Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Реален разход


werz

Recommended Posts

София-Тъжа(Казанлъшко)-София по магистралата - 6.5/100 (отиване 6.3/100, връщане 6.7/100), включва градското в София в двете посоки (26 км).

Средна скорост 85 км/ч (на входа на София беше 92 км/ч).

424 км (2 x 212 км), зимни гуми 195/65 R15, температура около 10 градуса, двама възрастни и две деца плюс багаж 50 кг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 587
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Izolini

    60

  • shaft

    38

  • PRR

    28

  • b3lq7a

    25

Най-много писали в темата

Относно реалния разход за Octavia 2.0 FSI (2006г. 173хил.км)

 

за 390км извънградско(100-120km/h) -среден разход 6,3л/100км

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес,София-Бургас,при скорост от 140 до 180 по магистралата и вътре в градовете-5.5л./100км.-по компа.

Колата е Октавия 1.9TDI,PD,105к.с. :smt030

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес,София-Бургас,при скорост от 140 до 180 по магистралата и вътре в градовете-5.5л./100км.-по компа.

Колата е Октавия 1.9TDI,PD,105к.с. :smt030

Браво, прави ти чест!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имал е в предвид че има и градско каране

но е написъл друго ;)

 

Колега,благодаря за уточнението! smile159

Точно това имах предвид!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

Пловдив - Приморско и обратно - 680 км.

С двама човека и багаж. По магистрала 110 - 120 км/ч., плюс задръствания на връщане.

6.2 среден разход

 

 

От един пълен с бензин резервоар - това остана налично.....по табло.

post-8007-138453329898_thumb.jpg

post-8007-138453329902_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

София - Рилски Манастир - София днес в дъжда (с градското всичко на всичко 300 км) - среден 5.8 литра на 100 км.

Гориво А98 с някакво ново име от Лукойл. Двама човека с минимален багаж 5 кг. 1,8 20V

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Първо наблюдение: Смолян - Гела - София - 297км. като последните 20км в София, пълна кола 5 човека и багаж. Гела - Асеновград с "нормална" скорост - 70-80км и изпреварване на колони. По АМ Тракия 130-140 с включен климатроник и на колонката заредих 15.5;

Второ наблюдение: София - Летница 198км 5.2 на отиване, средна скорост на борд компютъра 85км - сам човек в колата. На връщане 2-ма човека в колата средна скорост на борд компютъра на входа на София 97км. - среден разход 5.6

Хубав ден на всички smile159 smile159 smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

София - Дупница - Боровец (03.09.2011) (около 120 км от които 10-тина км градско и ползване на новата магистрала) - 5.8 л/100 с работещ през цялото време климатик (заредих на Лукойл в Люлин преди тунела).

Боровец - Дупница - София (05.09.2011) (същия маршрут) - 4.1 л/100 с работещ през цялото време климатик.

В колата бяхме аз, жената и детето.

 

Данните са от компютъра. Като се връщахме беше малко по-спокойно движението и почти през целия път ползвах темпомата. Другото различно е, че на отиване май има доста повече изкачване. :)

 

Като я докарах от Русе (18.08.2011 г.) на входа на София (около 300 км пробег) ми даде 4.5 л/100 при пуснат климатик (и бях сам). В Русе заредих от Ромпетрол. Беше четвъртък и трафика ужасен - много камиони и се наложиха доста изпреварвания - движението доста неравномерно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О2 105

 

София - Варна (450км), нощно каране, средна скорост 87км/ч, 5ч и 5мин., без климатик, сам в колата и малко багаж. Карах толкова константно със 90-110км/ч , че по целия път съм изпреварил един камион :)

 

По компютър 4.1, по колонка 4.5 на 100. Без доливане при зареждането, стрелката във Варна беше преди 3/4 :)

 

Това е .... по икономично от това с тази кола няма как да направя. От София като тръгнах след първите 100км, компютъра ми даде че ми остават още 1300 :) Предполагам, че това е теоретичния максимум на тая кола - около 1400 км. Ама при идеални условия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да се "похваля" с моя разход на Octavia 1.8T 210кc

 

Варна-София за 4ч/20м с едно спиране за зареждане :mrgreen: - 45л Н98 - 120 лева

 

smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е за хвалба smile175

 

Нали темата е "реален разход" а не да се хвалим колко са ни икономични колите ама друг път. Моята не е икономична и няма как да бъде smile049 целта е друга.

 

smile056

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не това имах предвид. И аз като теб преди години съм карал така, доближавал съм се до твойте времена (макар и с доста по слаба кола). Та знам много добре, какво значи София Варна за под 4 часа и 30 минути. Ама през ум не ми минава да го споменавам. И съм осъзнал, че съм правил едни големи ГЛУПОСТИ и това, че сега пиша, а не гледам цветятата откъм корените е просто добро стечение на обстоятелствата, а не функция на пилотския ми талант.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да се "похваля" с моя разход на Octavia 1.8T 210кc

 

Варна-София за 4ч/20м с едно спиране за зареждане :mrgreen: - 45л Н98 - 120 лева

 

smile049

 

моето не е за хвалене, но го споделям за статистиката.

 

Юли месец ми се наложи да замина по-спешност до Варна(здравословен проблем на мн. близък човек)

 

и стигнах до там точно за 4 часа(от ОМВ-Бояна до табелата на Варна), като карах навсякъде със 140-160 км/ч , с

 

много изпреварвания и едно спиране във Велико Търново до тоалетна.

 

Отидох и се върнах с един резервоар, като на връщане карах по-бавно и разхода по колонка беше 5.8л./100км.

 

 

P.S

Нямам оправдание за постъпката си и за това в момента си нося последствията,които можеха да бъдат и много по–

 

тежки.

 

Сега трябва да плащам глоби на КАТ, защото са ми заснели "геройствата" и в двете посоки, за това колеги не правете

 

такива глупости като мен, каквото и да се е случило безрасъдното каране няма да го промени, и винаги спазвайте

 

правилата за движение по пътищата!

 

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Малиново(разклона)- Петролите камерата ще ви извади очите. 2 знака за ограничение + един, че има видеонаблюдение!

 

1вата работеща камера в БГ .... и винаги си стои там.

 

Тази на Шереметя от време на време я местят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реален разход - тежина на десен крак. Ех,кога ще дойде времето,когато ще си пълним гориво от.......чешмата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Ех,кога ще дойде времето,когато ще си пълним гориво от.......чешмата!

 

Абе от чешмата изгледи няма, ама от контакта си звучи съвсем реално smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Ех,кога ще дойде времето,когато ще си пълним гориво от.......чешмата!

Информацията е стара, от 2007г. Извън темата е.

Може на някои да им е интересно.

 

цитат

...........................................................................................................................................................

MОЛЕКУЛИТЕ на водата се разпадат на водород и кислород,отиват в двигателя и се запалват." Това обяснява инженер Пламен Каменаров, докато пълни резервоара на колата от чешмата. - "На подобен принцип работят бензиновите и дизеловите автомобили" - обяснява изобретателят и завърта ключа. С оглушително ръмжене

 

23-годишната . "Шкода 120" потегля по стръмната уличка в центъра на Пловдив.

Шофьорът здраво натиска газта. Изгасне ли, колата се пали трудно. Най-после престарелият автомобил е загрял. Инженер-конструкторът отбива шкодата встрани, отваря капака на двигателя, завърта кранче и извършва истинско вълшебство.

 

Пламен Каменаров е спрял притока на бензин в двигателя. Въпреки това колата продължава да ръмжи и да се движи. Българският изобретател натиска газта и шкодата успява да вдигне 40 километра в час. Бензинът продължава да е спрян. Моторът, буталата, цялата автомобилна система се задвижва от налятата по-рано вода. Дудото се е състояло. Шкодата дори успява да превземе един два по-стръмни баира

 

Работещ механизъм, по който автомобилният двигател се задвижва с обикновена чешмяна вода, е изобретил и внедрил българският изобретател Пламен Каменаров. Той притежава единствената кола в света, която може да се движи след директно зареждане от чешмата. Ако е истинско, откритието е епохално, категорични са водещите учени, докато завистливо цъкат с езици, когато разбират за изобретението.

 

"В началото никой не вярваше. Дори аз и баща ми бяхме настроени скептично към откритието. По време на първата ни обиколка няколко пъти пусках водата и спирах бензина за да се убедя, че сам не се мамя с фалшиво откритие", разказва инженер-конструкторът. Той и баща му Чавдар Каменаров работят от три години върху своето изобретение. Едва преди три седмици успяват да подкарат шкодата и да изминат първите 50 километра с помощта на вода от

кухненската чешма.

 

Разработката на баща и син Каменарови е построена въз основа на стотици проучвания, свързани с двигателите. Системата е много проста и се състои от воден резервоар, реактор и няколко различни по вид и предназначение тръби.

 

"Водата от резервоара се загрява и се превръща в пара. Водните пари са отвеждани в реактора. Системата ни, най-общо казано, разлага водата по магнитно-термичен път. Вътре в реактора има магнитно ядро

което под влиянието на висока температура взаимодейства с водата. Създаденото магнитно поле прави водната молекула нестабилна и тя се разлага на водород и кислород. Точно тези два газа посредством тръби отиват в двигателя и там започва процесът на горене. Почти същите са бензиновите и дизеловите системи, защото и при тях горенето на бензин и кислород задвижва буталата", опитва се да обясни най-простичко своето откритие инж. Чавдар Каменаров. Той е преподавател в Пловдивската професионална гимназия по транспорт. Двамата със сина му Пламен са измислили и система от тръби, с помощта на които вредните газове от автомобила загряват първо реактора, а след това и водния резервоар.

 

"Колата се нуждае и от бензин. Горивото е за първите петнайсетина минути, за да загрее двигателя. Тогава посредством изгорелите газове се загрява водата в резервоара и реактора. След това колата тръгва на вода", разказва Пламен Каменаров. Той допълва, че шкодата ветеран все пак не може да върви само с чиста вода. Изобретателите признават, че по тръбите тече 80 процента Н2О и 20 процента бензин, който служи като

катализатор

 

С 80 процента вода и 20 процента бензин в резервоара шкодата се движи безпроблемно по пловдивските улици, както установи екип на "168 часа", след като се повози в нея. Каменаров-младши първо кара около 15 минути на бензин. После отбива колата, спира горивото и пуска водата. В момента баща и син изобретатели чертаят схеми как да превключват от бензин на вода, без да спират колата и излизат от купето.

 

Заредената с вода кола се движи почти перфектно. От време на време придърпва леко, както и повечето антики на колела с двайсет годишен стаж

 

Пловдивските учени все още не са дали отговор на основния въпрос - колко вода на сто километра харчи старата шкода. Според Чавдар Каменаров засега е невъзможно да се даде точна прогноза. Той е изминал едва около 50 километра по пловдивските улици. Най-грубите изчисления са, че

 

шкодата изгаря по седем-осем литра вода на сто километра.

 

"Рано е за подробни резултати. Доскоро шкодата нямаше платена гражданска отговорност и не можеше да се движи. По време на първия експеримент избирахме по-малки улички, за да не ни спре КАТ. Сега всички дължими такси са платени. Започваме нов етап от проучванията. Ще сложим по-големия резервоар и тръгваме към морето. Само така ще разберем как наистина действа водата върху бензиновия двигател", категоричен е Пламен Каменаров. Той е известен в Пловдив като един от най-добрите автомобилни специалисти. Според него, ако някога се стигне до фабричното производство на водните системи за вода, те едва ли ще бъдат по-скъпи от най-модернитегазови уредби

 

Баща и син изобретатели признават, че в света съществуват десетки и дори стотици проекти

за двигатели на вода. Всеки от тях е с различни предимства и недостатъци. Досега няма нито един фабрично произведен воден двигател.

 

"Нашата идея дойде след доста проучване на други проекти. Взаимствали сме някои идеи, но значително сме ги видоизменили, за да се получи нашата система. За съжаление изработката и монтирането на всяка нова част по системата ни отнема, по няколко месеца" -обяснява синът. На практика двамата учени отделят от заплатите си, за да движат проекта. Държавата по никакъв начин не стимулира финансово каквито и да е изобретения на български учени. Двамата са проверили и са се убедили, Че не могат да кандидатстват по европроекти. Точно заради това семейните бюджети на баща и син се явяват основни спонсори

на научното откритие. Липсата на интерес принуждава учените да опипват в тъмното. Съвсем малка помощ от държавата или богат бизнесмен ще им помогне да напреднат значително. Нищо чудно до година-две България да стане първата държава, която е патентовала двигател, задвижван с вода. Това със сигурност ще доведе до истинска революция в автомобилостроенето.

 

Статията я има в Пловдивски Труд, раздел Бъдещето от днес, вторник 11 декември 2007 година, 5 страница.

...........................................................................................................................................................

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега видях темата. За съжаление повечето хора наистина не дават реален разход, а някакви измислени рекорди. Такива разходи от 3-4 литра просто са невъзможни при нормално каране в реални условия. То и аз съм правил 4л на моята... ама по нанадолнище 20-30км. Давайте разход нормална скорост, с климатик и фарове.

Няколко дни в Германия карах Фокус ДИЗЕЛ. Беше ми много интересно как ще се престави, защото постоянно чета във форума за нечовешкия вървеж на дизела и разход от 4л... Дизели съм карал, но винаги много по-мощни от моята лична кола и съпоставка няма как да се направи между 150-200к.с. турбо мотор със 115 атмосферка. Е Фокуса беше перфектната съпоставка - 1.6 TDCi 110к.с. vs 1.6 FSI 115к.с. Още по-готиното беше, че Фокуса имаше индикатор за смяна на предавки за да съм сигурен, че не аз съм кривия. Колата беше нова на 18к км. Резултат - ПЛАЧЕВЕН. Среден разход за близо 1000км - 5.6л. По-голямата част беше извънградско със 100 и магистрала със 140-160 + малко градско в Мюнхен. Миналата година при същото съотношение градско/извънградско и същия стил на каране с моята в Австрия и Виена - 6.4л. Разлика по-малко от литър. Цената за този по-малко от литър - това чудо реално се кара в рамките на 600 оборота. Толкова ръчкане и смяна на скорости не съм виждал през живота си. До 1300 оборота си в зверската турбодупка. Крака ми е на пода, реакция - никаква.... ама абсолютно никаква. Не, че бензина се изстрелва като ракета като дам газ на 5-та с 60км./ч. но поне тръгва, докато пустия Форд не мърдаше. На 1300 се пуска явно турбината и чудото на чудесата тръгва. Горе-долу добра тяга прави и... няколко секунди по-късно вече свети ламБата за смяна на предавка т.е. на 1800-1900 оборота. Да ти се незнае и дизела дето се кара в 600 оборота! Нека ми е гадно с бензина да тръгна от 600 на празен ход и да си разплагам с 4-5к оборота (най-често до 4к без да си тормозя колата). Голям кеф било, дори наскоро имаше тема, че видиш ли много малко се сменяли скорости. Как си ги мислите тия неща и аз не знам. Дизел само за големи мотори и то с автоматик или за джипове. За всичко друго има МастърКард.. пардон, за всичко дурго има 1.8 TSI!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега NightSpirit каква ти беше средната скорост? 100км/ч. Аз не знам за какъв разход говорите при такива скорости. Разход се постига като се кара по ограниченията. Средна скорост около 70-74км/час. Малко не ми е ясно как със същото каране с бензина ще си с по-малко от литър отгоре. Тук колега пътува от Варна-София бързичко, дал 120 лева, това е около 11 литра/100 ако не се лъжа. Значи ти си наполовина? Малко не мога да го приема. При средна 100км/ч трудно ще стане 6,4 л/100 бензин. Поне така мисля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.