Jump to content
Ако имате проблем с вход във форума, моля кликнете и прочетете. Прочетете повече... ×
skoda-auto.bg     autozone.bg

VALDO

Kакъв точно е принципа на действие на 4x4 при Skoda?

Recommended Posts

VALDO

Mоля някой "просветен" да изкаже компетентно мнение!!! :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
VALDO

Гога,от тая статия излиза,че 4x4 е като Quatro при AUDI!Така ли да го разбирам?Щото ако е така,ясно е каква ще е следващата ми кола!!! :mrgreen: Някой колега с такава Skoda може да сподели мнение!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
huko

досега монтираното 4х4 на шкода е постоянно предно и при прибоксуване се включват задните колела. Това е и причината да има серийно ESP, защото в завой с голяма скорост вътрешното предно колело често превърта и, ако го няма ESPто е доста вероятно 4х4то само да ти помогне да се завъртиш... според мен хич не си струва...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Forester

Октавията е с Халдекс многодисков междуосев съединител, който играе ролята на Торсен диференциала при Ауди Куатро, т.е. нямат нищо общо помежду си. С такъв съединител са и А3 и Голф и Пасат 4 MOTION. Халдекса прехвърля въртящ момент към задните колела само при нужда, т.е. при преплъзване на предните. С Халдекс например е и Волво ХС 90 и затова му викат паркетна джипка.

Аз лично съм привърженик на междуосевия диф, но ми е много интересно да чуя мнение на колега с Окти 4х4, защото съм й мераклия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Tafkata

Може ли някой да сподели нещо и за перманентното 4х4? Незнам дали се изписва точно така...АутоБилд правиха тест на коли с обикновено и с 4х4 задвижване, та те споменаха, че перманентното 4х4 при Фиат Панда е по- зле от обикновеното й задвижване само на двете колела.

Мнения :roll:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Dereal

Forester, няма да споря с теб, но мисля, че Passat е с ходовата част на Ауди А4 и/или А6, а те са с Торсен, не с Haldex. Иначе наистина Golf, A3, Octavia, Leon/Toledo са с Haldex. Но по-горния клас е Torsen. Четох по въпроса, ако искаш ще ти пратя линка. Вече Quattro и 4Motion са само марки - А3 не е с Торсен, а Пасат Е нищо, че не го обявява!

 

На Tafkata - Ауто Билд ги пробваха на проходимост и поведение на сняг и силно се съмнявам, че Пандата има постоянно 4х4 - по-скоро и тя е с предно, а когато трябва - включва и задно. Но за разлика от повечето истински 4х4, при които мостовете се включват/изключват ръчно, "автоматичните" 4х4 задействат втория диференциал когато "компютъра прецени". А той следи постоянно дали има нужда от 4х4 или може на "икономичен режим" - само един задвижващ мост (харчи по-малко гориво).

 

 

EDIT: Foresters, мисля, че разпределението на предавателното отношение става в зависимост от зацепването на електронния съединител - както е с обикновения съединител. И май Октавия го има - до 50:50.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Forester

И аз не съм сигурен Пасата точно с какво 4х4 е, но това е проблем на притежателите на пасат.

На мен лично ми е интересно тази "умна" електроника колко бързо задейства задния мост, защото при междинния диф задния мост си е постоянно зацепен и предавателното число се разпределя в някакво фиксирано съотношение напр- 60:40. При разни паркетни джипки или болиди 4х4 електрониката разпределя въртящия момент между двете оси, като може да променя съотношението на въртящия момент.

Интересно ми е при Октавия има ли я тази възможност.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
iwanst

Мадам точно с Халдекс си е и постоянно са задвижени само предните колела задните се задвижват при пробуксуване на предите. При избуксуване на предните ми светва един жълт триъгълник на таблото и се зацепват и задните. Аз съм си страшно доволен от 4х4 на Октавия 1 досега само веднъж падна едно 4десно буксуване на Малиовица на паркинга на ски пистата ама си беше по скоро лед. На пътя за Добринище един пасат с зимни гуми избуксува и едвам потегли падна бутане и драпане, специално за това спрях на същото място никви проблеми с потеглянето. Плюсовете пред куатрото на Ауди са 4е разхода е същия като на кола с предно предаване и да добавя се слага и на Ауди ТТ .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Dereal

iwanst, сигурен ли си, че Пасата е бил 4motion? Защото преобладават обикновените - с предно. Разликата е съществена. А го има и моментът ХУБАВИ ЗИМНИ гуми.

 

Иначе ме радва, че не си имал проблеми - мечтая си тайно не след много дълго да се зарадвам с една 4х4 ;) , особено с този изненадващ сняг и малкото бебе, което чакам (няма да разчитам на някакви концесии и простотии да ми осигурят път за движение, ами ще си проправям ;) ).

 

EDIT - малко линкове за 4х4 в Уикипедия

http://en.wikipedia.org/wiki/Four-wheel_drive

http://en.wikipedia.org/wiki/Haldex - тук е Голф и Октавия

http://en.wikipedia.org/wiki/Torsen - тук е посочен Пасат като кола с Торсен (както и всички Аудита от А4 до А8).

 

Както и един цитат:"Volkswagen's 4motion can mean either an automatically-engaging system with a Haldex clutch or a continuously-operating system with a Torsen differential." - "4Motion на Фолксваген може да означава както автоматично задействащ се Haldex съединител, така и постоянно дестваща система с Torsen диференциал"!

 

VALDO, Скаут в началото ми хареса като идея, но се оказва, че има само 16мм отгоре на обикновения 4х4 (който от своя страна е с повече от 20мм по-висок от стандартната Октавия), но за сметка на това е по-дълъг и по-широк. И доста по-скъп, а на практика като добавиш малко екстри на Елеганс 4х4 получаваш Скаут за по-малко пари.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
trimata

Здравейте,

Аз участвам за разработката на http://www.rs-auto.bg и като видях тази тема се сетих, че бяхме писали за 4х4 задвижванията преди време.

Ето и линк към материала: ТУК (той е две части и и накрая има линк към втората част)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
iwanst
iwanst, сигурен ли си, че Пасата е бил 4motion? Защото преобладават обикновените - с предно. Разликата е съществена. А го има и моментът ХУБАВИ ЗИМНИ гуми.

Обикновен си беше с предно ама го гледах на паркинга с хубави зимни гуми и направо можеше и да не издрапа а октавията не усетих абсолютно никакъв проблем. Пасата доколкото знам 4х4 в момента е като на ауди куатро а стария пасат съм карал Г60 4х4 с някаква високо муфа (подобно на халдекс ама с по малко електроника) ама така хубаво блокира че 300 километра с пътна помощ на колесар щото не се дърпаше ако единия заден мост не е във въздуха.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Dereal

iwanst, колегата trimata е дал линк, там има повече инфо. Потърсих онзи сайт, от който намерих най-богатата информация за 4х4, но не мога да го намеря.... много жалко, защото за кратко беше обяснено много.

 

Както и да е, вярно е, че сегашния Пасат е на практика Quattro, от линковете в Уикипедията можеш да го видиш. А стария Пасат е Syncro - с виско муфа, която разчита на вискозитета на течността (Вискозитет - мярка за съпротивление на флуид (или течност) при движение на едни негови пластове спрямо други - http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0% ... 0%B5%D1%82 ).

 

А щом този Пасат е бил с предно - ВЪОБЩЕ, АМА ХЕПТЕН ИЗОБЩО НЕ ТРЯБВА да го сравняваш с каквото и да е 4х4 - просто няма нищо общо!!! Откакто падна снега в София си дадох сметка, че на Октавията това предно не й стига за сняг, за лед. Да, тръгва, ако си по-внимателен с газ и съединител, но дори и най-хубавите зимни гуми не могат да компенсират втория задвижващ мост. Руснаците при теста на 4х4 старата Октавия, казват, че на светофара са оставяли зад себе си много други хубави коли, а са карали с летни гуми - http://www.avtomarket.ru/scripts/info/t ... e/?id=3036 . Само като видиш заглавието на статията и ти става ясно - Формула свободы :mrgreen:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
VALDO

Значи излиза,че 4x4 при Octavia е като 4Motion при VW.Нормално работи с предно предаване и при необходимост за части от секундата пръхвърля въртящия момент и към задния мост!!! :roll:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Pesho
Значи излиза,че 4x4 при Octavia е като 4Motion при VW.Нормално работи с предно предаване и при необходимост за части от секундата пръхвърля въртящия момент и към задния мост!!! :roll:

 

Точно така, но за мен не е много ефикасно. Разликата е до небето с директното 4х4. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
VALDO

Според мен е добро решение!Все пак си взимаш кола с двойно предаване,която при нормални условия си харчи като кола с предно!

Е разбира се по офроуд възможности не може да се сравнява с нещо от рода на Jeep Wrangler,който е икона в 4x4!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
User212

отностно 4x4 про Octavia II мога доста да поразесня.Дълго време преди около няколко месеца комуникирах с глания инжинер на Haldex TC. за това се осмелявам да кажа следното по долу:

Octavia II е обурудвана с последно поколение елекромагнитен съединител с деферинцяли с ограничено приплъзване.По начало ще заочна със системата ESP.Тази система работи със спирачните асистенти и стабилизират колата припо висока скорост от 20 km/h .При по ниска скорост в пресечена местност когата се налага електромагния съединител да прехвурля и отнема осилия от което и да е от колелата е по-добе да се изключва ESP защото представетеси точно това колело което има сцепление да го спре спирачка-гадно нали-затова хората са сложили бутон за изгасяне.Някой ще каже ,че подобен бутон имат и VW PASSAT,Audi A6 и др. които не са 4x4,но това няма нищо общо.

Системата за разпределение на усилието заедно с Haldex пранасят мощност на едно колело до 85% от цялата подадена мощност,затова системата още се казва AWD(all whell drive).Тоест и едно колело от 4-те да има сцепление то ще ви измъкне.Понеже аз съм малко такъв че проверявам почти всичкоотностно такива системи искам да кажа ,че това по-горе е така.Лично сум качвал моята Octavia II 4x4 на разкривена рампа за да видя дали спира колело ако няма сцепление(спира).искам да допълня ,че се качих до Мальовица точна като беше паднал по-големия сняг и небеше разчистено(качисе без погрешно,без вериги,само и изключване на ESP защото снега беше по-дълбок а скоростта около 30-40км/h).

Прочетох по-горе че някой беше написал ,че колата ще се завърти ако се изключи ESP-искам да кажа ,че тук същоне съм съгласен.Лятото си направих друг опит.Изключих ESP-то по един планински път от Малко Търново до Царево.Пътя е ужасн и е с много завои.Когато изключих ESP волана веднага "олекна",колата започна да се оправлява като кола с прост ABS,но нищо друго,а и пак скоростта не беше по-ниска от 70-80км/h.

Такаче искам да кажа на тези които имат или на тези които смятата да си купят такава кола.за първите ,не се страхуваите да влезнете във вода по-плитка от нивото на фаровете,в кал (независимо от плътността и)дълбока колкото клиренса,сняг също,а ако слогите гуми със шипове няма да имате и никаквъм проблем с чист лед.същото важи и за пясък,магадан,камъни и какво ли не.Почти по всякакъв терен съм минавал с такава кола ;) нямам забележки и изключене че е по-ниска от един джип.

Сега нещо и за вторите които смятат да си вземат такава ,даваите смело няма да згрешите,само не си взимаите Scout защото предния и задния ъгъл на заход са намалени от безсмислените кори които впрочем Octavia II 4x4 си и има . ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
User212

а и още нещо което прочетох по-горе във форума -vw 4motion,mercedes 4matic,audi quatro се различават КОРЕННО от Octavia II 4x4.единствено audi allroad има същите параметри като Octavia-та.34 градуса малък наклон ли ви се струват ,не съм съгласен повечето джипчета като Nissan xtrail,quashqai,Honda cr-v,hr-v и други немогат да се похвалят с подобни параметри за 4x4 автомобил.Единственото което различава VW Touareg или Land rover Discovery III от OCtavia II 4x4 e няколкото см клиренс повече!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
huko
а и още нещо което прочетох по-горе във форума -vw 4motion,mercedes 4matic,audi quatro се различават КОРЕННО от Octavia II 4x4.единствено audi allroad има същите параметри като Octavia-та.34 градуса малък наклон ли ви се струват ,не съм съгласен повечето джипчета като Nissan xtrail,quashqai,Honda cr-v,hr-v и други немогат да се похвалят с подобни параметри за 4x4 автомобил.Единственото което различава VW Touareg или Land rover Discovery III от OCtavia II 4x4 e няколкото см клиренс повече!

 

Това за октавията е интересна и полезна информация. Само че не виждам какво е общото между Discovery 3 който е сериозен офроудър (стига на собственика да не му дреме за боята и цените на частите)и xtrail, който е паркетен софтроудър (няма демултипликато, а за блокажи няма и да говорим) и леки коли със задвижване на четирите колела (каквито са и хондите между другото, въпреки клирънса)???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Baj Vylcho

Ето още малко информация по темата:

http://www.volkswagen.bg/rund_um_vw/inn ... plung.html

 

и

 

http://www.skoda.com.ua/page.php?29

 

Като цяло Халдекс съединителя е решение, което е компромис между надеждно задвижване и икономичност. Това е система, която е все по-предпочитана в последно време заради икономичността и по-лекия механизъм. Освен това Haldex-Kupplung може да се комбинира с всички системи за регулиране динамиката на движение (ABS, EDS, ASR, EBV и ESP) без ограничение. Ползва се от VW Group, Volvo, Saab и други. От личен опит мога да кажа, че усещането за сигурност е невероятно. Крайният резултат е на лице - когато трябва се въртят и четирите колела. Голям кеф е особено сега в снега :D

 

Ето и едно хубаво клипче:

http://uk.youtube.com/watch?v=JSdpu-2FiJA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
User212

Общото е ,че изпълнителния мханизъм(Haldex) е с един и същ начин на деиствие както в отношения от скоростта така и във времето на реакция.То е ясно ,че неможе кола тежаща 1500кг с двигател 1.9 или 2.0 ТДИ да е със същия(като модел)изпълнителен механизъм като кола с 2100 кг с двигател 2.5;3.0;4.0;4.6 .и попринцип затова Octavia II 4x4 няма LOW и High като LAnd rover-ра .При нея тази роля се играе от 1-вата предавка.За тези също които не са си правили опит Octavia II 4x4 потегля и на 2-ра предавка!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Dereal

User212, аз пък съм тръгвал на Фелиция 1.3 бенз на втора, ама това не значи, че е правена за това! Пробвах си Октавията, не е 4х4, 100кс е, 1.9 PD, и от втора не е щастлива да тръгва. Да, може, ама не е препоръка.

 

Освен това предавателните числа на първа предавка на моята и на 4х4 не се различават съществено - 3.769 срещу 3.78 (първото е 4х4). Даже е в полза на моята :!: Информацията е от немския сайта на Шкода - официалния, та не се съмнявам в нея. Така че не знам за какво тръгване на втора говориш и как късата първа компенсира липсата на демултипликатор. :idea:

 

А скоростната кутия на 1.9TDI 4х4 и на 2.0TDI 4х4 e абсолютно еднаква!

 

Ето ти и линковете:

 

За Октавия ТУР (старата) - http://skoda-auto.de/index.php?typ=Comb ... n&adaten=1

 

За Октавия 4х4 - http://skoda-auto.de/index.php?typ=Comb ... n&adaten=1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
User212

Абе мощта е нова и по документ е с 1,9 TDI 105k обаче съм се качвал в на приятел която е ъш същата ама има разлика...мен си ме съмнява чехите да не са ми сложили 2.0 TDI .....а дори и да не е така ,тоест да съм си с 1,9TDI пак си потеглям на 2-ра!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
User212

а отностно изказването за Fabia-та ,че и тя потегля на 2-ра ....няма лошо просто явно не съм бил достатъчно ясен като исках да се изразя ,че на OCtavia II 4x4 1-рвата предавка е по-дълга и работи на по-високи обороти(все едно LOW при джипките).

а за другото отностно това ,че някой като има проблем щял да се обади .....няма лошо ама ПОДЧЕРТАХ че КЛИРЕНСА е недостатъчен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Dereal

user212, би ли ми обяснил какво означава "мощта е нова"?

 

Освен това обърни внимание - става дума за ФЕЛИЦИЯ, която е доста преди Фабия и която използва античен двигател с долен разпределителен вал и карбуратор, 55 кс. С нея и на 3-та съм тръгвал - ей така да видя става ли. Но е от нещата, които не трябва да се правят, защото съединителя отива по дяволите.

 

Да, вярно е, че първата скорост на Октавията е по-дълга отколкото на Фелицията. Обаче това ВЪОБЩЕ не замества демултипликатора - той позволява двигателя да се държи в оптимален работен режим, защото разликата между предавателните числа става много малка и при превключването на по-висока скорост не се променят съществено оборотите, но се поддържат оптимални (въртящ момент и ниски обороти).

 

Да, и 1.9 TDI 105кс не е слаб мотор, той не се различава съществено от 100кс, дори личното ми мнение е, че 100кс има по-добра характеристика, защото запазва много по-дълго време максималния си въртящ момент, докато 105кс имат пик и след това започва да спада.

 

П.П. Някои колеги са против правописната полиция, но пиши моля те по-бавно, защото пропускаш букви, празни места, тирета. Вярно, не сме в университета, ама писането се учи в първи клас с евентуална проверка във втори. Умни хора сме, нека се уважаваме като не пишем с краката или каквото е попаднало. :!:

 

С оглед на всичките ми писаници все пак се радвам, че споделяме симпатията към една и съща марка, към един и същ вид ;) задвижване ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×