Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

130РС в България


lorddigital

Recommended Posts

Покраи покдарителните снимки на Шуменската 130-ка...

 

Аз така и не съм наясно ,като е имало 3 такива Шкоди как са се представяли по ралитата?

 

Ако са били 3 ,цифрата маи съвпада със легендата че били вкарали 3 такива шкоди и некои им свил антифриза - налял вода после замръзнала и прецакала моторите. Тва значи ли ,че са били със некакви побългарени мотори както говори друга легенда?

 

Как така са било осакатени версии (някои спомена ,че частите им не били като на Чехите).

 

Каква е историята със тази 180/200RS която има във София ,и която е била със механична инжекция като оргинален мотор?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шкодите 130РС са внесени в България през 1978-1979г., били са точно осем на брой. Някои от тях през целия си живот са имали само един собственик, други са имали по няколко (собственик е условно казано, тъй като преди 1990 частни състезателни коли мисля, че не е имало - били са на федерацията и тя ги е давала за състезания на пилотите). По едно време се бях заровил в нещата да открия кой къде/кога какво е карал. Състезателите, за които знам, че са карали такива Шкоди са:

 

Бончо Дунев / С. Стефанов - стартов списък Златни 1980
Илиян Топлодолски
Илия Бонев - бяла
Демир Славов
Милчо Ковачев
Стоян Апостолов / Елена Апостолова - стартов списък Златни 1980 - синя
Атанас Атанасов / Веселин Друмев - стартов списък на Барум 1979; Атанас Атанасов / Н. Цонев - стартов списък Златни 1980
Илия Добрев / Венислав Андонов - стартов списък на Барум 1982 
Илия Илиев / Тодор Тотев - стартов списък на Барум 1983; Илия Илиев / В. Семов - стартов списък Златни 1980
Г. Тодоров / С. Стафунски - Вапцаров ПД - стартов списък на Вида 1986; Г. Тодоров / Христо Панделов
Божин Танчев / Матов - рали Волан 1978

 

За Шкодите на Илия Бонев, Стоян Апостолов и Демир Славов стана дума, в момента са съответно в Шумен, Бургас и Варна. На Бончо Дунев е в София, май е без двигател, но иначе е прибрана и доколкото съм чувал е в добро състояние. Освен това знам, че във Сливен има една светло синя 130РС, която през 1999-та дори се движеше и беше водеща кола на рали Сосер-Сливен. Не знам кой е собственик и къде се намира в момента, но със съдействието на някои сливналии скоро може и да науча. Значи до тук станаха 5, за останалите 3 аз не знам нищо. Ако някой има информация, нека да сподели.

 

Ако са били 3 ,цифрата маи съвпада със легендата че били вкарали 3 такива шкоди и некои им свил антифриза - налял вода после замръзнала и прецакала моторите. Тва значи ли ,че са били със некакви побългарени мотори както говори друга легенда?

 

Как така са било осакатени версии (някои спомена ,че частите им не били като на Чехите).

 

Това за антифриза не го бях чувал - не знам... Иначе се говори, че доста са се чупели - доста капризни са били и неправилната "експлоатация" им се е отразявала доста зле. За осакатени версии - също не знам, но е нормално от Шкода да са развивали техниката с времето и няколко години след като нашите са внесени, чешките вече да са били по-напред в техническо отношение.

 

Относно 180/200RS и аз съм чел във форумите, че имало нещо подобно в България, но ако трябва да съм искрен - съмнявам се. Това си е останал един вид прототип - произведени са едва няколко бройки. Освен това не е бил хомологиран от ФИА, което означава, че не е имал право да се състезава в шампионатите на ФИА. Имат няколко старта само в местни ралита в Чехия. В този смисъл, ако има такава кола в България, тя не е била внесена за да се състезава (защото не е имала това право) - което най-вероятно означава и че е докарана след 1990-та година. Някой знае ли по-точно къде се намира предполагаемата такава Шкода?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много яка тема се е отпрала тук! аз мисля, че тия 180 и 200 RS всъщност не са били чак толкова непопулярни, но ще се поразровя, може и да бъркам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Освен това знам, че във Сливен има една светло синя 130РС, която през 1999-та дори се движеше и беше водеща кола на рали Сосер-Сливен. Не знам кой е собственик и къде се намира в момента, но със съдействието на някои сливналии скоро може и да науча.

 

Относно 180/200RS и аз съм чел във форумите, че имало нещо подобно в България, но ако трябва да съм искрен - съмнявам се. Някой знае ли по-точно къде се намира предполагаемата такава Шкода?

 

За сливенската и аз съм чувал, даже едно момче от Старозагорския ретроклуб миналата година ми обеща да провери и да ме информира за нея, обаче оттогава не се е обаждал...

 

Относно софийската "180РС" случайно се запознах с човека, който на времето се е състезавал с нея - всъщност е била 130РС, но оригиналния мотор е заминал и е присаден разпилен до 1,8 ладов мотор, оттам идва объркването. Имам името и телефона му - състезавал се е главно с бъгита, ще го изровя и ще го пусна тук, ако някой се интересува. Сега въпросното купе е при някакви съседи на Шкоги, които не познавам лично, но знам че колата е почти готова, пак с ладов мотор...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно софийската "180РС" случайно се запознах с човека, който на времето се е състезавал с нея - всъщност е била 130РС, но оригиналния мотор е заминал и е присаден разпилен до 1,8 ладов мотор,

 

Това което разбирам аз е, че купето е на 130RS с некаф ладов двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, купето е оригинално 130РС, но след като двгателя се е скапал са направили фланец към скоростите за ладов мотор, т.е. колата е станала нещо като MTX-skoda. А състезателя който я е карал се казва Лъчезар Исаев - 0888125180

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно софийската "180РС" случайно се запознах с човека, който на времето се е състезавал с нея - всъщност е била 130РС, но оригиналния мотор е заминал и е присаден разпилен до 1,8 ладов мотор, оттам идва объркването.

 

тоест вече не е 180 РС ,ами е купе от такава с друг мотор.....

 

180РС/200РС е с друго купе, специално изработено за целта - по-широко и по-ниско от 130РС. Т.е. 130РС и 180РС/200РС са напълно различни автомобили.

 

P.S. Мисля, че LordDigital нямаше в предвид тази, за която се сети Krankenstein?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

180РС/200РС е с друго купе, специално изработено за целта - по-широко и по-ниско от 130РС.

 

txl сигурен ли си, в това което написа след тирето.... щото аз не съм много убеден!!!!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

180РС/200РС е с друго купе, специално изработено за целта - по-широко и по-ниско от 130РС.

 

txl сигурен ли си, в това което написа след тирето.... щото аз не съм много убеден!!!!!!!

 

s180RS_3v.jpg

 

Сега убеди ли се :wink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Загледай се по-добре, вижда се точно обратното. На чертежа отпред, обърни внимание на купето с големите вежди на калниците - то е по-ниско и по-широко. За справка погледни снимката на колата на Илия Бонев или Стоян Апостолов, за да си сигурен, че с големите вежди НЕ Е 130-ката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.