изтупкване ...иначе - тишина .

 

Поздрави !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.