Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda Octavia RS: Модерен дизел


VALDO

Recommended Posts

[/i]

Ето къде бил ключа от бараката: евро 5 и филтъра... само дето тази "саморегенерация" едва ли е особено екологична, ама нейсе...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 50
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    12

  • stefan l

    5

  • The Freshmaker

    4

  • chavdarlk

    4

Най-много писали в темата

PD двигателите оборудвани с DPF имат различен разпределителен вал с допълнителна гърбица в профила, чрез която да се осъществи късното впръскване.
[-X [-X [-X

Абе хора,не разбрахте ли че всичко е политика.Първо и ОСНОВНО е ,че ПО СКЪПО ИМ ИЗЛИЗА КАТО ТЕХНОЛОГИЯ :!: :!: :!: Това за евро 4,5 и т.н. са пълни глупости.Има двигатели пд с пиезо дюзи и филтри,които си покриват евро 5.Излиза им по скъпо,защото трябва да произведат 4 отделни помпи вместо 1 обикновенна нагнетателна.При пд.с-мата се правят допълнителни кобилици и гърбици в главата и вала.Прави се и горивопровод вътре в главата :!: :!: :!: което е доста сложно технологично.Пак си има горивоподаваща помпа до помпа-дюзата.Пак си има и дюза с ел част......иии става скъпо.А и да не говорим,че често измислят нещо ново,за да си го купуват хората.Примерно ,купих си камера,ама тя записва в мп4 формат,дето никое двд в къщи не може да го възпроизведе.А си има стари формати дето са си предостатъчно добри.Сега трябва да си купя ново двд ПАК ,за да чете записите от камерата,щото никоя трансформираща програма в нета не върши хубава работа.Всичко е политика да се продават стоките-новите

да не снимам 1 статия от списание преди няколко години ,да видите какво пише за пд.системата-ЧУДЕСА НАПРАВО,ХВАЛЕБСТВИЯ И Т.Н. smile175

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PD двигателите оборудвани с DPF имат различен разпределителен вал с допълнителна гърбица в профила, чрез която да се осъществи късното впръскване.
[-X [-X [-X

Абе хора,не разбрахте ли че всичко е политика.Първо и ОСНОВНО е ,че ПО СКЪПО ИМ ИЗЛИЗА КАТО ТЕХНОЛОГИЯ :!: :!: :!: Това за евро 4,5 и т.н. са пълни глупости.Има двигатели пд с пиезо дюзи и филтри,които си покриват евро 5.Излиза им по скъпо,защото трябва да произведат 4 отделни помпи вместо 1 обикновенна нагнетателна.При пд.с-мата се правят допълнителни кобилици и гърбици в главата и вала.Прави се и горивопровод вътре в главата :!: :!: :!: което е доста сложно технологично.Пак си има горивоподаваща помпа до помпа-дюзата.Пак си има и дюза с ел част......иии става скъпо.А и да не говорим,че често измислят нещо ново,за да си го купуват хората.

:smt017 :smt017 :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно крайната причина е високата цена, то е съвсем логично.

Но колегата се е опитал да обясни къде се корени източника на проблемите.

Очевидно решението, което постига Евро 5 е прекалено скъпо.

А и не виждам да споменава PD двигателя да е по-лош.

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе то на преобладаващия народ иди му обясневай кое е по-добро!На него му стига че CR е по-тих,значи е по-добър!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

CR е малко по-добър от PD в оригинален вид, но разликата на практика е много по-малка от толерансите при отделните екземпляри (чувал съм за разброс от порядъка на 10%).

След чипосване PD е по-добър до 3000 оборота, после CR става по-добър. Пак разликата е много малка.

Като се има предвид, че CR се пипа от много скоро, може да се очакват и по-добри постижения.

post-2459-138453089553_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това са много относителни работи.Зависи как се пипа-тея криви могат АМА МНОООГО ДА СЕ РАЗМИНАВАТ с тези на горната рисунка

Турбото мога да си го направя да тръгва от 1500,2000,3000.....оборота и кривите ще са все е дно от коренно различни двигатели

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе не знам кое е по добро CR или PD ама тествах шкодата по пътя асеновград -смолян е ми върви си колата smile049 на трета гърба ми се лепеше на седалката ,турбо дупката почти не се усеща и общо взето бях достa преди всички.

не ,че съм голям шофъор aми колата си върви здраво.само задницата малко поднасяше.

в стара загора инженер -електрончикът на шкода бил много добър и ще ида да ми сложи чип на 1.9 pd мотора.аз съм кротък шофър но друго си е да знаеш като дадеш газ и избягваш от критична ситуация. поздрави на всички smile159

 

1.9 tdi pd

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде да вкарам малко еретични мисли в тази тема :) Защото виждам, че доста хора, които са писали тук, не са имали изобщо допир с комън рейл от ново поколение или той е бил твърде кратък. Да защитаваш това, което притежаваш не е довод, че то е по-доброто на пазара.

Ще започна с въртенето на гумите. Не знам защо мнозина свързват това превъртане на 1-ва и 2-ра (със сток мотор 1.9 и 2.0) с мощност. За мен това е породено, най-общо казано, от лош баланс при проектирането на автомобила. Ако се върнем назад във времето и се сетим за Пасат 2 (още го има по улиците) ще се сетим за автомобил, който трудно тръгваше от светофар с малко повече газ (не яко газ) без да превърти гуми. И хората се кефиха, викаха си "яка машина", а ставаше въпрос за един тромав семеен автомобил... От тогава насам VAG все още не са се справили с този проблем. И според мен не му обръщат внимание, защото концерн от техния клас няма как да не е реши този казус, стига да пожелае... Та така, според мен, въртенето на гуми със сток 1.9 и 2.0 мотор не е изблик на излишна или голяма мощ, а чисто и просто липса на добро сцепление с пътната настилка, т.е. както написах по-горе - липса на баланс в автомобила. Като тук е мястото да отбележа, че на базата на моя опит този прблем съм го забелязал при VW, респективно Шкода. При Ауди нещата не са такива - моделите им са далеч по-добре балансирани и подобно, нека го наречем "неволно" превъртане на гуми при аналогични по мощност, че дори и по-мощни двигатели, почти няма.

 

И понеже става въпрос за CR v/s PD отново ще използвам думата "баланс". И тук adrian_m е много прав - CR се приближава до начин на ускорение на един бензинов двигател. Колегите с PD много добре знаят, че до 2000 об/мин PD е като умрял - няма никой, дори и да го резнеш до ламарината. Онзи ден карах един Пасат 2.0 - аз го настъпвам, той ме пита какво да прави... И така до заветните обороти. Това при CR го няма - при него достигането до макс. върт. момент и макс. к.с. е доста по-плавно, т.е. първоначална мощност имаме още в ниските обороти.

 

За екологията. stefan I (и не само той) я постави под въпрос. Става дума за DPF. Колкото и куц да е този филтър ако искате да чипосвате (поне за момента е така), толкова и положителни страни има той - изходната тръба на последното гърне е чиста като сълза, при рязко и тип спортно шофиране няма пушеци. Всичко се абсорбира от него. В последствие, при (авто)почистването му също няма видими изходящи газове. И отново за екологията. Пробвал съм в гаража на затворени врати да оставя да работи Октавиа 1.9 - ами не става - смърди на нафта и не се диша. Същия експеримент с CR - повече от половин час работи така колата - никакви ядове. Пробвах и с включен в режим на самопочистване DPF - същата работа, с тази разлика, че става топличко (за зимата е супер) :)

 

Та така колеги. Няколко пъти в седмицата имам допир с 1.9 (Шкода) и 2.0 (Пасат) двигателите на VAG. Собственик съм на кола с CR. За мен, като потребител, CR е по-добрия двигател. Не ме интересуват криви, графики и т.н. Факт (за мен) е, че CR е по-тих и по приятен за шофиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Ауди нещата не са такива - моделите им са далеч по-добре балансирани и подобно, нека го наречем "неволно" превъртане на гуми при аналогични по мощност, че дори и по-мощни двигатели, почти няма.

[-X
CR се приближава до начин на ускорение на един бензинов двигател
[-X
първоначална мощност имаме още в ниските обороти.

ти,не дей да сравняваш V6-цата ти с умрелия 1.9 тди стотина коня,

и кажи що изневери на марката smile004

Другия път на междене -да ги пробваме ако искаш от ниски обороти на летящ,да видиш няма ли мощност/и да няма,много бързо и идва smile001 /

А и не знам да съществува двигател,който да се изстреля като му смачкаш газта с 1400-1500 оборота.Ако има такъв-толкова по лошо за него.

И последно,не стой в гаража при работещ автомобил,защото каквито и филтри да имаш-въглеродния диоксид си е въглероден диоксид

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

Та така колеги. Няколко пъти в седмицата имам допир с 1.9 (Шкода) и 2.0 (Пасат) двигателите на VAG. Собственик съм на кола с CR. За мен, като потребител, CR е по-добрия двигател. Не ме интересуват криви, графики и т.н. Факт (за мен) е, че CR е по-тих и по приятен за шофиране.

 

Юли,

 

Да сравняваме 4 и 6 цилиндров двигател не е редно. Карал съм 150 коня на 4 цилиндров и на 6 цилиндров двигател. И двата бензинови. Ами разликата е от земята до небето.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да сравнявам двете технологии, защото не съм карал кола PD. Мога само да споделя впечатления от 1,6HDI на ситроен. Карал съм Берлинго с такъв двигател. 90 и няколко коня по документи. Мнението ми сигурно е субективно, но баничарката с този мотор е просто неудържима. :D

И като скорост и като ускорение. (Ако я сравняваме със съпоставими коли разбира се).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък не съм карал и двата, но да изкажа едно предположение.

Ако погледнем на графиките (които пуснах по-горе), ще видим че двата двигателя имат много сходни криви.

Става дума за долните графики, които са при сток вариантите.

От къде тогава идват тези "плавни разгръщания", "ритвания", "залепяне за седалката", и т.н. :?: .

Като нищо ще се окаже, че са субективни усещания, да речем заради различните звук и вибрации.

100% съм убеден, какво ще стане ако дадете два еднакви двигателя на един и същ човек, единия да се чува по-тихо и приглушено, а другия да реве "мощно".

Втория ще бъде значително по-бегач smile001 .

Според производителя и двата двигателя имат много сходни технически постижения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

chavdarlk-тъй както не си карал-си абсолютно прав :!: Всичко е абсолютно субективна преценка.

Помпа дюзата трака докато е студена и нова,а СR като загрее и като устарее smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...ти,не дей да сравняваш V6-цата ти с умрелия 1.9 тди стотина коня...

 

...Да сравняваме 4 и 6 цилиндров двигател не е редно...

 

Ей момчета, аз споменах "ерес", ама вие я разбрахте буквално :lol: Я вижте колегата simichoil какво има в гаража си. После, ако на някой му се занимава, погледнете в един от последните му постове какви отзиви е написал за CR. Човека има собствена база за сравнение, която беше така добър обстойно да говори за нея на събора (на Междене) :D А вие се хванахте за V6, който никъде не съм споменавал. Колата, която визирах е BMW smile001

 

...А и не знам да съществува двигател,който да се изстреля като му смачкаш газта с 1400-1500 оборота.Ако има такъв-толкова по лошо за него...

Прав си. Но за целта има софтуер, при това фабричен. Вгражда се от Опел от 2007 г. (ако не ме лъже паметта). И аналогичен софтуер вече се предлага от VAG, само че с 2 години закъснение. Говоря за ръчни скорости, а не за спортен режим при автомата. И тогава мотора се изстрелва не от 1400-1500 об., а става "нервен" още от 1000-1100 оборотчета.

 

...Помпа дюзата трака докато е студена и нова,а СR като загрее и като устарее smile001

[-X И двата мотора тракат повече в студено състояние. Но докато при PD разликата в това тракане е осезаемо при студен и топъл мотор, при CR тази разликата е минимална.

 

Да не говорем,че Опел са най назад от всички,по отношение на дизелите smile004 .

Да, спор няма. Повечето им дизелови мотори са "чужди" - на Фиат и на Исузу. По спомен - само 2 са техни. Но медала има две страни :D Бензиновите им мотори се вграждат дори в Сааб smile001

 

Пасата 2.0 TDI PD DPF e по-тежък от О2 и най-вероятно е с друг софтуер.

Пасата, за който споменах по-горе е без DPF. Последния път като го изръчках жена ми, която караше след мен вика "какво й стана на колата, че извади такава чернилка" :lol: Аз й рекох - явно се освобождава от сажди докато стигне заветните 2000-2200 оборота за да почне да дърпа =D>

 

...и кажи що изневери на марката smile004 ...

Никога не съм изневерявал на марката. По стечение на обстоятелствата 120-ката все още е на изчакване. Причини - ако си семеен ще ме разбереш, ако правиш къща - пак ;) Но скоро идва и нейния ред. Всъщност въпросът ти не беше защо съм изневерил на VAG, нали smile001

 

...И последно,не стой в гаража при работещ автомобил,защото каквито и филтри да имаш-въглеродния диоксид си е въглероден диоксид

smile159

Знам си го това, но ми е навик още от 120-ката - нея като я запали как готино мирише :D

 

...Другия път на междене -да ги пробваме ако искаш от ниски обороти на летящ,да видиш няма ли мощност/и да няма,много бързо и идва smile001...

Тук не съм съгласен - аз моя кола на писта не пускам. Първо защото нямам какво да доказвам или показвам и второ - твърде много си обичам колите за да ги "мачкам" така. Просто това не ми е в кръвта. Ако ме видиш някой ден да се пускам - можеш да дойдеш и да ме заплюеш smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile027

п.п -абе всички дизели си тракат и тва е

E па да!Аз за това си взех бенз! smile004
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека и аз да се включа в темата като съм и използвам пд и кр.Първо сааба ми е пд 2.2 мотор на опел с чип.Така си я купих чипосана.Значи някъде към 145 коня е и върви като самолет обаче и си харчи,и си шуми,и т.н.За турбо дупка няма да говоря защото турбото включва някъде на 1400 оборота и се изтрелва.Сега за шкодата.Турбото включва на 1900 оборота.Вярно скъсва си гумите след това ама ми е доста късно.Другото което ме дразни и не знам дали е само на моята кола обаче при бързо сменяне на предавките се замисля и не знам дали това е от самия педал на газта или от компа.За икономичност не мога да кажа защото ми харчи около 9-9,5 на 100 с 18 цоловите гуми.Не е като по каталог,но пак е добре за мен.И така да обобщя шкодата много ми харесва и като я излекувам с чип и други неща \:D/ ще стане невероятен автомобил.Не съжалявам поне за момента че си взех комън рейл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Турбото включва на 1900 оборота.Вярно скъсва си гумите след това ама ми е доста късно.Другото което ме дразни и не знам дали е само на моята кола обаче при бързо сменяне на предавките се замисля и не знам дали това е от самия педал на газта или от компа...

 

Турбо-дупка, брато. Нормално е, бавен спуул. Ще се подобри с подходящия ремап, но трябва да внимаваш с многото газ под 2000 оборота, че ще си счупиш двуделния кашкавален маховик. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам две коли с PD,...Пасата върти гуми,Октавията не...,така че Юли е наполовина прав..... :!: Брат ми има Супърб CR.....,вярно мощността е равномерна от ниски към високи обороти,но за мен PD-то е по-еластичен и вълнуващ мотор! :smt030

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какво мога да счупя ама дали мога нещо да преработя педала на газта.Сега се прибирам и отново си експериментирах направо забива муцуната като и бодна примерно от 4 на 5 предавка ама бързо.Дали скоростите нещо предавателно число или самия педал не ми е ясно,но дали съм за сервиз не зная. :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.