Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgtransexpert

Хашек

[S105GL'79 Project] Lenka

Recommended Posts

Galliard33
Помпата на съединителя каква е?

Стандартна за нашите коли, от синьото магазинче на баня Мадара, 32лв.

Педала на съединителя как успя да го изкривиш така?

С голямо менгеме и много желание :-)

Има педали различни за разли4ните модели и предполагам че този е някои от заводските варианти иначе щеше да е по къс

Има логика в твоите думи, но всъщност е правен педала от мен...не знам защо не стана по-къс...и се радвам, че изглежда като заводски \:D/

 

Моят въпрос е за6то има толкова много изводи и за какво са

За Лада! smile048 един от тях няма да играе - запушва се със съответното подходящо болтче.

 

Мен пък ми се види доста голямо това серво. Това ще стърчи навсякъде. Май ще играе флекса.

 

Навсякъде ще стърчи, да. Но ако се загледаш в предишните снимки се вижда една хубава издутина, която съм направил на преградата между багажника и краката на шофьора...това е всичко, което се преправя по купето. Отделно на конзолата се виждат дупките от преместването на дупките за помпата на съединителя наляво, което налага и изкривяването на педала, който иначе опира в калника...

 

Следва монтаж и обезвъздушаване...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Krankenstein

Аз пък не разбрах защо се е наложило да го кривиш, някъде опираше ли? Иначе евалата за труда и мерака - явно тази кола няма да остане само кух манекен, а ще се кара активно и "спортно", както обича да казва Сашко... и това ми харесва smile035

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Skoda_Estelle

Адаш, аз така и незнам кога тази кола е била "кух манекен". Явно не си запознат с историята й!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Galliard33
Аз пък не разбрах защо се е наложило да го кривиш, някъде опираше ли? Иначе евалата за труда и мерака - явно тази кола няма да остане само кух манекен, а ще се кара активно и "спортно", както обича да казва Сашко... и това ми харесва smile035

 

което налага и изкривяването на педала, който иначе опира в калника...

 

За манекена сигурно имаш предвид, че на външен вид го докарва отдавна...Сега остава да я направя "flawless" отвсякъде...което е и моята цел!

 

Малко бавно става защото отделям средно по 1 час на ден (всъщност 3-4-5 часа на 2-3 дена), но поне знам, че напредвам!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Maniac

На мен лично не ми допадат такива преправянки - побългарявания. При положение че има решение и с оригинални части, нужно ли е да се слага помпа от Лада, серво от незнам си какво, да се криви на менгеме педал и т.н.? И все пак това е лично мое мнение, надявам се да не звучи обидно.

Поздравления за ентусиазма! smile159

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Galliard33

Ами какво да ти кажа за преправянията...Както е казал народа - "За вкус и цвет - тавариш ньет!"...И аз мислех да я правя с оригинални части, ама...това (серво) ми беше под ръка, а и знам как работи, все пак съм го правил първия път за предишната ми Шкода - както maxrpm се сети.

 

А и душа не ми дава да си купя оригинална помпа за 70лв, след като има Ладова за 20, която дори пасва без преправяне.Не, че съм за 50лв, ама като знам, че вероятността да протекат е една и съща за двете помпи - предпочитам тази от 20кинта... smile049

 

А иначе чак бързо...няколко месеца ми отне да кача новото серво на колата - просто ги правя нещата на час по лъжичка и няма как да стане супер бързо...Но, както писах и в предишен пост, за мен е важно, че изобщо напредвам...и колата започва лееко да прилича на кола.

 

(Уф, сега като пиша тези редове и се сещам за шумовете в скоростната кутия и ме заболява сърцето...трябва да измисля как да я оправя...)

 

P.S. Сервото вече е на колата, остана вакуума да свържа лъм мотора и сме готови за топли проби :-)

Снимки - скоро.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Galliard33

Ъпдейт от днес!

 

Зеленка вече е софианка! smile152 Преборих всички инстанции и след лек дрифт из заснежения двор на КАТ изчезнах яко дим! smile048

 

А колата получи нов двигател, нова помпа за спирачките, нови задни накладки...Сега вече си е с GLS двигателя - с издутите бутала и съответно върви съвсем прилично.

 

Ще има оща разни дреболии за смяна тук там (съединител, лагерчета...), но като цяло съм много доволен, и СТРАШНО благодарен на Евгени, The Best Forman, че успяхме за 3-4 дена за сменим двигателите и да я стегнем до работещ вид.

 

Както се казва отново сме в играта! На следващата среща се записвам отсега! (Очаквайте снимки!)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
maxrpm

136 е по мощен от 120GLS, и с по красив капак на клапаните

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Galliard33

Оборотомера и музиката - first thing in the morning! Таморо морнинг, разбирай!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Galliard33

Имаме си и работещо серво! smile152 9025505646893665241293105202kXKaJZSMNOjYvrbfsktY.JPG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
joro-120L
Имаме си и работещо серво! smile152

Е, пръсни багажника в зелено, па тогава слагай сервото!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Galliard33

Ще пръсна багажника, боята е готова от 1 година даже втвърдителя се втвърди :-)

За спирането - минах на валци на прегледа и "О, изненада!" има спирачки на двата моста, и като бонус има под 10% разлика ляво-дясно.

Тук идва момента да спомена, че в левия барабан накладките бяха омаслени - излекувахме ги по уникална технология - коресилин --> шкурка 80 --> гипс (!). Валците бяха само 20-тина километра след гипса, тъй че май работи идеята с гипса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
joro-120L
...Тук идва момента да спомена, че в левия барабан накладките бяха омаслени - излекувахме ги по уникална технология - коресилин --> шкурка 80 --> гипс (!)...

Нали знаеш, че тази процедура няма да ти спре теча.

Разбра ли каква е причината? Спирачна течност или диф. масло? :-k

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Galliard33
...Тук идва момента да спомена, че в левия барабан накладките бяха омаслени - излекувахме ги по уникална технология - коресилин --> шкурка 80 --> гипс (!)...

Нали знаеш, че тази процедура няма да ти спре теча.

Разбра ли каква е причината? Спирачна течност или диф. масло? :-k

 

Грес smile048 Някой от предните майстори беше гресирал мощно с голямата баданарка механизма за самонатягане на ръчната(където по принцип май не се гресира)...

Днес Шкодето получи модификация на карбуратора - т.нар от мен "ръчна газ",

след което бе измито от солта и пъсъка и като бонус намазано с вакса :smt032

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Galliard33

Ура! Имам си работеща скоростна кутия! И то петичкааа!.. Благодарение на маистор Киро огромния луфт (и безумния звук) в диференциала бе отстранен!

 

Сега остават разни дреболии, но мисля да я разходя до годишната среща! s_flag

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Galliard33

Update от снощи: Фаворитово запалване, фаворитово моторче за чистачките, свързана музика :smt033 , малко предпазни ламарини качени на колата (тези отдолу), калобрани...Специални благодарности на Maxrpm!

 

Открихме, че варненци не са свързали интервалния ключ за чистачките...как се свързваше?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
skodko

Ел. схемата я има в раздел литература. Аз я дръпнах от там и баща ми го върза като слагахме таблото преди месец. Ако до довечера никой не е обяснил, ще питам баща ми и ще пиша. smile049

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
maxrpm

Снимки на основното има тук, viewtopic.php?f=4&t=16526 другото са стандартни модификаций. Ключа ще си спомня как идва, на поляната, като отворя едно кенче ще ми дойде музата. Трябва да окрия за какво е кафявата (синя) жица която отива на клема + на бобината, защото там идва + без предпазител

 

Замислям се дали да не качим моята кутия в събота, но после ако пак трудно включва 1ва -2ра, ще ме псуваш, шанс 50/50, а и трябва да си запомнил кои диференциращ пръстен си взел от нея и от коя страна е бил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Galliard33

Ето малко снимчици от реглажа на диференциала:

 

1287709674229765971305800951wxBxd0ZCnaOv4gHIZSD8.JPG

 

Първата гарнитура трябва да е тънка, хартиена...дистанционните пръстени трябва да се балансират , от двете страни да са горе-долу еднакво дебели и в последствие като клатим колелото наляво-надясно да не се движи короната - при поглед отгоре.

11044608711975799451305800956AA8PFWO3914i3IUOM4pS.JPG

Наливаме маслото без стружките - през сиперфина бояджийска фуния:

207585826218360552251305800961somPbI29KLdKhVpOmgbC.JPG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Galliard33

Малко ъпдейт на темата:

1. Бели кантове - стоят доста добре:

 

11924337810896372013194637277TU4EjINxbZQGQ2RlN4T_m.JPG

 

2. Боядисване на разни пропуснати елементи - подкалници, багажник...

 

13122759079149698311319463853ucZBiav78QXNRhm9vX9D_m.JPG

16582016915509071181319463931eTPatsLW2GxsQKIvSDCv_m.JPG

 

И...опит за разходка към Сокола, завършила с нов двигател за Зеленка smile048

155887236491950751319463802a4d17stL9ciebxHjnmie_m.JPG

 

 

108634760214575994161319464194fWCmNipsiewj8wHonTZ5_m.JPG

 

С огромни благодарности към maxrpm и Krankenstein за търпението и добре свършената работа!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Galliard33

В бързината Ленка се здоби с АГУ, както и с нов покрив над главата за зимата. Кабели и свещи като бонус, да не прекъсва фаворитовия мотор...А да, и сервото вече работи, с нова (handmade) гарнитурка м/у спирачната помпа и самото серво... \:D/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Galliard33

Да ви се похваля - Зеленка успешно ни закара и върна от Сокола. Като бонус направихме рекордно нисък (за моите Шкоди) разход на газ - 6,60л/100км, въпреки , че на моменти се движихме с неприлично високи скорости за 33 годишен автомобил...

По време на големия дъжд установихме теч от уплътнението на предната врата, който вече е оправен.

Ето малко снимков материал, след пътуването:

 

 

12591133631240390411338473770tgIAHtVv6ALaDiIBKYgx.JPG

 

717162576500224601338473775oDlYegb8psGUpJVPm9kn.JPG

 

1045995508100028144713384737794gr4D6Nh18tiVaEH8i7b.JPG

 

Други снимки май нямам, на Сокола не ми беше до снимки, опитвах се всячески да се спася от удавяне :-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
maxrpm

Имам в предвид нещо за емблемата, което се сетих днес, но не съм му звънял на галиарда, че в последната седмица му звъня през 10мин и ми е малко неудобно и без това аз още го нямам, а и ще се чуем 100% поне още 10пъти идната седмица .

 

А тебе борко ще те утрепам, защо не дойде... Сложи ли фаровете и маската?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
m_g

След толкова години, темата се раздвижва.

Купих Ленка от Косьо.

Как се стигна до там?

През 1986 дядо ми подари по една нова Шкода 120Л на баща ми  (бежова) и на чичо ми (бяла). В тия коли съм израснал.

За пръв път видях зелената във форума, в тази тема, било е сигурно 2006г и още беше бежова. В последствие - някъде 2008 с Росен ходихме да разглеждаме Шкодите в големия гараж във Варна и зелената много ме изкефи. Не си спомням да съм я карал, Миро ми даде да карам МБ-то, което сега е при Анастас. След това Косьо купи зелената. Косьо ми е комшия, през един блок и също го познавам не знам вече от кога. Жълтата им Шкода 105GL я знам сигурно от 1992-3, като почнах самостоятелно да щъкам из Хиподрума - квартала на моите и Косьовите баба и дядо. Комплексната реставрация, която двамата със Сашо направиха, ме запали и аз 2013-2014 по същия начин построих колата на дядо ми - Жигули.

В някакъв момент - сигурно е било 2015, ходих да я гледам зелената. Тогава обаче ми беше повече мерак за  стара Волга или нещо друго по-ретро. Имах Варшава и Жигули и Шкодата ми се стори твърде модерна.

Минаха няколко години, купих си и реставрирах Волга М21. Купих си и една Ниса...

И преди месец някъде Наско със синия Москвич 412 от Варна ми пусна мухата за една бяла русенска 120Л.

Говорих и с Росен, мерак та мерак. Бялата има дребни забележки - например липсва лайсната на задна дясна врата.

Звъня на Косьо - дай да намерим лайсна.

- Абе ти я ела да видиш зелената.

Отидох, видях и нямах нужда от много навиване. Не беше палена от година и нещо. Запали от раз(!). Съдба!

Днес я прехвърлихме и даже минах КАТ за нови талони. Та колата си смени адреса с една улица разстояние.

Понеже снимките в темата отдавна са погинали, ще се опитам да направя малко ретроспекция.

 

Ето снимка от 2006г. Миро я е купил от Стара Загора, а Росен снима. Шкодата още си е 105Л и е бежова. Купето е супер здраво. Тя и до сега няма изгнило.

039160647-big.jpg?r=0

 

Ето малко в завършен вид.

Калояново:
039160649-big.jpg?r=0

 

039160662-big.jpg?r=0

 

039160663-big.jpg?r=0

 

039160664-big.jpg?r=0

 

039160665-big.jpg?r=0

 

039160669-big.jpg?r=0

 

039160670-big.jpg?r=0

 

039160655-big.jpg?r=0

 

Да си пожалая много безаварийни километри с новата стара кола!

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
maxrpm

Честито и много безаварийни километри! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.