Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Топ потребители

Най харесвано

Showing content with the highest reputation since 03/19/24 във всички области

  1. И тази година си прекарахме прекрасно!!! Организацията беше на ниво, и искам да благодаря на всички замесени!!! Деня започна със събирането на софийската група и потеглянето към Пловдив. Тази година се събрахме едва десетина коли, за споделеното пътуване: След това, по пътя няколко коли отбиха, за щастие за тоалетна, а не заради повреди. Понеже бяха последни и не предупредиха никой, не отбихме всички, но след това ги изчакахме и ни догониха. Клипа е от момента на разкъсването на колоната. VID_20240406_111125.mp4 Друга част от Софиянци, отидоха по-рано за да помогнат с организацията, а трета част дойдоха по-късно. Тази година не бях част от организацията и нямам пикантни кадри преди старта, но останалите ще допълнят! Както на всяко наше събитие, идват и приятели и гости с други автомобили и ще започна с тях. След тях малко задномоторки, знаете, че за мен са най важните участници! И останалите участници и фенове!!! И дойде време за обяд... И за финал, причината да не съм със задномоторка... Имам доста пропуски на моменти и автомобили в заснемането, очаквам някой да ме допълни с неговия "прочит"!!!
    13 points
  2. Минавам набързо да оставя кадър от Дракона
    11 points
  3. Малее като гледам имам да разправям за два месеца назад... Жорката малко ми се скара преди време, и то с право, че още не съм казал за мигачите какво се случи - проблемът беше, че светеха кой както си иска, ту мига, ту седи светнал, мислех, че проблемът е в релето и се бях приготвил да го сменям с по-модерно универсално, но след като си поиграх малко с масите, мигачите заработиха както си трябва и си оставих оригиналното реле. Това го отметнах, по-добре късно, отколкото никога са казали хората След това по-горе показах, че си намерих дясно огледало, точно каквото исках, и по чиста случайност баш в Пловдив. Видях се с Ивчо, за да може да ми направи скоростния лост като нов. Яд ме е, че не снимах състоянието му, но беше лешш, скоростите влизат с 300 зора и си блъскам лоста в краката за първа и втора. Сложих новия и все едно съвсем друга кола, имаше нужда да влезе в употреба за да легне всичко добре, но към момента вече всяка една скорост влиза стегнато и приятно без никакви проблеми, заради което съм много доволен! След това така се случи, че имах възможност за няколко дена да ходя на работа, като използвах всеки удобен момент да отмятам по малко работа по колата - ново масло и филтри, нови маркучи където имаше нужда и разни подобни дреболии. Смених гумите за известно време, защото имаше забавяне с фланците. Накратко приведох колата в готов вид за улиците, но все още нямах документи за да ходя до КАТ. Скука, скука, викам си, че като почна да я карам ще е скучно, още няма музика. Отзад монтирах колонките от фелицията и ги скрих под кората на задния багажник, а за отпред на една от месечните срещи получих много хубав подарък от Жорето: Освен това Яската lent ми беше подарил още лятото оригинално барче за радиото. Преди исках всичко да е скрито, колонките да не се виждат, радиото под седалката, но след разговор с Иво се оказа, че трябва да избирам - или хубав звук, или прибран интериор. Е, донякъде мисля, че се получи нещо средно, защото барчето седи прилично на колата, корите на Жоро ги харесвам, макар и неоригинални са много културно и приятно направени, а пък звукът, който колата извади си е направо прекрасен! Вчера си монтирах и запалка, че имах останала от фелата, за да мога да ползвам и трансмитер, но пак нямам снимка. Друго, което направих, беше смяна на гърнето, защото беше пробито, но няма много много разлика с другото, което сложих уж здраво: Първата "модификация" и по мотора - втора механина клапа от вартбург, купих си донор, моят го измих доколкото беше възможно и вече има усезаема разлика: И вече готовият резултат: Скоро след това ,към средата на първата седмица на февруари, аз вече бях готов с документите, веднага щом излязох от нотариуса първата работа беше да си организирам пътната помощ, разбрахме се с един приятел петък сутрин рано, аз още в 7 без 15 бях в сервиза благодарение на служебната "бегачка", за да си проверя пак всичко необходимо и да сипя 10литра бензин: Натоварихме се: Ииииии след един адски дълъг ден минахме опашките, каналите и тн. и към 16 часа следобед вече станах горд собственик! И оттук нататък вече започна още по-яката част, още тази първата вечер навъртях 50км из града и вече съвсем случайно успях да направя нови запознанства: Просто не оставих горката количка да си почине, следващите две седмици изминатите километри вече надминаха 400, накефих се на усмивки и палчета по улиците... Направихме първото присъствие на една от месечните сбирки... Където пък след известна доза заплахи от страна на баща ми Ивчо май се стресна и задвижи нещата с фланците Колата най-после си обу хубавите гуменки, но както виждате височината е като на камион, разбира се нямаше никакъв начин след два дена да се появя на Калояново така... Влязохме така и след няколко часа излязохме леко клекнали: На следващия ден си изкарахме много яко макар и на припек, нагледах се на коли, имаше още няколко добре познати шкодички, и се видях с доста хора: След това направихме малка разходка Взе да изглежда много много добре, с изключение на това, че предницата ми седеше леко висока, а колата я правих точно както Данчо, за да стане това, което искам, след един бърз разговор се оказа, че никой не ми е казал(пък и на мен ми е толкова акъла да не се сетя), че заедно с пружините се режат и стоп тампоните, защото иначе опират. Само изчаках да свърши даскало и да се прибера и веднага поправих грешката: Надявам се да не съм изтървал нещо, но май е това за сега. Стана просто брутална, точно както стоеше и Марта на тези джанти, много и се кефя и още повече, че и хората по улиците и обръщат много внимание... Всяка стотинка до тук си струваше за това чувство и ще се продължава още напред!
    11 points
  4. Изключително приятно си изкарах, за пореден път! Много хубава и приятна среща се получи, времето също беше с нас. Много съм благодарен на всички за хубавото настроение и усмивките! Както обикновено, нямах особено много свободно време да снимам, снимковият ми материал е сравнително оскъден, също така и непрофесионален, сниман с мобифона, но все пак има някой друг хубав кадър. По традиция подготовката започва от предния ден. Шкодата беше старателно измита, подсушена, и паркирана в очакване на сутринта: На следващия ден рано-рано вече бяхме на поляната в очакване на други шкодички: И лека-полека поляната започна да се пълни с коли и хора: Времето беше изключително подходящо, и аз реших да си позволя да ударя една студена биричка (пък и си имах и шофьор за после): И така времето си минаваше, мохабетите вървяха, и лека-полека храта е преместиха към масите. Тук е момента за пореден път да благодаря на нащите домакини от "малкия Явор" с. Първенец, които за пореден път ни посрещнаха без забележки. И така, след като на поляната останаха главно коли, имах време да нащракам някоя и друга снимка на присъстващите:
    10 points
  5. Ммм така , да не дърпам дявола за опашката , но хубави времена предстоят за Марта , но докат не я закарам , няма се хваля Иначе бутнахме още малко работа по нея. С бая чакане , около година , най-после се сдобих с още една "екстра" предлагана за модела. Коце мери 3 пъти аз рязох един път и то май взе че стана. Има още малко да се дооформи , но съм много доволен. Апропо оригинален на Шкода , а не афтърмаркет.
    10 points
  6. Супер, Роска. Благодаря ти за готините снимки. Позволих си да сваля голяма част от тях и да ги пусна директно тук, във форума:
    9 points
  7. Страхотна среща! Този път на поляната сякаш по-приятно се получи и наредбата на колите, на шарена сянка. Аз както винаги апаратът не го оставих почти, но покрай сладките приказки се оказа, че съм забравил да го ползвам Както и предните пъти, ще споделя направо линк към няколкото снимки както от тази, така и от минали гостита https://drive.google.com/drive/folders/1ExmmaQh76LCKB3fpNdzUMn3ETJJIym9o?usp=sharing
    9 points
  8. Добро утро на всики Макар и някой от вас вече да са видяли из фейса , какво се случва , да се похваля и тук. Марта отива замина за боя. Миналата седмица в четвъртък , с Коце наехме една платформичка , закачихме я на октавията и цял ден напред назад. Първо закарахме Марта при бояджията , след което напазарувахме малко ние Или с други думи вече съм горд собственик на още една скраб - още една 130 Л. За момента тя ще основно донор на сухо окачване и нямам планове да я реставрирам. Живот и здраве , ако няма някакви форс мажорни обстоялтества , след около месец и кусур , ще е готова за сглобяване :D
    9 points
  9. Трябва да се хвана тия дни да поразкажа малко, че последния месец има страшно много развитие по колата и едни 400км градско каране с невъобразим кеффф
    9 points
  10. И аз стигнах до момента, в който реших да взема втора кола в семейството, тъй като съпругата взе книжка и не искам да се учи на голямата семейна кола. Tа в крайна сметка послушах собствения си съвет и вчера купих едно Zoe ZE40 набор 2019 на 40 000 км с идеята да го покараме една година докато тя се понаучи и след тази година вече да решим. Ако тя го кара достатъчно често и колата ни допадне - ще го задържим, а ако не - ще го продадем и евентуално за втора кола ще разчитаме на електричка с почасов наем, когато се наложи или ще помислим за нещо по-ново пак електрическо (например излизащия скоро Citroen e-C3 или защо не излизащата догодина Skoda Epiq). След като няколко седмици се борих с десетките страници обяви за Zoe, мога да споделя следните съвети, ако някой реши да купува такава кола: - Първото поколение на Зое е имало два варианта за батерията - да е собственост на купувача или да е собственост на Рено и купувача да й плаща т.нар. лизинг всеки месец. Тези, които са с лизингова батерия трябва да се продават на значително по-малка цена и като цяло не е много ясно дали новия купувач ще може да продължи да плаща лизинга в България или ще се окаже с кола без батерия. Има доста обяви, в които откровенно подвеждащо колата се продава на висока цена (все едно батерията е собствена) и ако човек не си провери нещата по VIN в представителството на Рено, може да се окаже прецакан с кола, която да не може да използва. - Някои версии на колата са предлагани с 8 годишна гаранция на батерията, а в други случаи с 5 годишна. Принципно първото поколение на Zoe има само AC зареждане, което може да се отчете и като плюс тъй като гарантира минимална деградация и реално се очаква батерията да надживее колата (да изкара доста повече от гаранцията от 8 години или 160 000 км). И все пак ако ви е важна гаранцията е добре да проверите дали конкретното Zoe е с 5 или 8 годишна гаранция. - За да важи гаранцията на батерията, колата трябва всяка година да посещава оторизиран сервиз на Рено. Това посещение в общия случай завършва с една смяна на филтъра на климатик, тъй като няма какво друго да се сервизира, но ако някой собственик реши да го пропусне, това компроментира гаранцията. Затова преди покупка, ако ви е важна въпросната гаранция, е добре да се проследи цялата история за всички години на колата. - Голяма част от обявите, подобно и на колите с ДВГ, са внесени ударени и са донагласени у нас, така че да се продадат с максимизирана печалба. Това важи не само за автокъщите, но и за частни лица, които иначе дейно промотират електрическата мобилност в публичното пространство, а същевременно се занимават с препродажба на електромобили без да са юридически лица. Затова съветът ми е - доверие никому и си проверявайте колите, както за история за удари, така и с преглед в сервиз преди покупката. Конкретно моето Zoe е с 43 kwh батерия (41 kwh използваемо или колкото е останало след деградацията) и според статистиките за модела би трябвало да прави към 250 км смесен пробег и над 300 км градско през топлите сезони. Аз го взимам с идеята за предимно градско шофиране, което спокойно може да се постигне и само със зареждане на публични AC станции - ще е нужно зареждане веднъж седмично (или максимум два пъти в седмицата през зимата) и тъй като колата зарежда с цели 22 kW на AC, реално ще се пълни за около час и половина (един обяд време в района на безплатна или евтина AC зарядна станция). И все пак този размер батерия го избрах и тъй като вярвам, че ще става и за някакво извънградско (в рамките на 200 км без дозареждане). Обмислям да го тествам още след десетина дена в тази му светлина с едно пътуване от София до Лом, което е около 170 км и се надявам да го взема спокойно, без да се налага междинно спиране. Ако на някой му е любопитно да споделям истории с електричарските ми неволи, мога да пиша в темата "Дискусии за електрически автомобили".
    8 points
  11. Получи се разкошна среща. Имаше от всичко по много - приятно пролетно време, много настроение, готини хора, готини коли и за пореден път отлично отношение, цени и обслужване от страна на домакините ни от ресторант Малкия Явор. Тази година получих няколко "назначения" едновременно. Заради което не ми остана много време за това, което най-много обичам да правя на клубни мероприятия - снимки. Фотоапарата така и си остана в багажника. Та в тази връзка, благодаря на Ицето @Izolini, че беше до мен на входа, сам нямаше да се справя. Благодаря и на Роската @Rosen Raychev, който щъкаше цял ден с фотоапарата си. Надявам се да е направил добри снимки, чакам публикуването им с нетърпение. От името на Шкода клуб България искам да благодаря на всички вас, които дойдохте и уважихте първото за годината национално клубно мероприятие. Именно вие, нашите гости, заредени с добро настроение, правите срещата в Първенец толкова приятна вече години наред. Искренно се надявам хората, които ни посетиха за първи път, също да са останали доволни от слънчевия съботен ден и догодина отново да сме заедно. Първата част от видео материала, под формата на intro, вече може да се види в клубния ни профил в TikTok, а основната част ще бъде пусната тези дни. След което ще има и видео за youtube и форума, но там ще се позабавя поради липса на свободно време. Иначе, накратко, отправната точка за мнозина от нас, потеглящите от София, е Лукойл след караулката. Тук имах среща с @Юлиан13 и прекрасното му семейство, с които пътувахме заедно до и от Първенец: Вече сме на територията на Пловдив: Пристигнахме на входа на поляната, където вече ни чакаше Ивчо @smirn0ff. Обсъдихме подредбата на автомобилите ви, закачихме винилите с надпис Шкода клуб България и насочваща към мероприятето стрелка: Знаеш, пикантерии да искаш на клубните срещи. Отново имаше достатъчно, но ще се въздържа да пускам всички. Ето тези 2 снимки, бях предупредил Ицо, че метне ли се в багажника, ще го снимам и ще го изтипосам тук: Но пък Ицето после се отсрами, монтирайки клубни табли за регистрационен номер на първия и подранил гост на срещата. Е, добре, че имаше дузина чираци, да му вдъхват кураж :
    7 points
  12. Като за трети път мисля че доста успешно и прилично се получи срещата! Също така много се радвам, че дойде и ретро шкодичка (S100) която грабна погледите на минувачите! Ето и снимков материал от събитието:
    6 points
  13. Предположението на The Best Forman, че бензиновата помпа е заминала, се оказа вярно. Платното на вакуум помпата също беше сменено и с една настройка на оборотите, че играеха, колата влезе в час и отново й се радвам. Благодаря на всички, които се включиха в темата!
    6 points
  14. Събитието за пореден път беше на ТОП ниво и със всяка година има по нещо ново! Ето и от мен скромно количество снимки:
    6 points
  15. От мен малко, но пък от сърце А след лафчето и хапването се разходихме до кръста
    6 points
  16. На разходка неделя вечер
    6 points
  17. Аз няма да мога да присъствам. На 22.02. ми се роди внуче, момченце и ще ходим до СН да го видим. Не се и съмнявам, че ще стане още по-хубава среща. Първенец се превърна в добра традиция и с всяка година се надгражда. Весело изкарване на всички и лек път към Пловдив!
    6 points
  18. Здравейте, тъй като доста търсих из нета клипчета или снимки с инструкции как се сменя предната решетка на Фабия 2, но успях да намеря само няколко теми в Briskoda, които нямаха снимков материал, реших да създам тема и да опиша, доколкото е възможно, процеса, който не е никак сложен, и да прикача снимки. Може пък да е полезно някому. И така, първата стъпка е да се отвият двата винта, които държат решетката за бронята. За целта е нужен накрайник/бит еврейска звезда Т30: След това с помощта на широка плоска отвертка трябва да се измъкнат двата пластмасови пина: Така изглеждат извадените пинове: Сега вече решетката е разхлабена. Следващата стъпка е да се разкачат зъбчетата в долната част на решетката, от щипките: Тук вече трябва да се пипа внимателно, за да не се счупи някой зъб. Бърка се между решетката и радиатора, над полистирена (аз сложих и телефона с включено фенерче върху самия полистирен, за да виждам добре) и с едната ръка отвътре и отдолу се напипват, повдигат и приплъзват навън зъбците от щипките (има общо 8 зъбчета по протежение на дългата долна част на решетката), а с другата ръка, откъм външната част на решетката, внимателно се издърпва навън, зъб по зъб. Не бързайте и внимавайте, защото тези пластмасови зъбчета се чупят доста лесно, според това, което прочетох по други форуми, вкл. и Briskoda. Аз с малко "мамата" успях да измъкна решетката, без да счупя нищо: Освен тях, има още 2 зъбчета от двете страни, в горната част на решетката, които идват пред захватите на болтовете - за тях трябва да внимавате, когато монтирате решетката - да влязат в шлицовете: Сглобяването става по обратния ред. Пластмасовите пинове се наБиват внимателно обратно (не се наВиват). Цялата процедура по демонтаж и монтаж ми отне около 15 минути, вкл. и избърсването/полирането.
    5 points
  19. Пускам и част от видеото, което вече е качено в клубния YouTube, за да може да го гледате директно и от тук: PS1: пуснете си го в HD качество, ако ви го зареди с по-ниско; PS2: следващия път ще нося и гимбъл
    5 points
  20. Като чета авторам е ясно че е поредната лаладжийска история...нямам пари ма искам нещо дето само аз знам кво ма не съвсем. Ако има хора да се връзват и да пишат ще гледам сеира кеф. Като оне дето търсеше градски автомобил изписа 15стр...и накрая купи на уро муро...
    5 points
  21. Колко дни остават до срещата? 6 На коя дата е срещата? 6 Какво ще е настроението? 6 Колко кюфтенца ще изям? 6 Колко ще излъжа, че ми харчи ВРСа? 6 В колко най-рано ще си тръгна? 6 Само аз ли се чувствам отличник днес?!?!?
    5 points
  22. Ето го тоталното решение.Щотооо мир нямах.След разговор и с други хора разбрах ,че затъмняването е в рамката.При удара жичката се е откъснала точно на равно с рамката и затова не го забелязах.Новото го няма като функция но явно ползват една и съща основа за стъклата.Поздрави и е те това е.
    5 points
  23. Офф, не питай, че още чакам пътна помощ Шегувам се. Мислех да направя и връщането до София и тогава да споделя пълната статистика, но сега като видях въпроса, вече не мисля да отлагам. Краткият отговор е - супер впечатлен съм от ниския разход, който постига тази кола. Градско се движи между 12 и 13 kwh на 100 км, но и извънградско постига стойности в този диапазон (поне по планински маршрути с повечко завои, където и скоростта е средно 60 км/ч). Сега малко по-подробната статистика за приключението ми от онзи ден, което започна рано сутринта със София-Панагюрище-София (без междинно зареждане), обяд в София, през което време за около час колата се беше понапълнила и след това осъществих следобедно пътуване до Лом. Ето и разбивката по часове на изминати километри и изхарчени електрони : - Сутринта към 7:40 включих колата, чиято батерия беше малко над 60% заредена и за около 50 минути успя да достигне 99%. И така в 8:30 тръгнах към Панагюрище с пълна батерия (на таблото предсказваше, че ще мога да измина 279 км). - По магистралата до Вакарел карах със 110-120 км/ч в нормален режим (Еко режима супер много ограничава мощността и трудно се вдига над 90 км/ч с него). Разходът по борд компютър към отбивката на Вакарел беше към 19 kwh на 100km, като трябва да се има предвид, че в тази посока е почти през цялото време изкачване по магистралата. Попринцип не съм свикнал да карам с по-малко от 140 по магистралата, но при първо такова пътуване с електричката не ми се рискуваше, тъй като не исках и да се занимавам с публичната зарядна станция в Панагюрище. - При спусканията след Белица колата изгенерира толкова много ток, че чак се запритесних дали няма да стигна с повече ток, отколкото тръгнах - на Поибрене имах над 250 км оставащ пробег (не помня точно, но беше фрапираща цифра, при все че от София съм тръгнал с 279 оставащ пробег). - В крайна сметка стигнах в Панагюрище в 9:58 и за изминатите 86 км имах среден разход 12.9 kwh на 100 км. Оставащият пробег беше 228 км и бях преспокоен, че ще се върна в София без да трябва да зареждам. - Към обяд стигнах в София, като вече по магистралата си карах със 140 км/ч, но в интерес на истината в тази посока имаше такива спускания, че дори и със 140 км/ч от време на време виждах как колата генерира ток и ми увеличава пробега. Така или иначе от Панагюрище до Вакарел преобладават изкачванията и средния разход се качи на 14.1 kwh на 100 км за общо изминатото разстоятние от 172 км (София - Панагюрище - София). Оставащият пробег като стигнах на зарядната станция в София беше 102 км. - При тръгването за Лом отново бях заредил колата до 99% и при достигането до Петрохан ми бяха останали 155 км пробег, като средния разход до там беше към 18 kwh на 100 км (заради преобладаващите изкачвания). - При спускането бях страшно впечатлен колко много ток успя да изгенерира тази кола. От Петрохан да Бързия беше успяла да добави цели 80 км към пробега и продължи да генерира ток, чак до последния ЖП прелез след отбивката за Берковица, когато оставащият пробег беше станал 250 км - цели 95 км ток изгенерирани от Петрохан до въпросния ЖП прелез. За да направя сравнение с плъг-ин хибрида ми - той успява да изгенерира едва около 24 км пробег при спускането от Петрохан до Бързия, а след Бързия не генерира (но и не харчи) нищо до въпросния Ж.П. прелез. Та Зоето, заради своята икономичност успява да изгенерира близо 4 пъти повече пробег. - Когато стигнах кръговото в Монтана оставащият пробег беше 243 км и средният разход от София до Монтана беше едва 11 kwh на 100 km. - От Монтана до Лом карах предимно на круиз контрол със зададени около 90 км/ч и на няколко пъти изпреварих коли, каращи малко под ограничението. Това в комбинация със сравнително равния път вдигна разхода и така в Лом стигнах с оставащ пробег от 125 км при изминати 173 км (София - Лом) и среден разход 12.6 kwh на 100 км. Трябва да се има предвид, че карах в доста хубаво време - 16 градуса беше сутринта към Панагюрище, а навръщане към София беше вече 21 градуса. Към Лом температурата беше 22 градуса, като дори на Петрохан беше сравнително топло (около 14 градуса). При зимни условия вероятно ще имам нужда от около 20-30 минути междинни зареждания в Панагюрище и Монтана, за да осъщества без стрес същото пътуване.
    4 points
  24. Днес след поредната симфония ме хванаха лудите, купих едни накладки Текстар и ги смених по обяд за има няма 2 часа с кафето на принципа проба-грешка. Почистих и гресирах водачите, раздвижих и почистих апаратите хубаво и нещата май заспаха. Цял следобед карах колата и нямаше никаква следа от гадния шум. Продължавам да слухтя, де. П.С.1 АТЕ-то изглеждаше доста "лъснало", а не съм издевателствал над него. Ще го снимам да си кажете мнението. П.С.2 Изработката на Текстара доста ми хареса. Хубави антивибрационни подложки и готино обвити контактни зони. Като ги покарам ще видим де. Другата кола е с такива дискове и накладки и съм много доволен - никакви проблеми с тях. Дано съм убил куче.
    4 points
  25. Здравейте, Качвам снимките с двадесет дни закъснение, за да напомня, че следващата месечна среща на територията на София,няма да е в неделя, а в събота на 06.04.24г. и няма да е точно в София, защото дойде прекрасния момент от годината, в който софиянци ще превземаме тепетата!!! И така, да разкажа за изминалата среща в София. Освен лудницата на паркинга пред Национално Историческия Музей заради деня на отворените врати по повод празника, колегите от БМВ клуба стартираха обиколка на София от същата локация. Тези две събития затрудниха леко провеждането на срещата, но за щастие не я помрачиха. В началото не успяхме да съберем колите на едно място и всеки паркираше където може, а сборния пункт на феновете, беше около Баба Стоянка... За клуба винаги, Не автомобилите са били важни, а приятелите, доказателство за което е и присъствието на всяка среща на Чаво и Рендето му... В последно време, явно модата в софийската Шкода общност е да си купуват поршета и този път не минахме без 911, този път на гости ни беше Пепи Тризлинцев, който каза... "Мързеше ме да мия Октавията и извадих тази" След като БМВистите потеглиха, последните останали на срещата се наместихме на тяхно място... VID_20240303_151822.mp4 Не след дълго започна да вали и се разделихме с усмивка и уговорки за споделеното пътуване към първенец! Стягайте се за 06.04.2024г. от сега ми мерише на кебабченца!!!
    4 points
  26. Тази клапа работи съвместно с ЕГР-а,старт-стопа и участва при регенерацията на ДПФ-а.
    4 points
  27. 1986, the final countdown started. 2024, the final countdown is still counting. Юли, нямам на CC Catch , затва-тва
    3 points
  28. Слушай го к'во ти приказва Сашко, слушай го - разбира ги той нещата, даже направо ги ЗНАЕ. В Рено се е вОзил един път, ма от него да знаеш - Меган 2 (ма съде фейсовия) с 1.6 бензинка е яката тупалка и да не му говориш глупости ей - той и на клипче го е глЕдал колко е як. Па аФтомат...баце, к'во знаеш ти бре - то на него ЕЖК (пардон извинете...един приятел беше) му показа как изглежда, ма нема значка че сам не го е барал - тъпа работа е т'ва, за такива дет не го могат туй да ръгат лоста и да пра'ат от първа до пета за наносекунда. Па да не го бъзнеш за нафтата, че баце, ти идея си немаш как бега тва 1.9ТДИ, нищо че е СДИ оти му умрела турбината.....баце, на точка ги оставя, кат я ръгне от пета на трета ста'а панти дропър - на сите чехкинчета направо им са разплитат кюлотите, па мани....ако му тури и, яката раЛта, работещо турбо, ма оригиналдъ брат, не некво тунинг менте - тогава на Бугати Вейрон ластик праи и то на задна, с дръпната ръчна и вързани оЧи. А за токавите коли ич да го не занима'аш, че они кат' весник горат, ей тъй - само ги отвее с 120-ката (оная, недвижимата соПственост) и са палнат на крематориум - ей го на Централите гробища са напълниха с умрели-изгорели в електрокаруците. Знае ги той раЛтите ей. Саше, аре вземи малко да пораснеш и да спреш да се излагаш, а? Всички вече знаем че 120-ката, и то точно твоята, е най-великата спортна кола в историята на ВСЕЛЕНАТА и единствено Фабия с 1.9 ТДИ, и пак точно твоята, може да й се опъне, ама......някак, след N на брой години почва да писва от повтаряне на едно и също, както и от огромната ти компетенция и познаване на всички марки, модели, екстри и иновации и отричането им, и то преди всичко защото не си имал допир до тях ама си видял в нета или "един приятел ми каза". Защо не пробваш да приемеш, че има хора с повече реален опит, с повече не Ютубски познания, с повече преки наблюдения върху реално случващото се в момента?
    3 points
  29. Като ученици окло примерно 1985та си правихме размяна на подаръци за НГ в клас и на мен се падна да подарявам на една съученичка. Бях забравил и познайте какво взех в последния момент - плоча на Modern Talking. Беше ултра модерно. Хаха, тя после стана метълка и почна да слуша Металика . Траш метъл и на мен ми идваше повече тогава, но нещо напоследък все попадам на американски(не английски) групи. Дето тях ги нямало и почти всички групи били английски. Да, но има изключения.
    3 points
  30. Моето Зое е с 41 kwh батерия и ето тук могат да се видят точни статистики за пробега му в различни условия. Ако допуснем, че по магистралата ще харчи около 19 kwh на 100 км, то едва ли ще мога да мина повече от 200 км със скорост над 110 км/ч. Също така колата е ограничена на 140 км/ч - при спускането от Вакарел до София и педал до долу в нормален (не Еко) режим, повече от 141 км/ч на километража не видях. Поне няма опасност да те снимат с превишена скорост на магистралата . Всяка жаба да си знае гьола - тази кола е доста практична за града заради размерите и икономичността си, а извънградско би ставала по-скоро за маршрути с повече завои и с по-ниска средна скорост, където пробегът спокойно може да бъде и над 300 км. Относно генерирането на ток при спусканията - батерията на 99% ми "предсказваше" пробег 279 км. Това е на база усреднена сметка за някакъв дълъг период на ползване на колата назад във времето и би могло да се занули, но не съм го направил, откакто я купих. От София до Петрохан пробегът беше паднал на 155 км, което по груба сметка май се пада около 56%. На Монтана имаше оставащи 243 км пробег, което пак по грубата сметка би трябвало да е около 87%, то ест от Петрохан до Монтана съм вкарал около 30% допълнителен ток в батерията. За сметка на това от Монтана до Лом (около 60 км разстояние) карах на круиз контрол с 90 км/ч и няколко пъти изпреварвах по-бавни коли, та в този участък не съм се възползвал изобщо от рекуперация и разходът скочи доста - стигнах в Лом с около 45% батерия. Предполагам, че ако бях карал без круиз контрол и се бях възползвал от каране по инерция при спусканията можеше да стигна с доста по-добър процент батерия в Лом. Иначе като пространство - въпреки малките си размери колата има нормален багажник (338 литра го дават, но е с добра дълбочина, предвид че успях да събера детската електрическа кола, което може да се види на прикачената снимка). За сядане също има достъчно място за 4 възрастни. Има и колан за пътник по средата на задната седалка, та и за 5 може би ще стане ако са по-финни. Има Isofix на 3 седалки - две отзад и на предната пасажерска.
    3 points
  31. Днес успях да се свържа със Симо и се уговорихме как да процедираме. Ще напиша накрая какъв е бил проблемът на колата ми. Благодаря на всички за включването
    3 points
  32. Аз съм Малкия Коце, но тва не е важно! Важно е че след 4 дни сме на "Малкия Явор"!!!
    3 points
  33. 3 points
  34. Няма нищо притеснително. Просто се сваля картера и се сменя ремъка. Момента е подходящ да се почисти и ревизира маслена помпа и картер. Абсолютно рутинна процедура.
    3 points
  35. Колите са НАПЪЛНО РАЗЛИЧНИ. Едното го търкалях 5 години, другото ми е под задника в момента. Меган 2 е следващо поколение след Лагуна 2. Като цяло не е лоша кола, някои болежки са отстранени, други са добавени, но що се отнася до сигурност - Лагуната е далеч по-добра.
    2 points
  36. Понеже водя някъв разговор със Сашо във вайбър, ще ви обясня какво разбрах аз. Преди години обясняваше как Макса му (фелиция 1.3 МПИ) без да коментираме състоянието му, е най-бързата кола, и ще си пие кафенцето докъто разстрелва пенсионерския и скапан автомат на Боре (Супърб 3.6 4х4 ДСГ) След тва си купи Фабия 1.9тди 101 коня и почна да обяснява как му е писнало от бавняри и като и хлопне газта и всичкиностават в точка, въпреки, че още от покупката колата беше за турбина, той обясняваше, първо че е за N75, после, че е за вакуми, и на финала, че е за актуатор, продаде я преди да я направи и тя да почне да вдига повече от 140 за по-малко от седмица. Въпреки това, тая кола е най-бързата която е имал в живота си и твърди, че върви малко по-малко от 2.0тфси... И ако си е сменил актуатора, щеше да разплаква октавия 2врс (бензинов). Сега заради евро нормите прескочи всичките си условия които имаше и всички съвети и купи Фабия 2, единственната екстра са и ел. стъклата, комби е и е 1.4 мъртво роден... Сашо твърди че Меган 1.6, е39 530д, 525тдс, и Ваг 1.9тди са най бързите коли!!! Също така твърди, че ако той кара сменя скорости 10 пъти по бързо от ДСГ кутия и той кара спортни автомобили като 120ката и иска да е бърз и бързо да сменя предавки, а не да е пенсионер с ДСГ автомат. Вече сте по на ясно, каква кола търси, надявам се...
    2 points
  37. @chavdarlk, като взех навремето Шкодата, купувам и гуми и отивам на реглаж на предница. Първото нещо, което момчето ми каза беше: "На тия им тропат водачите на задните апарати." Моите не тропат, може би съм късметлия. Има разлика между задните и предните апарати. При задните водачът контактува метал в метал (той за това и тропа), а гуменото маншонче пази от мръсотия. Като обслужвах задните миналото лято намазах с Wurt Brake Protection 1400 - високотемпературна керамична паста за спирачки. Не съм видял никакви странични ефекти. При предните апарати (АТЕ) водещият болт лагерува в гумени втулки - същите (пак АТЕ) бяха апаратите и на старата ми кола (FIAT). При този тип система уж не трябвало да се слага грес, но по водачите винаги съм заварвал насложена мръсотия и тук-таме тънък слой отложена гума в зоните на триене. При старата винаги чистих и използвах медна паста - такова имах и не ми дремеше особено. Ако не помагаше, то и не пречеше, поне монтажът ставаше по-лесно. При тези апарати греста няма къде да се задържи и според мен ако има някакъв ефект, то е временен. На Шкодата водачите намазах с Textar CeraTec, отново високотемпературна керамична паста, която купих наскоро. В последствие видях, обаче, че за водачи Textar дават друга грес на силиконова основа, HydraTec която не реагира с каучукови изделия. Те и медната грес не я дават като съвместима с гуми. Сега си спомням, че преди време бях търсил подобна силиконова паста на ATE Bremszylinder Paste. По магазините ме гледаха като гръмнати. Само на едно място ми извадиха ATE Plastilube - и нея не я дават за водачи и гумени компоненти, уж.... Тогава пак ползвах медна грес и приключих. Въпросните втулки, както и маншончетата на буталото трябва да са направени от маслоустойчива гума, иначе ще е много несериозно. Четох по форумите, че хората мажат всичко наред с CeraTec и нямат никакви проблеми. Но пък и производителите на греси не си слагат торбата в главата, за да гарантират кое с какво ще реагира. Гуми колкото искаш, има и 100 менте заместителя като резервни части. Греси за спирачки явно има повече, отколкото греси за презервативи. Баси писането написах за едни гумички за 25лв. Проблемът с бученето го няма, колата спира супер с новите накладки. Газ!
    2 points
  38. Утре ще съм в района и ще мина покрай дворчето. Ако е там ще му взема номера и ще го пусна тук. Обаче, дано греша, Симо май отдавна вече не работи - преди редовно му засичах колата на път към Зоопарка, но последните две години не.
    2 points
  39. Ако попиташ монтажник от цеха за двигатели на Шкода през '80 -те , колко стяга главата , ще ти отговори 40 Nm първи път , 60 Nm втори път. Същия през '90-те ще ти каже - 20 Nm и два пъти по 90 градуса , а тез сегашните ще ти кажат - не знам , вземам автоматичната тресчотка и държа докато не светне зелено. Общото между старото и новото производство е , че още бележат стегнатите болтове и гайки с перманентен жълт маркер. Дори в ръководството за смяна на ангренаж на Фабия 3 , което се чете от механиците на Шкода пише , че се свалят колелата на разпределителните валове , но не пише с колко Nm се стягат , как да взема отношение ?
    2 points
  40. Жоре, поставения въпрос е за какво служи клапата. Аз не знам дали тази клапа издава звука, затова и отговорих саркастично. Пепино е отговорил подробно, та се нядявам страстите ауспухови да се успокоят
    2 points
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.