Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda Octavia RS: Модерен дизел


VALDO

Recommended Posts

Настъплението на CR дизелите започва постепенно и при наща марка!!!

 

http://www.ams.bg/?act=content&rec=2819

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 50
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    12

  • stefan l

    5

  • The Freshmaker

    4

  • chavdarlk

    4

Най-много писали в темата

СR-то не е по добро от PD,само е по тихо и екологично

 

Тук не съм съвсем съгласен. Съществени разлики в надеждността на двете системи може и да няма, но един двигател с комън-рейл разгръща потенциала си значително по-плавно, отколкото такъв с помпа-дюза. Пиковете и спадовете в кривата на въртящия момент са по-плавни, при определени двигатели (включително този конкретно) турбодупката е буквално елиминирана. Подобно постижение е значително по-трудно постижимо при помпа-дюза. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разяснете за екологичността. В една тема скоро ставаше дума за филтрите за твърди частици. Беше споменато, че PD покрива Евро 4 и без тях, докато CR не може.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и като ти гръмне ГАРЕТА кво става CR=SDI :) маитапя се ! новото поколене на CR е крачка напред пък и като цяло е по евтино за обслужване ! работи много по плавно от едно PD !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разяснете за екологичността. В една тема скоро ставаше дума за филтрите за твърди частици. Беше споменато, че PD покрива Евро 4 и без тях, докато CR не може.

Щом турбодупката е по-малка (при CR), то нещо трябва да я "покрие" и тази роля изпълнява DPF :roll: . При А6 2.0 TDI-PD, 16 кл. също има DPF, може би заради по-тежкото купе. 2.0 TDI-PD, 8 кл. са с DPF независимо от купето.

Edit: Под "покрие" имам предвид да обере пушилката, защото турбодупката се свързва преди всичко с ... турбото(скоростта на сработване)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво общо има в случая между турбо дупката и филтъра за твърди частици? :roll: Не разбрах, в интерес на истината :oops: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разяснете за екологичността. В една тема скоро ставаше дума за филтрите за твърди частици. Беше споменато, че PD покрива Евро 4 и без тях, докато CR не може.

Щом турбодупката е по-малка (при CR), то нещо трябва да я "покрие" и тази роля изпълнява DPF :roll: . При А6 2.0 TDI-PD, 16 кл. също има DPF, може би заради по-тежкото купе. 2.0 TDI-PD, 8 кл. са с DPF независимо от купето.

 

Мисля че нещо не сме се доразбрали :oops:

Понятието "турбодупка" означава накратко казано фазата на "замисляне", която имат много от турбодизеловите двигатели и въобще голяма част от моторите с принудително пълнене. При модерните двигатели със система Common rail въпросното време за реакция при подаване на газ като цяло е по-кратко, отколкото при сравним агрегат, използващ помпа-дюза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.СР не съм чувал да има по-малка турбо дупка,то няма и ЛОГИКА.

2.DPF няма нищо общо с никакви турбо дупки

3.спират PD защото покрива до евро4

4.няма мотор дизел 2000 , 8 клапана двувалка

защо мислите че времето за реакция на СР Е ПО МАЛКО???Нали и в 2-те с-ми дюзите се управляват по електронен път! Нали не мислиш че дюзите на PD работят на механичен принцип като обикновена ГНП. Разпред.вал им прави налягането.Ако си отварял ще си забелязъл че има кабели под капака на главата.

и заради кабелчетата трябва да внимавате какво масло слагате

 

mod.edit > zloQQ: В прозореца с мнението ти, горе вдясно има един бутон "EDIT", който се ползва за промяна на мнение, както се вижда от самото му име! Моля, да го ползваш по предназначение, а не да плескаш мнение след мнение! Мерсаж!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колегата за пиковете в графиката на върт.момент е прав,CR по плавно разгръща мощноста си.Затова той не е така експлоадиращ като pd.PD-то направо пали гумите на 2-ра като му подадеш :) тово за мен е по яко

ЯСНО РАЗБРАХ БЛАГОДАРЯ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за "експлодирането" на един двигател помпа-дюза като му подадеш газ е точно така, само че при един добре направен (под добре направен не визирам самата технология, която е приблизително еднаква при различните мотори, имам предвид качествата, спецификациите и параметрите на даден двигател като цяло) Common rail реалната бързина е същата, просто усещането не е толкова рязко ;) Иначе, повярвай ми, точно този нов Common rail двигател, който VW Group започват да използват, само че в по-слабото си изпълнение (не със 10, а 143 коня), също си пали гумите в новата А4-ка на Ауди, че даже и на трета :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да така е, и ОКТАВИАНА ЩЕ ГИ ВЪРТИ на 3.та като и поговоря в сервиза.Засега не и давам газ.Да стане на 5 000

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4.няма мотор дизел 2000 , 8 клапана

http://www.skoda.de/index.php?e=1-24-1-10

4-Zylinder-Reihen-Dieselmotor 2 OHC 2 Ventile / Zylinder, Turboaufladung VTG, Ladeluftkühler

 

Гога, просто предположих, че CR може по-бързо да подаде повече гориво (в сравнение с PD) при едно и също време за реакция на турбото...Предположение на лаик...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Гога, просто предположих, че CR може по-бързо да подаде повече гориво (в сравнение с PD) при едно и също време за реакция на турбото...Предположение на лаик...

 

По-точно казано предимството на CR е че впръсква горивото на по-малки, по-чести и по-прецизно дозирани "порции", отколкото PD. Именно тук се крие голяма част от причината този тип двигатели да реагират още по-бързо, но същевременно и по-плавно на подаване на газ в сравнение с една помпа-дюза. Но в крайна сметка всичко си зависи до конкретна конструкция - факт е, че сегашните двигатели помпа-дюза на Фолксваген Груп продължават да са по-добри по редица показатели от някои свои конкуренти с Комън рейл, така че съвсем не всичко зависи само от използаната технология :)

Поздрави! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има грешка явно няма 2000 8клапана,пише че е с 2 вала пък 8 клапана,такива мотори отдавна не се правят май.последно при Фиат ги имаше :)

всички са добри и ние сме добри, smile027

по принцип технологията CR е по-стара от PD

Има с 2000 с 1 вал 8 кл.,но този мотор си е досущ като 1.9 стария-Слагат го на Скаута само

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само новите CR ги впръскват на няколко пъти,старите не както и не ползват бързите пиезо инжектори,последното поколение на CR е вече по-усъвършенствано но въпреки това НА ЕЛАСТИЧНОСТ НЕ МОГАТ ДА СЕ МЕРЯТ С PD дори при разлика 20-30 коня в полза на CR

ето един полезен френски сайт за сравнение на 2 автомобила

http://www.zeperfs.com/perfs.php?Action=Duel

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само новите CR ги впръскват на няколко пъти,старите не както и не ползват бързите пиезо инжектори,последното поколение на CR е вече по-усъвършенствано но въпреки това НА ЕЛАСТИЧНОСТ НЕ МОГАТ ДА СЕ МЕРЯТ С PD дори при разлика 20-30 коня в полза на CR

ето един полезен френски сайт за сравнение на 2 автомобила

http://www.zeperfs.com/perfs.php?Action=Duel

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PD-то предлага за същите коне на CM по-добро ускорение и е по-непретенциозно откъм горива. За сметка на това CM е по-модерната техвология по отношение на шум, защото е по-тих, и екологичност... това към което всички вече се стремят. PD-то има лично за мен доста приятна турбо дупка, докато CM-ускорение повече като на бензинова кола. Като разход и издържливост няма съществена разлика. Но всички производитеби вече залагат на по-тихите и икономични мотори затова и VW нямат избор и освен в Шкода макар че и там вече има от новите дизелови мотори ги правят CM... ако бъркам нещо в по-горе написаното нека някой да ме поправи, не разбирам много, това е кратко резюме на вашите писания. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

горе долу е така ,но не може да се твърди според мен ,че е по-модерна или пък по-екологична ,по разпространена и по евтина за производство и съответно по надалввера за произодителя понеже е по-претенциозна но за момента е развита достатъчно в последните модификации за да стигне горе-долу КПД-то на ПД :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм карал ситроен С5 от тея новите ( 2.0 HDI 138 ch.) и честно казано при набиране не намирам много разлика с 1,9 ТДИ на Октавията, демек за мене по добрия двигател си е ПД-то, и даже по спомени турбо дупката на ситроена беше по - голяма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих тест драив на Авенсис - 2.2 /150 ch/ . За сравнение с Октавия 2 2.00 ТДИ / 140 ch/ . Категорично съм за Оки .

Авенсиса ускорява плавно и спокойно, наистина е мн тих двигател. За сравнение Оки просто те залепва за седалката на 3-та и 4-та дори. Шумно било, усилвате музиката и какво Ви притенява. Въпрос на личен избор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

друг е въпроса,че окти не е добре обезшумена,аудито съсъ същия мотор е по-тихо .авенсиса е скучен автомобил а и е в горния ценови клас при суперб

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има грешка явно няма 2000 8клапана,пише че е с 2 вала пък 8 клапана,такива мотори отдавна не се правят май.последно при Фиат ги имаше :)

всички са добри и ние сме добри, smile027

по принцип технологията CR е по-стара от PD

 

[edit] 134-170 hp 2.0 TDI

This engine was made to replace the older higher-powered versions of the 1.9 TDI. It is the first DOHC 4-cylinder TDI engine made by Volkswagen. There will be an even more powerful version of this engine for new Audi TT.

 

Configuration

inline 4 cylinder 1968 cm³ TDI

Head

4 valves per cylinder, DOHC, compression ratio 18.5:1

2 valves per cylinder, SOHC version, developed for VW Passat B5 GP (last editions) and continued in B6 MY'06 with particle filter

Fuel system

Unit injectors direct-injection pump/nozzle, piezo actuators valve, pressure up to 2200 bar

Aspiration

switched induction manifold for turbulence control, turbocharged, intercooled

Engine management

Bosch EDC 16 / SiemensVDO SIMOS PPD1

exhaust

particulate filter

Output

100 kW (136 hp) @ 4000 rpm, 310 N·m @ 1750 to 2500 rpm

103 kW (140 hp) @ 4000 rpm, 320 N·m (247 lbf·ft) @ 1750 rpm

125 kW (170 hp) @ 4200 rpm, 350 N·m @ 1800 to 2500 rpm

aftermarket 150 kW (204 hp)

Applications

VW Golf, VW Touran, VW Jetta, VW Passat and Passat Wagon since 2005, possibly VW Tiguan, Audi A3 (8P), Audi A4 (B7), Audi A6 (B6), SEAT Leon, SEAT Altea and XL, SEAT Toledo, Skoda Octavia, Dodge Caliber, Jeep Compass, Mitsubishi Grandis, Mitsubishi Outlander, Chrysler Sebring sedan, Chrysler Sebring (convertible), Dodge Avenger

references

VW AG (2005-03-04). "New VW Passat In Depth". Press release.

 

[edit] 140-200hp 2.0 TDI

Configuration

inline 4 cylinder 1968 cm³ TDI

Head

4 valves per cylinder, DOHC, compression ratio 18:1

Fuel system

Common-Rail Injection with 8 nozzle output, piezo elements, pressure up to 1850 bar

Aspiration

turbocharged, intercooled, water cooled Emission Gas Recirculation

Aspiration (200hp)

twin registered turbocargers with different diameters

Engine management

Bosch EDC X

exhaust

particulate filter

Output

103 kW (140 hp) @ 3750 to 4150 rpm, 320 N·m @ 1750 to 2800 rpm

105 kW (143 hp) @ 4200 rpm, 320 N·m @ 1750 rpm to 2500rpm

125 kW (170 hp) @ 4200 rpm, 350 N·m @ 1750 to 2500 rpm

147 kW (200hp) @ 4400 rpm, 400 Nm @ 2500 to 3000

Applications

VW Tiguan, Audi A4 MY'08

 

Това го paste- нах от VW форума по въпроса за 2.0TDI и дали при варианта с DPF- а е SOHC 8V

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...
Разяснете за екологичността. В една тема скоро ставаше дума за филтрите за твърди частици. Беше споменато, че PD покрива Евро 4 и без тях, докато CR не може.

Преведено от тук - http://briskoda.net/reference-materials ... ost1648035

 

Много въпроси ми бяха зададени и затова реших да направя опит да обясня.

 

Около 2001 година VW/Audi представиха двигателя PD. Това на практика не беше някаква новост, понеже подобен принцип се е използвал от много години при корабните двигатели, но там прецизността на контрола не е на необходимото равнище. Има монтиран блок инжектор на всеки цилиндър, като инжектора включва своя собствена помпа за високо налягане (вътрешното налягане е 2050 бара при 1.9TDI и 2200 бара при 2.0TDI). Помпата се задейства от разпределителният вал чрез гърбица, която я натиска. Електромагнитен клапан контролира нужното количество гориво.

 

Ето и фундаменталния проблем с технологията PD, който ще доведе до нейното тъжно отмиране. Заради новото екологично законодателство всички дизелови двигатели трябва да използват DPF за да изпълнят Евро 5 изискванията. За да се задейства саморегенерирането е нужно да се добави допълнително много късно впръскване, при което горивото се инжектира след основното изгаряне, което увеличава изпускателната температура, и която в крайна сметка стартира процеса на регенерация. Тъй като момента на това впръскване се контролира от механична фактор, т.е. от разпределителния вал, няма много варианти по които може да се направи. PD двигателите оборудвани с DPF имат различен разпределителен вал с допълнителна гърбица в профила, чрез която да се осъществи късното впръскване. Все пак всичко трябва да може да стане в рамките на едно пълно завъртане на вала и в същото време да има готовност за пълноценно впръскване в следващия так, което очевидно води до някои сериозни ограничения.

 

При CR технологията обща помпа осигурява високото налягане на горивото (около 180 бара, за да няма риск от пробив), които след това достига до инжекторите по обща горивна магистрала. Инжекторите се управляват от компютъра, като има по-голяма степен на контрол. Ето защо е било възможно и намаляване на степента на сгъстяване и да се намали шума на двигателя.

 

Надявам се тази информация да ви е била поне интересна, ако не и полезна. Всичко това само ми се върти в главата, така че не ми имайте пълно доверие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.