Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

[S105GL'79 Project] Lenka


Хашек

Recommended Posts

Класика. Чудна! Ще ми се да я видя и с ринговете. :) Сигурно ще е още по-красива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 234
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • m_g

    66

  • Galliard33

    28

  • maxrpm

    23

  • joro-120L

    22

  • 2 седмици по-късно...

Със зимните гуми колата е много проходима. Надминава всички мои очаквания.
В събота жена ми се изстреля рано по работа в центъра. Към 11:30 и аз се размърдах, взех я и решихме да ходим да видим как е на Витоша. В града валеше дъжд при малко над нулата. Над Бояна падна типичната гъста витошка мъгла. По пътя за Златните имаше доста движение. Някъде около отклонението за Копитото дъждът премина в сняг. На самите Златни си беше понатрупало. Завих към Ветровала. Нагоре стана все по-зимно. Малко след пистата полицай отбиваше движението. Въпреки Ковида се беше образувало задръстване от коли. Завъртяхме и обратно до Златните мостове. Този път кривнах по пътя за хижа Бор (отдавна не работи и е разбита и разграбена, от над 20г, но като бях втори или трети клас, изкарах там две седмици на лагер, та си ми е слабост). Шкодата вървеше из снега без ни най-малко замисляне и намек за пробоксуване. На Момина скала преспите вече си бяха истински. Завъртях на паркинга на входа на поделението, гази и не поднася. Нагоре снегът беше още повече. Стигнах до хижа Родина и там се отказах. Нагоре и пътят е доста разбит, вече няма работещи хижи (или са единици), та не беше най-разумната идея да продължа - клоните на дърветата се бяха навели от мокрия сняг и най-нормалното нещо е да падне дърво.
Та направихме зимни снимки.
8ce276d67b5f7645fa13e2716407c19c.jpg

d95e8ced4ce3b0b1b7d209240c15ab8a.jpg

ff32bfe77f6f1b576b02b0d11f902bf6.jpg

След това слязохме надолу, обикаляхме из селата покрай София, като стигнахме до Бухово, Сеславци и Кремиковци. Даже и през Ботунец се завъртяхме. Не бях ходил в това гето от няколко години. Сега блоковете дори и в най-мизерната втора част са с нови дограми. Е, има тук таме опустошени апартаменти, но не е като преди 5 или 10 години.
Пак минахме целия град. Хайде на Алеко и съответно тръгнахме от Драгалевци нагоре. Вече се стъмни, мъгла, коли... В комбинация с дебел лед по пътя - на Витоша сол не хвърлят, само пясък, и става адски лед нагоре. И пак - никакво буксуване. Изпърпорихме догоре.
cd46699ad5e94bda333ff13265106426.jpg

4e8cea8cf738f0230e258ddf4b55565d.jpg

Горе си беше и студено, а и си валеше стабилно.

В неделя измих Шкодата от калта и това е, до следващия сняг.
152f8844f2051e0cd2b70a3e6838a45d.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Карам Шкодата доста активно, почти ежедневно. За момента държи фронта без затруднения. Много съм доволен от зимните Барумки - колата с тях е дяволски проходима и стабилна дори на лед и сняг. И спря да завлича предницата, както с летните.

Приятел ми подари чисто ново парно комплект с лостчетата, даже и маркуча до радиатора зеления си е там. Така са вървяли от завода - от до с маркучите.

Ще го сложа като се позатопли.

В един момент купих още едни рингове и ги сложих, защото се дразнех да я гледам без. Е, сега си доби фабричен вид и ми харесва.

ff1b4a9de497e3e0b43cd99845b9f404.jpg

Купих заден десен калник. Колата си имаше и продължава да има някаква 3 см корозия на две места по дясната вежда, ще се лекува - то си е ясно.

Все още имам въпросителна дали цялата кола да не я боядисам, или само тук там. Откъдето и да я гледам, изглежда много добре за момента - има си гланц, няма сериозни забележки, може би ще си карам така още няколко години.

 

За една година навих може би 6-7000км. Сега предстои смяна на масло, слагане на летите джанти с летните гуми и пак каране колкото се може - повече. След като спря да се троши, имам минимални разходи по нея. Гори много малко.

Взех и и два нови предни спирачни апарата - ще си купя нови дискове и ще сменя всичко.

Може би ще сложа по-голям алтернатор. Сега съм с 42А и малко 42Ач акумулаторче и на студено два пъти се наложи да я зареждам. Но това си е особеност на 120-ките.

 

Редактирано от m_g
  • Одобрявам 7
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страхотно е, че я караш! Искат си каране тея коли, и това е! 

Алтернатора си е слаб, аз също като я карах моята активно стигнах до този извод. Не е проектиран да се кара по цял ден на фарове, при мен се налагаше на всеки 2 седмици да дозареждам. Сега съм с друг алтернатор (от мерцедес някакъв) и въобще не го мисля. Акумулатора не е и дал признаци за нисък заряд. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За моя изненада на две преки от вкъщи  и аз и се порадвах на живо-въпреки че съм я виждал на клубни срещи преди години. 

 Повъртях се с кучето известно време и си тръгнах- щяхме да си поговорим час-два. :)

Поздрави! Много приятна изненада за нашия квартал! 

 

IMG_20210403_171445.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз, само да кажа, че с голям кеф чета тази и другите подобни теми и с кеф гледам снимките и плакна окото :)

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Все още се колебая кое да си избера - DS-а, Голямата  баварка в дъното или GLS-а?

Редактирано от desislav stanev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Шкодата в общи линии само я карам. Не съм правил никакви ремонти, ако изключим смяната на масло и гуми, както и некокократното ремонтиране на километража. При една разходка показателят трябваше да смени хилядите. Съответно на 999 блокира, а както си карах скоро след него се разнесоха трагични звуци и скоростомерът също загина геройски. Последва взимане на друг - не му работи брояча (изронен редуктор). Хайде трети - този работи. От ден до пладне и той умря.
При ранните версии до 1980г приводът на брояча е с метални зъбни колела след редуктора. В крайна сметка се троши редуктора. След това слагат пластмасови, съответно те се ронят, а редукторът остава цял. Това върви с преминаване от хромирана към черна релефна гривна. След 1983 се появява дневен брояч и матово стъкло.
Та в крайна сметка ползвах механизъм от 105ГЛ, не помня 82 или 83 беше, като му сложих хром гривна. Намазах с рядка грес, раздвижих, всичко се върти и мести безшумно и засега работи.

Миналата неделя се разходихме до Витоша в дъжда. Качихме се до х. Кумата, която е на 1750м. н.в. Направих малко снимки, които мисля ми се получиха добре.

 

4806590fb897ef673a327fb672b2f9d7.jpg

 

63e015dc8b415671c9fefa6b81fa649a.jpg

Редактирано от m_g
  • Одобрявам 9
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

 Захванал съм се с предните спирачки на Шкодата.

Имам нови спирачни апарати Пал Чехословакия, тръбички и маркучи. И накладки чехословашко производство покрай апаратите.

Реших да купя и нови дискове. По магазините (или в единствения магазин) дискове за 120 вече няма. Като няма, ще поръчаме. Та поръчах и ми доставиха дискове на марката Брембо, както и накладки Феродо Премиер. Специално за Феродо Премиер имам опит покрай Жигулите - там няма забележка.

[url=https://pichost.name/image/BIF4X][img]https://pichost.name/images/2021/09/24/ee385fb0817521f027e2ded3e78e7633.jpg[/img][/url]

 

Иначе, Шкодата уверено си се движи. От пролетта на миналата година е навъртяла над 10000км основно съботно - неделни. Това са по 7000 на година. Горе долу прави 1/3 или 1/4 от километрите на новата кола, която карам ежедневно.

Шенкелите ги гресирам с може би най-доброто възможно на Мобил. Тази синя грес не реагира с вода и се ползва за най-тежки експлоатационни условия. Окачването на Шкодата е в отлично състояние и ми се ще да си остане в такова, въпреки, че си я карам бая активно.

Същата ползвам и за Волгата ми например. Тази година на нея й сложих нови шенкели, резбови втулки, амортисьори отпред и отзад, лагери, нови втулки на паразитния хебел, абе всичко износено ново. Синя грес, реглаж и вози фантастично.

Та това е греста:

[url=https://pichost.name/image/vUNLT][img]https://pichost.name/images/2021/06/25/f1e7b7eceb071f478c2d2c82eaefc68d.jpg[/img][/url]

 

И по темата разходки - ето ни на пътя между Роман и Мездра:

[url=https://pichost.name/image/v33hO][img]https://pichost.name/images/2021/09/02/d1ef1f0a308356cb642686786a5b04a4.jpg[/img][/url]

 

 

Търся семерингите на предните главини и авентуално лагерите!

Редактирано от m_g
  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Шкодата не съм я спирал, почти всеки уикенд минавам по 100-200км на разходка.

При първото застудяване минах на зимни гуми. Мога да с епохваля, че приятел ми продаде нови неслагани рингове. Аз обаче си карам със старите бойни - от пет метра не им личи изобщо.

 

Снимките са между Драшан и Камено поле по пътя Бяла Слатина - Мездра. Тече цялостен ремонт на пътя, което не е правено сигурно откакто е станал на път. Последните месеци обаче не се работи и този уастък е останал даже и без асфалт. През селата също е лунно поле, иначе е път като слънце.

 

IMG_20211107_163753411_HDR.thumb.jpg.d678651f440dda4f4f0e5eda048f29a6.jpgIMG_20211107_163722632_HDR.thumb.jpg.c0346406e60d5264120e66cd23b07d24.jpgIMG_20211107_163700208_HDR.thumb.jpg.7225cdb7ad44f5350fec00f08af8c0b2.jpg

 

Това пък е Лакатник за Вършец през Миланово - паметника - към Речките.  Скалите на Лакатник са ми любимо място от край време. Даже и в пещерите съм влизал навремето като студент преди 15г., а може и повече да са вече. Ресторантът след обновяването преди няколко години е просто идеален за любители на големите порции като мен. Е, вече не студят бирите в ледена вода, но пак е супер.

IMG_20211024_181516475.thumb.jpg.06848e7bb91632cfa2f50ca3a21272d9.jpgIMG_20211024_181042369_HDR.thumb.jpg.81e99d3cae5ed5703467afb94ce2651a.jpgIMG_20211024_174642467_HDR.thumb.jpg.1e8657b5a81bff48e92879436345cda0.jpg

Редактирано от m_g
  • Одобрявам 7
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С ринговете и тасовете ми харесва повече отколкото с алуминките. Знам, че са редки и тн, обаче сякаш повече отиват на по-новите. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Тази събота се заиграх с Шкодата. Не я бях карал от януари, когато ми прокапа термостатното тяло. Преуплътняването е елементарно, но изисква източване на охлаждащата течност, а мен просто си ме мързеше да се занимавам.

Реших като ще я разглобявам, най-накрая да монтирам новото парно, което моя приятел Драго ми подари преди повече от година.

Речено-сторено. Термостатното тяло се сдоби с нова гарнитура на самия термостат, залепена със съответното лепило за гарнитури. Към главата не съм лепил нищо, просто почистих повърхностите до блясък и сложих нова гарнитура. Имах капене и отдясно, където имам тройник парно - блок - водна помпа. Този път просто изхвърлих скобичките, купувани от някъде си и сложих едни качествени френски скоби, които съответно стегнах с тресчотката и вече и там стана сухо.

Докато термостатното тяло съхнеше, очаквайки монтаж, се заех с парното. При Шкода 120 то се закрепва елементарно - на 4 шпилки към каросерията.

Ето как изглежда чисто ново чехословашко парно комплект:

 

 

IMG_20220423_125736202_HDR.thumb.jpg.5882eed04331376f52629e011ac2cabc.jpg

 

Чехите са се постарали да е готово за монтаж. Лостчета, маркучи, всичко е готово за поставяне на автомобила.

На всичкото отгоре самите маручи са все още еластични и ненапукани. Въобще и не съм разсъждавал. Махнах само двете метални тръбички и директно свързах новото парно към двете тръби с алуминиева вложка, идващи от тунела. Маркучът за обезвъдушаване го бях сменявал и реших да си го оставя него вместо този със зелената оплетка. Така и така щеше да стигне само до кранчето за обезвъздушаване, което също е ново.

 

Не съм снимал салона в разпарцальосан вид, защото ръцете ми бяха доволно мръсни.

В крайна сметка за един ден без много бързане колата беше разглобена и сглобена. Запалих, обезвъдуших системата. От никъде не тече. Новото парно си е ново парно. Лостчетата си работят без никакво заяждане, всичко си е на мястото и вече нямам водопроводен кран в краката на пътника. Освен това самите тръбопроводи ги прибрах навътре. Отново сложих от яките френски скоби и стегнах здраво.

 

С това мисля ремонтите по охладителната и отоплителната система да вървят към своя закономерен край. Дотук съм направил следното:

- нова водна помпа

- нов термостат на 80 градуса

- нов чехословашки радиатор на охладителната система от новия модел тип "Софика" с чешки термодатчик за по-ниска температура

- дифузор и вентилатор Бош с 6-лопатна перка от Фаворит МПИ, преработен за закрепване към радиатор 120

- ново чехословашко парно

- нови всякакви маркучи, скоби и прочие дреболии

- нова капачка на разширителния съд

 

Пътната проба на Шкодата е изцяло положителна. Нищо не тече, не грее, парното си духа топло и студено, вентилаторът работи без странни шумове. Аз така обичам - да си работи по заводска спецификация и даже и да има нещо преправяно, да не си личи.

  • Одобрявам 5
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата сряда се повозихме доволно със Шкодата. Никакви проблеми или забележки.

Заведох сина в една голяма база, където приемат изкупени за унищожение коли и ги претоварват на голям камион с щипка. Точно това искаше да види - как мачкат коли с щипка. И за двамата беше лек шок, като видяхме какво се мачка без дори да се разглобява. Сребристо А8 от първите, седма серия Е38, вече за масовите коли от края на 90-те да не говорим. Е39, Голф 4 и какво ли още не. Пред нас смляха много добра и напълно комплектна Фелиция. След нея в камиона се отправи Октавия 1 СЛХ - гледаш цяла кола с дребни забележки и хоп с щипката за тавана и пльос в камиона.

В крайна сметка - нищо странно, сега металът е скъп. По същия начин преди 20г мачкаха здрави 120-ки. Или преди 30 като ме е водил баща ми - разни коли от 60-те., които сега струват по торба с пари.

Накрая измихме Шкодата обстойно и доби обичайния си приятен вид.

IMG_20220427_140459414_HDR.thumb.jpg.542774705e97aa507a102a87326a074c.jpg

 

Вече няма кранчета и маркучи в краката на пътника, което може само да ме радва.

 

IMG_20220428_082403840.thumb.jpg.5d5d875a0ba171c388af5ba51fb0836a.jpg

 

На другия ден - изненада. Шкодата останала без ток, ама без никакъв. ??? Взимам аз акумулатора и го зареждам.

Вчера си викам - дай да видя какво става. Закачам клемите и вууум - познат звук от предната част на Шкодата. Какво може да става?

Малкият ентусиаст натиснал ключето за нощна лампа под таблото, докато го бях пуснал да пилотира и вентилаторът работил, докато не изсмукал всичкия ток. Ухилих се доволно - и аз съм правил такива пакости навремето.

 

Между другото, в събота синът получи полицейската 105L VB в 1/18. Ще си призная, че и аз я търкалям с голям кеф.

280561907_105VB148088-2.thumb.jpg.f71a945ebea4d9e0c863748042ba8db8.jpg

 

Обещал съм му и четирифарка. И тате, да е с хром на задните решетки. Пусти мерак, купих и такава. Не е "зелена оливова", а е "зелена остра", ама много ми харесва. Ще му я дам след някой и друг ден и ще се забавляваме както си знаем.

178568167_120ls145257-1.thumb.jpg.ee15c992adbfaa202df94a25f9b90f14.jpg

 

Имам за даване Октавия в 1/24, чакам една 110R жълта като на Митко...

Кво беше - кеф цена няма.

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 8
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Такива пакости на мен и сега, на дърти години ми се случват :D 

Гаражът ми е в централната градска част, и понякога, макар и да е във вътрешен двор, е шумно и не се чува перката. Забравял съм я и аз, но тва беше преди да ревизирам охладителната система, оттогава насам съм я пускал само два пъти :)

 

Моделчетата са супер, изглеждат доста детайлни

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Шкодата извря през казанчето преди около месец. Бре, ти да видиш. Уж всичко точно, доливам, гледам и опа след няколко дена - извря и втори път е така от нищо. Върви си и хоп - бълбук бълбук.

Реших да я заколя. Преди да пристъпя към отделяне главата от тялото, реших пак да поогледам. Вода в маслото няма. Охладителната система е обезвъздушена.

Доливам си аз в казанчетоооо...

Ииииии забелязвам, че тая капачка идва леко на криво. Отвивам и завивам, притискайки я със сила. Ха, зави се по-надолу. ААААААААААААА! Била зацепила накривооо! Системата си стояла без надналягането, за което е отговорна въпросната капачка, в резултат водата си тече навън.

Е, минах едни 100км. Нищо. Пу, д@#ба.

 

Без да съм някакъв свръх оптимист си мисля, че май няма да я коля.

Толкова по темата доколко е важно Шкода 120 да има изправно работеща капачка на разширителния съд и как от недоглеждане може да ти избълбука водата.

Помежду другото, нарочно карам на вода. Нали смених парното и чакам да прокапе отнякъде. Е, нищо от никъде не капе, седи си сухо. Пък и 120 с нейната голяма по обем система, никога не можеш да я източиш напълно. Та сега имам идеята да наливам и изливам, докато не остане вътре стара течност и чак преди зимата, да я заредя с хубав антифриз.

В крайна сметка от цялата охладителна система останаха едни тръби под купето да са от колата, всичко друго е сменено с ново.

 

  • Одобрявам 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

В крайна сметка пак забълбука. Свалих главата. Оказа се спукана. Взех направо друга, втора употреба, направихме й пълна ревизия.

Тръгнах да я слагам, оказа се, че на един от повдигателните пръти му се вади накрайника.

След консултация с Анастас и благодарение на неговата помощ сложих стоманени, на които няма какво да им се извади.

В сряда вечер качих главата, сложих навсякъде нови болтове, гарнитура Елринг, регулирам клапаните, цветя и рози.

Бръм, работи супер. Поработи една минута и се появи странен шум. Гледах, зверих се, не можах да разбера от къде трака и се прибрах да спя. Усетих, че освен да строша нещо, нищо друго няма да направя.

В четвъртък се бях засилил да я пръсна на атоми. Викам си - Абе я да я запаля да чуя. Паля, ни шум, ни гявол. Работи, не трака и не грее. Ура, ще живее!

Загря до работна температура. Тамън да обезвъздушавам и хопа - потича свежозаредения антифриз. Гледам навсякъде където съм стягал - не е от там. Пак гледам и виждам как се е извадил маркуча от термостата към парното и то долу, където не съм пипал. Нахлузих, стегнах, обезвъздуших.

Не бях я карал от много време, спирам да зареждам и докато се пълни, се появи Митко Ненов с неговата зелена.

Врътнах 100+км същата вечер и де убедих, че всичко работи изрядно.

Вчера й смених и маслото и решихме да се разходим. 150км из Стара планина без намек от загряване.

Доволен съм.

 

 

 

 

IMG_20220831_200548369.jpg

  • Одобрявам 9
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес сложих ново гърне. На старото се проби едната тръба на двуцевката. Новото е полско, Полмостров. Тежи колкото старото и звучи добре. Смених и лампите за осветление на уредите с нови, старите светеха всяка различно. 

IMG_20220903_161228742_HDR.jpg

  • Одобрявам 4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Започнах да карам, минах вече над 500км.
Захванах се и с разни дребни локални забележки по купето. Отдавна го отлагах, сега се възползвах от последните топли дни. Почистих, намазах с Вюрт, пръснах си епоксиден грунд и накрая тонирана боя сам заедно с малкия помощник. Получи се отлично за ремонт в полеви условия, снимките по-долу са ясно доказателство.  
Разходих се до Монтана тая събота да се видим с един приятел и да поразгледаме стари коли.
На връщане по Петрохан отбихме до село Бракьовци да разгледаме. Намерихме си интересна поляна с бали.

spacer.png

 

spacer.png

Вече в София минах няколко десетки километра по задачи и вече съвсем на прибиране вечерта застърга при спиране отпред.
Бях си купил нови дискове Брембо и накладки Феродо Премиер, както и нови тръбички и маркучи за отпред.
Проверката показа отлично състояние на дисковете и реших да не ги пипам. Една накладка логично беше изтрита до контролната щамповка, в която и застърга. Отдясно никакви драми, отляво обаче едното цилиндърче се оказа блокирало.

spacer.png

Никаква сила не може да го раздвижи, пък и аз си бях купил нови апарати. Намирането на прибраните апарати се оказа тежка и трудоемка задача, но в крайна сметка една безлична бяла торбичка се оказа, че съдържа това, дето го търсих сума време.
spacer.png

Оттук нататък задачата беше елементарна. С нови оригинални части всеки обича да работи. Всички тръбички под купето също са нови, смених ги заедно с главен спирачен цилиндър, когато купих колата.
spacer.png

В резултат колата спира добре. Няма течове, няма странни шумове, не дърпа на никъде. Повозихме се 20-тина километра вчера и доволни си се прибрахме.

Редактирано от m_g
  • Одобрявам 8
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Освен да се похваля от почти месец и около 1000км. Ленка Зеленка е под моя упека!!!

Возим си се и си свиркаме, първите ми впечатления са добри, ще видим в каква посока ще тръгне доразвитието на колата.

 

Благодаря за всичко на Момчил и обещавам да се грижа добре за нея!!!

 

И за финал последното возене на Момчи като притежател, надявам се да не ми отказва да я кара занапред, когато не мога аз!

1414025539_314570797_843780329994179_8492068949233797526_n(1).thumb.jpg.7e4274663223f4ee12d4f7e6cc4877f2.jpg

  • Одобрявам 9
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коце, надявам се зелената Шкода да ти носи само приятни емоции!

Добре си попътувахме с нея за тези три години.

 

 

 

 

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, m_g написа:

Това са последните снимки на Шкодата в мое владение.

 

Момчиле, звучи ми тъжно или усещам някаква тъга в написаното. Затова не мога да дам някакво харесване.

Доста й подобри визията и техн. състояние на тази кола. Няма как да не го отбележа това.

От друга страна,  имаш нова ценна придобивка и ти желая много радостни моменти с нея. ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

!!! Дълъг пост !!!

 

 

От както колата е моя, се случват много неща, но предимно се возя!!!

Още когато взех колата имаше много лек теч на антифриз в задната част на блока на двигателя. И аз и Момчил смятахме, че теча е от термостатното тяло, свалих го веднъж, смених гарнитурата, сглобих и след няколко дни теча отново се появи. Ядосах се свалих цялото термостатно тяло, закарах го да го "челосат" на фреза сложих малко по дебела гарнитура и след няколко дни, по блока отново имаше зелени капки... е тогава вече много се ядосах... Свалих всмукателния и изпускателния колектор и какво да видя, капката се стича между главата и блока... предстоеше ми пътуване с колата и реших, че няма да се занимавам със сваляне на глава, източих антифриза и маслото, разхлабих главата и я стегнах на ново, от тогава не съм докосвал охладителната система и не съм имал проблеми или течове.

received_586622650007991.thumb.jpeg.4e41ab30416277e0b98ed8cbf1127f02.jpeg

 

Естественно при престягането на главата напаснах и клапани...

received_5778359855607670.thumb.jpeg.325f7172cdd07836f7c3da775bbf48cf.jpeg

 

След няколко стотин километра се появи лек теч на масло от бензиновата помпа, отстрани се със смяна на гарнитурки...

received_1549506648886179.thumb.jpeg.1c98fc100dca6998fcfa06fa61213047.jpeg

 

След още няколко стотин километра колата взе да не държи обороти, да няма сила във високите и като цяло да не работи добре. Разгледах детайлно мотора и установих, че една осичка на карба липсва... явно е напуснала кораба от зор...

received_1241036596844718.thumb.jpeg.55d567868892f0565a41ea1f23699b6d.jpeg

 

Свалих от стар карб и продължихме да се возим...

received_3349606581962128.thumb.jpeg.37d331a0697cbdaede7142162d572c25.jpeg

 

След още няколко стотин километра колата пак взе да придърпва, смени и се звука и си казах карба отново се предаде, а то какво станало...332877105_1155895435127160_2350836416003819959_n.thumb.jpg.bc1595c1add2e5951b1833aad4bcf669.jpg

 

За да стане ясно от къде е дошъл проблема трябва да се знае малко повече за колата. Монтирана е газова уредба, защото резервоара държи само 20тина литра бензин и след това прокапва и е било по лесно да се монтира газ. Освен това колата е 136, със всмукателен колектор от задномоторен 136 и карб (наклона е спазен), но над карба имамонтирана плочка за газ, което повдига филтърната кутия с около 20мм., освен това двигателя не е от задномоторка, както и стойката на главата няма място за монтаж на цилиндричната филтърна кутия. Равносметката е следната, филтърната кутия се държи с една външна пружина за карба, защото болта не може да мине през плочката, едната стойка на кутията е във въздуха а другата е захваната на импровизирана планка (вижда се на снимката). Реших да променя всичко кардинално, оставих задната стойка на кутията заводска но изработих стойка, която се монтира на колектора на която да легне, освен това изработих и нова предна стойка която да ляга на 136 шина на главата. Боядисах в черно само дъното, защото нямах синьо и реших да не батисвам цялата кутия в черно...

IMG_20230813_154233.thumb.jpg.7515d844d0643858d4e15558ba6d6248.jpg

IMG_20230813_161302.thumb.jpg.81eda9d3eaefed3014c605d47ca45d6c.jpgIMG_20230813_161307.thumb.jpg.00a77fd35b7e14608bbc5cfa6645a17b.jpg

 

Продължихме да се возим и на един светофар замериса сериозно на бензин, отбих а зад мен дълга диря... оказа се лек ремонт нацепен горивен маркуч... лесен ремонт...

received_1162449774459294.thumb.jpeg.997af758fc4bda824819a499bd569531.jpeg

received_748386126858212.thumb.jpeg.1be106a07515e69f9b080cb8cf31b1a7.jpeg

 

Преди поредното пътешествие, забелязах сериозно омасляване около шайбата на коляновия вал, беше се накиснал дори ремъка...

IMG_20230812_183113.thumb.jpg.2d03f52eb889fc5e9e28c8c3d4df7af7.jpg

 

Смених семеринга и ремъка и потеглихме на поредното пътешествие...

IMG_20230814_114351.thumb.jpg.3abf7771e8114a3b3abc09370579c6c4.jpg

 

Започнах да карам колата ежедневно на работа, около 100тина километра градско, всеки ден около 2 месеца. Единственния проблем, който създаде колата е излезнала ос на дръжката на шофьорската врата, върнахме я на място и продължихме...

received_1418893811976320.thumb.jpeg.e8e768f041f7891da3c9f39cd1ee668a.jpeg

 

Един ден, не помя кога, като гледам е с металните джанти, значи още е било студено, нещо взе да ми притропва отзад, точно минавайки покрай сервиза на приятел, спрях стегна ми полуоската и продължих...

received_678865160527385.thumb.jpeg.52ddbcb74d2c71470d59dde00e32d46e.jpeg

 

В общи линии това са всички ремонти, които съм правил по колата, от както е в мойте ръце! Всеки ден в който се качвам в колата изпитвам удоволствие и сигурност, колата е безпроблемна и носи само усмивки на мен, на жена ми, на приятелите, които я карат по събития, когато аз реша да пътувам със стотицата и не на последно място всеки участник в трафика или пешеходен... Летят палци постоянно!!!

 

За всичко това мога да Благодаря на Момчил, продаде ми прекрасен автомобил, който аз само карам!!!

 

И като казах каране, тази година с половинката ми, решихме да ходим на море с Ленка. От Овчакупел до Обзор стигнахме за 4часа и половина, като спирахме 2 пъти за тоалетна и зареждане, а жена ми спа повече от половината време.

366378680_24395573793374861_4566510086030796081_n.thumb.jpg.3c21acc4c15737721741796ec7160c8c.jpg

 

Сега ще стане ясно защо деси спинка сладко сладко по пътя за морето...

Реших преди път да си взема 2 дни отпуск и да почистя колата основно, но нещата излезнаха от контрол!

Направих изолация на половината под...

IMG_20230812_113812.thumb.jpg.02daf39a2d28842c11e32448b5fd9968.jpg

IMG_20230812_150108.thumb.jpg.f95b12003fcb90d59c68fb8550168d6c.jpg

 

Сложих и парченце стар мокет от багажник на Фелиция под задната седалка, защото предпочитам на този етап куфарите ни да седят в купето, а мразя да се мачка задната седалка, за това отварям седящата част на задната седалка и редя багажа на пода...

IMG_20230812_151734.thumb.jpg.e1f69b932d50fb454599cd573a2c7c49.jpg

 

Освен това задния капак нямаше изолация и дрънчеше като празно варелче...

IMG_20230812_152113.thumb.jpg.50b68736b92144b3ed801063f446a8cc.jpg

IMG_20230812_154904.thumb.jpg.11ca45c6c54f4f124023a43e1b68928e.jpg

 

Така и така бях започнал с изолацията в двигателния отсег, зад двигателя също нямаше изолация, а както всички знаем, истинските ГЛСи имат същата изолация и в калниците, а понеже тази е реплика, калниците си бяха голички...

IMG_20230812_160702.thumb.jpg.1223f448ec94604eb79c9770d4406cf4.jpg

IMG_20230812_163956.thumb.jpg.1ec32fe96724ed005dcc1b1d3721bc44.jpg

 

След като налепих изолацията стана брутално дразнещо това, че двигателния отсег е бежов а колата зелена...

IMG_20230812_174205.thumb.jpg.2972e967f34b4432b4582dd868d67ba0.jpg

IMG_20230812_182027.thumb.jpg.a0d278750d19414a5804a4d57c449e39.jpg

 

След като изолацията беше налепена имах притеснение, че топлината няма от къде да излиза, защото задната маска беше без отвори, както и капака е без спойлер и отвори, маската така и така беше свалена и я раздубчих и боядисах гърба и в черно...

IMG_20230812_171013.thumb.jpg.cb99462f813cdb15e3c0d81e85301237.jpg

IMG_20230812_180928.thumb.jpg.90ff244480b52d9b7446fa05aad2e6bd.jpgIMG_20230812_182341.thumb.jpg.7e15b47e3e0ec3a4623aecfd970e2c46.jpg

 

След тези промени, докъто бяхме на море, Марто реши да ни дойде на гости и пробвахме "фурната" на размръзяване... РАБОТИ!!!

368201615_24416119001320340_885074568681801242_n.thumb.jpg.6377c06dd2cab125a08b76dfb442f8cc.jpg

 

IMG_20230818_131203.thumb.jpg.90c6d26cf6724fc597ba97feefb6a792.jpg

IMG_20230818_172447.thumb.jpg.5133fc89b4a17ee34c8afb0de09d7ab5.jpg

 

В общи линии си изкарахме прекрасно море, а така, като гледам снимките се сещам, че имаше още 2 детайла по външния вид, които направих преди морето...

От камъчетата мрежата на решетката беше се налюпила...

received_1660317281073938.thumb.jpeg.f29f7c3767dc7b7da2245c714c5af613.jpeg

 

Също така, гумените лайстнички по стъклата, бяха с ужастно налюпен хром и бяха заменени с алуминиево фолио с хром ефект и размер наподобяващ истинските ГЛС лайстни...

IMG_20230811_192714.thumb.jpg.9f1c678d82b70ec7c44973cd9e593ca1.jpg

 

IMG_20230811_200322.thumb.jpg.f30d3e76062a224d3eecb5f09cf881db.jpg

 

А за предния прозорец изработихме закачлив сенник...

FB_IMG_1689617464667.thumb.jpg.e7de294c80af924900e84bce6e51cbf1.jpg

 

Освен морето, съботно-неделните разходки в България и Сърбия, 30тина автомобилни мероприятия, возих четирима абитуриенти и бях гост на 2 сватби, една от които на Ивчо...

received_5900014676791614.thumb.jpeg.e1cc35a7335f712bbb5df32e7dd75d6a.jpeg

 

А след неговата сватба, наше приятелско семейство ме помолиха да ги возя на тяхната сватба. Аз прецених, че ще е доста не комфортно да се качим 5 човека, единия от които с булченска рокля в малката шкодичка и предложих, младоженците в Зелен ГЛС, а кумовете в бежов ГЛС.

 

IMG_20230827_101633.thumb.jpg.260b7ed1829ce06b7d553d52ac6172cb.jpg

 

IMG_20230827_160502.thumb.jpg.8c661f0dc413eb4e20c502f83629b941.jpg

 

Лятото отмина в усмивки и много километри и дойде време за смяна на гумите и потготовка за зимата.

IMG_20231116_154814.thumb.jpg.3bbbfdd455bc1e620028cd925334d926.jpg

IMG_20231116_160102.thumb.jpg.21ca0d841e36d23c80422c238b517c23.jpg

 

И започнахме отново с пътешествията...

IMG_20231203_122324.thumb.jpg.50a55d9ef7df99ab6b2a02a02fcbefc5.jpg

 

 

Равносметката до момента е безпроблемно изминати около 20000км. за година и един месец!!!

 

Бмагодаря на Момчил, за прекрасният автомобил!!!

 

 

 

 

  

 

 

 

 

  • Одобрявам 11
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.