Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Махане на филтър за твърди частици


branimir77

Recommended Posts

Здравейте,имам Октавия 2 РС дизел и съм се замислил дали да не я оперирам.Филтърът за твърди частици се задръства много често,защото има чип и я карам предимно в центъра.Казаха ми,че ако се махне ще върви чувствително по-добре.Разбрах,че не е проста и евтина операция и се чудя две неща:първо дали е добре да го правя и дали има къде да го направят без да прецакат колата.

Поздарви

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвет:

Де що пипне тукашен "майстор" му се е.......... майката.

Нашенското мислене си го знаем до болка.... да не стане играчка - плачка.smile181

 

Докато стават майстори някакви пълни ентусиястчета дето са на метода "проба - грешка", а не хора - инженери с акъл, все ще сме си на този хал.smile120

 

Но все пак ти си решаваш! Късмет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами аз незнам дали въобще може да се махне,пря някои от другите марки е с отделен компютър вързан към този на колата и работата е доста сложна,в някой американски сайтове четох,че там им правят някакъв байпас.Провери първо дали наистина може да стане работата,питай в ЕТ аз лично на майсторите в България точно по този въпрос им нямам доверие.Случая не е като с катализатора,режеш прикачваш ламдата и си готов.Провери

Аз лично съм много доволен че нямам такова нещо и че помпа -дюзата заради по високия КПД покрива Евро 4 без DPF докато коман рейла - не и затова всички нови коли с коман рейл продавани след 1януари 2007 са задължително с филтър за твърди частици.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагайки чипа, автоматично си се простил с гаранцията на колата, тъй че една евентуално неуспешна интервенция с махането н филтъра би ти се отразила доста зле на джоба :roll: . Не виждам какъв е проблема, при положение, че филтъра се почиства сам, когато се задръсти. Аз не бих го махнал на твое място, знаем всички какви "майстори" си имаме. Говори с ЕТ, да видим те какво ще ти кажат.

Между другото, независимо, че понятието "хубава нафта" в България е доста разтегливо, надявам се не си караш колата с такава :roll: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В еуратек ми казаха,че трябва да се смени софтуерът,като се махне филтъра и било важо да е оригинанален,а не пренаписан от тукашен гений.Посъветваха ме да го махна(неофициално разбира се),но не знам къде.Чувал съм,че струвало около 1000 лв,но ми трябва някой,който вече го е правил да ме светне.Явно обаче такива хора все още са рядкост,както и сервизите ,които предлагат тази услуга.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами надали има сервиз освен ЕТ в БГ който да ти свърши работа,понеже няма от къде да вземат оригиналния софтуер.Защо не пишеш на представителсвото в съседните страни и ако стане да си организираш една ексурзия ,разбира се ако ЕТ не се навият да го направят.

и не,филтъра не се почиства сам ,трябва му помощ особено ако се кара на къси расточния в града напр.

http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_particulate_filter

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично съм много доволен че нямам такова нещо и че помпа -дюзата заради по високия КПД покрива Евро 4 без DPF докато коман рейла - не и затова всички нови коли с коман рейл продавани след 1януари 2007 са задължително с филтър за твърди частици.

 

Нали на колегата колата е PD. Защо той има тогава?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ак се съмнявате в мненията ми,може да проверите из форумите на другите марки Пежо,Ситроен,Мазда и т.н. за одисеите с тоя филтър

ето още по темата от сервизната документация на Октавия и специално за Филтъра

http://img329.imageshack.us/img329/8117 ... rd1gq0.jpg

http://www.4shared.com/file/43983216/12 ... 03rW_.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се съмняваме, но ми е интересно защо на единия се слага, а на другия не? Или и на двата е възможно без?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за помпа-дюза двигателите на VAG и без този филтър се изълняват изикванията на Евро4 ,но има възможност да си поръчаш допълнително DPF когато си поръчваш автомобила.Което не препоръчвам на никой

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със или без DPF зависи главно от 2 неща, май :roll: : от натоварването, на което се подлага мотора и от броя на клапаните.

При Окти и Голф 2.0 TDI PD 16 кл. е без DPF , а при А6 и RS-a - със.

Същия мотор, с 8 кл. е задължително с DPF . Логиката, по всяка вероятност е, че по-натоварените и 8-клапановите хвърлят павече сажди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, да... Махни DPF-a и ще си главен герой в един филм, дето няма да ти хареса, ама изобщо :mrgreen: !

 

Пич, тва не е Опел Астра, където махаш катала, слагаш права тръба и отиваш да даваш газ. Не знам дали си наясно, колко високотехнологичен мотор караш, не можеш да се надлъгваш с него!

 

DPF-a като цяло наистина е гадно нещо, но е възлова част от агрегата и отстраняването му далеч не е препоръчително. Не знаш какви проблеми те чакат просто, ако го махнеш.

 

Все пак ти си решаваш ;) .

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, да... Махни DPF-a и ще си главен герой в един филм, дето няма да ти хареса, ама изобщо :mrgreen: !

 

Пич, тва не е Опел Астра, където махаш катала, слагаш права тръба и отиваш да даваш газ. Не знам дали си наясно, колко високотехнологичен мотор караш, не можеш да се надлъгваш с него!

 

DPF-a като цяло наистина е гадно нещо, но е възлова част от агрегата и отстраняването му далеч не е препоръчително. Не знаш какви проблеми те чакат просто, ако го махнеш.

 

Все пак ти си решаваш ;) .

 

Поздрави

 

Леко си се превъзбудил. :? Не е толкова сложно, колакото го представяш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

OK, fine tuning masters :mrgreen: :!:

 

Аз предлагам да го махне и да напише кво се е случило ;) .

 

П.п.: Пич, толкова съм се превъзбудил, че съм гепил CO-то с 2 ръце, сещаш ли се ;) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Порше ги махат-откак стана Одисеята с Аудитата.Не съм гледал отдолу на колата,но мисля,че ПДФА седи отзад на всички сензори и няма да има никав проблем да се изкоруби.Но ти така и така,трябва да караш само с В-пауър,Омв спринт,че иначе си ебава мамата.Казвал съм 1000 пъти,че бензина е много по-добър вариант при РС,па и едно птиченце подшушна,че дизелчето било много спряло(ма той не ги разбира много РСите)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 години беше мноо модерно да се говори по подобен начин и за катализаторите на бензиновите курници:

ФРЦ: "Ъъъ-ъм... Запушил ми се катализатора. Да го е#а. Какво да направя?"

ФРЗ: "Махай го. Кво питаш, въобще..."

ФПРЗ: " О, боже! Недей! Ще си такова дробчето! Ще ти се преебат 16те ламбда сензора, дето са отпред, отзад, отгоре, отдолу и неколко вътре в катализатора на корсата ти 1,2 моно..."

... (следват още десетина такива мнения)

 

След това започнаха да дават кинти за стари катализатори и всички разбирачи до един си свалиха прегорелите катализатори. Един не чух да се оплаква след това.

 

Тук, технически говорим заразлични неща, но историйте са аналогични.

Приликата с действителни лица и събития е напълно случайна. :mrgreen:

Легенда: ФРЦ - форумен-рацер; ФРЗ - форумен-разбирач: ФПРЗ - форумен-псевдо-разбирач.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега пробвай да покараш един два резервоара с омв алпин/премиум това е единствения дизел в бг по евро 5 с много ниско съдаржание на сяра. И обикновено коли с DPF нямат проблеми с него. Друг е въпроса колко зверски ти е чипа и дали не хвърля много нафта.

А относно свалянето на DPF - не е шега работа, но ми се струва че е постижимо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това което исках да кажа е ,че не е непостижимо ,но би трябвало според мен да се направи в оригиналния сервиз,понеже не е така лесно като катализатора

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Измежду глупостите, които си говорим забравих да спомена най-важното: опитай се да снабдиш двигателя с повече въздух. Колкото повече въздух, който се изгаря, толкова по-малко сажди. Принцип. Звучи твърде елементарно, но е факт. Второ, намали софтуерно работата на EGR системата. Това също ще намали саждите, които се изхвърлят доволно. Само внимавай, да не прекалиш, че ще ти дава грешки непрекъснато.

Моята кола сега, почти не чади, откакто ми намалиха стойностите на EGR-a и си сложих интейк от Ибиза Купра. Доста доволен съм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът ми не е толкова със запушването на филтъра.Често ми се налага да карам извънградско и ми се случва веднъж на 1-2 месеца да се запуши,което макар и дразнещо не е болка за умиране.Гадното е,че наистина този двигател е "спънат" и причината със сигурност е във въпросния филтър.Един от ЕТ,като я покара каза,че върви малко по-добре от 140-та без PDF,което е смущаващо :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът ми не е толкова със запушването на филтъра.Често ми се налага да карам извънградско и ми се случва веднъж на 1-2 месеца да се запуши,което макар и дразнещо не е болка за умиране.Гадното е,че наистина този двигател е "спънат" и причината със сигурност е във въпросния филтър.Един от ЕТ,като я покара каза,че върви малко по-добре от 140-та без PDF,което е смущаващо :mrgreen:

 

И това след мапа? :? Не е на добре. Кой ти е правил мапа? Явно му е дал доста гориво, без да надуе хубаво бууста.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е нали се самопочиства тоя филтър бре, к'ъв е проблема? Що искаш да го махаш? Да засилиш още колата ли? Махайте, махайте... След време, като децата ви кажат - "Искам от тоя модел противогаз, че с другия ми се смеят в училище!" ще се сетите за филтрите... :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.