Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgtransexpert

Хашек

[S105GL'79 Project] Lenka

Recommended Posts

joro-120L

Момчиле, гледам, че се заиграваш с лампичките и държиш всички функции да им работят, та се сещам нещо.

На 120 има тест на лампата за неизправност на спирачките. Не знам от коя година е въведен, но при мен го има.

При положение "стартер" на конт. ключ, светва. Мисля, че няма да е проблем да я задействаш и тук. Да, първо трябва да я "угасиш".

Ако не става по културния начин - прекъсваш кабела и толкоз. То, педала и без лампа ще го усетиш кога пропада.

п.п. тази лампа може да светне и при обезвъздушаване на спирачките. След това трябва да се изключи от бутончето, намиращо се на включвателя на педала.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
m_g

Мерси, дано се намери по-приличен скоростомер. И трите налични при мене ранни са по-жълти от оборотомера. 

Относно контролната лампа за спирачките - светването й ми е добре познато от бежовата. Нормално се включва само на стартер с цел проверка на изправността. Вече, когато е щракнало бутончето долу, си свети перманентно - получаваше се при рязко спиране, пък и дисковете и накладките не бяха първа свежест. Нормално.
На зелената самият включвател на лампата е с метално "бутонче". Вече от коя година кола е, не зная,

 

Концептуално първо и по-важно е колата да я подкарам. Напролет трябва да мине ГТП. Следва ново масло, нов антифриз и евентуално 4 нови гуми (тия са много стари).  Ще трябва и един нов акумулатор.

Като ремонти - има само дреболии, които на практика са нищо на фона на 40-те години на колата. Хеле пък на фона на досегашните ми реставрации.

Има да се правят две дребни изгнили места по дясната страна - задния край на предния калник и веждата. Малко е, ама има. Така и така има да се добоядиса тук - там. С едно тониране на боя трябва да оправя всичките две забележки и половина.

Зелената оригинално е била без серво и вече в хода на доработките е слаган педален възел от друга кола - вероятно 120Л модел 81-83. Нали има разлика в педалния възел за коли с кормилна кутия и с рейка.

В някакъв светъл момент ще се заиграя и там. В момента има за смяна всички спирачни маркучи около помпите. Вече дали няма да сложа педален възел с коректното за модела "малко" серво, или ще остане така със сервото от Мазерати и помпа от Лада, не съм решил. Сега педалът е с малко усилие и поне на първа проба, колата спира добре. На мен не ми допада липсата на пластмасовата предпазна кора над помпите. В момента заради голямото серво няма как да се монтира. Така или иначе, там е и небоядисано в зелено, та на един път ще се заиграя със всичко най-вероятно.

Няма нищо сложно - един педален възел със серво от отпадъци, две нови помпи, нови маркучи и скобички и спирачна течност.

За бензина - да, вероятно и там ще трябва да се препипва, при положение, че е стояла години с празен резервоар. Най-вероятно ще й трябват бензинова помпа и маркучи. Що помпи съм съсипал по тоя начин навремето - карах само на газ целогодишно, а резервоарът редовно ми го проверяваха има ли, няма ли и в крайна сметка помпите и уплътненията из самия карбуратор умират. След три сменени резервоара (на Варшавата, на Жигулито и на Волгата), вече всичките ми коли стоят с пълни или почти пълни резервоари - против влага. На Шкода резервоарът е и капризен, и труден за смяна. Дано там няма ядове.

Отзад мисля да поставя шумоизолация на капака и на калниците, както си е фабрично при ГЛС и Рапид. В Изолайн има 10мм микропореста гума с алуминиево фолио за калниците. Каменна вата с алуминий за капака и така.

Иска ми се да се кара по магистрала с минимални шумове.

На писта - с това 1,3 освен да ме блъснат отзад, друго няма да стане. Още повече предвид това колко е добра тая кола и как си има всичко - хром, светлини и така нататъка ново. Само пазене и никакво трошене.

Ако искам кола за трошене - мога за парите на Шкодата да купя не лошо БМВ, което ще е в пъти повече вървящо и годно за писта.

Искам Шкода - купих си Шкода, ще си бъде Шкода със всичките й плюсове и минуси.

За догодина като сериозен проект съм си замислил ремонта на Нисата. Тя ще иска да се поръчат от Полша всички гумени уплътнения на прозорците. Следва цялостно кърпене и нова боя. Ще трябва и предните седалки да се претапицират.

По Варшавата имам да сменя водната помпа. Протече ми, купих нова и все не ми остава време.

По Волгата имам да сменя резбови втулки по предницата, нови амортисьори и ресори отзад. Всички части ги имам готови, остава да се направи. Може би още зимата. Там имам да си направя и кори на багажника. Появи ми се шум от изключвателния лагер на съединителя - 20 лева е нов, ама ми трябват 2 часа свободни да сваля кутията и да го сменя с нов.

По Жигулито има да сменя кората на шофьорската врата (купих комплект здрави кори, а на колата само шофьорската си е от нея и е със строшен фазер след оная катастрофа 2002г), както и лампата под капака (намерих си правилната ранна лампа).

В крайна сметка - нищо сложно, само ще трябва малко време.

 

Редактирано от m_g

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
m_g

Бавно напредвам със задачките по Ленчето.
В събота пръснах на атоми предницата.
Бях събрал вече две хубави метални емблеми от ранните 105/120, каквато е и тази. Всички Шкоди са с метална емблема до моделна 1979г, доколкото имам информация по въпроса. След това на S, L и LS вариантите почва да се слага пластмасова, а метална остава само на GLS.
Та ето я значи решетката с монтирана на нея емблема. Успях да я захвана надявам се здраво. Дано не я крадат, че е тегава за монтиране.
039186744-big.jpg?r=0

Последва сглобяване и ето какво се получи:
039186745-big.jpg?r=0

039186746-big.jpg?r=0

039186747-big.jpg?r=0

Доволен съм от резултата, с емблема ми изглежда по-добре.

Заиграх се и с един кусур от предишната седмица. Бях вързал кабела за допълнителната контролна лампа на късите светлини на 3-ти предпазител и съответно светеше постоянно при включено външно осветление. Какво съм чел шарената схема от зелената книга, не знам. Сега на телефона си свалих една черно-бяла и за секунда установих недоглеждането. Последва забавна операция по демонтаж на бушонно табло и жонглиране с телефон и отвертка в тъмното и на четири крака.
В резултат кабелът е вързан на 5-ти предпазител и лампата вече свети заедно с преден ляв фар само на къси. Стана както исках, доволен съм.
С кеф си поседях в тъмния гараж в шкодичката. Доволен съм, че си взех това зелено автомобилче.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
desislav stanev

Много лошо се гледат с BMW -то😀 

Приятно ми става, като чета за отношението ти към Шкодата и приятните мигове, които сте си доставили взаимно. Тя ще ти се отблагодари, да знаеш!

  Въобще не го твърдя, но личните ми спомени казват, че ранните 105 S бяха с пластмасовата емблема.Те всъщност бяха и първите Шкоди с това купе, като твоето.

Тази русенската бяла ли беше? Ходи ли да я гледаш? Един градски си е купил от Русе  такава 120-ка и ме потърси да се запознаем. Ходих да я видя и много ми хареса. Надявам се да я представи някой ден.

Още много радостни мигове ти пожелавам!

п.п. Не мога да преценя, но емблемата си я разположил малко надолу спрямо центъра, или фотото лъже? Мисля, че трябва да е на средата.

Редактирано от desislav stanev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
m_g

Градският е взел точно тази, бялата русенска.

Да, емблемата стои все едно е надолу. Самата решетка е леко издута и като я снимам отгоре става все едно емблемата е надолу. Крачетата са там, където са били от завода. Като я изкарам на светло, ще реша дали да я вдигна един ред нагоре. 

Днес успях да намеря нови зелени крушки за таблото. Немонтирани в уредите светят еднакво, а монтирани километражът свети по-слабо. Косьо ми обясни конструкцията на уредите. Ако ги отворя, ще светнат, ама реших повече да не пипам, за да не строша без да искам дъската.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
m_g

Когато сглобявах таблото, ползвах лампички за осветление от няколко табла. По-старите са със сини, по-новите табла са със зелени лампички. Съответно за 30-40 години боята почва да се лющи супер лесно и всеки уред свети различно.
Тръгнах да търся сини или зелени крушки 2W със цокъл BA9s. Естествено, никъде няма такива. Никъде, никъде, та накрая си намерих нови.
Отидох, сложих ги и какво, и нищо. Светят си еднакво:
039187769-big.jpg?r=0

За зла беда, вече сложени на таблото се оказа, че километражът свети по-слабо от оборотомера. Отказах се да се разправям повече с таблото - само ще счупя напълно здравата кора.

Търсейки крушки, успях да намеря едно съвсем здраво табло за японка - 105/120L. Въпреки перфектния вид, някой беше сложил бели крушки навсякъде. Явно една е изгоряла и за да не свето един уред в бяло, а останалите - в зелено, се е стигнало до там.
039187772-big.jpg?r=0

 

Следващата задачка е да си монтирам клаксон. Косьо е реставрирал правилния клаксон, но така и не се е стигнало до поставяне. Малко се чудя дали ще изглежда добре на заводското място под бронята, или да го крия някъде, както е на по-късните Шкоди... Май ще го сложа под бронята - това си е характерно странно решение на всички стари Шкоди - и 100/110, и ранните 105/120 са така.

Редактирано от m_g

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
The Best Forman

Кога ще стигнеш до диференциала , че ми е много любопитно как се прави да не вие .. ако Косьо не го е оправил де?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
maxrpm

Oправя се с точен брой дистанциращи шайби по метода проба - грешка, като горе долу са по 1мм от страна. Аз празя 5тици , защото всички вият на 5та като Москвич , некадърно е домислена върху готовата 4ка и до нея не стига масло...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
m_g

Като я подкарам, ще видим. Идеята беше да не се налага да я реставрирам изцяло и тя наистина засега се държи супер. Купето има дребни неща за оправяне - ще ги оправя и това мисля да е,  Двигателят работи засега много добре, не пуши, от местене напред-назад не съм усетил каквито и да е проблеми по трансмисията от рода на увеличена хлабина пиньон/корона. Иначе - имам още една такава уж ревизирана 5-степенна кутия със все всичко.

Технологията за главното предаване е ясна - при зацепване на лист индиго, трябва да има равномерно контактно петно без да къса листа. Подлагат се шайби, върти се и се гледа.

Ако е толкова зле кутията на колата, което не вярвам, ще проверя другата кутия, евентуално ще я оправя и следва размяна на кутии.

Е, едно ново масло и някоя добавчица няма да й навредят.

Едва ли нещо бог знае какво може да ме стресне - всичко се прави. Диференциали съм сменял няколко пъти по моите коли.

Жигулата беше с нейния си 4,3 и имаше малка хлабина в пиньона. При реставрацията сложих много по-мощен двигател и 5 скорости и директно купих комплектен заден мост с 3,9 за 21074 (седмица 1600)- чисто нов със все спирачки, комплектен. Логично, никакви ядове след това. А е вървяла със 190.... Да не говорим за София - Бургас с плътно 150-160 или за разни кавалерски стартове с пушещи гуми.

На Варшавата е слабо място и беше разбит - един приятел ми отремонтира друг диференциал с негов картер, за една сутрин само взехме спирачките и полуваловете от моята и реално разменихме картерите с диференциалите. Стана супер.

На Волгата по същата технология - почна да мели пролетта в Одрин, докара ме и ударно една вечер разменихме картерите от синята и черната 21-ци. Оня се оказа здрав и си карам без ядове.

Единствено Нисата, макар че е товарно добиче, се оказа със съвършено здрава трансмисия. Там пък скоростите бяха скапани, та не знам колко пъти свалях кутии. Един път сложих чисто нова, пак изключваше. Сега съм с изцяло ремонтирана с нов първичен и изходящ вал, чосто нов страничен капак и се е позакрепила. Паралелно си купих още една чисто нова кутия да имам.

Нов кардан съм слагал на Жигулата и на Варшавата. На Волгата бях комбинирал нова задна част със стара предна и пак имаше хлабина в шлиците. Взех от черната кардана при смяната на мостовете - никакви луфтове, директно го сложих и навих 4000км това лято.

Та все си мисля, че зелената няма да ми сервира кой знае какво страшно.

 

Редактирано от m_g

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
desislav stanev
На 27.11.2019 г. at 22:26, maxrpm написа:

Oправя се с точен брой дистанциращи шайби по метода проба - грешка, като горе долу са по 1мм от страна. Аз празя 5тици , защото всички вият на 5та като Москвич , некадърно е домислена върху готовата 4ка и до нея не стига масло...

Всъщност не е задължително да вият на пета. Забелязал съм  (поне по двете Шкоди с пет скорости, които съм имал, а и на някои колеги), че ако НЕ вие на пета, има увеличено виене на другите скорости, най-вече на четрвърта, а ако на пета вие, то останалите са по-тихи, като при четворката. 

Пак по моя преценка, по-добрия вариант е да не вие на пета.

Най-вероятно се касае за подложни шайби(пластини) някъде по зъбчатките и регулиривката им.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
desislav stanev
На 10.12.2019 г. at 8:21, desislav stanev написа:

Всъщност не е задължително да вият на пета. Забелязал съм  (поне по двете Шкоди с пет скорости, които съм имал, а и на някои колеги), че ако НЕ вие на пета, има увеличено виене на другите скорости, най-вече на четрвърта, а ако на пета вие, то останалите са по-тихи, като при четворката. 

Пак по моя преценка, по-добрия вариант е да не вие на пета.

Най-вероятно се касае за подложни шайби(пластини) някъде по зъбчатките и регулиривката им.

Бих искал да се уточня - имам предвид зъбчатките на скоростната кутия, там също има дистанционни шайби и чрез тях се напасват зъбите на двата вала един към друг. Също така, говоря за виене от кутията, а не от дифа. Виенето от кутията е характерно, мелодично(ако мога така да се изразя) и всички стари кутии го имат, повече или по-малко.От старите модели соц возила, като че ли най-безшумна ми се струват кутиите на Жигули/Лада. Шкодите са с особено "мелодични" кутии, което според мен е много симпатична черта.

Виенето на диференциала е по-различно и леко прилича на звука на кутията на "заден ход", но не толкова силно и грубо. То се регулира чрез подложните шайби под фланците на полуосите.

Редактирано от desislav stanev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
m_g

Кутията на зелената я е правил майстор Киро - наш съкварталец, който при соца е бил механик в сервиз Шкода на Ботевградско шосе и дълги години си работи на паркинга пред блока. Надявам се да няма драми с нея.

Ходих сега в събота да монтирам клаксона. Оказа се, че трябва да си намеря една Г-образна планка.
На клаксона има, но както и да го въртях, не успях да го наместя. Отворих после каталога - заводската планка е по-голяма, с един болт се лови за носача на бронята, а вторият отвор за другата (плоска) планка на клаксона е изместен 3 сантиметра надолу.
Просто г-образно железце, ама трябва да го измисля.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
m_g

Позволявам си да пусна в темата още стари снимки, които колеги са правили на зелената Шкода.

Ето го самия момент на позеленяване - Варна, 2006г.
039208575-big.jpg?r=0

Следват още много снимки от периода преди 2009г. Шкодата си е с варненски номера, отзад се чете заводската табелка 105L. Има дори антистатик.

039208570-big.jpg?r=0

039208571-big.jpg?r=0

039208572-big.jpg?r=0

039208568-big.jpg?r=0

Вече е провъзгласена за 120GLS.
039208569-big.jpg?r=0

039208573-big.jpg?r=0

039208574-big.jpg?r=0

039208576-big.jpg?r=0

039208577-big.jpg?r=0

039208578-big.jpg?r=0

039208579-big.jpg?r=0

039208580-big.jpg?r=0

039208581-big.jpg?r=0

039208582-big.jpg?r=0

Трябва да потърся дали и аз нямам няйни стари снимки. И във Варна съм ходил, и на Шкода събора 2009г - тогава тамън бях подкарал Варшавата и за 10 дена й навих няколкостотин километра на събори на Шкода на Соколския манастир и на Лада на Сливен.
Славни времена бяха!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
m_g

Последният уикенд се заех с припалване на колите.
В петък почнах от Нисата. Карам я със стар акумулатор още от предния собственик. Въпреки студа все още пали безпроблемно. Оставих я да поработи 20-тина минути да позареди. Никакви проблеми.
В неделя нападнах гаражните коли. Жигулата и Варшавата запалиха от четвърт, там не съм имал и съмнение. Поработиха и те по 15-тина минути. Чудесно е, че водната помпа на Варшавата все така не капе.
Отидох да си нагледам и Шкодата. Тя е на газ. Запали от втория път. Размърдах я малко напред - назад. Искаше ми се да видя как изглежда нацяло с емблема. Как - как, като Шкода си изглежда.
039223430-big.jpg?r=0

Емблемата си е точно по средата на решетката, макар че отгоре изглежда все едно не е.
039223431-big.jpg?r=0


Пали, работи, не пуши както 120-ките обичат да правят...
039223432-big.jpg?r=0

Позволих си волността да пробвам фаровете. Светят много добре.
039223433-big.jpg?r=0

039223434-big.jpg?r=0

039223435-big.jpg?r=0

Волгата и нея я палих след Нова година, така че всички коли работят изправно. Трябва да намеря време и да посвърша някои задачи по тях, но все едно, и така са си готови за път.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
m_g

Официално да се похваля. Шкодата е в движение и даже минах първите 100км!
Дойде топлото време и реших, че е крайно време да подкарам новата си придобивка. Тя не беше изкарвана от гаража от 2015г.
Тук е момента да изкажа огромна благодарност на стария собственик - Косьо, че ми държа колата на сухо и сигурно място в продължение на 5 месеца, докато се наглася да си я взема.
За да мине ГТП трябваше да си платя данъка. Застраховка й направих миналия октомври, като я купих.
Миналата седмица отидох и платих данъцитв на всичките 6 ретро коли за общо 165 лева. За първи път не ходя в обшина Лозенец, а си избрах Кремиковци. Вместо да вися два часа на опашка си платих за 15 минути. Идеално.

В събота сутринта си викам - време е за каране на Шкода. Отивам в гаража и започвам да местя едни стари мебели, които бяха заградили Шкодата така, че да не може и пиле да припари до нея. Е, аз съм бая габаритен 120 кила мъж и то с официално палто...
039258363-big.jpg?r=1

За 5 минути разместих нещата. Закачих акумулатора. Ключ! Шкодата бодро заръмжа и аз доволно се ухилих. Изкарах я и наредих обратно планината от дивани, маси и столове.
Дори и дрехите си не можах да измърлям, което си е малка победа!

039258364-big.jpg?r=0

Ето я и колата за последно в стария гараж.
039258365-big.jpg?r=0

039258366-big.jpg?r=0

Без никакви проблеми я изкарах на бял свят.
039258367-big.jpg?r=0

Изчистих стария стикер за гражданска и залепих нов. Изчистих си ръцете и потеглих да търся къде да мина преглед.
Тръгнах и се усетих, че тръгвам с 41-годишна кола, която не съм карал никога, без да имам и една отвертка и с чисти дрехи. Е*ати баровеца!
Иииии отивам на близкия пункт - буквално на 100м. Затворен. В интернет работи събота, но в действителност е от понеделник до петък. Шкодата работи добре и въпреки меките гуми се движи нормално. Отивам към Лозенец. Табела - по технически причини прегледи не се извършват...

АААА!

Викам си - газ към Дружба. И там, на другия край на София, прегледаха Шкодата.
039258368-big.jpg?r=0

Докато чаках за преглед, снимах на светло уредите. Оказа се, че броячът на километри работи!
039258369-big.jpg?r=0

Ето я и на прегледа.
039258370-big.jpg?r=0

Шкодата се оказа изправна и мина без никакви проблеми.

Понеже не знаех колко газ има в бутилката (нивомерът показваше пълно), реших да заредя. Събра 7л газ (толкова е палена за 5г). В сухия резервоар сипах 10л бензин. Не протече. Дообре. Напомпах и гумите - бяха на по 1,3 всичките.
039258371-big.jpg?r=0

Така и така бях в района - отидох в Пежо на Цариградско да я огледаме отдолу.

039258372-big.jpg?r=0

039258373-big.jpg?r=0

Оказа се, че колата има здрава ходова част (само на накрайниците отпред са им се закъсали маншоните). Шенкелните оси са без хлабини. Течове няма.
Дъната на Шкодата са много приятна гледка - не е гнила, не е кърпена, просто супер.

039258375-big.jpg?r=0

039258376-big.jpg?r=0

Вече по-спокоен я подкарах пак до Центъра. Взех жена ми от работа. Шкодичката си върви като колите...
Прибрах си я при мене на сухо.

Какво има да се прави?
Масло на двигателя и филтър - щях да го сменя сега, ама нямах филтър под ръка.

По спирачките съм накупил разни работи и Митко Ненов ми подари серво от японка, та ще я конфигурирам както трябва.

За вървенето - ще сменям изпарителя - имам рециклиран от Жигулата и ми се ще да го сложа.

4 нови гуми с по-адекватен размер си трябват. Сега със 185/60R13 километражът лъже безобразно. Показва 100, тя върви с 80.

Като цяло - много съм доволен!!!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
joro_kem

страхотно изглежда!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
m_g

В четвъртък минах през Бяла Слатина и установих, че бащината ми Шкода, както и Шкодата на чичо ми са върнати за скрап от полубрата на дядо ми.
Въпросният индивид е стар ерген, който живее в къщата на прадядо ми Димитър. Съответно нито къщата, нито двора са негови, а са по на 1/3 на него, на наследниците на моя дядо, както и на братовчедите ми от Добрич (там се е женил най-големият брат от тримата).
Идиотът изкъртил номерата на моята кола, обадил се на една сериозна фирма за рециклиране, подписал декларация (хората го познават и въобще не са и заподозряли нещо нередно) и двете Шкодички заминали на боклука срещу 200 лева общо.
Казах на човечето, че е много глупав, и си тръгнах. Няма и да стъпя повече там.
Не е проблемът в ламарините. Бежовата беше последното останало материално нещо от баща ми, който почина още 1995г. На нея съм се учил да карам, целувал съм я по волана, въобще беше за мен доста повече от просто кола. Факт, състоянието й през годините беше такова, че се искаше цялостна реставрация. Стоеше си в двора и чакаше. Е, не дочака.

Обадих се на моя приятел Драго, отидохме до най-голямата фирма за рециклиране на стари автомобили в града и там намерихме двата двигателя с мостовете. Купетата вече бяха заминали.

Това отгоре на купчината е двигателят с кутията от Шкодата на чичо ми:
b495d30ac489a0c72577e9d76095ca11.md.jpg

28dccb4fadac9cd11361ba9fc9de6495.md.jpg

61323863665341f126bf75546de86bef.md.jpg

Това е нейния преден мост (ръждивите железа с рейката):
aa1ffd35d3b94b75ecb8005ed6da5e23.md.jpg

Това е двигателят на бежовата - вижда се синия въздушен филтър.
0a0e5f5c289563ac3b26e86f330413b4.md.jpg

be2ab4be7084e6e6f056dbdba1338a26.md.jpg

Беше с 55А генератор:
b36c2cea5c16dbaaa61b503794d37cfb.md.jpg

Видинка от средата на 90-те.
abe2acf949a84a639626525bea6ac476.md.jpg

8182afa435f483a737c97d920bd2eab8.md.jpg

367adf3affd1063ea62dc88af2062f48.md.jpg

Няма какво да се направи.
Със сина ми няма да реставрираме бежова Шкода.

Поне си прибрах номерата. Данъци плащам редовно, дори и за 2020 е платен.

Вечерта в петък ходих при зелената.
Монтирах й клаксон на заводското място под бронята.
0d1bcb7a3335d171b4316b4c6eb48eb8.md.jpg

Тя поне ще живее.
В събота я карах с най-голямо удоволствие.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
joro_kem

Болестите идват от ядове, ядовете идват от гадове. Напред и нагоре, колега!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
joro-120L
Преди 4 часа, m_g написа:

  Бежовата беше последното останало материално нещо от баща ми, който почина още 1995г. На нея съм се учил да карам, целувал съм я по волана.....

 

 :(

 

Момчиле, бежовата беше в много лошо състояние. Гледал съм снимки. Аз лично не бих започнал да я възстановявам. Дори и да имам сантимент към нея. Намери си прекрасна Шкодичка. Насочи вниманието си към нея.

Напред и нагоре! , както казва адаша по-горе.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
__smirnoff__

От дребни и низки хора няма да се отървем цял живот. Важното е да гледаме напред в дадената ситуация. Философски мисли в автомобилен форум, но няма как, живота е сложен и винаги интересен, по един или друг начин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
m_g

Вчера имах много приятни емоции. Закарах зелената за пръв път на мивка. Не беше мита от 2015 година...


7f42a1ad5696ec6d8d43894c1ca8d069.md.jpg

Не бях мил и Варшавата от миналото лято, та беше много прашна. Поправих и тази несправедливост.
4f48e2ae467d40629ebcf8426f1edec5.md.jpg

509ae55539d1728cc7db78dc741de26c.md.jpg

5f893da6163626c78a45e373194f18a6.md.jpg

Маслиненото зелено (Zelená Olivová) след миенето стана още по-приятно. Ако отначало да имах леко колебание, сега вече много ме кефи.

156b6931a3592e1831fbc3165c987f5e.md.jpg

f06610ba1ed8b8e722305c2d7de8a472.md.jpg


Интериорът също получи заслужена терапия:
ce6cf156993abd08f01577df6c2be787.md.jpg

Рапидовите седалки са много удобни.
106ec3acd2ea07441e76e8ef1554b85c.md.jpg

Днес ще й търся гуми и да влиза в бокса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
m_g

Колата няма парно, тоест има парно, ама не топли. Тръбите са свързани директно към радиаторчето, няма кранче.

Понеже съм изпозабравил какво представлява охладителната система, пък и тук е модифицирана заради двигателя 781.136 от Фаворит.

Вчера разгледах колата. Отворих си и книгите за Фаворит и 120 и нещата се проясниха.
Охладителната система на двигатели 105/120/130 за заден надлъжен монтаж е следната:
d44a01b8dc8b73c1affc3d98f959a4c4.md.jpg

Парното 11 взема течност от тялото на термостата 3 и я връща към водната помпа 2. На тръбите 13 има байпас 17, който обезпечава циркулиране на течността дори и при спряно парно. Логично изпарителят се връзва след термостата последователно и хем имаме газ, хем не влияе на парното.

При Фаворит системата е следната:
68305af96226c84a4d01671e316b28eb.md.jpg

Тук има подгрев на колектора и парното е вързано към колектора и водната помпа. Пак супер елементарно.

За любителите на мотор от Фаворит в задномоторно купе има следния сайт:
http://www.rapidity.cz/motor.php
chlsous.jpg

Конкретният чех ползва карбураторен 781.136 като моя. Сложил му е водна помпа и термостат от 120 и си е вързал подгревите на карбуратора и колектора. При карбураторен Фаворит има и подгрев на карбуратора, както е на Лада.

Идваме обаче на конкретната зелена кола, на която аз вчера се чудех как аджеба е реализирано парното и защо го няма никакво.
23edf084badbfa0a5ff7aaa719c4c0da.md.jpg

Имаме си водна помпа и термостат 120. Тръбите на парното са сменени с PVC и съответно байпасът липсва, или поне не го видях в тъмното отгоре.
Парното и изпарителя са вързани на тройник към термостата. Оттам топлата вода тръгва напред до радиаторчето и назад и се влива през отделно направен извод към блока.
Изпарителят взима от термостата и дава към водната помпа.
Няма и да има парно при този вариант. Просто няма сила, която да накара водата да се върти през 5 метра тръби и радиаторче.
Трябва да си направя байпаса и да вържа изпарителя последователно, като целият кръг да си тръгва от термостата и да отива в помпата. Допълнителният отвор в блока трябва да се затапи.
Съответно да се постави отопление с всички работещи клапи и лостчета и ново кранче. Отопление имам и даже го знам къде е. Кранче имам, както и уплътненията му. Остава да купя маркуч и да си измисля как да стане байпаса. Две тетки и късо маркуче с рестриктор например. По газаджийските магазини има тетки 16/8/16, които ми се виждат удачни.

И все още се чудя да има ли газ, или не. Вече е разпробита, така че клоня да остане с две горива.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
maxrpm

Парно в задномоторка. Голям виц каза. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
SKODA 105 RS

Откакто смених радиатора на парното, то взе, че се появи! 😅

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
maxrpm
Отговорено (Редактирано)

И както ти би се изразил.

- И после к'во, събуди се и видя че жена ти е сложила духалката да духа към теб , да не ти е студено на краката...? :) Отделно, че ако искаш да имаш каквото и да е парно, трябва да караш на бензин, защото газта охлажда водата... Едно време Мартин tini беше слагал помпа на малкия кръг на ток от някакво рено.

Редактирано от maxrpm

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.