Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Как се тунингова Фабия РС или 1,9тди!


werz

Recommended Posts

Поради многото Л.С със запитвания как да се подобри 1,9 помпа дюза реших да понахвърлям някои неща.Политиката на Фаг в последните години е да представя адски подобни двигатели със значителни разлики в мощността.Тук ще говора за ARL,ASZ и AXR дизелите-150,131 и 101 коня.3те двигателя имат адски общо,но да приемем,че ни интересуват главно 2та най-мощни.ASZ двигателят е рестриктиран главно по 5 начина-

1.Интейк-смешна рестрикция за около 100на лева я няма-ето го решението http://www.fabia-vrs.com/technical/PD160.htm .Даже Арл е със същите компоненти като АСЗ но все пак!

2.Горивна помпа,а не инжектори!

3.Турбо и колектор

4.Интеркулер и връзките към него и няколко тръби към радиатова за да пасне

5.Електроника

Мда,трудно е да си собсвеник на Рс,конете винаги не достигат,а модовете са лесни и сравнително евтини.Първият мод с интейка е почти задължителен-тесван е и работи по-добре от чувствително по-скъпи китове.Ненадминат от нормалните индукшън китове и почти равностоен на тези които снучат от много ниско,като за разлика от тях се кара и на мокро време.Този мод съчетан със смяна на въздушен на 2хил км гарантира макс перформанс.Помпата струва 230 евра,не ни е нужна ако не правим проект над 180-200,а има и много афтърмаркет такива,относно инжекторите те са за смяна при минаване на 200кс.Стандартното турбо е с доста ограничени възможности!Чиптунинга често води до неговия овърспин,чувствително намалявайки ресурса му и този на двигателя.По-високите оборотни режими натоварват и кулера(той пък серийно си е претоварен при РС) и от там или компа реже мощност или ебете в гъза двигателя.Та искате ли над180 коня-ново турбо и колектор.Решението е Garett 2256v слаган серийно на Фолксваген Т5 и старите Е39 Е39 -30д модели на БМВ.

Интеркулера може да се подобри при 3 нужди.

1 Нужда-сток или близо до сток автомобил 131-160 коня.Така наречените евтни трикове на бришкода.Премахва се декоративната решетка до халогена от страната на кулера и се оставя така или ви правят въздухозаборник от стъклопласт.

http://www.briskoda.net/forums/fabia/pi ... low/47646/

http://www.briskoda.net/forums/attachme ... 010471.jpg

2.170- 200 кулерче от Ибиза 163 коня или АРЛ-проблема е,че са коджа тръби към тях,но за един проект съм извадил номера и цени на всичко.При желание ще предам информацията.Или пък по голям кулер на серийно място съчетан с 1

3.Нагоре боли.1 вариант Forge Twincooler-готина работа-държи на бой до 260 коня.Много малък лаг в сравнение със стандарта

2.Вариант голям кит с ФМИК.Кофтито е,че има напасване рязане и прочие.трябва да е хубав(скъп) за да няма лаг.Самкото и то е с парррии.

Електрониката друг път :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А помпата от къде се набавя и какъв модел е?

Я прати на лично това с коджата тръби от Ибиза? :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...реших да понахвърлям някои неща....

 

werz, батка ти наистина само понахвърли някои неща. Ама и това е изкуство - много да пишеш, а всъщност нищо да не казваш :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

werz, батка ти нaистина само понахвърли някои неща. Ама и това е изкуство - много да пишеш, а всъщност нищо да не казваш :!:

 

werz-като цяло пишеш смислени и верни работи-говоря като цяло-защото според мен не си се срещал ПРЯКО с въпросния АСЗ двигател и не си го човъркал!

НЕ ЗАБРАВЯЙ-ДВИГАТЕЛЯ Е ПОМПА-ДЮЗА! [-X

Интейка съм напълно съгласен-макар че ако в кутията имаш нормален филтър-не чакай разлика(или поне не много осезаема)-то катър,или 2-божа работа

1-не мисля че е правилно това което пишеш за инжекторите(аз не се интересувам от статии и мнения на еди си кой си-а го казвам от личен опит и консултация с човек който прави тунинг на такива двигатели)

-инжекторите дори и на чипнат двигател-пак имат резерва-дори при поставянето на МАЛКО по-голямо турбо пак ще имат резаерва(макар и вече минимална-но дастатъчна)-без проблеми могат да понесът модификация като чип+кулер+малко по-голямо търбо(МАЛКО ПО-ГОЛЯМО)

smile068 2-турбината-хората са я преценили за този двигател-дори и ЧИПНАТ-турбината пак има резерви-а имено байпас клапана-(заводски настроен) който не е пипнат при софтуерната промяна-така че турбото може малко да се надуе и пак да е в нормите именно от този клапан-а може и много-но после трябва много молитви да се изрекът smile163 -понеже шанса да гръмне е 50% че и повече! smile031

 

smile076 За кулера-лаик съм-но не мисля че е много натоварен за СТОК мотора.Замислил съм нещо,чието изпълнение ще го прави човек който си разбира от работата и Шкодата му е живото доказателство! :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво. Темата е много интересна. Дано претърпи развитие. Евала на ВЕРЦ, че я подхвана. Само незнам защо го оплюхте. Може да не е казал съставките за горивото на совалките в НАСА, но като за начало на темата е добре. Незнам... Явно е модерно, всеки да си пази тунинг тайните като формулата на Кока Кола. :roll:

 

 

По темата - трябва да се разделят ъпгрейдите на два вида: малки, които могат да се правят гаранционно и големи ъпгрейди за сериозни проекти.

Мисля, че като за нова кола, все още в гаранция (каквато е моята) интейк от Ибиза купра (93 лева) + хубав панелен филтър е добър старт. Това, което ВЕРЦ е дал като линк, за по-доброто обдухване на кулера също е приложимо. Мисля си го още от 2рия ден, когато бях взел Фабията .

Обмислям ремап когато се върна в БГ. Дайте да обсъдим за пореден път ремап-а и последствията от него. Имам конкретно предложение от Vi-Max. Доволен съм от Владо, освен че ми е приятел и той прави старата ми кола, от която бях доволен. Други предложения?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поради многото Л.С със запитвания как да се подобри 1,9 помпа дюза реших да понахвърлям някои неща.

 

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Ще откача просто ! ! !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Werz, евала ! Аз това с интейка от Ibiza-та го направих вече и сега ми е харесало това с дупките на калника за кулера. От каде да взема такава решетчица или каде могат да сложат на колата ?!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш да си вземеш решетка тип зайчарник от тунинг магазините. Продава се на големи парчета, ще си изрежеш колкото ти трябва и си пушка. Друг вариант е да си търсиш решетка за вентилация, каквато беше използвал пича от Бриск Шкода. Можеш да намериш много такива в Тангра. Имат магазин на бул. Европа, среще Метро (подминаваш околовръсното и разклона за Банкя и ти се пада отдясно).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Karaibrahim-е ! Екстра си, мерси !

 

Кажи ти какви ъпгрейди си правил на твоята РС-ка. Пише, че е ~200кс. Това е доста сериозна цифра, би трябвало да си напред с проекта. Разкажи нещо повече. Сподели опит, така да се каже. :)

 

ПП: Интейка от Ибиза Купра от къде го купи и за колко, ако не е тайна, разбира се? Аз мога да го взема от Аутотехника за 93 лева с ДДС. Вече купихме един такъв за една Ибиза 1,8Т (интейка е еднакъв с ПД двигателите smile020 ) и има добър ефект, като за такъв малък ъпгрейд.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложил съм турбо от Cupra Tdi, даже не съм го плащал,за интейка също не съм давал пари (имам познати в аутотехника), K&N филтър, сменен ми е софтуера като това го правих в Германия и пичовете го правиха специално по двигателя, а не готов да слагат, нямам катализатор и кулера е подменен....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да попитам при втората снимка с махнатата решетка на халогена, възможно ли е да възникне някакво усложнение ако влезе вода, да речем...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да попитам при втората снимка с махнатата решетка на халогена, възможно ли е да възникне някакво усложнение ако влезе вода, да речем...

 

Не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво се прави като караш на вода или кал и предна дясна гума като вземе да хвърля през "зайчарника" камъни и л*йна директно в кулъра?

 

И по повод "ТУНИНГ ТАЙНИТЕ", аз ще взема да престана с тази инициатива всичко каквото правя по моите коли да го филмирам, заснимам и да обяснявам подробно, ЗА ДА СЕ ОБНАРОДВА, ПОПУЛЯРИЗИРА И ДАЙ БОЖЕ ПОДОБРЯВА ОТ СЛЕДВАЩИТЕ :!: :!: :!: и да взема и аз да почна да понахвърлям само някои неща...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз говоря за другата снимка, с дупката до халогена... Иначе ми се струва трудно да вкара кал и л*йна, освен ако не караш на заден... :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи идеята с дупките отпред и отзад си е измислена от Фаг.Ауди ТТ 225 к.с има калник със серийни отвори в тях,а отпреде вместо решетка е с въздухозаборник.Перфекционистите wзимат пласмасата от някоя морга и изрязват решетката,която пасва перфектнo.

В Bългария се предлага турбокомпресора идеален за целта на един тунингист на РС http://www.topspeed.bg/product.php?iid=601.

Турбото на вотолом е 1749V(S2) с номер 038 253 016Q V500 или V510 или 742614-0001 или -0002..Проблема с кулера се решава по следният начин

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 76ec6cfcd2 или ето ви готов кит за Фабия РС на Forge http://www.garaget.org/?car=35864.Вижда се ,че с турбо от Купра трудно се стигат 200коня дори с добър кулер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Затова съм писал "~200", като "~" означава "приблизително".... Тоя Гарет го гледах и аз, но предпочетох да сложа турбото от Ibiza-та за без пари отколкото да давам 2000лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile175 Че дай ми и на мене едно турбо без пари и аз да имам!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Karaibrahim е прав - разделянето на "тежък" тунинг и такъв, който може да се направи на гаранционна кола.

 

Любопитен съм - какво се случва с двигателя като се смени интейка с по-голям? Как ще се отрази това само по себе си - мощност, разход, двигател в неприятни за него режими???

 

Вярно, че рибата ми е още в морето (чакаме я септември. smile119 1.9 TDI PD 101кс. - Октавия Тур), но такива малки бъзикни не са ми чужди. Стига разбира се да не ми се отразява на гаранцията. :mrgreen:

 

Edit: Ееееех, щом Еуратек не дава - операцията се отлага с 2 години.... язък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Karaibrahim е прав - разделянето на "тежък" тунинг и такъв, който може да се направи на гаранционна кола.

 

Dereal, не съм уверен, че на гаранционна кола можеш да правиш каквото и да е, без съгласието на ЕТ или без това да стане в техния сервиз(или такъв оторизиран от тях).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говорим ли за Еуратек, считайте, че нищо не е възможно да се прави в рамките на гаранцията...на мен дори за въздушния филтър (още докато бях с оригиналния) ми се направиха, че не съм го сменил там, въпрки, че беше купен от тях...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говорим ли за Еуратек, считайте, че нищо не е възможно да се прави в рамките на гаранцията...на мен дори за въздушния филтър (още докато бях с оригиналния) ми се направиха, че не съм го сменил там, въпрки, че беше купен от тях...

 

Щом си карал новата си кола при тях - вярно ли е, че има някаква проверка на 1500км? И после пак на 5000км? Когато става дума за нова кола?

 

Edit: Питането ми е, защото на няколко места във форума виждам, че хората казват "след 1500км колата тръгна другояче", а ставаше дума и за някакво масло, с което двигателят идва от завода и трябва после да се смени. Такива неща....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.