Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Реален разход


pigoff

Recommended Posts

Аз ги постигам по борд с моята Фабия. Ако съм сам и карам по магистрала със средна скорост 100 км/ч. Миналата година като я взех в Германия ми даде толкова за 450 км. Реално е около 4,2.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 104
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • pigoff

    10

  • ikonoma

    7

  • PRR

    7

  • bega4kata

    6

Най-много писали в темата

Искам да ви питам как ви звучи норма за среден разход 7.3 л/км за градско каране в София на товарна Ибиза 1.2 НТР???

 

(След няколко теста направени в София резултатите са, че колата гори толкова при "нормално каране" - с нежен подход към педала на газта и много пускане по инерция при спускане и преди светофар, без климатик и при затворени прозорци).

Колегите се опитахме да обясним, че този разход е постижим, ако това ти е единствената цел през деня, но не и ако използваш колата като средство да ти служи, а не ти на нея.

 

На мен колата ми дава средно около 9.5 - лятото(карам на отворени прозорци, не на климатик) и 10.5 зимата, пробвах да карам ЕКО т.е. пускане по инерция, без изрязвания, гледам да сменям на около 2000 оборота и след много влачене свалих разхода на около 8.8л/км.

 

Проблема е, че за всичко над 7.3л/км на края на месеца ще ми спират от заплатата.

 

Моля колегите с Фабия 1.2 НТР да споделят за техният разход в градски условия - може и на лично да не товарим темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормата звучи като лудост за бензинова кола в града. Че и товарна. Абе бензинова кола каквото и да я правиш, най-много да падне там 9-10 литра на сто. Тая норма гледат ли я някъде или е измислена от шефовете? Ако е последното трябва да им се обясни ситуацията. Или те да ви покажат как реално(нагледно) се достига такъв разход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали случая е такъв, но преди години за счетоводни цели във фирмата вадихме документ от Технотест (мисля), с който доказвахме реален разход, когато се разминава от посочения в техническата документация на автомобила. :idea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...

В събота 02.06.2011г. решихме семейно да се разходим до Седемте престола(Осеновлашки манастир).

Пътувах през Своге и в двете посоки.

205км

5 часа в двете посоки

41км/ч средна скорост на движение

5.5л/100км среден разход на гориво (lpg), по борд цифрата бе 4,2л/100км

Толкова бавно никога не съм карал, но разговора си вървеше много спокойно и въобще не съм бързал.

То и пътя не позволява бързо придвижване и така. Аз съм доволен - общо 13лв гориво и красота навсякъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво колега. Отличен резултат.

Много пъти съм си мислил колко качват разхода разни изпреварвания и изрязвания.

Изпревариш колона от 3-4 автомобила яко се газиращ и на следващото село сте пак един подир друг :)!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нещо и от мен в темата:

Фабия 2 - 1.2 ТСИ 63 КВ, 2500 км досега, 95 % градско София, основно център, разход по засичане на резервоара 6.9, по борд компютър 6.8. (почти през цялото време с пуснат климатик) Една вечер в 24.00 в нощна софия - 42 км,среден разход 3.8 :smt017

Малкото извънградско 5.3 с климатик през цялото време.

Колата още се разработва, надявам се, че след 7-8 хил км, да е още по-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

7.3 е абсолютно реален разход :roll: .

Точно толкова е моето градско в момента, но все пак Октавията е 1300 кг.

Ако аз карам тази Ибиза ще ми дава около 6.5 s_flag .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чини ми се, че съдържанието на понятието "градско" е твърде относително и разтегливо. Пример: ако тръгна от Стрелбище към летището по бул.България в 0730 е едно,ако е в 0830 съвсем друго,защото от НДК до Орлов мост на практика е тръгни-спри. Различно е и в събота и неделя. Ако вместо по България свърна зад НДК и се спусна по бул.Левски до СУ-то, разходът пада значително, дори и след 0830. Предлагам да се обозначават маршрути или поне зони, в рамките на които се получава съобщавания разход. И ако е отиване и връщане, общият разход. Щото, ако се напиша, но без уточнения, че от Стрелбище до летището ми дава 6.5 л, някой ще каже - аре оди се скрий, бе. От личен опит да споделя пак: при смяна на горивния филтър 64-коньовата Шкодичка тръгва да върви безумно и сваля разхода значително. Като го махаха последният път не го видях, ама рекоха, че бил пълен до отказ с боклук. smile056

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маршрути, зони, дни, часове ............ това не е необходимо. [-X За да се добие ясна представа за разхода при градски условия, който е средна стойност, е необходимо за целите на измерването да се навъртят достатъчно (от статистическа гледна точка ) много километри при тези условия. Тогава се достига до статистически значими величини и вероятността за отклонение (грешката) при измерването спада значително. В този случай стойностите стават значими и сравними. :!: Сори за отклонението, но според мен идеята за маршрути, зони, дни, часове .......... би била отклонение в неправилната посока. smile056

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Засичайте минимум 2000км в града и си запишете за колко часа ги изминавате(когато сте в задръстване е важно колко литри/час изразходвате), а извън градското е още толкова и там е важно с каква средна скорост сте се движили(важна е тук постоянната скорост).

Извод:

:arrow: Засичате минимум 5 резервоара гориво(бензин или нафта) и тогава разбирате колко точно ви харчи колата според вашия стил на шофиране.

:arrow: За каращите на газ е необходимо да заредят поне 10 резервоара и да запишат и изчислят данните.

:arrow: И след като сте установили средният си разход според вашия стил можете да си правите експерименти за по-кратки маршрути със смяна на стила или маршрута(визирам градско).

Ето и един пример:

Маршрут поне 100км - Изминавате го в двете посоки сами в автомобила си и отчитате разхода, след това в удобен момент качвате още 3-4 ма приятели и изминавате същото разстояние и пак отчитате разхода. Двата разхода трябва да се усреднят и чак тогава получавате реален среден разход!

 

Понякога е от изключителна важност да знаем средният си разход на гориво за да може своевременно да открием проблем който се проявява в повечето случаи първо в разхода.(стойности +/-1л не се отчитат, защото зависят от твърде много фактори)

Успех! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маршрути, зони, дни, часове ............ това не е необходимо. [-X За да се добие ясна представа за разхода при градски условия, който е средна стойност, е необходимо за целите на измерването да се навъртят достатъчно (от статистическа гледна точка ) много километри при тези условия. Тогава се достига до статистически значими величини и вероятността за отклонение (грешката) при измерването спада значително. В този случай стойностите стават значими и сравними. :!: Сори за отклонението, но според мен идеята за маршрути, зони, дни, часове .......... би била отклонение в неправилната посока.

](*,)

Аз пък да не разбера, че темата е само за доставчици и куриери! :mrgreen: Като средностатистически гражданин се движа почти само по един маршрут. И така се получава много поучително и най-вече полезно: аз съм със 6.3 лт/100км градско, съседът с 9.8 и всеки да си прави изводите. А фабийките еднакви, да му **ш майката! А пък тук преливаме от пусто в празно.

И аз съжалявам за отклонението.

smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

Една и съща кола при двама различни водача дава доста различни стойности. На времето Вектрата при мен под 9 газ на извънградско не е падала. При сестра ми правеше 7.5-8! Ама и средната скорост ни беше с 15-20% разлика smile049

 

Иначе градския разход е мнооого относителен. Средния е по-важен. А моя откакто е купена колата (125к км) е 5.82. Имайки предвид, че километража показва отклонение от около 7% може да се предположи, че реално е към 6.2. За моя стил на каране - екстра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос на гледна точка - попитай съседа си! smile021

Е, и аз това казвам - преливаме от пусто в празно. За да бъде сравним един резултат, трябва еднаква методика и еднакви условия. :lol: А за да може всеки да направи извод за себе си, се опитваме да направим съпоставка с наблюденията на другите. Абе,с две думи,само трием клавитурите.А някои се заяждат - имам предвид теб.Препоръчвам "Talcid". smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей сега като вдигнат още малко горивото, съвсем ще ни падне разхода.....почти до нулата! smile056

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някои се заяждат - имам предвид теб.Препоръчвам "Talcid". smile159

Каквото съм искал да кажа по темата съм го казал. Който разбрал - разбрал. Ще се въздържа да правя персонални квалификации по отношение на колегите си от форума. smile056

@Delf е прав - реален е онзи разход, който плащаш от джоба си. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Вчера се върнах от моренце,та разхода който ми даде фабийката,за 460 километра от Обзор до София е 30 литра газ,останах много доволен,това беше бойното и кръщение извън града,някъде към 6 и нещо май се пада разход на 100 километра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дойде и моят ред да похваля Фабията си.

В събота бях в Добрич на мач на Ботев Пловдив. В неделя се прибрах. За тези изминати 900 километра, имам среден разход 3,8/100 дизел- на отиване през Петолъчката, през Търговище, после магистрала до Варна и от там Добрич. На връщане през Шумен, разни селца и през Ришки проход... та отново на Петолъчката и в Пловдив.

Колата се представи блястящо и съм много доволна от нея, както и тя от мен, естествено :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фабията под 9 градско не иска и да си помисли да слезне. вярно, че тия 3 цилиндъра ги пришпорвам че да се задържа в колоната коли. но не мисля че това е особено добре, при положение че октавията, която я юркам далеч повече можеш да стигне 8 градско (вярно, ако карам като погребален агент), но поне върви

това 3 цилиндрово HTP за мен е абсолютна глупост smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак тежи поне тон! smile004 А тези три цилиндъра са за никъде без въртящ момент smile045 , може би едно компресорче ще подобри нещата но си е отчайващо за каране. Но за всеки влак си има пътници, който каквото го устройва все пак.

Ако трябва да сме честни дизел три цилиндъра е по-разумен вариант, но и там има издънки. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

1.2 НТР - 8л/100км градско - как ли ???

ами започнаха да ми спиат от заплатата за преразход за стойниости над 8/100.

 

Постижимо е. трудно е, но не е невъзможно, калява нервите :)

 

Без много газ, много пускане по инерция по наклон и забравяш за над 2500 - 2800 оборота.

 

Еми т'ва е! Който иска - нека пробва и да сподели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

София - Лозенец (този на морето, до Царево) - София, 970 км, 10 часа сумарно, като от тях 1 час е почивки и спирания - ~ 30 мин на отиване и толкова на връщане. Чисто време на шофиране - 9h. Средна скорост - 108 км/ч. На отиване тръгване в 3:30 сутринта, с относително малко трафик, на връщане тръгване в 7:20 сутринта, с чувствително повече трафик и каране в колона, доста изпреварвания и динамично каране. Резултат - 5.5 л/100 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.