Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgtransexpert

Хашек

[S105GL'79 Project] Lenka

Recommended Posts

malkiq

Аз потвърждавам!!!  Белослава има брутално парно!!!, Преди мноооого години зелената ми 120 ка също имаше уникално парно, сега като се замисля и Бореслава има доста добро парно, тъй че  ако 120 ка няма парно има проблем!!! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
__smirnoff__

Моите и двете имат прекрасно парно :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
m_g

Вчера изрових комплектното парно. Всичко си му е налично, клапите работят и радиаторчето изглежда ОК. Понеже досега не бях ръчкал из Шкодово парно, направи ми впечатление как са конструирали чехите притокът на студен въздух отвън. До радиаторчето има клапа, която като се отвори, вкарва студен въздух успоредно на радиаторчето. Не затваря ли добре, колата никога няма да има парно. Същото решение го има и на Волга М21. Отвориш ли клапата, въздухът минава през нея и ти влиза директно под таблото. При Шкодата клапата се командва от средното и от дясното лостче едновременно с две отделни жила. Затваря се от пружина.
Преди монтаж ще раздвижа всичките клапи, за да не бера ядове след това.
Разгледах и какво се случва по Зелената. Всичките клапи и клапички са махнати, а е сложено по-голямо радиаторче от друга кола. Оставих я хубаво да загрее - към парното просто не тръгва топло, както бях писал и по-рано.
Хубавото на Шкодата е, че купето е добре уплътнено. Затваря си и вътре не духа. Така е примерно Жигули. Просто и елементарно. Това отличава моделите от 70-те спрямо по-старите, които в общия случай са страшни ветрилници и никога нямат отопление.
На Волгата минах през 9-те кръга на ада, докато я уплътня. Фабрично има по две уплътнения на врата плюс отвратително архаични уплътнения на стъклата. Парното има сигурно над 10 отделни гумени уплътнения по люковете и самия корпус. Поръчвах от Украйна, а те скъпи тия гумени неща... Набутах сигурно 3-400 лева само за уплътнения плюс няколко дни от живота да лепя по врати и прозорци.
В събота, живот и здраве, я почвам.

Ето ги новите гуми на Шкодата:
Barum Brillantis 2 165/80R13
2a2e493730d6a0bcd8b391883058afa6.md.jpg

Гумите са пресни - произведени преди един месец. (4 седмица на 2020)
90763dd3cdbe0e9f0f0942023510d640.md.jpg

e0591a15b24df2f1f279701a4cc92d0b.md.jpg

Barum винаги са били заводските гуми на Шкода.
Бежовата беше с добре познатите на всички Шкодаджии Barum OR34 със същия размер 165/80R13.
Сега и зелената ще се движи с добре познатата чешка марка гуми (нищо, че конкретните са произведени в... Румъния).

Факт, и бежовата имаше парно и въобще не съм се замислял по въпроса. При зелената ще навържем компонентите в правилния ред и очаквам да се получи. Тази кола е чудесна - има отлични уплътнения. Карал съм 120L при -20 и нямам спомен да е било студено вътре. Напротив - Шкодите загряват за нула време и имат прилично парно.

Сърбят ме ръцете да я почна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
m_g

В събота се заехме ударно със Шкодата.
Започнахме от задно дясно колело. Бях купил нови накладки, цилиндърчета и маркучи и за двете задни колела.
Поставихме скоба. Без нея барабанът няма сваляне.
3a843f842fd82a57bb8033107c9d887f.md.jpg

С доста напън постигнахме успех. Защо колелото даде значително по-слабо спирачно усилие?
Блокирало от стоенето цилиндърче, както и ръждясал самореглаж.
305acce1811b58eae28aef4a70127b0c.md.jpg

3869bf8761e32b2b06e53abbc4524ad8.md.jpg

283d274ec3cb0e021595736c74a26611.md.jpg

Сложихме ново цилиндърче и раздвижихме самореглажа. Накладките бяха в перфектно състояние и си ги оставих.

Шкодата има двукръгова спирачна система. От главния спирачен цилиндър тръгват две тръбички - една за предния и една за задния мост. Стигат до тройници и оттам по една тръбичка до ляво и до дясно колело на съответния мост. Заради задното независимо окачване и 4-те колела имат спирачни маркучи.
Всичко това изглежда не беше пипано последните 41 години.

79ff182c7f2e5f2c5fff95fa8b07fe04.md.jpg

acc8b04d1a828a0156d3bddb815de9ab.md.jpg

Всички тръбички ги бях купил нови от магазина на Симеоновско шосе. Още повече, има разлика в дължината на тръбичките от главния спирачен цилиндър за кола със и бяз серво. Тази фабрично е била без, а сега слагам Шкодово серво и нов ГСЦ, та монтираме и съответните тръбички.

Trubka brzdova...
b883caf158b7dd9b158cd3cbbf455e75.md.jpg

С тапички, културна работа.
f10ddc8667f7023e1269cd29cc2a1ef4.md.jpg

Сложихме новите тръбички и нови маркучи на задните колела.
c86594ddbdc41b4077b65aeb04da0bcd.md.jpg

Както може да се досетите, бях купил и предни спирачни маркучи. Да де, ама не бях взел тръбите на самите спирачни апарати, които също се оказаха ръждясали.
Решихме да сменим само тръбите от тройника до маркучите, а маркучите и тръбите на апаратите са лесни и ги оставям за друг път.
Ето старите тръби - дали не са ръждясали???
0e0abb5990077568b0fc602ce48e1126.md.jpg

Стигнахме до главния спирачен цилиндър и сервото.
Оригиналната конзола на педалите е преправена, стената на купето набита навътре с чука, слагани са преходници заради различните резби на Ладовия ГСЦ. Не са слагани скобички, връзвано с тел по маркучите...
Понеже няма скоби е текла течност...
abce6a449a7ac446a1dd8a270f74bbec.md.jpg

f9d240c3d7c84b7aab91dd4581ee7f38.md.jpg

Тука се вижда как е пусната 16мм тръба с алуминиева вложка за сервото и как са садени едни маркучи, за да влезе...
6b8f66a22b94d2e5b4a4521ab2cf5eb0.md.jpg

В добавка багажникът е до половината небоядисан зелен.
За боята - ще кара и така за момента.

По спирачките обаче не може да има компромис.
Всичко старо в кофата. Серво от японка - подарък от Митко Ненов, благодаря му много за което. ГСЦ LPR за 40-тина лева от Симеоновско шосе. Нови кухи болтове, дихтунги, шкодови преходници. Ново казанче с капачка. Нов маркуч - в случая бензиноустойчив 8мм. Нов маркуч за сервото - 10мм.
Маркучът за сервото го пуснах и през съответния трети отвор в пода на багажника - в крайна сметка се получи нещо сравнително прилично.
014a64395310c45a3b67fae29c92b956.md.jpg

Конзолата си остана надупчена, това някой ден ще го дооправям, както и изместения наляво главен цилиндър на съединителя.

В добавка сменихме гумите.
e2519dda5d915bceefd2f0e18787e14c.md.jpg

d43e9bae37294e1259e915659f70739a.md.jpg


Какъв е резултата?
Шкодата има вече отлични спирачки. И педалът е по-мек, и спира супер стабилно.
Воланът олекна.
Колата се кара супер приятно.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
SKODA 105 RS

За маркуча на сервото аз ще минавам на медна тръба. От този етанол в бензина, за 6 месеца маркуча се цепи като на стара баба петите. Не е оригинално, но както си написал по-горе, с този възел не бива да се прави компромис.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
m_g

Ето как изглежда Шкодата на светло. Жигулата не е мита отдавна и кой знае колко още ще почака...
f803f48132ffb33eb9dbff5f1cd988a0.md.jpg

Кефи ме задницата без спойлер
acd9ef348cac7a92f1cdb4da9312fb6d.md.jpg

Жигулата върви несравнимо повече. Все едно, и Шкодата трябва да тръгне поне една идея по-добре.
b7d4964a487da78608e3e831de4ee06b.md.jpg

Линията на ранните 105/120 винаги ми е допадала. Гумите сега са си със стандартния за 120 размер и стоят напълно пропорционално.
dad7ee13edc5c15e004213dc0f46c390.md.jpg

Оказа се, че всичките ми коли са в убити, мрачни цветове. Имам две сиви, две зелени (ментово и маслиново) и една синя. Нищо шарено.
d52f73a2b9bc59a6937fcad0c0e99966.md.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
The Best Forman

Налепи Шкодата с маргаритки ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
joro-120L

Голям контраст в дизайна с Жигулата в полза на Шкодата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
desislav stanev
Преди 15 часа, joro-120L написа:

Голям контраст в дизайна с Жигулата в полза на Шкодата.

Жоро, Жигулито е времево коректно да се сравнява с Шкода 100.

Иначе си прав.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
joro-120L
Преди 8 часа, desislav stanev написа:

Жоро, Жигулито е времево коректно да се сравнява с Шкода 100.

 

Това го имах предвид. Използвах снимката, като нагледен пример.;) Иначе не бих коментирал.

В същност, Жигули е Фиат 124. Ако трябва сравнението да е коректно, то трябва да е с ВАЗ 2103.

Шкода пак печели външно. За комфорт и интериор - ВАЗ 2103.

Не целя някакъв спор или да налагам мнение. На всички е ясно, че всеки може да харесва каквото си иска.

Целта ми беше да кажа, че чехите винаги са били напред с материала.

 

486af1as-960.jpg.4c573a7b96896cc8c974fb55ee205a6c.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
The Best Forman

Жоре , Шкода (или Лаурен и Клемент) все пак е втората в света фабрика за коли и винаги са били с най-добрите и най-иновативните в бизнеса ... руснаците просто са си купили нещо достатъчно евтино за производство , което спокойно може да се движи по къра .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
joro-120L
Преди 2 часа, The Best Forman написа:

Жоре , Шкода (или Лаурен и Клемент) все пак е втората в света фабрика за коли.....

 

Мисля, че е трета. В Европа. За в света, не знам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
desislav stanev
Преди 4 часа, joro-120L написа:

В същност, Жигули е Фиат 124. Ако трябва сравнението да е коректно, то трябва да е с ВАЗ 2103.

Шкода пак печели външно. За комфорт и интериор - ВАЗ 2103.

Най-коректно би било сравнението с Фиат 131, а руското автомобилостроене е един "друг свят"..

За мен лично, Шкода е фаворитът сред соц. колите, във всеки един времеви интервал. Няма спор тука!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.