Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Разход на фабиа РС


OSRacing

Recommended Posts

PRR - със сигурност вече доста хора не карат като обезумели, най-вече защото си пазят колите от безумните пътища. Както казах и аз подкрепям мнението че не всички спортни коли е задължително да се юркат постоянно, но да намериш такава особено в БГ е все още трудничко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 61
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • BlackPearl

    8

  • RETURN

    8

  • votolom

    6

  • werz

    5

Най-много писали в темата

...Това че караш мощен автомобил не означава че ще го караш непрекъснато като побеснял. Да, един-два дни караш за да се изкефиш и след това кротваш повече от колкото с по-маломощната. Просто седиш и се кефиш. Като има закачка се заиграваш. Иначе си креташ кротко. ВЕрвай ми! Изпитал съм го :mrgreen:

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

НЕ СЪМ СЪГЛАСЕН С ТЕБЕ ПОНЕЖЕ

1.НАФТОВАТА ПОМПА Е ПО ОТПУСНАТА-РАЗВЪРТЯНА.

2.ОХЛЮВА НА ТУРБОТО Е ПО ГОЛЯМ.

3.ИЗПСКАТЕЛНАТА СИСТЕМА Е ДРУГА.

АБЕ КВО ТИ ПУКА НАЛИ СЕ КЕФИШ И СЕ ЗАЯЖДАШ,С АУДИТА И БМВ-ТА. :D

 

 

Надявам се, следващото мнение да е с нормални букви, за което...Благодаря предварително! - zloQQ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един въпрос Карам Рс ,а колегата 1,4-на магистралата се движа с 160-180,а колегата с 140-кой повече износва колата?Второ на моя борд комп има лог на рпм на последните 10мин каране-направено за да каже после Шкода ,че си карал в червеното(в разрез с гаранционните условия).Относно спортните автомобили-ми няма разумен човек,който в повече от 10% от експлоатационния им живот, да ги кара на повече от 70% от възможностите им-просто защото няма как да не се пребие при съществуващата култура на каране.Относно автомобилните ентусиасти-мога да ви кажа от опит,че поне веднъж на ден се случва да се премери ниво на масло,антифриз и другите течности.Седмично колата се мие и се мери налягане на гуми,а месечно и сходимост.Аз лично процедирам така,както много мои познати.Купуването на такъв автомобил за мен е чисто бинго,определено обаче исканата цена е по-висока от пазарната

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой не износва нищо ако маслото е хубаво ... кола от каране не се троши ... троши се от разни паления на гуми и т.н. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един въпрос Карам Рс ,а колегата 1,4-на магистралата се движа с 160-180,а колегата с 140-кой повече износва колата?

 

Зависи от много неща. Почва се от марката, 1.4 дизел или бензин??, атмосферен или с турбо, много голямо значение при какви обороти карат двете коли.... общо взето по-високите обороти положително натоварват повече автомобила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой не износва нищо ако маслото е хубаво ... кола от каране не се троши ... троши се от разни паления на гуми и т.н. ;)

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой не износва нищо ако маслото е хубаво

Значи относно въпроса за маслата-всяко си има предимства и недостатъци.Примерно дори ако говорим за масла с еднакъв вискозитет и цена-на Шел и Кастрол,се забелязват следните разлики-Шела смазва по-добре при студен старт,но доста бързо губи качествата си и става на вода при по-високи натоварвания!

Големият проблем на маслата за "цивилни" автомобили е факта,че трябва да бъдат с разностранни качества.А огромният проблем в БГ,че нито се знае произход ,нито качество.Виждал съм официален представител да отказва да продаде Кастрол на клиент,заради несугурност в горните 2 неща.Обикновенно буквите означаващи вискозитет,покритите стандарти на производителя-дават само основна информация

Да напиша няколко реда-тоест ще ги копи пейстна отforum.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=3922,че ме мързи

 

Базовите масла (началната суровина от която се правят двигателните масла) по API стандарт:

Група 1: Масла получени чрез стари технологии, чрез пречистване на минерални фракции. Това е маслото с най-малко обработка и в наши дни се ползва в не-двигателни приложения, или в най-евтините масла куча марка по супермаркетите.

 

 

Група 2: Хидро обработени и рафинирани минерални масла. Това са най-често срещаните масла на пазара, и се съдържат в повечето минерални автомобилни и мотоциклетни двигателни масла.

 

Група 3: Стандартни масла от група 1, които минават през специална обработка за пречистване. Получените масла са по-топлоустойчиви от от обикновените масла група 1 и 2, но не са 100% синтетични масла:

 

 

Тук има една уловка: през 1999г, на американския пазар Кастрол сменят базовото масло на един от моделите си от Група 4 (полиалфаолеини, виж Група 4) с група три, без да сменя етикета "синтетично". От Мобил завеждат съдебен процес срещу ползването на термина "синтетично" в такова масло, но губят, и от тогава определението "синтетично масло" може да се ползва за този вид масла на американския пазар, което допълнително обърква клиента. На европейския пазар не знам как е, мисля че не се ползва точно термина "синтетично". Но се ползват разни имена които навяват идея за синтетика - Syntec, и подобни. Група 3 са си много добри масла но технически не са синтетични, и производството им е доста по-евтино от истинската синтетика.

 

Група 4: Полиалфаолеини, или ПАО. Това са най-често срещаните 100% синтетични масла, и в повечето случаи са драстично по-добри от маслата от група 3. Произвеждат се в големи количества, което съумява да задържи цената им относително ниска за толкова качествен продукт. Понеже не съдържат нефтен восък, могат да се произвеждат във високи вискозитетни индекси, и в повечето случаи не се нуждаят от допълнителни модификатори на вискозитета.

 

Група 5: Естери. Този вид масла се правят на база мастни киселини на растителна или животинска основа. Чрез химична реакция се преработват в естери или диестери, които се ползват като базови масла. Естерите са полярни, което означава че действат като магнит и прилепват към метала. Това подобрява значително защитата при контакт метал в метал спрямо ПАО, които не са полярни. Този вид масла също имат почистващ ефект върху двигателя.

От всички базови масла естерите са най-скъпи за производство, и съответно маслата на естерна основа са в повечето случаи по-скъпи от всички останали. По тази причина много фирми само подсилват маслата си с естери - маслата ползващи 100% естери се срещат рядко и малко производители предлагат сто процента естерни масла.

 

За да бъде още по-объркано -в Европа има само няколко производителя на база за масло!Тоест е спекулация и не е ,че видите ли някое масло било адски подобно на друго,възможно е да са доста еднакви и съвършенно различни.Това става посредством добавки и подобрители- тука вариациите и ефектите са твърде разностранни.Примерно задължитело условие за хомологация на масла бензини и други течности в Ф1 и Льо Ман е базата им да съответства на серийни продукти.Големите компании пускат ултра скъпи и редки мини-серии масла,които са почти недостъпни за обикновенния потребител,но има и изключения-на българския пазар това са естерните масла на Мотул-базата е същата тази,която ползват и клиентите на фирмата в състезания!Изобщо фирма Проспиид предлага в момента най-добрите смазочни продукти на пазара-именно продуктите на Мотул и Bardahl .Проблемът на естерите обаче,е че изискават честа смяна-на 50-70 паления на студен двигател-най-безпристрастния критерий за смаяна.Другият вариант е пълна синтетика с най-високата норма давана от производителя,за Шкода е VW 506.01/506,но и тук проблем $$$$

MOTUL Specific VW 506.01-506.00-503.00 0W-30 (1 L)

 

Цена:

53.04 BGN

Туба 1 L

100% синтетично горивоспестяващо моторно масло, разработено за удължени интервали на смяна; създадено за новите модели (след 2000г.) бензинови и дизелови двигатели на VW, Audi, Seat, Skoda.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи защо синтетика полусинтетика и естери,а не изпитаното минерално:

1 Минералното масло губи много бързо качества-честа смяна!

2.Бързата загуба на качества води до повишено износване на интензивно натоварени чарколяци като турбо

3.Съдържание на фосфор-специален унищожител на катализаторию

4.Тотална загуба на качества при смесване с други течности

5. И най-вече данните за допустимо максимално налягане на нормален маслен филм

минерално- около 900 kg/qcm

Полусинтетика - 4.800 kg/qcm

Синтетика-7.800 kg/qcm

Двоен естер-22.000 kg/qcm

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хах,werz.....следващато масло с което ще подкарам пепеляшка ще е това на мотул,че ми писна на всеки 10000 км да сменям маслото :)))))

Засега съм с кастрол 505.01..май....беше 26-27 лв литъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като ползвате по веднъж Мотул и ще разберете разликата. ;)

 

Кастрол също не е лошо, но в БГ качеството на Кастрола (дори и в ЕураТек) е ужасно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

](*,) от разход-стана на Моторно масло! :smt019

 

Така е... Но понеже werz е написал интересни неща го оставих. Ще поразчистя и ще отделя писаното за маслата като отделна тема :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кастрол също не е лошо, но в БГ качеството на Кастрола (дори и в ЕураТек) е ужасно.

 

Как го разбра това?

Питам, щото мойта Октавия е карана само с Castrol TXT от ЕураТек :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За ЕТ само храна приятели.В момента собственика върти такава далавера с маслата,че свят да ти се завие!Ето това са препоръчваните масла за ФАГ

http://www.mapodo.de/index.php/cPath/143_118 на Кастрол-ми те нито едно нямат от тях!В ЕТ маслото им не е оригигинално заводско,ами е закупувано на варели и разпарчетосвано в БГ-имам бутилка за доливане дето 1000% съм убеден ,че е пълнена в България.Нищо лошо няма,но да не го продаваха с 120% печалба-СЛХ Лонгтек 37лева-ми в Камор СЛХ ЛЛ04 е 36(100% оригинално и с БМВ номер,а да не говорим и че е доста по-добро).Ако сте забелязали в ценовата листа ба ЕТ пише само СЛХ и вискозитет,ТХТ и вискозитет-нищо,че има 10вида СЛХ и ТХТ,има даже СЛХ полусинтетика!При превода на книжките старателно се заличават изискванията относно масло,примерно за РС липсва-пише бензинови двигатели 503/504!Моята кола иска 505/506,те ми слагат 503/505,а ФАГ и кастрол препоръчват 506/507.Другият момент е ,че ЕТ те задължават да сменяш масло 3 пъти по-често от даденото от производителя,като ти набутват масла на 3 години с 200% печалба,които не за твоята кола!.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
Колкото и да се размеси темата,тоз Мотул ми влезна кат муха в главата ;)))

...Та откъде може да се купи най-тънко тоя Мотул и да е с гарантирано качество.Последното ми прозвуча като на времето, имаше две определения за коли:първите с "гарантиран",а другите с "доказан" произход :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

разхода зависи най- вече от нафтата

 

най добър съм имал в Италия 770 км магистрала скорост 160 - 180 с двама души и много багаж (включително и ските на бутнатите задни седалки по диагонал). Даде ми 5,2 и то на доливане. бензиностанцията беше Agip или нещо подобно, някъв "спортен дизел".

У нас си само ОМВ премиум или Лукоил и задължително една доза Redex така София - Варна с клима и двама души 5,5 на ръчка

В града е 7,5 - 8.

 

Ако си решил да купуваш - няма друга кола с такова КПД!

Предните гуми направо не издържат!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.