Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Впечатления от Октавия 1


Redline__

Recommended Posts

Айде и аз да се отблежа. Отдавна разбрах, че VW Group са номер 1. Първата ми кола беше Корола , мой набор 86. След това си взех Голф 3 и от тогава съм в сектата. Работата ми е такава, че съм карал всякакви коли за каквито можете да се сетите скъпи, евтини, всякакви и съвсем спокойно мога да кажа, че VW е моята марка. Към момента имам един голф 3 , един Голф 4 , Поло 6N2 и Октавия 1. От скоро съм притежател на О1 с 1.9 TDI ALH , комби 2003г. автомат и мога да кажа че до момента съм очарован. Колата я взех с цел далечни пътувания и първото нещо което харесах в нея е огромния багажник. След като имаше някои неща за правене сега останаха предимно козметични работи и някои дреболии и вече 1 седмица я карам по интензивно и все повече почва да ми харесва. Дизайна и комфорта който ми дава е впечатляващ а и най-вече усещането че можеш да натовариш всичко е уникално. Това са първите ми впечатления. По нататък съм замислил доста промени по интериора и други неща но за това мисля да пусна отделна тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...
  • Отговори 113
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Skoda20VT

    6

  • dinko1987

    6

  • niki

    4

  • zdravko zankov

    4

Най-много писали в темата

+1.

Отскоро имам Октавия Комби. Простоооо.... не знам дали някога ще имам друга кола която толкова да ми харесва и на външен вид и като интериор. Няма нищо излишно, нито пък има липса от екстри тази кола. Не съм я карал още кой знае колко, но всяко слизане от нея е съпроводено от огромно нетърпение за качване и каране!!!!! Октавия е колата номер 1 за мен в момента !!!!!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 месеци по-късно...

До "ВСИЧКИ" - Ако имаше как, трябваше да питате кой и да е мой Приятел, какво е мнението ми.. и отношението, към "Octavia"-та ми :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Здравейте, днес се регистрирвам защото от вчера съм горд собственик на Октавиа Комби 2003г 1.9 tdi 90кс.

Надявам се да ми служи вярно и безпроблемно като старата ми кола, Пасат 95г 1.9 tdi 90 кс

Как е като разход, маневреност?

И аз мисля да правя подобна стъпка, но с малко по-малки размери - 2001г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...
  • 4 седмици по-късно...

Здравейте, от около седмица и аз минах от Фабиа на Октавия 1 2009г. 1.9 TDI PD 101к.с.. Като за начало съм доста доволен. Когато събера още материал ще пиша пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 месеци по-късно...

Здравейте,

 

След дълго търсене на автомобил и малко под влиянието на моите колеги (във фирмата има 3 румстъра) си взех Шкода Октавия.

Основните ми критерии при избора бяха:

  • да има голям багажник(да кажа основния),
  • да не е някой куц кон (малолитражка),
  • да си има подобаващите екстри за годинките:

И какво се получи в крайна сметка:

  • Шкода Октавия Комби Мк1 2003г. 1.9 тди 130к.с.,
  • 6 скорости,
  • Паркторник,
  • Круиз контрол,
  • И един наистина голям багажник да събира-количката,кошарата,чантите,бурканите и т.н.

Стана вече месец и малко от както съм я купил и до момента само хубави неща мога да кажа за колата.

Стабилна на пътя,двигателя със неговите 130 кончета си е на правилното купе.

Разхода си е пре доволен от това което очаквах :)

 

С две думи :Яката работа  :flag_skoda:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдам...отлична си е, за жалост не се правят такива коли вече! Разликата в цените като О1 беше нова и сега на O3 какви са...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добър вечер и от мен!

На 01.08.2014 регистрирах колата,която съм искал винаги.

Шкода Октавиа 1,фейслифтова,2.0/115кс,бензин,комби.

Впечатлен съм от обема на багажника(двойно дъно),стабилността на автомобила.Очаквах по-дървена возия,но няма голяма разлика със стария ми автомобил(Пасат Б4).Много добри фарове.По принцип търсех подобно изпълнение около 1 година,най-вече за двигателя.

И сега,след навъртяни 10 000км да споделя от какво се оплаквам:

-двигателя гори доста масло,над 4л за тези километри.Замислям се дали има смисъл да го сменям,нали си доливам честичко.

-липсва поставка за чаши,обичам да посръбвам кафе,докато пътувам,прегледах темата във форума за самоделната поставка,но нещо не ме грабна изпълнението.

-вчера почина рейката,напазарувах вече една втора ръка за 200лв,за работа ще ме обръснат с 80,после реглаж 25.Тотал,над 300 кинта излитат със страшна сила.

Не ме разбирайте погрешно,колата ме радва много,всеки километър е кеф голям(особено със 140 на темпомат),но какви други скъпоструващи проблеми мога да очаквам.

Искам да си карам колата с кеф,а не да виси по сервизите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добър вечер и от мен!

На 01.08.2014 регистрирах колата,която съм искал винаги.

Шкода Октавиа 1,фейслифтова,2.0/115кс,бензин,комби.

Впечатлен съм от обема на багажника(двойно дъно),стабилността на автомобила.Очаквах по-дървена возия,но няма голяма разлика със стария ми автомобил(Пасат Б4).Много добри фарове.По принцип търсех подобно изпълнение около 1 година,най-вече за двигателя.

И сега,след навъртяни 10 000км да споделя от какво се оплаквам:

-двигателя гори доста масло,над 4л за тези километри.Замислям се дали има смисъл да го сменям,нали си доливам честичко.

-липсва поставка за чаши,обичам да посръбвам кафе,докато пътувам,прегледах темата във форума за самоделната поставка,но нещо не ме грабна изпълнението.

-вчера почина рейката,напазарувах вече една втора ръка за 200лв,за работа ще ме обръснат с 80,после реглаж 25.Тотал,над 300 кинта излитат със страшна сила.

Не ме разбирайте погрешно,колата ме радва много,всеки километър е кеф голям(особено със 140 на темпомат),но какви други скъпоструващи проблеми мога да очаквам.

Искам да си карам колата с кеф,а не да виси по сервизите.

      Здравей колега, не ме разбирай погрешно - нямам намерение да давам акъл, просто мнение...

1.Убеден съм, че не е нормално, да долееш над 4 литра масло, за 10000 километра пробег!!! Чувал съм /чел съм/ за двигатели "маслояди", но за такъв от ВАГ - не. Мой приятел, имаше Фиат Крома, който по книжка харчеше 200 милилитра на 1000 км., но дори това е 2 пъти по-малко, твоя разход... Според мен си спешно за сервиз, диагностика и т.н...

2.Относно поставките за чаши - нямам идея, но вероятно липсата на такива се дължи на нивото на оборудване, потърси по автоморгите, предполагам е заменяема част.

3.Това с рейката "втора ръка", за мен лично, е като да си купиш "малко ползван салам"..., лично аз /ако проблема е в парите/, бих избрал вариант с рециклирана рейка /почти винаги, цената е 40 до 60 % от тази за нова/. Каква ти е гаранцията, колко време ще работи изправно "новата-втора ръка" ?!?

      Хубава вечер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добър вечер и от мен!

На 01.08.2014 регистрирах колата,която съм искал винаги.

Шкода Октавиа 1,фейслифтова,2.0/115кс,бензин,комби.

Впечатлен съм от обема на багажника(двойно дъно),стабилността на автомобила.Очаквах по-дървена возия,но няма голяма разлика със стария ми автомобил(Пасат Б4).Много добри фарове.По принцип търсех подобно изпълнение около 1 година,най-вече за двигателя.

И сега,след навъртяни 10 000км да споделя от какво се оплаквам:

-двигателя гори доста масло,над 4л за тези километри.Замислям се дали има смисъл да го сменям,нали си доливам честичко.

-липсва поставка за чаши,обичам да посръбвам кафе,докато пътувам,прегледах темата във форума за самоделната поставка,но нещо не ме грабна изпълнението.

-вчера почина рейката,напазарувах вече една втора ръка за 200лв,за работа ще ме обръснат с 80,после реглаж 25.Тотал,над 300 кинта излитат със страшна сила.

Не ме разбирайте погрешно,колата ме радва много,всеки километър е кеф голям(особено със 140 на темпомат),но какви други скъпоструващи проблеми мога да очаквам.

Искам да си карам колата с кеф,а не да виси по сервизите.

Здравей колега.

Имам същата Октавия със същия двигател и мога да ти кажа, че не харчи толкова масло. Моята харчи между 500гр. и 1 л. на 10000км. в зависимост от маслото, което съм сложил при смяната.

И на мен супер много ми липсва поставка за чаша отпред. Държа си кафето на поставката, която е на пепелника за задните седалки, но доста трудно я достигам, докато карам  :D

Ето тук има фабрична, но е малко скъпа:

http://www.superskoda.com/skoda/octavia-i/octavia-i-00-09-tour-rare-drink-coin-holder-onyx

Монтира се под подлакътника до ръчната.

По-принцип този мотор се слави като доста здрав, поне така знам аз.

Не знам какво може да очакваш, но мога да ти кажа какво съм сменил аз за малко повече от година и 20000км:

-Двете ламбда сонди

-Задни амортисьори 

-Лагер на главина

-Премахване на катализатор, защото се беше счупил и дрънчеше.

Предстои смяна на:

-Предни амортисьори 

-Тампони на заден мост

Както виждаш, повече по окачването, но това според мен е напълно нормално за почти 14 годишна кола. :)

Най-добре наистина да отидеш спешно в сервиз, както те е посъветвал Боре, за да видят защо харчи толкова много масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

      Здравей колега, не ме разбирай погрешно - нямам намерение да давам акъл, просто мнение...

1.Убеден съм, че не е нормално, да долееш над 4 литра масло, за 10000 километра пробег!!! Чувал съм /чел съм/ за двигатели "маслояди", но за такъв от ВАГ - не. Мой приятел, имаше Фиат Крома, който по книжка харчеше 200 милилитра на 1000 км., но дори това е 2 пъти по-малко, твоя разход... Според мен си спешно за сервиз, диагностика и т.н...

2.Относно поставките за чаши - нямам идея, но вероятно липсата на такива се дължи на нивото на оборудване, потърси по автоморгите, предполагам е заменяема част.

3.Това с рейката "втора ръка", за мен лично, е като да си купиш "малко ползван салам"..., лично аз /ако проблема е в парите/, бих избрал вариант с рециклирана рейка /почти винаги, цената е 40 до 60 % от тази за нова/. Каква ти е гаранцията, колко време ще работи изправно "новата-втора ръка" ?!?

      Хубава вечер.

1.Явно не си се сблъсквал с мотор ALT.2.0/130 hp.

Оказва се,че и тези със 115 кс имат този проблем,макар и в по-малък мащаб.Според инфото,което събрах,прочетох и от разговорите с хора,разбиращи от материята,проблема е в масления сегмент,заключва се и започва сагата.

2.Над "Elegance",мисля че е само L&K.

3.За 160лв може да се рециклира рейката,но просто не разполагам с втори автомобил.

Колата се кара всеки ден,и за това всеки престой в сервиза ми бърка в джоба и нервите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От ALT-то мотора,аз по-голям маслояд не знам.Не се монтира в Шкода.Правили сме осн.ремонт на такъв,намаля наполовина харченето на масло,но пак 4-5 литра заминават на 15 000км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега незнам какви очаквания си имал за кола втора ръка с неясна история и километри. Покупката на такъв автомобил е като игра на руска рулетка. Може 50 000 км. Да караш без проблем, а може и 5.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Търсих си кола до 2000 куб.см. около 10-12 годишна и до 160 коня и попаднах на това 034422335-big.jpg?r=0

Запазена от вътре, с леки външни забележки от сорта на 2 места леко вдлъбнато и леко остъргана предна броня което се вижда на снимката и разбира се префектно измит салон и мотор.Е как да не е като ще седи в автосалон.2002 г. Elegance, 1.8T AUM.Хареса ми много каква стойка има а аз като привърженик на комбитата направо я пазарих без даже и да я карам.Имам я от 2 седмици като от 1 е и обслужена.Харесва ми колко стегната возия има.Не мога да свикна само с това че вътре е тихо и не се усеща скороста и поради тази причина постоянно съм със 80-90 градско.Нормално ли е да дава между 10,5 и 11,0 градско с нормално каране?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Един тройник ми направи мизерия и не мога да го намеря никъде в България. От разширителения съд излиза маркуч и след 25-30 см. има тройник. Номера му е 1J0122109AQ. Дали всички Октавии имат този тройник или само 1.8T? Питам за да знам дали да обиколя моргите или да го чакам 1 месец.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Колега, тук http://www.ssm.bg/OnlineStore/StoreCategoryNew.aspx?search=true го има наличен за 43 лв (номера който си написал - но пише маркуч). Предполагам, че ако се обадиш и в ЕТ ще ти го доставят за около 2 седмици, ако не е наличен.

 

Иначе честито за придобивката. На снимката изглежда много добре. Да си я караш с кеф!

Редактирано от johnnie213
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един приятел ми го направи от стомана, 1 към 1 с оригиналния. Даже и пари не взе. Събира ли се в Пловдив някъде клуба че имам доста питанки а и да се запознаем?

Редактирано от Skoda20VT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.......... Събира ли се в Пловдив някъде клуба че имам доста питанки а и да се запознаем?

 

Колега , погледни в тази тема - ЦЪК  :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за подробното описание .Скоро и аз ще седна в Октавия и вече я видях но ти допълни прекрасното ми впечетление :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...

Карам Октавия тур комби 2005 година с двигател ALH вече 2 години и около 20 000 км. Колата е на ~ 127 000 км и освен изгнилия актуатор, който доведе до авариен режим на първото извънградско, на което я изкарах, не съм имал други проблеми. Изключително доволен съм и знам, че направих правилен избор. Като единствен недостатък мога да посоча височината на предницата. Засега съм го решил с метална кора под двигателя, купил съм и втулките за повдигане, но не мога да се реша да ги сложа, все още.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагай ги! След счупен картер я вдигнах и пей сърце. Дори не съм с метална, а с пластмасовата кора. Единствено разхода на извънградско се вдига малко (нарушена аеродинамика), ама това да му е кусура :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам Октавия тур комби 2005 година с двигател ALH вече 2 години и около 20 000 км. Колата е на ~ 127 000 км и освен изгнилия актуатор, който доведе до авариен режим на първото извънградско, на което я изкарах, не съм имал други проблеми. Изключително доволен съм и знам, че направих правилен избор. Като единствен недостатък мога да посоча височината на предницата. Засега съм го решил с метална кора под двигателя, купил съм и втулките за повдигане, но не мога да се реша да ги сложа, все още.

На моята на 130 хкм. Имах същия проблем с предницата. Ниска и опира на всякаде. Като начало амортисьорите вече бяха свършили. Смених амортисьори, тампони на бомбетата на макферсоните и сложих втулки 2см. И мале като смъкнахме колата от подемника установих, че вече имам волга. И тогава като загледах старите тампони те бяха смачкани с 2-3 см. Спрямо новите. Сега реално колата е с 2 см. По висока спрямо както беше нова. Свиквасе се височината, а и стези прекрасни улици във Варна е супер.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добър вечер!

Изчетох доста от мненията относно повдигането на предницата с тези втулки.

Но не останах 100% убеден,че тези 2см решават проблема с ниско поставения картер.

Колегите,които са чупили картер,ако може да споделят дали карат със заводски предписаните гуми и джанти.

Мое приятелче с Октавиа 1 четири пъти чупи картер,но той я кара със 17-ки.

А и имам съмнение,че доста ще развали визията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.