Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Палене при Фабия 1.2 HTP


Боби Доктора

Recommended Posts

Колеги, пускам въпрос тук, знам че ще кажете "най-добре в ЕТ - на диагностика..." - и така и ще направя, но баща ми ме помоли да пусна тема тук (ако някой се е сблъсквал досега с такъв проблем) :oops: Червената от подписа ми - нова Фабия - 1.2 HTP. Зачи проблемът е следният - като не е палена 4-5 дни сутрин при запалване вдига малко оборотите 1100-1200, седи така 10-ина секунди и после оборотите падат на около 500-600, тресе се и загасва. При повторно палене - всичко е ОК. Ако колата се пали всеки ден - няма никакви проблеми. Да ме прощава новия мод, ама рових, търсих с търсачката и нищо не видях. Може би бъркам, ама - нали сме хора...

 

 

Върти ми се нещо в главата (от рода на въздух в горивната система или неизправен температурен датчик), ама де да знам - с такова трицилиндрово животно (наподобяващо звука на SIMSON :mrgreen: така майтапя баща ми) досега не съм си имал работа.

 

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Модератора с радост би ти помогнал,ама и понятие си нямам!

Имаюе си пуснал правилно темата-не съм търсил но мисля,че този проблем е за сефте?

 

-а това за Симсона ме уби-дано колегите помогнат! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

най вероятно не задържа налягането в гор.система.има клапанче в помпата.има алтернативи ако искаш ще пиша и ако това е пробл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, пускам въпрос тук, знам че ще кажете "най-добре в ЕТ - на диагностика..." - и така и ще направя, но баща ми ме помоли да пусна тема тук (ако някой се е сблъсквал досега с такъв проблем) :oops: Червената от подписа ми - нова Фабия - 1.2 HTP. Зачи проблемът е следният - като не е палена 4-5 дни сутрин при запалване вдига малко оборотите 1100-1200, седи така 10-ина секунди и после оборотите падат на около 500-600, тресе се и загасва. При повторно палене - всичко е ОК. Ако колата се пали всеки ден - няма никакви проблеми. Да ме прощава новия мод, ама рових, търсих с търсачката и нищо не видях. Може би бъркам, ама - нали сме хора...

 

 

Върти ми се нещо в главата (от рода на въздух в горивната система или неизправен температурен датчик), ама де да знам - с такова трицилиндрово животно (наподобяващо звука на SIMSON :mrgreen: така майтапя баща ми) досега не съм си имал работа.

 

 

Поздрави!

 

и при мен е така. 1100обр. и след малко се нормализира, но не тресе и не гасне, а си бачка нормално. При непалене 2-3 дена е на 1100 за 3-4мин. Нещо забелязах, че го прави лятото и явно има разлика при перфектно изтинал двиг. и спокойна електроника. Зимата почти всеки ден при палене сутрин беше на 1100 за кратко. Пак казвам при мен няма прекъсване дори като е ползвам по-късно по кръстовища разхода ми пада до 0.4 на място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да допълня (прясна информация от баща ми) - след като запали и вдигне до 1100 об. след малко вдига още - (за кратко) до към 2000, после почва тресенето и угасването.

 

Мирише ми на въздух все повече и повече :?: :?: :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз имам фабия 06 със същият двигател и да си кажа честно пък вече втора година като я паля (много рядко на две седмици веднъж) изобщо и не вдига оборотите много странно и малко се тресе наистина ама стоят някъде около 800 об/мин...но пък никога не е гаснела, но пък съм имал проблеми с паленето когато съм я давал на приятели и те като и дадат малко газ преди да я запалят след това са въртяли яко докато запали на студен двигател, така че съвет не давай поне газ преди палене!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.......така че съвет не давай поне газ преди палене!

 

 

Това го знам - и баща ми е строго инструктиран да го спазва :mrgreen:

 

 

 

Моята Октавия също понякога като я запаля вдига оборотите, но след около минутка се нормализира

 

 

Да де - ясно е това - и аз на моите О-та съм свикнал отдавна - даже ми е било интересно - пускам борд-компа на моментен разход, паля и го гледам. В пърите секунди 1 100-1 150 об. (1.6-1.7 л./ч). В началото прави малко по-богата сместа. После - след като загрее - 800-850 об. - 0.7-0.9 л./ч. Тук интересното е (за Фабията говоря), че след 1 100-те оборота (ПОНЯКОГА) отива на 2 000 и веднага след това пада рязко и почва да тресе, след което угасва...

 

 

 

Аааа-а-а-а-а - и още нещо интересно се сещам, като зачекнахме предположенията за въздуха. (edit-вам се след като видях мнението на Фреш-а). Старата кола на жена ми е SEAT IBIZA - 1.5 i (или както итам да се води). На нея съм забелязвал следното явление - При отваряне на капачката на маслото (странна операция, която едновремешните пишман-търговци на коли от Горубляне "препоръчваха горещо" :mrgreen: за установяване на дефект по двигателя /слаба компресия и "духане"/) двигателят рязко загубваше обороти и гаснеше. Ако човек се окажеше доста бърз и бързо върнеше капачката на мястото и (затворена) оборотите се покачваха за кратко доста и след няколко "заклащания" се нормализираха. Което не разбирам - не разбирам (май имаше нещо общо това с рециркулацията на картерните газове при някои мотори, ама де да знам...). Та ако и тук е така - да не се окаже "лабава" гумата на капачката или нещо от сорта. Ама ЕТ ще си погледнат най-добре. Просто исках да узная дали всички HighTorquePerformance имат подобно поведение...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цялото това описание звучи като влизане на въздух не откъдето и не колкото трябва :? Иначе това с временното покачване на оборотите след запалване го има при най-различни автомобили, явно е нормално временно сместа да се обогатява автоматично, докато се достигне някакъв сравнително ефективен режим на работата на двигателя, но гасненето си е проблем :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами , да споделя и моя скромен опит с въпросния 1.2 НТР.

 

Има понякога такова затрисане първоначално . Като че ли през първите 60 секунди на стъпки -напред назад се опитва да намери оптимални обороти.

 

Забелязах наскоро ,като заредих бензин тъкмо при голямо увеличение на цената - подозрително ми замириса на ацетон още на колонката.

 

В резултат на сутринта колата при палене сама се задави и изгасна . От втория път беше наред вече.

 

Мисля че причините са тези аномалии са две:

1. Калпави добавки за вдигане на октановото число от бензинджиите

2. Натрупване на грешки в борд-компютъра - (който не чака всички тестове и пали веднага - така става понякога)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.......така че съвет не давай поне газ преди палене!

 

 

Това го знам - и баща ми е строго инструктиран да го спазва :mrgreen:

 

 

 

Моята Октавия също понякога като я запаля вдига оборотите, но след около минутка се нормализира

 

 

Да де - ясно е това - и аз на моите О-та съм свикнал отдавна - даже ми е било интересно - пускам борд-компа на моментен разход, паля и го гледам. В пърите секунди 1 100-1 150 об. (1.6-1.7 л./ч). В началото прави малко по-богата сместа. После - след като загрее - 800-850 об. - 0.7-0.9 л./ч. Тук интересното е (за Фабията говоря), че след 1 100-те оборота (ПОНЯКОГА) отива на 2 000 и веднага след това пада рязко и почва да тресе, след което угасва...

 

 

 

Аааа-а-а-а-а - и още нещо интересно се сещам, като зачекнахме предположенията за въздуха. (edit-вам се след като видях мнението на Фреш-а). Старата кола на жена ми е SEAT IBIZA - 1.5 i (или както итам да се води). На нея съм забелязвал следното явление - При отваряне на капачката на маслото (странна операция, която едновремешните пишман-търговци на коли от Горубляне "препоръчваха горещо" :mrgreen: за установяване на дефект по двигателя /слаба компресия и "духане"/) двигателят рязко загубваше обороти и гаснеше. Ако човек се окажеше доста бърз и бързо върнеше капачката на мястото и (затворена) оборотите се покачваха за кратко доста и след няколко "заклащания" се нормализираха. Което не разбирам - не разбирам (май имаше нещо общо това с рециркулацията на картерните газове при някои мотори, ама де да знам...). Та ако и тук е така - да не се окаже "лабава" гумата на капачката или нещо от сорта. Ама ЕТ ще си погледнат най-добре. Просто исках да узная дали всички HighTorquePerformance имат подобно поведение...

Малко извън темата, заради което се извинявам. Възможно ли е предърпване на двигателя, ако капачката за маслото не е пасната добре и влиза въздух? Моята не е много добре пасната и двигателя от време на време прекъсва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Възможно ли е предърпване на двигателя, ако капачката за маслото не е пасната добре и влиза въздух? Моята не е много добре пасната и двигателя от време на време прекъсва.

 

Не. По-скоро си виж за "цветомузика" от кабелите на свещите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моята е с въпросния двигател - всъщност може би не точно защото е по дърта.

Не съм забелязал подобно поведение.

Но като се замисля няма случай да не е палена повече от 3 дни .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тествах това дето го говорите за капачката. По принцип ми стана интересно/не трябва да има разлика/. Както и си мислих, че капачката не трябва да влияе на оборотите така се и получи. Няма значение дали я има или не обор. са стабилни/еднакви/ както при топъл мотор така и при студен. Само за инфо мойта е 2004.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съобщението! :D

Прочетох и по твоята тема. Всъщност преди да се регистрирам в този сайт - конкретно тази твоя тема бе първото нещо, на което обърнах внимание.

Проблемът ни е сходен.

Разликата е, че моят двигател се стартира на 1100 оботота, след което започва много яко да се тресе и да пука силно (първия път даже се изплаших, че ще ми се взиви колата, така пукаше и се друсаше цялата, то нали се случи на 13.06.2006 - петък 13-ти, та нямаше да се учудя... :lol: ), след това сама достига до 1700-1800 оборота и когато падне пак на 1100 оборота, двигателят започва да работи нормално и равномерно, с нормалния си звук. Докато твоята Фабия не прави това пукане от към двигателя и й падат оборотите и тогава гасне.

Аз имах Фабия Джуниър от стария модел 1.2, 54к.с. (излязла от завод на 15.09.2005, а аз я взех да я карам на 12.10.2005) тя работеше на 800 оборота при палене. Палеше и след като веднъж не я бях карала 3 седмици!

Вчера бях в ЕТ и там ме заведоха при 4-5 Фабии от новия модел със същия двигател като моята и ме накараха да ги запаля, за да видя дали някоя от тях не прави като моята, но те си бяха наред - само ми направи впечатление, че всичките работят на 1100 оборота при запалване!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е да работи кратко време на 1100 оборота, но след това не трябва да се качват, а постепенно да падат до нормалните. И не трябва да има никакви несвойствени звуци (пукане, тресене, гърмежи). :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Здравейте!

Аз съм с New Fabia 1.2 HTP и имах същия проблем след едно наивно зареждане от бензиностанцията на "Петрол" в Ахтопол. Чисто новата кола просто започваше да тресе при първо палене и изгасваше. Веднага отидох в сервиза, като се прибрах в Пловдив, а там тестваха електрониката и заявиха, че няма подадена грешка. Сега зареждам "румънски" бензин и като че ли проблемът се оправи, но ако не я паля няколко дни, отново е страшно нестабилна, макар и вече да не гасне. Остава ми да се надявам, че проблемът е бил в калпавия бензин...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аааа-а-а-а-а - и още нещо интересно се сещам, като зачекнахме предположенията за въздуха. (edit-вам се след като видях мнението на Фреш-а). Старата кола на жена ми е SEAT IBIZA - 1.5 i (или както итам да се води). На нея съм забелязвал следното явление - При отваряне на капачката на маслото (странна операция, която едновремешните пишман-търговци на коли от Горубляне "препоръчваха горещо" :mrgreen: за установяване на дефект по двигателя /слаба компресия и "духане"/) двигателят рязко загубваше обороти и гаснеше. Ако човек се окажеше доста бърз и бързо върнеше капачката на мястото и (затворена) оборотите се покачваха за кратко доста и след няколко "заклащания" се нормализираха. Което не разбирам - не разбирам (май имаше нещо общо това с рециркулацията на картерните газове при някои мотори, ама де да знам...). Та ако и тук е така - да не се окаже "лабава" гумата на капачката или нещо от сорта. Ама ЕТ ще си погледнат най-добре. Просто исках да узная дали всички HighTorquePerformance имат подобно поведение...

 

ДА НЕ СТЕ ПОСМЕЛИ ДА СИ ПАЛИТЕ КОЛИТЕ СЪС СВАЛЕНА КАПАЧКА НА МАСЛОТО!!!

 

Челен опит на около 2 седмици. Решавам да си долея масло (ок. 200 гр.), но ми е тясно отпред в гаража поради натрупани там боклуци. И с целия си ъкъл и зарди споменатите по-горе търговци, как нищо и няма на колата, както е с вдигнат капак и свалена капачка на маслото, я паля за да я преместя с 1 (един) метър назад. Резултатът беше пискане + светване на ECP (аварийната програма на двигателя) + ASR. И като завих капачката пак не щат да изгаснат. Изгасих колата и отидох да се преоблека и чак като запалих за да ходя в ЕТ изгаснаха. Беше събота и удоволствието от глупостта ми струваше 30 лв. за диагностика. Благодарности на едни приятели на Redline, те си знаят кои са.

 

Сега, Боби не знам дали е същото, но при моята Фабия (старата!) има следния проблем при пуснат климатик. Ако след запалване, веднага пусна климатика и той трябва да се бори с 20-тина градуса разлика между желана и моментна температура, в първия момент оборотите се качват на около 1100/1200. След минута, когато сместта обеднее, оборотите ми падат на около 500 и понякога гасне. Изглежда че, ECU-то не отчита включения климатик и подава нормално количество гориво. Когато му паднат оборотите по обратна връзка се усеща, че трябва повече гориво, но понякога е прекалено късно и двигателя гасне. Особено ако оборотите падат от 3000 или по-високи.

За "лабава" гума на капачката според мен и дума не може да става, поради описаната моя глупост. Явно имат датчик който мери вакума, но ти добре знаеш че датчиците се повреждат и диагностика му е майката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Стана интересно, при палене при мен се вдигат до 1200 и след 4-5 секунди слизат на 900 и няма проблем, но пък аз забелязах друго, когато маневрирам на място, и като завъртя волана максимално в ляво или дясно ми намаля светлината на фаровете??? Е това вече не мога д а си го обясня

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стана интересно, при палене при мен се вдигат до 1200 и след 4-5 секунди слизат на 900 и няма проблем, но пък аз забелязах друго, когато маневрирам на място, и като завъртя волана максимално в ляво или дясно ми намаля светлината на фаровете??? Е това вече не мога д а си го обясня

 

Може би сервото има пръст в тази работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата е много прав,че сервото има пръст в тази работа с фаровете - хидравличната помпа е електирческа и консумацията се повишава, съответно лампите започват да светятя малко по слабо :idea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стана интересно, при палене при мен се вдигат до 1200 и след 4-5 секунди слизат на 900 и няма проблем, но пък аз забелязах друго, когато маневрирам на място, и като завъртя волана максимално в ляво или дясно ми намаля светлината на фаровете??? Е това вече не мога д а си го обясня

 

 

Вече са ти отговорили - ама да го поясня и аз. СервоТРОНИК - означава електрохидравличен усилвател (ТОК) - та затова. Ама един съвет от мен - недей да я тормозиш дълго в крайните положения. И друго (за пиниз) - пробвай (с малка скорост все пак де) да я загасиш и пусни по инерция... Действай с волана до пълното спиране (поклащай я). Ще останеш приятно изненадан...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.