Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgtransexpert

Mike

Реставрация на Шкода 100 С

Recommended Posts

Mike

Здравейте, аз съм на 17, по4ти 18 години и реших да реставрирам старата шкода на баща ми. Имам обаче 3 основни проблема, първия от които е с особена важност, а др=те са от по-лигава естетика:

1. Майка ми караше колата последната година и преди 1-2 месеца изгори гарнитурата. Та въпроса ми е къде сменят гарнитури и колко струва услугата?

2. Искам малко да увелича мощността на количката щото е само 30 коня не ами 33-34 не съм 100% сиг колко, а пък неискам мн мн да е с турбо, щот малко или мн се износва двигателя, а искам да я покарам още няколко годинки поне. Има ли друг начин да го направя?

3. Някой има и представа дали механизма за автоматични стъкла от някоя по-нова кола по-лесно мойе да се напасне за стъклата на моита 100 С, щот искам да се изгхъзаря леко, или ще се наложи да измислям нещо по-сложно????

 

Бележка на модератора: Темата е за раздел 1000МБ/100С, затова я местя там.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ikonoma

За мощността има доста идеи в раздел тунинг. Може да сложиш мотор от Фаворит, като идея.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
bega4kata

ентусияст си,ама май се захващаш с непосилна за теб задача.Въпреки това-успех в начинанието.

кола не се възтановява за да я караш още няколко години и за какво турбо на този мотор си фантазираш,ако искаш да бяга го смени както ти е написъл колегата от Фаворит или Фела,а може и някакъв друг от WAG ГРУП

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Mike

еми то първоначално идеата ми дойде от тва че следващата пролет ми предстои бал и искам да тоида с нея на него, после вече пр реших че ако успея да я оправя за бала, не виждам нищои лошо да я карам и после. Да верно че е стара и се оправляа по-трудно от една нова кола, но подяволите(с извинение за цинизма) предпочотам да шофирам една кола, отколкото пр да въртя волана на някои чисто нов мерцедес...щото на новоите коли общо взето сичко така е направено че да бъде улеснен шофйора...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Skoda_Estelle

1. Подгледни в раздел "Бял списък" харесай си някой майстор и му се обади- има и телефони там. Най-добре някой който повече е ходил по сервизите да каже че аз нямам много опит.

2. Повече мощност може да изкараш и от този двигател, но за целта са необходими пари и познания.

3. Продават се комплекти за ел. стъкла, но дали ще намериш някой който да се навие да ти ги сложи... Какво ти пречат 3 врътки на ръчката?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
gogata

Здрасти и добре дошъл!

1-виж си личното съобщение :)

2-според мен е по-добре да се понаучиш да караш с оригиналния мотор, пък после да слагаш такъв от Фела/Фаворит. Смея да твърдя, че факта, че се учих да карам на 1000МВ с 42 коня под задния капак, допринесе съществено за това в момента да не карам като самоубиец :lol: .

3-споделям мнението на Skoda_Estelle - какво ти пречат 3 врътки на ръчката. Пък и, откровено казано, съм почитател на идеята при реставрацията на един ретро автомобил, той да се запази максимално такъв, какъвто е излязъл от завода.

 

Между другото, bega4kata правилно ти каза, че кола не се реставрира с идеята да я покараш няколко години. Добре си помисли дали искаш реставрация или просто искаш да я постегнеш - разликата е повече от съществена :) .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
maxrpm

Подкрепям гошко в точка 2. Да речем че аз пак си карам като самоубиец, само че знам кога къде и по колко.

 

Вий 17 годишните много не отбирате от правене на коли, тъй че едва ли ще и направиш "Реставрация" Това иска парите за още 3 такива 100с ки, доколкото съм запознат с ситуацията пред която си изправен с прясна книжка, просто ти се кара нещо и това е 1вото свободно пред очите ти ;) Anyway не съм сигурен дали ще го бъде още дълго, щом още от сега го мислиш за " няколко години"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Mike

да на 17 съм, но тва няма значение. От ч година искам да я реставрирам тая кола, но не пр външна реставрация искам да се движи искам да я карам, щото както каза един мой приятел "това е кола с коятп буквално чуваш скоростта" и то не пр да я чуваш щото си сложил такова гарне ил иповече коня...то си красота на звука.

 

Колкото до карането няколко години, немога да разбера дали за вас е мн или малко, но пр искам да се науча на истинска кола да карам, пък след време да си взема по-нова, а тази ше я сложа в гаража с осветление като за изложба и ще си и се радвам, ще я изкарвам от реме на време на по кръгче. М да речем че от мн малък си мечтая за това и се надявам да го постигна., пр тая кола мие детството, и колкото и да искам да я оставя вече да си почива, щото 30 и косур години от производството са си доста, ми се ще и аз да я подкарам, ма не пр така, ами поне пурво да няправя нещо за нея.

 

За стъклата - дам прави сте, пр понякога като ми бликнат идеи...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
SKODA 105 RS

Много е хубаво,че имаш такова желание,защото за тая цел то е най-важното наред с финансовата страна на нещата,понеже без пари нищо не става.Желая ти успех и пусни няколко снимки да видим сегашното й състояние,за да има база за сравнение след това :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Mike

еми пари иам за сега да видим кога ще свършат, а снимки ще ка4а в сряда, че тия дни съм на работа и пр нямам време да я снимам...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
BlackPearl

Успех ти желая колега,главно заради ентусиазма и желанието.

Знай само,че захванеш ли се с реставрация-всичко трябва да се изпипа докрай-иначе няма смисъл да наливаш средства,за нещо което ще е наполовина свършено!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
bega4kata

колегата BlackPearl е мн.прав,а и аз от личен опит да ти кажа,че за постягането на една стара кола трабват много пари,а за реставрирането и трябват МНООООГО,МНОООГО,МНОООГО пари,труд,нерви,желание и лювов,за да стане такава каквато трябва,което също е относително и субективно мнение.А трябват и някои технически умения,за всичко няма да търсиш различни майстори де....

Дано осъзнаваш с какво се захващаш,то не е само да искаш да го направиш :!:

УСПЕХ

айде дай малко снимки,че ни стана интересно ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
anastas

какъв цвят е колата :D :?:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Mike

снимки утре кум 11 часа най-късно, а цвета...впдио се вълта охра, на талона пише самно жълта...

 

и да осъсзнавам с кво се захвашам, не е като да нямам умения, може да съм на 17 ама имам доста опит с доста неща, включително с разглабянето и зглабянето на двигател на москвич, както и с двигателя на тая шкодичка,ако знаете само колко години по цяло лято лежах с баща ми под колата и ремонтирахме ту карборатор ту ботала, ту бодна помпа....абе кво ли не сме и оправялли на тая кола, даже преди 5 години някъде беше на оисновен ремонт смениха дори коляновия вал....абе доста съм я барал и аз тая кола :):P:D

 

 

п.п. ох къв съм фуклъо обаче...не ми обръщаите внимание!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
SKODA 105 RS

Ами то е много хубаво,че сте ги правили тия неща,защото сега ще знаеш какво да й оправяш и как трябва да стане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
bega4kata

браво действай ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Оги

Много е яка. Давай смело. Щом си се завирал отдолу и имаш желание- ще стане. Първо смени гарнитурата на главата. Знай че едно е да знаеш, второ да можеш, трето да стане. Прегледай зелената книга на Суванджиев /из форума я има сканирана/, ако разбираш всичко написано в нея - може да се захванеш и сам с ремонтите. Трябва инструмент. Ако не- специално за главата си има майстори- нека се погледнат и клапаните, ако има нужда да се оправят. Тунинга остави за по-нататък, не за друго ами по стара кола има много неща за оправяне за да върви и да не създава проблеми, а това предполага и разходи.

Желая ти успех, колега ! :D И аз съм я захванал една подобна като твоята, снощи и събрах маховика и съединителя, при мене ще следва закачване на мотор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Mike

Еми успех Оги и на тебе.

А аз вече заванях ан единия майстор ма тои ше излиза отпуск за 2 седмици и каза да му се обадя после, та да види и гарнитурата и др ако има за оправяне, ако случаийно не се стърпя до тогава ои намеря интрумен с баща ми ше я прайм, щот аз иам некъв спомен че веднъж маи я сменяхме с него тая гарнитура ма беше преди 10 години сигурно...бил съм малък и колко ли помня.. :D :D :D :D :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
anastas

диствай колата е супер само да си посмял да се откажеш :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Оги

За да смениш гарнитурата сам - трябва да се отнесеш професионално към ремонта. Това ще рече да прецениш дали свалената глава няма нужда от шлайфане, дали случайно не е пукната някъде, да тестваш клапаните и ако се налага да ги паснеш, може да се наложат и други операции по тях или водачите. Стягането на главата също има правила, трябва динамометричен ключ, какъвто едва ли е целесъобразно да имаш заради една глава. Задължително се прави и реглаж на клапаните- веднъж след монтажа на главата и веднаж след като е минала незнам колко километри и е притегната. За това най-малко трябва да познаваш работата на разпределителния механизъм. За твое облекчение при тоз ремонт на баба Шкода нямаш центровка на ангренаж. Тъй че ако се захващаш сам имай предвид тез работи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
gogata
веднъж след монтажа на главата и веднаж след като е минала незнам колко километри

 

500 км след сваляне на глава се притяга отново. Също така, някой да ме поправи ако бъркам, но зная, че винаги при сваляне на глава тя се шлайфа :roll: .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
maxrpm

150 км жорка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Оги

Ако не е крива- от шлайфането няма смисъл, освен това е вредно- намаляват се горивните камери. Това не може да става безкрайно. Шлайфането има граници и когато те бъдат достигнати - главата отива по на кило алуминий в Надин. Тоз път може значително да се удължи с един линеал и зорко око. ;)

 

ПС.- аз знам за второто притягане- като загрее и изстине 5-10 пъти, дотогава мотора трябва да се пази от претоварване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Mike

Еми са ше видим, баща ми каза че познавал някакъв майстор дето също си иамл шкода и сам си я правел, та сигурно него ше го фанем.

 

Иначе мереси за съветите ще ги иамам в предвид,са напъвам нешата да станат възмпжно най-скоро,тъй че като стане ще кажа,ако иам проблем ще питам! :)

 

Междувременно днес обиколих MrBricolage и още няколко по-малки магазинчета и си намерих общо взето вси4к одето ми тябваше. Имам обаче проблем с намирането на дамаска за тавана, щот ми трябва изкуствена кова или нещо подоно а никъде не намерих...някой да е виждал някъде?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.