Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Fabia vRS турбина и налягане


Karaibrahim

Recommended Posts

Има и коли за 100бондака с пластм,асово табло- Форд Мустанг ГТ! :smt018 Вътре е като Каптива :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 59
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    17

  • Karaibrahim

    15

  • BlackPearl

    10

  • huko

    5

Най-много писали в темата

Има и коли за 100 бондака с пластм,асово табло- Форд Мустанг ГТ! :smt018 Вътре е като Каптива :)

 

100 бондака те помпат тука. Шелбито (350 кс), което карах в щатите ,чистак ново в магазина беше 36 000 долара, кабрио при това. Е от какво да му е таблото за тия пари ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

(*,) ](*,) ](*,) ](*,) И до ден днешен съжелявам.Просто такава кола ми беше на сърцето и останах много разочарован.

 

Определено има за какво да съжаляваш фабията никога няма да я продам, като й дойде време за скрапа, тогава ще си ходи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сори за спама Huko,обаче като дойде време за скраб-дай ми я на мен.

 

Ще я възродя! smile113 smile168

 

smile159 Пак се извинявам за спама! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2007ма като си купувах Шкодата имаше такова Поло - 131 коня, 5 врати, модел "спорт". Беше ужасно.

Аз 2008 като си купувах Шкодата,специално ходих в Автотрейд да питам и нямаше 100% съм сигурен.Не знам защо :-k тока ми казаха.

 

Сами, това, че в България не се е предлагало, савсем не означава, че не го е имало на пазара на запад...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сори за спама Huko,обаче като дойде време за скраб-дай ми я на мен.

 

Ще я възродя! smile113 smile168

 

smile159 Пак се извинявам за спама! smile159

 

дано да живеем по толкова, колата е брутално здрава ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сори за спама Huko,обаче като дойде време за скраб-дай ми я на мен.

 

Ще я възродя! smile113 smile168

 

smile159 Пак се извинявам за спама! smile159

Искрене,ти вече мислиш да продаваш твоята.......а какви ги говориш сега smile168

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Владко ли ще ти прави колата?Ако е той замери едно дино преди след,ти си знаеш защо.Иначе БЛТ е по-мощен от АЦЗ с едно 10на коня и имайки напредвид,че са почти еднакви,то отговорът се крие в повишеното налягане,Значи турбините на АЦЗ за ККК и Гарет,но след ядовете при 2,0л тди,БЛТ е онли ККК (вярно на 90%).Сейфти ремап на 1,9тди -малко ползи на колелата-препоръчвам ти агресивен,но задължително след намаляване на бекпрешъра

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да направя по-голяма генерация, без катализатор ли имаш впредвид? Според това, което съм чел, де-кат не се препоръчва на сток турбо, понеже се намалява много бекпрешъра и турбото прави сериозен оувърспин и се топи. Ама това е спорно, някои твърдят че не е така. Знам ли...

 

Да, с Владо ще се заиграваме. Той си ми е приятелче, нали знаеш. :)

 

В крайна сметка, ще се надуе бая, но без много голям пик. Искам да е равен холд бууста. Аз доколкото успях да намеря, ККК турбото което слагат на BLT е KP39. Не мога да намеря много информация за него, за съжаление. С тези заводски стойности до колко смяташ, че ще издържи? Направи прогноза. smile168

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да направя по-голяма генерация, без катализатор ли имаш впредвид? Според това, което съм чел, де-кат не се препоръчва на сток турбо, понеже се намалява много бекпрешъра и турбото прави сериозен оувърспин и се топи. Ама това е спорно, някои твърдят че не е така. Знам ли...

 

Уж сме БГ форум..... хич не ме кефят инглиш термините.... но по темата!

 

Аз за което разбирам се обаждам,нямам навик да киризя само в нета за теория!

Затова да се изкажа....

 

-да избушиш катализатора на колата- препоръчвам

-по-голяма генерация-няма смисъл

=най добре е с изцяло права тръба....но за нея не е тествано. В смисъл колегите до които се допитвам (2ма с РСки по 280-300к.с и 3я с 300+) първо са избушили катализатора, после са покарали и са сменили турбините. Като цяло ме уверяват,че с права тръба не би трябвало да има проблем и да се получи "изсушаване". Аз обаче нещо което не е тествано и нямам компетентно мнение, а са само мисли и писания-не бих пробвал!

 

smile169

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Seat used the KKK KP39 turbo on the PD130 range which has a weak shaft therefore has to be run on a lower boost setting ( so less power ) then the GT1749V as used by VW on the PD130.

По принцип Октавиите са с Гарет,а Фабиите с ККК.Мда ама това е фолксваген и никога незнаеш

POLO TDI 2004 BLT 130 1.9/4 D BV39 5439-988-0016 038 253 014

Fabia VRS TDi - 130HP 1.9L D ASZ 03- BV39 54399880012/23E 038253016S/14C A - както виждаш дори при BV39 има разлики!

Иначе турбината ти 90% е ККК BV39-019,не KP39 или GT1749V

KKK Seat Ibiza/Cordoba 2004 TDI.AXR

(1.9) 136 D BV39-019 54399700019 038253014B

KKK Skoda Fabia 2004 TDI.AXR

(1.9) 136 D BV39-019 54399700019 038253014B

KKK VW Polo.PQ24 2004 TDI AXR

(1.9) 136 D BV39-019 54399700019 038253014B

 

Принципно е 100%,обаче виж за да си сигурен.За Kp39 препоръчителното налягане е = или по-ниско от това на което явно караш в момента,за БВ39 явно е повечко.Казвам ти,че генерацията е задължителна защото принципно тези турбинки в сток вариант за близко до критичните за тях ЕГТта.Иначе повече пауър= повече гориво=по-високо ЕГТ.Естествено мноо зависи от мапера,затова и добрите тунинговат и с ЕГТ сонда,но е фабрично доказано,че афтермаркет генерациите свалят ЕГТ ,като намаляват бекпрешъра.Това как да направиш генерацията е въпрос на пари-

кат бек от М-комплект-възможно най-малки ъгли сгъване и задно проходно гърне или като хората

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво werz- за пореден път се изказа компетентно...... =D> =D> =D>

Karaibrahim-слушаи който искаш....

 

Аз ще пусна ФАКТИ.... Първо му вижте колата (видеото), после и мненията. Ще подчертая с червено-мнения и нещата,които интересуват Косьо!

 

Join Date: Apr 2003

Location: Exeter / Devon

Posts: 30,801

 

 

Members Car: Skoda Fabia Mongrel

 

Images: 5

Thanks: 84

Thanked 398 Times in 338 Posts

Re: Generation question

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

My exhaust is 2.5" off the turbo (approx 65mm) and then cut short, and out the side of the car by a back wheel. It is good to remove the catalytic convertor, and the backbox/tailpipe, and replace with straight pipe the same size, approx 55mm.

 

Thanks

Jason

__________________

Jason - Only a Skoda.

Custom Fabia Bonnet Lifter Kits - £45! Click Me.

 

BRISKODA CLUBSTAND @ Castle Combe, Wiltshire! 25/04/09! Also a dedicated skoda only Track session too for 28 cars - Great for track newbies! Click me!

 

И понеже аз не чета от нета и не си измислям факти-ето ти едно линкче на колегата-See the mongrel's 260bhp Dyno Video!: http://www.youtube.com/watch?v=9BvjJjL7Z50

 

2ро съобщение-това е по-старо.

Пак ще повторя-ОБЪРНЕТЕ ВНИМАНИЕ НА МОДОВЕТЕ ПО КОЛАТА НА КОЛЕГАТА!(ще оцветя пак с червено)

 

Hi Iskren

 

What I did was:

Cut out the cat - replace with same diameter(55?) pipe and remove the back box and replace with same pipe - joined to new chrome tip.

The turbo does a good job of keeping it not too loud. The Stock pipe diameter is fine - going wider does not necessarily speed up the gases - in fact too wide makes it slower.

Playing with the collector is no real good at all.

 

You'll love the sound of the straight pipe from turbo to tail - it sounds even better if you use a bit larger pipe where the rear box was.

 

Try it - at the worst you can put the old parts back - it's only cutting and welding....

 

Good luck

Bas

 

 

Quote:

Originally Posted by BlackPearl

Hello Bas,

 

I want to ask you something.

What can I do to exhaust sistem of my fabia?

My "cat" is gone off-what do you suggest?

Should i change the generation (i think stok is 55) with 63 pipe?

Or I should replace the stock exhaust with some other (straith pipe is gone be too loud i think an with bad sound)?

 

I don't think touch collectors,because in BG there are not veryy good at that part-making custom collectors?

 

What should I do?

 

Thaks in advance!

 

Best regards,

Iskren

 

__________________

Fab vRS - Black Magic - PD160 intake - Forge FMIC - colour coded front grille -SLC Splitter - K&N Airfilter -SEAT Strutbrace - Jabba ARB - IC Waterspray (need to wire it in!) - 312mm TT brakes - Eibach Springs - Skoda Reversing sensors - Devonutopia Tuning Custom Exhaust (2 1/4" straight pipe) - Short shifter mod- 5 brake light mod - Helix Steel SMF + Organic Clutch + pressure plate - Peloquin LSD - TD stage 2 Hybrid - Washbrook remapped ECU - Uprated injectors - Cupra bushes -Poly-filled dogbone - Allard racepipe - Pirelli Dragons - Forge Rear Strutbrace - DIY SS upper boostpipe delete -Koni FSD's - elephant pipe CCV mod

 

Пак казвам-ОПОВАВАМ СЕ НА ФАКТИ-сами виждате колите на колегите.

 

А ти Косьо,ако желаеш слушай си интернет теорията werz :)!

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аре и аз да се изкажа кво мисля :D

Първо от турбините дето Верц ги е изброил най добра е гт1749

Има 1 основно правило по принцип-колкото по голама генерация след турбото/не след изхода от главата-там нещата трябва да са много сметнати сега да не ги обяснявам,че е друга темата/ТОЛКОВА ПО ДОБРЕ :!: /е стига да не е толкова голяма ,че ползата от нея да се обезсмисля от килограмите и smile169 -не говорим за фи за бурия на печка :roll: /

А това със сушене на мотора [-X ....то да не са ви гащите на простира че да изъхнат

Но на сток турбо,премахването на катализатора е достатъчно.

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не винаги обаче трябва да се бърка БЕНЗИН с ДИЗЕЛ-нека не забравяме.....

 

Това,че на бензин повече коне и модове вървят с по голяма генерация...не е задължително и на дизел да е така.

 

Заради Косьо (и най-вече верц) говорих с моя познат Чачичек от Чехия за генерацията на Фабия.

 

Въпреки,че колата му е към 300+ ,почти 400 коня с нитро и 4х4 генерацията му е........ с малка "чура" smile168 отзаде!

 

010652616.jpg

 

Иначе колата му е:

010652619.jpg

010652607.jpg

010652612.jpg

010652615.jpg

 

Чачичек е от Тима на ТурбоДяволи (TurboDevils)-една от най-добрите чешки тунинг фирми. Фирмените им автомобили участват в любителски (Чешки) и професионални ралита(но на по-ниско ниво)!

 

Ето и едно видео-от Октавия 300+ кончета, отново на тим Турбо Дяволи.

Обърнете внимание и на нейната генерация.

 

 

Аз не разбирам много-за това се оповавам на доказани факти (+документирано)!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук вече незнам кой за кво се бори и защо се бори.Някои хора взеха да стават смешни-май ми е време за почивка на пръстите в този форум smile172

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile163 О простете всемогъщий werz-вече само Вас и Вашата теория изровена от нета ще се вслушвам!

Никой за нищо не се бори-точно пък на теб ли ще тръгна да се доказвам!Еня ме, кво си мислиш ти сякаш....

Темата е на Косьо, искал съм да му помогна по-възможно най-комтентен начин.

Обаче,когато се различава нещо от твоето мнение........значи НЕ СТАВА!

Няма никакъв смисъл да сменя генерацията,но ако реши...нека да даде пари, колата си е негова!

Аз не съм видял верц-един път да напишеш за нещо,че не разбираш....а ТИ, по всичко си компетентен!

Аз поне съм споменавал безброй пъти,че НЕ РАЗБИРАМ много.(даже и в по-горен пост)

Даже съм те питал неща на ЛС (ползвал съм те като компетентна страна и ти си ми отговарял).

Аз винаги си казвам нещата, не се правя на разбирач и тн. Предпочитам нещата да са тествани, а не прочетени!

 

А за пръстите- smile113

 

Със здраве! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само не се превъзбуждайте, моля! smile001

 

Засега ми е противоречива малко информацията за бекпрешъра и стандартното турбо, така че ще проведа още малко проучвателна дейност преди да се пускам във филма.

 

Освен това говорих с един пич, който вече година кара BLT мотор с ККК турбо на 1,6 бара холд и 1,9 бара пик. Той е доста брутален шофьор и съм склонен да мисля, че щом с неговото каране е изкарало година, значи си е здрава тая турбинка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Toва,че в Бришкода имаше мнение,че на 2 бара ще ти се топи като шоколад турбото ли те уплаши?

 

Освен това говорих с един пич.

Уж сме шкода форум,а сме толкова потайни....сложи си като пича пауър бокс и няма да имаш проблеми и главоблъсканици! :smt032

Аз от година и половина(даже може и 2 да са) съм без катализатор-беше избушен от бат Сами (bega4kata), а преди 3 седмици си сложих права тръба на мястото му и я увих с термо лента. Нямам никакви проблеми!

 

Със здраве!

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Toва,че в Бришкода имаше мнение,че на 2 бара ще ти се топи като шоколад турбото ли те уплаши?

 

Според тях със заводския мап трябва да съм се взривил и излетял за космоса вече, така че не знам колко да им вярвам. Пак там имаше една широка дискусия точно за бекпрешъра и какво става като махнеш катализатора и разшириш генерацията. Общото мнение беше, че като се отпуши генерацията се намалява значително бекпрешъра, което води до оувърспин (твърде високи обороти в турбото) и оувърбууст (пренадуване).

 

Уж сме шкода форум,а сме толкова потайни....сложи си като пича пауър бокс и няма да имаш проблеми и главоблъсканици!

 

Не става дума за Ники. :smt017 Не сме тайна разработка на армията, просто не е познат тук пича. Недей да ме критикуваш че пазя нещо в тайна, защото знаеш че не е така, още повече че и ти не си от най-разговорливите що се отнася до колата ти. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То за колата ми си има тема-всичко съм споменал там! :)viewtopic.php?f=44&t=9742

 

Консултирай се с бат Сами-през ръцете му са минали доста коли.......също така питай и други БГ тунери!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз доколкото разбрах от лични,Karaibrahim,теб те притеснявало да не ти се повреди турбото ако махнеш кат-тора,щото много обороти ще се развърти като си карал с 200.Това не е вярно, спокойно.Оборотите на турбото зарисят от ограничителните стойности на картата за буста.Ако там не пипате няма как по друг начин да вдигне по-вис.обороти/ако няма дупка по турбо пътищата естествено/.Геометрията е разтоварващия ти клапан и от нея зависят оборотите на турбото.Като махнеш катализатора ще ти прави минимално и незначително-нищожно повече обороти при едно и също зададено налягане,но волуметрикс ефишънсито VE на двигатела ще се увеличи-ще преминава по голамо количество въздух през мотора при същото работно налягане от турбината и ще върви повече колата.Колата ще тръгва 1 идейка по късно в ниските,и ще върви 2 идейки по добре във високите,а на турбото ще му е по-леко.Теб какво стопяване те притеснява :roll: На Искрен,му махнахме катализатора преди 40 000км и колко бой е отнесла....даже му обвихме изпускатела с Sparko азбестова лента да не се охлаждат рязко газовете непосредствено след турбото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен само ми е интересно-чета в Бришкода,чета и тук-само лами-даже с 260коня на колелата коли.Човекът е написал-колата му изкарва 1,6-1,9 налягане-докъде може да надува сигурно.Тука само си чакам някой да светне момчето и ми е смешно,в Бришкода вече ми изтриха пост.Ма няма-тези дето имат някаква идея се чудят на 1,9 налягане-било невъзможно-явно доста хора не са запознати -какво е налягане и какво е надналягане,все хора с претенции и амбиции,някои и продаващи и предлагащи тунинг продукти.

Та сензора,който сте ползвали е за налягане,а то е равно на атмосферно налягане -1040мбара(оримерно днес) + надналягане от турбината.Ако имах карта на турбината бих ти казал къде точно и е лимита и какво е съотношението ефективност на турбината -количество въздух-ама нямам.По слухове пик 1,2-1,3 в средни обороти за 1749 са адекватни

Самуил е много прав за генерацията-тя не унищожава турбини-просто намаля бекпрешъра и егтто и позволява на турбината да се върти по-леко и да достига повече обороти.Друг е въпроса ако някой е сложил софтуерно картата на бууста толкова критично,че 0,05 бар повече го трошат.Примерно разликите в атмосферните налягания са по-големи smile169

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Самуил е много прав за генерацията-тя не унищожава турбини-просто намаля бекпрешъра и егтто и позволява на турбината да се върти по-леко и да достига повече обороти.Друг е въпроса ако някой е сложил софтуерно картата на бууста толкова критично,че 0,05 бар повече го трошат.Примерно разликите в атмосферните налягания са по-големи smile169

стига с тез обороти вре никви обороти не се вдигат даже падат при добър гейт :smt033

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взе да се разбира, че никой не разбира достатъчно. В контекста на наш разговор с адаша от преди време - каквото и да правиш на една Фабия, тя Порше нЕма да стане.

 

Мисля си, че ако си рискуваш турбината, за да спестиш парите от качествен бокс, не е кой знае каква далавера.

 

Казвам качествен бокс, защото на нашия пазар това е единственото сигурно, като произход и добър компромис между добавена мощност и сигурност на мотора (поне за дизелите).

 

Оттам нататък, при положение, че искаш колата ти да е годна и комфортна за ежедневна употреба, градско и магистрала, зима и лято - няма какво много да се направи...

 

не се имам за "разбирач", просто мое мнение

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, Ники. Прав си, но все пак 2к за powerbox не са основателни за мен. Иначе казано, за толкова пари мога да си поръчам нова хибридна турбина и да ми направят мап специално за нея.

 

Като цяло разговора се измести леко - от възможности на стандартното турбо към генерацията. Няма лошо, но все пак...

 

А ако ме беше страх толкова, нямаше да се занимавам въобще. Просто смятах, че може да обсъдим възможностите конкретно на турбината. То се оказа, че всички говорим наизуст неща, които са от тип: на приятелката ми, братовчед й има познат, който бил чул нещо. Целта е дискусия, а не мерене на пениси. Аз действам, като има конкретни резултати ще ви кажа какво е положението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.