Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Топ потребители

Най харесвано

Showing content with the highest reputation since 01/19/21 in Мнения

  1. Това ми е третата по-голяма среща, на която присъствам и смея да твърдя, че стават все по-хубави. Добра организация, много приятна компания и разбира се красиви коли? Споделям няколко снимки за тези, които не са успяли да дойдат: На Пейо фелата изглежда още по-красива в движение video-9710324620ce88b172b3587ff60df7c0-V.mp4 Жоре, постарах се да махна повечето мухички и листа, които дразнят окото? Надявам се да ти харесват снимките? И за финал: Открийте разликите? Много се радвам за силното присъствие от страна на по-старите модели и се надявам пак да се съберем в най-скоро време?
    17 points
  2. Днес си спретнахме с по-добрата ми половинка една разходка до "високото море" - яз. Белмекен, за да избягаме от жегата и бетона в София. Чудесно време, яки гледки и празни пътища...
    17 points
  3. И такааа, както може да се досетите по снимките, които качвам, когато на някоя сбирка има задномоторка, тя винаги получава много специално внимание от моя страна. Баща ми преди фелата имаше 120ка и от няколко години насам и аз много искам. В интерес на истината от доста време следя обяви и си бях казал, че тази година ще купя една по повод, че скоро навършвам пълнолетие. Обаче така се завъртяха нещата, че донякъде тя ме намери. От миналото лято я гледам пред сервиза с идеята, че е поредният недовършен и изоставен проект: (снимка от миналата година, гледаме колата в дъното, а сглобената 105чка си има друг собственик, но и там е голяма лудница) Та, един ден по време на обедната почивка, аз както винаги си мрънкам за цените по обявите, шефът ме чу, врътна набързо два телефона иии... - обещаха ми кола! Шкодичката в 120l 1990г. на реални малко над 40к км, купувана е от Германия и е докарана тук 1994г. Собственикът почива и реално брат му се заема с колата. Докарана е до Люси, разглобена е изцяло с идеята за пълна реставрация, но това така и не се случва. Колата седи години наред така до началото на този септември. Уговорихме се с човека, че двигателят трябва да се качи, за да може да се мине през КАТ и колата да се оправи документално от негова страна. Това малко се проточи във времето, защото идната седмица имах доста ангажименти: В първият удобен момент успяхме да я отворим и да я изкараме от трънаците, понеже още нямаше ключ: Първа баня: Една добра идея да припомпим 30+ годишни напукани гуми за да бутаме по-лесно и ПАА, започваме с летящ старт и малко псувни:)) Както и да е, качихме мотора, но не ми беше достатъчно и реших, че така и така ще се качва, искам и да пали. Оказа се, че стартерът е починал и докато си купя друг, Ивчо @__smirnoff__ беше така добър да ми даде назаем: Запалихме, поиграхме си малко с настройката на запалването и започна да звучи добре горе-долу. Добре, но запалил съм я, бива ли да не мога да врътна кръгче с нея... Последваха качване на елементите на охладителната система, наливане и обезвъздушаване с вода и отстраняване на няколко теча, които се появиха своевременно. Помпичката на съединителя , която е на кутията беше изцяло запекла - смених я с чисто нова, като с това смених и спирачната течност. Дойде време за първото каране, което от сегашната ми гледна точка беше много неприятно относно усещане на колата, но го имаше все пак. Няколко пъти така изкарване от сервиза и вкарване на ход и започнах да губя съединителя, а в краката се появи една локва - и горната помпичка беше заминала. Купих си ново бутало и за резерва два комплекта само гумички. Лека полека взе да става много приятна. Понеже започнах да усещам за липси по колата реших лека полека да започна да я сглобявам, за да разбера какво ми е нужно. Започнах да си оставам редовно извън и работно време: Чат-пат бабата спеше на топло: Взе да добива вид, макар и всичко отвън да е хванато на половината болтове само, за да си го представя: Поиграх си и вкарах фелициевите седалки вътре макар, че искат още малко занимавка за да ми харесат: Дойде и момента, официално да купя колата, да получа ключ и вече да съм сигурен, че сериозно мога да се захващам с нея: Вече си купих мой стартер и започвам да се оглеждам какво ще ми потрябва за да я направя комплектна. Днес @joro-120L ми беше малко на гости, поиграхме си с настройка на карбуратора, изчистих дюзата, която впръсква гориво и сложихме филтърната кутия. Колата стана наистина много тиха и приятна за каране. За жалост не се сетих да снимам, както и доста други неща последните седмици, но за напред ще се поправя. Другото, което направихме беше да сложим корите на вратите и да мислим варианти за музика така, че да изглежда културно направено. Имам много планове за колата, така или иначе октавията не ме привлича много много. За сега основна цел е колата да се направи изцяло изрядна и годна за движение по пътищата, боя няма, както се вижда, но ще го мисля нататък. Както винаги съм отворен за всякакви идеи и предложения, но идеята е някой ден да заприлича на нещо такова: Изчистена визия, колкото се може по-малко да бяга от оригинала,но с някои изключение - окачване, джанти и евентуално седалки.
    16 points
  4. Ами господа ? имаме го! имам още малко работа по периферията , но пък до тогава , може да метнете по едно око на видеото ? огромни благодарности на Коце @malkiq за помоща и акъла. Обещавам да ги предам нататък , когато се наложи!
    16 points
  5. Ровя си из нета и на какво попаднах... Статията е написана без мое знание... Доста готино ми стана!!! https://www.auto.cz/bulhar-udelal-ze-skody-100-neotrely-rat-rod-jak-se-vam-libi-141127?utm_source=facebook&utm_medium=dave
    16 points
  6. Днес е ден за подготовка за срещата на 08.04., а и за пролетно-летния сезон. Трябва да взема да я покарвам по-активно, че се схвана от стоене. В хронологичен ред - ГТП, измита и подсушена... сложих и един детайл, който липсваше и допълва заводската визия - схема на предавките на предното стъкло.
    14 points
  7. Уважаеми колеги и приятели, Имам възможността да представя и да ви поканя на една изява на дъщеря ми на родна сцена. Последният й концерт в България беше през 2008г., като абитуриент, преди да замине да учи в Швейцария. Другият участник е Васил Начев. Той е с три години по-малък от щерката. Заедно учиха в музикалното училище в Пловдив и беше голям фен на дъщерята от малък. Сега ще има щастието да е на една сцена с нея. Васил Начев е организатор на концерта и идеята е негова. Проекта им е одобрен от община Пловдив. Цитирам представянето на изпълнителите, което върви в публичното пространство: "Уважаема публика, вече са в продажба входните билети за концерта на клавирно дуо Инна Ангелова - Васил Начев. На 2 април (неделя) от 19:00 ч. те ще представят грандиозен концертен спектакъл на два рояла в зала Дом на културата „Борис Христов“ Пловдив, посветен на 100 години от рождението на маестро Добрин Петков. Програмата включва два големи шедьовъра в музикалната литература, а именно П.Чайковски „Лешникотрошачката“ и П.Владигеров „Българска сюита“. Програмата е достъпна за всички - малки и големи, професионалисти и любители на класическата музика, пресъздадена по изключително съвременен и вълнуващ начин от клавирното дуо. Изящно декорно осветление ще блести в залата и ще радва стотици почитатели. Инна Ангелова и Васил Начев са първото клавирно дуо, което ще свири на новия концертен роял Steinway D, който Опера Пловдив закупи. Събитието е ексклузивно за културния живот на град Пловдив, тъй като рядко се случва да гостуват концертиращи пианисти в такава формация на голяма сцена! Произведенията са тясно свързани с личността на маестро Добрин Петков. Той е работил с най-добрите оркестри и хорове на България. Името му е абсолютен безпрецедент за културния живот на град Пловдив. Инна Ангелова живее в Швейцария и е доцент в музикалната Консерватория в Цюрих. Носителка е на награди от редица международни конкурси и е удостоена с престижното звание Steinway Artist. Завършва две магистърски степени във висшите музикални академии на Берн и Цюрих в класовете на знаменити пианисти като Екарт Хаилигерс и Томаш Хербут. Свирила е в престижни концертни зали като Laeiszhalle в Хамбург, Моцартеум в Залцбург, Konzert Theater Bern, Casino Bern, Zentrum Paul Klee Bern и др. Пианистката е основател на изключително успешен ансамбъл за филмова музика и концертира редовно с именити музиканти. Васил Начев живее във Великобритания, завършил е Кралския музикален колеж и Guildhall Schoolof Music and Drama в Лондон в класа на един от най-уважаваните артисти в клавирното изкуство Дмитрий Алексееви Дина Парахина. Носител е на награди от 10 международни конкурса в Европа и САЩ. Свирил е на едни от най-големите концертни подиуми като Дж.Ф. Кенеди Център за сценични изкуства във Вашингтон (САЩ), Barbican Hall, Milton Court Concert Hall във Великобритания и др. Преподава и има собствена клавирна школа в Лондон. Дуото са завършили НУМТИ „Добрин Петков“ гр. Пловдив и са носители на наградата „Добрин Петков“. На сцената единствени гости ще бъдат най-добрия младежки хор на България Хор „Детска китка“ под диригентството на именитите проф. Златина и Яна Делирадеви. The Detska Kitka Choir/хор Детска китка при ОДК - Пловдив Дом на културата "Борис Христов" - официална страница" билети: https://bit.ly/3XqZool
    14 points
  8. Привет, за първи път от две години Не съм писал скоро в тази тема, и реших да надраскам някой ред и да споделя какво се случва с този прекрасен автомобил Общо взето само се кара. Безпроблемен е, има някои неща, които вече започват да се обаждат - рейка, лагер на съединител, и предстои в някакъв момент работа и по тях, но за момента колата си се движи безгрижно и безпроблемно. Тази седмица реших да прекарам само с нея. Миналата неделя следобеда паркирах ежедневната пластмаса, и изкарах бижуто от гаража. Дори и баничарката използвах през седмицата само в краен случай, по цял ден си обикалях със Шкодата. Като я изкарах от гаража, беше малко мръсничка и прашна. Първа спирка - бензиностанцията, да и сипя бензин и да напомпам гумите: Цял ден си я карах прашна, вечерта отидох да взимам жената от работа - накарах я да си остави колата, и няколко дни я разкарвах до работа и обратно - много ми се караше До нейната работа има автомивка, и я поизмих набързо: Започнах да си обикалям вече с удоволствие: Ето я и паркирана вечер вкъщи, на новопостроената и площадка: и една снимка пак оттам, по залез слънце: Въртях доста километри през седмицата, общо изминах около 800 км, може и малко повече, посетихме доста места: Уикенда имаше кукери в на жената селото, използвахме повода да си направим една страхотна разходка, изминахме над 150 безпроблемни километра, и изкарахме страхотен и усмихнат уикенд: Не се мина и без ремонти, за щастие, само козметични. На задна дясна врата, при отваряне на прозореца жилото се беше измъкнало от гумената шлауха, в която седи, и тропаше адски неприятно. Направо ме вбесяваше. За 10 минути проблема беше решен: Имаше и подобрения, соц тунинг малко. Сложих си "жижаната" топка за скорстния лост: Колко е красиво и готино - въпрос на вкус на мен ми харесва, най-вече самото усещане на нещо по-масивно, за разлика от фабричното малко топче. Доста по-приятно е шофирането с масивно топче в ръката. Както вече казах, цялата седмица мина абсолютно безпроблемно. От нещата, които започват да се обаждат, най-спешна е бензиновата помпа. Имам приготвена една, прилежно измита и почистена, и намерих за нея в гаража чисто ново чехосложашко платно, така че скоро предстои смяна: И така, мина една прекрасна седмица. Днес следобед смятам да я измия, и утре сутринта влиза пак в гаража
    14 points
  9. Така , Сега , да поговорим за двигателя. Както повечето от вас знаят , преди около година и кусур , може би вече към 2 отиват , се заех с не леката задача да реставрирам двигателя от 130-ковия донор. За тези от вас , които не знаят , при тези двигатели не е трудно да намери човек напримерн , гарнитури / семеринги , биелни лагери , уплътнениица нито пък да мине картера на пясък и сякви такива дреболии. Трудното е да се снабди човек със Ризи-Бутала-Сегменти на галено РБС и основни лагери. Та , в по-горни постове бях качвал снимки на изчистени детайли , на лъснат вал с кобилици и наистина това беше лесната част. Трудното дойде , когато най-сетне се реших да почна да търся РБС + основни лагери. Ами то хубаво ама няма , и под няма разбирайте няма-няма-няма. И така от нямане-та нямане , дойде 1 момент , в който си казах : тоя мотор вече се заседя доста ще го събирам с квото имам и да се свършва. Тук ще вметна 2 нещица : 1. Миналата година Март , припалих колата и скочих до Бургас , от където купих още 1 стар 130-ков мотор. 2.Пак миналата година около септември се свързах с 1 човек , който има хора из Европа и успява да намери редки чаркаля. Та бях говорил с въпровсния човек , но и неговите хора нищо не можеха да намерят. И в един моемнт си викам - еми кот такоа ся , събираме с каквото имаме. Малко след този момент обаче получавам обаждане от въпросния господин , който ми казва ,че има 130-кови РБС в Словакия. Човека там обаче праща след като му се пратят пари по банка. Както се досещате , ситуацията е пращаш едни не малко пари и каквото стане. Не ми се искаше много така да процедирам , обаче както знаете , болен на легло се *** най-добре. Та преведох аз едни пари и зачаках. И така почаках си аз 1 месец , но ти да видиш РБС за 130 чисто нови взеха че дойдоха. За нещастие обаче , 3 от маслените сегмента при транспорта бяха строшени , но пък всичко друго е чисто ново. Знам ,че не е приятно , но в този момент вече нямам избор и играя с 3 от старите маслени сегмента. Колкото затварят толкова. Така so far so good , или както казал тоя дето скочил от 32-рия на 8-мия - до тук добре. Идва следващия препъни камък - основните лагери. Говорим си един ден с @malkiq и той вика : Брат , не върви ся с нови РБС и старите лагери. И е така , ама лагери от къде ? За тези , които не знаят коляновият вал на 130-ковия мотор е една идея по различен от този на 120. Съответно основните лагери за 120 - йок. Нови лагери за 130 - йок. Още от самото начало Патрик @SKODA 105 RS беше казал , че един румънец реставрайки 130-ков мотор , поради същата причина ( липса на лагери ) е намерил решение и то е : 1. Купуват се фелициеви 136 лагери - които лягат на вала. 2. Само че 136 лагери са с по-дебели стени от тези на 130 - съответно не лягат в леглата на блока. 3. Носите си блока да човек , който знае какво прави. В този случай едни пичове в Доброславци. та те понеже знаят какво правят , разпилват ( или разстъргват/ струговат ) не знам , кой точно би бил правилния глагол , та разпилват леглата на блока , така ,че да могат да легнат фелициевите лагери. 4. Воала решавате си проблема с липсата на лагери. Факт е че услугата си струваше парите и факт ,че отне време , но е факт че в крайна сметка имам шлайфан вал с нови лагери , и нови РБС. И така остана и последната стъпка , която тук обаче все пак има решения - втулките на биелите, защото все пак не върви ново всичко и стари вече износени втулки нали ? Намерих втулки ( ако не намерите такива , то и вече почти няма , решението е нови биели ), обаче новите втулки трябва да бъдят райберовани ( ако си намерите нови биели , втулките вече са райберовани ). Занесох биелите и втулките в Балкан Стар , където хората си разбират от работаа и за 2 дена бяха готови. Относно другите компоненти. : 1. Бензиновата помпа бе ревизирана - почистена , нова мембрана , нова цедка в казанчето 2. Термостата - почиестен не само външно ами и вътрешно от котления камък и ръжди. Естесвено и нов термостат ! 3. Водната помпа - почистена вътре-вън , нови лагери , нов фибер , перката мината на пясък ( само турбината без вала ) , нови гарнитури. освен това ролката бе също мината на пясък , после грунд - водна шкурка 2000 - боля. Гладка е като бебешко дупе 4. картер на пясък , както и ламарината в него 5. чисто нова верига. 6. олекотена шайба колянов вал 7. всичко друго , бе старателно почистено от нагари и масла ръждица и каквото се сетите още . с две думи всичко свети Така , в общи линии това е историята до този момент. смея да кажа ,че съм готов да сглобявам мотор. Нещо , което се надявам да се случи съвсем скоро а до тогава , ще имате време да прочетете днешните 2 поста и да разгледате снимковия матр'ял Поздрави
    14 points
  10. Някъде из подбалкана. В края на студената зима една топла снимка от отминалите късна есен и циганско лято.
    14 points
  11. Безсмисления пост продължава!!! След коланите се заех с таблото... Разглобих го напълно... И започнах да премахвам ръжди... След това възтанових грапавата, видима част, против отблясъци в челното стъкло... Хареса ми как става и реших, така и така имаше ръждички около отвора на жабката , както и по металния гръб на вратичката, а винаги ме е дразнела гладката ламарина, когато отвориш жабката и ги направих грапави ... След това изчистих ръждичките на централната конзола... Както и на декоративната лайстна... След това почистих всички гумени детайли... Бях забравил металната част под радиото... След това събрах Таблото... А ето как изглежда вече жабката, когато се отвори... Забравих да отбележа, че подмених духалките с такива със здраво уплатнение. След като таблото беше готово на 80%, почистих барчето... Както и етажерката под жабката...
    14 points
  12. Така и така мернах на Роската темата и съм на вълна писане във форума , я да зема да ви ъпдейтна малко кво се случва с тая скрап. Тръгвайки към задномотрната среща , глупавата кола пак прегря и изкипя. Чудене маене , обезвъздушавахме доливахме нищо. Добре,че всичко се случи на 10 минути от сервиза на Мастъра. В крайна сметка колата на платформата и газ към него. Няколко бързи огледа от негова страна и се оказа, че главата трябвало просто да се дозатегне. Тук искам само да поясня, че тя вече беше притягана веднъж , но явно този капризен мотор искал пак. Коце има снимки на рапатрака аз пък имам снимки в сервиза Паралено с това след сглобяването миналата година имаше едно страааашно чукане в задно ляво колело. Всичко гледах, кво ли не затягах и пак така. Пецанов обаче като го чу вика - ооооо тва ти е втулката на полуоската. Викам ква втулка бре. е тая втулка Обясни ми как се лекува, хванах се 1 ден, двете полуоски долу, избутах втулката навън от полуоската ( те се виждат и белезите ) и задното окачване заспа. Отделно, миналият месец си поръчах чисто нова предна и задна маска от чехите, дойдоха и много исках да ги сложа. Задната маска е лесна, но за предната така и така имам нов комплект калници викам я да ги махна старите и да видя какво ще излезе под тях, обачее гледгката не беше най-прекрасната ? Роговете са здрави , но частта на праговете , която е покрита с калника си беше изгнила , НО пък задната маска е просто един път И така , вчера деня беше отделен на флекса и телената четка , всичко беше старателно почистено и другата седмица с Коце ще правим прагове. Всъщност всичко това ви го казвам ,защото живот и здраве Януари влиза за боя И като за финал Поздрави на всички
    13 points
  13. Привет на всички. Задномотрната среща свърши и жалко за което , защото си прекарахме страхотно. Естествено не минахм без аварии , но както каза Мастъра , обядвал си с господа , че ти се случи точно тук. Проблемите бяха отстранени а и освен това научих доста какво още трябва да направя по 130-ката. Комплеска беше супер як , прекарахме си страхотно около басейна , бирички , лаф , абе беше си страхотно. В събота тръгнахме всичките 20-тина коли в колона към Хасково , която някак си през целия път остана единна и хората по пътя много се забавляваха , а на площада влязохме с гръм и трясък буквално. Не можах да снимам много , но пък има много хора , който снимака , така че ще кача мойте снимки и чакам и другите за да ги разгледам
    13 points
  14. една клубна шкода на преден план, и половин клубна шкода на заден
    13 points
  15. И така, след покупката на седалките започнах да мисля захвата и реших да премахна заводските издатини на пода за да мога да пусна седалките максимално ниско и на зад. Разглобих интериора, като идеята беше да ги разкопчая от заводския пункшвайц и да изработя нови греди на които да се захване Алфовия механизъм, но като започнах да чопля битумното покритие се оказа, че под него няма ламарина... А аз мислех че само праговете са зле... След тази гледка бях решен, колата да приключва пътя си. Посъветвах се с Патрик с Данчо и с Иво и реших колата заминава !!! Да ама не... Жена ми се прибра, когато видя покъртителната гледка се разплака и ми каза направи всичко възможно, но искам да не спираме с хубавите моменти с тази кола, започна да си я гали и да и говори ииии.... решението се промени... започнах с кърпенето... Започнах с дясната страна, защото не беше толкова зле... И след това започна филма... Отрязах вътрешните и средните прагове... Възтанових ги... След това отрязах и пода... Възтанових го... Смених и външния праг... Направих нови стойки за алфовите седалки... И дясната страна беше готова... След това нанесох битумно покритие... И се заехме с преобразяването на седалките. Освен, че исках да нямат алфови емблеми, исках да се подменят бордовете и да се премахнат подглавниците (то си стана цялостно претапициране... И след това се заех със сглобяването... И за финал я прибрахме на топло за зимата... Забравих докъто разказвах, че преди кърпенето я закарах за фотосесия в 360carscan... Докъто течеше работата по нея, отвори врати и една доста интересна изложба в която участвахме... А малко след като я прибрах в гаража, взехме участие и в друга интересна изложба на открито организирана от Авангард и позиционирана на "Моста на Влюбените" в София И за финал, по никакъв начин не съжалявам, че угодих на Деси и направих колата, дано изкара още няколко години и да ни носи същото щастие!!!
    13 points
  16. От мен толкова...дано снимките ви харесат. Поздрави.
    13 points
  17. Останаха малко снимки надявам се да ме изтърпите още няколко поста. За финал направихме една импровизирана фотосесия с две коли, които всеки един от вас вече познава. Надявам се снимките да се харесат : ...
    13 points
  18. Здравейте на всички От бая време не съм писъл в темата , а пък не е като да няма развитие про проекта , но както предполагам знаете , понякога в проектите има периоди на застой и точно такъв беше периода Май-Ноемви. Както и да е, застояат в общи линии приключи и малко се задвижиха нещата , та реших да ви споделя. Нещата потръгнаха отново някъде Ноември , когато един ден просто ми щукна и отидох да си купя предни вентилирани дискове. Както знаете спирачните апарати бяха подготвени за такива. Патрик @SKODA 105 RS, беше направил доста стабилно пручване , кои дискове са най-близо до заводските размери и бая време се назландисвах , та накрая отидох и ги купих. Дисковете са от Ауди 80 . Та купих дискове и веднага при стругаря . Той от своя страна разшири централния отвор , намали им диаметъра ( защото бях с около 2 мм по-голям диаметър от заводските) , разпроби ги за монтаж към главината. До тък добре но само това не бе достатъчно. Намалихме и диаметъра на главините защото , както ще видите по-долу от снимките апарата реално нямаше как да се захване. И в крайна сметка нещата паснаха. Естесвено бяха закупени чисто нове конусни лагери , и също така нова смазка. Тук искам да благодаря на Момчил @m_g за помоща по набавяне на смазка Мобил , същата , която той е ползвал за неговите главини. Главините преди : Главините след : Накладките Така , и започнах да сглобявам , но се оказа ,че супорта леко опира в диска и се наложи да отнема малко матр'ял от него Реално двете уши само опираха и то мн леко в диска. диска и апарата : 6CCCF2D5-9E78-4146-85C7-5FFD5B9D882C.MOV До тук добре , събрах шенкелите с дисковете , апаратите и те застанаха , ред е да продължим със окачването. Та , понеже от 130-ката магарето беше много зле , успях да с сдобия с чисто ново такова , както и нови долни носачи. Естествено искам да подчертая ,че всички тампони и втулки , както и осите на носачите са нови и шенкелните болтове , а да да не забравя и пружините Това , което не е ново бе изпясъкоструено обработено против ръжда , грундирано и боядисано основно от мен , с изкючение на горните носачи , който минаха на прахови , защото те не бяха нови. Тук искам да благодаря на Коце @malkiq за това ,че се измъчи с набиването на тампоните на горните носачи и също така със втулките на шенкелите , които освен ,че се набиват а и се райбероват ии сега редно е всичко да си дойде по местата , но нека не забравяме и пружините спортни ниски чешко производство за 120 И ето едно сглобено окачване Истината е ,че освен движението по окачването , което все още очаква ревизираната кормилна рейка и амортесьори , които са в процес на случване , има и развитие по двигателя , но за това се надявам да пиша в идния месец . Поздрави и лека вечер на всички.
    13 points
  19. Тая кола нали не сме я забравили ? Ето ви кратка история от мен , а останалото от Коце. . Миналата година сестра ми ме помоли да ги закарам с разни нейни приятелки да си поркат на една вила в село Гълъбово до Сливница. Та тръгваме натам , сичко точно , багажника пълен с мръвки и пиене и след кратко пътуване по едни страхотни пътища се оказвам по средата на нищото. Слизам аз от колата и блеейки нещо в небитието , сестра ми вика : ейй гледай какво има там. Обръщам се и виждам в съседния двор под едно дърво тъне , ама тя си беше много потънала в калта една дърта Шкода. И си викам е тва е , аз като разправях на Теодора ,че по малките села винаги някъде трябва да има един гараж с някоя стара Шкода и хоп стара Шкода дето седи и чака някой да я вземе. Естествено веднага почнах да гледам през оградата и изведнъж нещо ми привлече вниманието. Това беше надписа GLS. Викам си , опааа тука има игра , поразходих се около къщата и една приветлива дама ме покани след като и обясних защо нахалствам. Реално всичко това се случи след като аз вече си бях набавил всички глезотии , които исках като : 1. Добавките по вратите 2. Инструменталното табло с оборотомер 3. 5-степенната скоростна кутия 4. цялото арматурно табло Естесвено звъня веднага на Коце и викам , братле тука имаме победител. Да я пазаря ли да го играе донор на Бореслава , която потенциялно може да стане ГЛС. Коце вика , говори там и да я дигаме. Та мина известно време , може би около година , и миналата седмица Коце вика , отиваме. Еми отидохме. Натоварихме . Докарахме и започнахме да разкостваме , каквото ни трябва. Няма да се лъжем , колата е пълен скрап , но това , от което Бореслава има нужда е налице и спасено Та и тази събота не бе погубена , и поредната Шкода бе оглозгана , за да стане донор . И си разглобяваме с Коце , и по едно време се чува в дълечината тежки стенания... Спира пред гаража едно поло с от пасажерския прозорец се подава 1 плик с 4 бирички и 1 чипс. Айде и Марто @mRt пристигна. Според мен беше дошъл на кибик и биричка , но не това стана Ето и малко снимки от деня. Двете задни врати не искаха да се отворят Марто и Коце дълго време ги увещаваха и в крайна сметка те се съгласиха и двечките А така ми трябваше заден десен панел и врата И за последно Марто получи урок по ръкопашен бой и рязане с флекс Разбира се под зоркото око на Коце Скоро нещата ще започнат да се случват и за Бореслава , аз лично чакам Коце да каже , ае да я сглобиме и таз , че да стане една истинска 120 ГЛС Поздрави на всички
    13 points
  20. Здравейте, не съм писал от 2 месеца по темата, но за сметка на това този пост ще бъде дълъг и наситен със снимки. Тенекиджията работи сравнително редовно по колата, заден ляв калник е наместен, с поставена широка вежда, заден десен калник също вече е с широка вежда, тръгнахме и по праговете, открихме малки проблеми - тръгнала по вътрешните прагове ръжда, останала от предишно изкърпване. Вече са сменени и вътрешните и външни прагове и от двете страни. Дъната са обработени по ъглите, ръждата в краката на шофьора вече е история, и навсякъде е обработено с ръждопреобразувател, и след това със запечатващите химии, с които не съм съвсем наясно. Дотук с купето, на него ще му обърнем внимание по-нататък. Сега да разкажа с какво се занимавам в последно време, и докъде съм стигнал. Както знаете, и както обсъждахме надълго и нашироко по-назад в темата, сложих оборотомер на таблото, което породи ситуация с недостиг на сигнални лампи. Имах няколко плана и идеи за действие, като в последствие се появи още една нова идея, която осъществих, и за която ще разкажа сега. Време е този прекрасен автомобил от 1979-та година да влезе в 21 век, и го прави с гръм и трясък с помощта на новите технологии. Реших, че вместо да продължавам да търся табло, трябва да си направя. Мислех много варианти, накрая се спрях на нещо много интересно, и все още не много често използвано в реставрациите, поне на Българска почва. А именно - 3Д принтиране. Преди около месец си купих 3д принтер, и започнах да го разучавам, и стигнах до извода, че мога да си произведа табло без проблем на него. И започнах мислене как ще стане точно. Първото, което ми беше нужно, беше триизмерен модел на самото табло, и по-конкретно панела за инструменти. Вероятно е излишно да казвам, че никъде не открих това, което ми беше нужно. ОК, седнах на компютъра, попрочетох малко кое как става, отворих програмата (fusion 360 на Autodesk), взех едно табло за модел и започнах да чертая: Разбира се, най-важното в цялата картинка, беше да уцеля габаритните размери 1:1. Последваха няколко проби на двуизмерния модел: След постигане на 100% еднакъв модел, пристъпих вече към 3д моделирането на скицата: Може би тук е правилното място да уточня, че много държах моделът да е абсолютно като оригиналния - в това число и малкия кант отпред, който е издаден, както и държачите за планките отзад, макар да не са задължителни. Обърнах и голямо внимание на лампите, за тях по-подробно ще кажа на края. След няколко часа на "чертожната дъска", триизмерният модел беше готов (в последствие претърпя леки корекции). Ето и едно кратко видео как изглежда рендериран: И така свърши лесната част. Дойде моментът за интересната - това виртуално "нящо" трябваше да се материализира. Стартирах програмите за 3д печат, и до последно се надявах таблото да се събере на едно парче в принтера. За съжаление, тук нямах късмет. Въпреки, че съвсем нарочно си взех 3д принтер с по-голяма работна площ (300х300х340), се оказа, че за 3мм не успявам да събера панела на масата. По-конкретно - събираше се, но изправено, което означава компромис с качеството и здравината на печат. Препоръчително е моделът да се печата легнал, поради посоката на нишките, ако е прав става много крехък и чуплив: Разбира се, и този проблем си има решение - моделът се реже и се правят снадки, които в последствие се лепят и обработват, и не си личи, че са две парчета: Бях готов за опит. Казвам опит, защото ми беше ясно, че няма как да стане от първия път. Най-малкото все още не съм много добър в 3д принтирането, а и на всичкото отгоре реших да го печатам с PETG пластмаса, което означава доста по-здрава и еластична от стандартната за печатане. Съответно и по-трудна за печат, а и никога не бях работил с нея. Първият опит беше за да видя реално дали всички размери пасват, дали уредите стоят добре, контролните лампи как седят. От тази гледна точка постигнах 100% успеваемост. От гледна точка на качесто - не чак толкова. Ето за какво иде реч (само да вметна, че един опит се равнява приблизително на 22 часа отпечатване): Дотук добре, даже много добре - "нещото" се материализира, всички размери отговарят, време беше да намеря решение на няколкото проблема с качеството. Цяла нощ четене по тези въпроси ми дадоха отправни точки за работа (конкретни отговори нямаше). Дойде време да спра да мисля и да действам. Промених настройките на машината, намазах с адхезив масата, и я пуснах. Остана ми само да чакам 22 часа и 53 минути, за да видя какъв ще е крайният резултат: Останах повече от очарован! Резултатът надмина очакванията ми, признавам си. Ето го и него: Видяхме картинките, сега да ги "облека" в думи. Това, което се получи, е много по-здраво от оригинала. Не е особено еластично, но и не се очаква да бъде. Предният панел е АБСОЛЮТНО гладък, държа да го отбележа, понеже не изглежда така - това е, защото експериментирах с една функция на принтера, която минава горните слоеве по два пъти, за да станат гладки. Изглежда на черти, но е гладък. Всички отвори са абсолютно точни, има хлабина 0.2мм на уредите, която оставих нарочно - тя не се вижда, но благодарение на нея ще избегна напрежението от затягането им. Фабричните контролни лампи пасват перфектно, но ще има други. Снадката е перфектна. Дори и без да е залепена, седи много здраво, и може да издържи цялата тежест на таблото с уредите, което, разбира се не е нужно, но го пробвах. След като се залепи, ще се изшлайфа с дремелчето, а като цялостен финиш цялото табло ще бъде боядисано със структурен черен мат, за да е максимално близо до оригиналното. Отстрани целият кант ще бъде боядисан в мръсно бяло, или светло сиво - както е и оригинално на моделите 1979 година. За дообработка съм се запасил, макар че се оказа, че не е нужна. Единствено леко шлайфах по снадката, за да пасне на 100% перфектно: И за последно, ще обърна малко внимание на контролните лампи. Въпреки, че оригиналните не са лоши, реших леко да ги видоизменя. В момента лампите светят в една малка точка, а означението е отдолу. Вечер виждаш само една точка, и макар да са 5 лампи и всички да знаем коя за какво е, защо пък да не стане по-приятно? Реших да ги направя с контур - всяка лампа с означението си. Така като светне, например, лампата за маслото, ще свети не просто една червена точка, а цялата червена лампа на Аладин. Допълнително, новите контролни лампи ще са абсолютно взаимозаменяеми със старите - включително съм им направил и резбата отзад, за да пасват на оригиналните пластмасови фасунки, съответно и в последствие обслужването им няма да е трудно, а и ще си остана на същият цокъл, за който има огромен избор на LED крушки. Реализирането на тази идея на този етап е абсолютно елементарна. Ето и какво се получи: И за момента съм дотук. Единственото, което смятам да променя, е да направя бял контур на символите контролните лампи, за да се вижда все пак и през деня какво има там. Много съм доволен от резултата, остава да залепя двете части и да си поиграя с боята и структурата. Това може и да се случи в по-късен етап, но дотук съм много, много доволен!
    13 points
  21. От адски много време не е писано за колата, разчиствах си телефона и подреждах снимки и реших да поразкажа на бързо една две години... Реално след боята и окончателното сглобяване по колата са направени много малко дребни ремонти. За жалост не е навъртяла много километри но при всяко палене е докарвала една голяма усмивка!!! Ще опитам да съм максимално "календарен" и последователен времево за тези две години и половина в които не сме писали в темата... За рожденния си ден през 2021ва година Боре получи подарък от мен... Изненадата беше замислена предварително, знаете че използвам БЕЗВЪЗМЕЗНО един от гаражите на Боре, следователно той има ключ. На рожденния му ден, звъннах по телефона и го помолих да слезе до гаража и да ми снима няква част (не помня каква). Без дори да споменавам или чиститя рожденния му ден! Той типично в негов стил взе да ръмжи да ме храни и да ми обяснява как му е писнало от мен и клошарията ми... Абе беше дълъг разговор и все с критики към мен, характера ми, хобито ми и сексуалната ми ориентация (не мога да го цитирам "в ефир") Изтърпях цялата хранилка и зачаках "да ми свърши работа" След известно време получих снимки, те говорят достатъчно. След което си получи и пожеланията по телефона, а по-късно вечерта и на живо. След този празник дойдоха коледно-новогодишните празници и реших с половинката да пътуваме до Боровец в компанията на Бореславка... След празниците излезе събитийния календар на автомобилните мероприятия и реших, че след толкова много труд по колата е редно да я представим пред публика в залата на VW Fest 2022 Но оставаше един последен щрих за да завърша вида на колата, а именно таркалетата. Закарах ги в Смарт Репеар, но момчетата установиха, че за да се струговат челно, ще се отнеме голяма част от матеряла, заради специфичната форма на джантата и аз се отказах... След като взех решение да е боя, закарах джантите на възможно най финната пясъкоструйка в София... Положихме сивото, а после и черното(на което нямам снимка, защото отново всичко беше в последния момент) След това се налижи да препиля централния отвор заради добре познатите чашки за крем карамел... След това монтирахме гумите, а час след монтажа, колата влезе в залата на Интер Експо Центъра... Там я налъскахме едно хубаво и представихме достойно клуба , като освен нея участваха и още 5 "клубни красоти" Естественно не мина и без позьорщини... А конкретно на тази позьорщина си личи колко съм горд от свършената работа!!! Няколко седмици след феста, реших да увековеча проекта като го заснемем в студиото на 360karscan 215bed07-c3f7-4df0-a0bc-7e69e28c44f7.mp4 Ето и линк на цялата виртуална реалност заснета от нашите приятели и партньори на клуба!!! https://360carscan.com/index.php/2022/10/28/skoda-120-gls/ След VW Fest 2022, следваше и нашето клубно мероприятие "Първенец" на което нямаше как колата да не присъства, този път управлявана от собственника си, а аз и Деси бяхме куфарчета, но това не ни попречи да и се насладим максимално! Няколко снимки на колата от събитието... А след това направихме едно гости с преспиване (препиване) на Иво Още на "Първенец" направихме таен план с Милена (жената на Иво) да го изненадаме за рожденния му ден и да отидем заедно на море. А аз реших, че едно пътуване до Амолиани-Гърция с подходящата компания, може да е по-хубаво, само ако е със задномоторки! И взех да потготвям колата за дълъг път... В общи линии не съм вършил нищо спецялно, смених масло и филтри и почистих основно... Вече съм пословичен с отказа си да слагам багаж под предния капак а този салон е грехота да се мачка, за това положих и на нея мокет под задните седалки... Натоварихме и тръгнахме, Иво беше в страшна еуфория и се зарадва супер много, но преценихме че неговата кола не е готова за изненадващ и толкова дълъг път и предпочетохме да тръгнем с Кодиака, а бабите да си почиват... След прекрасно изкараната почивка, мен още ми се караше задномоторка и с Деси удължихме пътя до софия с още 500-600км и 2 дни... И така следваше Националния Шкода Събор 2022, на който Боре си я караше, този път в компанията на Марто. От този събор е и снимката качена от Пейо в последния пост в темата. С това, карането за 2022г. на колата приключи. За Шкода Клуба, сезон 2023 стартира с Първенец и Боре реши да се поразходи с колата из София за да я изчисти преди път... За жалост, колата прояви характер и почна да вие при натискане на съединител, и боре я прибра с помоща на Марто. Нямах време да реагирам и да сменя съединителя и колата пропусна събитието, но нямаше как да не я потготвя за събора. Около седмица преди събора, изкарахме бабичката с Марто, но преди това трябваше да се напомпа спаднала гума... След това закачихме въжето и право пред нас... Ето го и виновника. Блокирал лагер и начупил ламелите... Вдигнах колата... Свалих маската... Свалих мотора и забелязах, че някой се е разхождал из камбаната на скоростите... Купих нови части... Върнах мотора и смених масло... След около 2 часа, се возех с колата... Но нещо взе да загрява, казах си не съм я обезвъздушил като хората, но не беше това проблема. Камъче беше спукало новия радиатор и се наложи да купя още един нов... След като го подмених се поразхождах с колата, да си види и тя наборките... След това я налъсках едно хубаво... И Беше готова за събор!!! Групата тръгваща от София... Тази година Боре не направи резервацията си на време и хотела се беше напълнил, наложи се да е в съседна къща за гости, но не беше сам... Винаги буди интерес във фотографите!!! След събора не е карана, докъто не дойде датата за "Задномоторна среща 2023" Взех отново колата за преглед и я налъсках... Освен, че пътувахме спокойно и без никакви проблеми събирахме и погледите на всякъде, а Боре и Марто си направиха "густото" на макс!!! Да видиш три еднакви ретро автомобила в колона, е като падаща звезда... След срещата мина за още един преглед през мен... Така завърши и сезон 2023 за автомобила. С не търпение чакаме датите за 2024г. за да му се наслаждаваме отново!
    12 points
  22. Здравейте, приятели! Мина цяла година, откакто колата се върна от бояджията. Уж за малко, но опасенията ми се оказаха вярни - човека ме окачи на пирона, и ме остави да се спасявам. Огромно приключение се оказа намирането на тенекиджия/бояджия, който да пожелае да се занимава с вече започната кола. Тук е момента да благодая на всички,които ми помогнаха в избора и намирането на майстор. Голямо приключение беше, никой не иска да я бара тази кола. Развиха се благополучно нещата, и се намери желаещ да я работи. Далече е от Пловдив, на около 80 км, но това в случая никак не е важно. Важното е, че колата вече е при него и лека-полека работата започва. Няма да изпадам в подробности за приключенията по намирането на майстор, а направо ще разкажа за закарването и до гаража. Разбира се, и тук имаше спънки, но всичко приключи благополучно. Реших да не наемам пътна помощ, а сам да си я закарам. Нужни ми бяха три неща - кола с теглич, платформа, и "Е" категория. Първата точка я отметнах сравнително лесно - имам голф 2, за който реших, че ще е влачещата кола. Беше и там леко приключение с намирането на теглич - оказа се трудна работа, в крайна сметка не успях да намеря и да си купя, а монтирах един временно, за да си свърша работата. Втора точка също не мина по вода. В Пловдив се оказа трудно наемаето на платформа - нямаше свободни. Единствената свободна беше на един зверски неточен и несериозен човек, заради който загубих цял ден на себе си, и на момчето, което взех с мен да кара, понеже нямам категория. Много нерви, 6 часа чакане за самата платформа, празни обещания, както и да е, отказах се от него. Преглътнах загубения ден, и продължих търсенето. Една седмица по-късно чрез приятел намерих друга платформа, за щастие там спънки нямаше. Трета точка - категория "Е". Проблема все още не е решен,тепърва ще карам курс. За щастие имам добър приятел, който ми угажда на акъла и ме вози Така, към същността на нещата - една вечер след работа закачихме платформата и я прибрахме в цеха. През деня бях изкарал шкодата да е готова да се качва: Ето и малко от проблемите, създадени от двугодишното чакане и прецакването от първия бояджия: така, прибрахме се привечер с голфа в цеха, и натоварихме колата: На следващия ден работхме до обяд, тъй като и двамата нямахме възможност за втори ден отпуска. Към 12 тръгнахме, ето и малко снимки по пътя: Бяхме на абсолютния лимит на товароносимост на голфа - по документи му дават 2700 кг, ние бяхме някъде към 2600. Машинката се справи без проблеми, единствено карахме малко по-бавно, 60-70 км/ч, по карловския път догонихме и някакъв военен конвой, който се движише с 30-40, и карахме още по-бавно. Странното беше, че другите шофьори освиркваха и псуваха нас, а не военните пред нас, но все тая След сравнително дълго пътуване, най-накрая пристигнахме: Свалихме колата, и вече е в новия си временен дом: и така, за момента това е положението. Надявамсе скоро да има още какво да кажа по развитието на проекта
    12 points
  23. Следващата порция снимки е от дебюта ми при снимането с Go Pro, така че моля не бъдете много критични към снимките Голямо разнообразие от модели присъстваха тази година на срещата: Имаше и сладки бръмбарчета тази година: Амфибията с прикачения инвентар: Дебютантката - 120Л от първите японки, реставрирана изцяло от собственика и: И показно как се лепи стикер: И разбира се, не е задължително да идвате със Шкода на срещите! Ето и част от гостите ни: И продължаваме със шкодите: И "указателната" ни табела: Направих и няколко опита за по-мащабни снимки: И тука няколко красавци са хванати в кадър: и така, от мен толкова Малко, но от сърце!
    12 points
  24. Малко снимки от мен! Срещата беше много приятна, времето беше с нас!
    12 points
  25. Глава 1. "Въведение" Здравейте, на всички! Нов съм тук и заради това ще се представя. Аз съм Борко от Русе и преди година, когато навърших 18 години си купих и първата кола Skoda 100s от 1976г. Не беше планувано да е Шкода, исках да си вкарам от Македония Застава и да я направя точно копие на Fiat 1000 tcr ,нооо затвориха границите и си останах само с мерака. След известно търсене из България по разни групи и стайтове, открих две Зазки на цената на една. Деня преди да ги купя бях на гости в приятел и си говорих с баща му за моите идеи, когато той ми спомена, че в едно хале има една стара Шкодичка, но не знае модела. Обадихме се и на следващия ден отидох, огледах я и се спазарихме. Та стига толкова със скучното въведение, време е да кажа повече за Шкодичката. Шкодичката е била купена от тираджия през 76та, като този човек си е водил бележки къде е ходил, зареждал, спирал и дори има ръчен брояч, да измерва колко е минал, но пред 86г. прави някаква катастрофа с тира и му взимат книжката, доживот. Човека се ядосва, затваря я в гаража си, вдига я на дървени трупчера и я маже с парафин. Така колата стои непокътната до 2015 или 2016г. , когато човека от когото я купих случайно влиза в гаража където е шкодата и я купува и съответно и той я затваря в друг гараж, от където пък аз я купих. По-сложно беше прехвърлянето е КАТ. Отне ми два дена да оправим документите и доста ядове, но накрая си струваше. И така слагам край на Първа глава!
    12 points
  26. Привет, колеги! Тази вечер пускам тема за един мой малък страничен проект, отново на тема Шкода, но този път ще е нещо по-различно от всичко, за което сме писали и чели до момента тук в този форум. Става въпрос за "проект" на Шкода 120Л, но в мащаб 1:24. Надявам се да ви е интересно четивото и снимковият материал, който предстои да ви представя. Лично на мен винаги ми се е искало някой ден да си направя максимално точен макет на някой от проектите си. Дойде моментът и това да се случи! Ще се опитам да бъда кратък в описанието и обясненията си. За какво иде реч? Иде реч за максимално точен макет на големият ми настоящ проект - Биляна. Тъй като той е в сериозен, вече почти двугодишен застой по вина на бояджиите, ми се откри доста свободно време, пък и идват студените месеци вкъщи, и смятам, че няма по-подходящо време за подобни занимавки. Идеята ми е доста проста - имаме много хубав и детайлен макет на Шкода 120Л, отговарящ на 99% на моделната година на голямата Биляна, по който ще направя дребни визуални промени, с които ще заприлича на бъдещата голяма Биляна. За щастие, идеята за нея ми е тя да си остане в почти фабричен вид, с някои дребни промени, но все пак ще е предизвикателство да пренеса идеите си в мащаб 1:24, още повече имайки предвид, че никога не съм се занимавал с моделизъм, или каквото и да било близко до това хоби. Тоест - ще се уча в движение и ще импровизирам В този пост ще представя моделчето. То е доста детайлно, и се сдобих с него съвсем случайно - по обява във фейсбук в група за умалени модели. По случайност се оказа и бял цвят, и веднага след като пристигна в главата ми се зароди идеята за макет на истинската кола. Тогава още обаче нямах завършен образ как ще изглежда самата Биляна, тя беше при бояджия, нямаше окачване, джанти. Закучиха се нещата около боядисването, върнаха ми колата, сложих си окачването, джантите, тя си дойде на правилната стойка, направих стопове, започнах работа и по фаровете - с други думи визията се изясни. И всече мога да я пренеса в мащаб. Всички дребни детайли са доста подробни. Отвсякъде погледнато, разбира се, дори отдолу - има си действащо предно и задно шкодово окачване, при това с полуоски, отпред с моста, резервна гума, кутия, фарове, стопове - много са се постарали китайците. Та ето снимки и на самият модел: Изключително детайлен модел, повече от доволен съм! Недостатък е, че не се отварят врати и капаци, но високото ниво на детайли някак си компенсира тази нередност. Ето и малко интериорни снимки: И малко снимки на детайлите - окачвания, фарове, стопове: Та така, това е количката. Лека-полека започвам да си играя с нея, вече имам малък прогрес, но ще продължа в следващ пост. Поздрави, и лека вечер!
    12 points
  27. Освен окачването, направих и една друга малка промяна - махнах калобраните. Снимал съм ги , за да покажа за пореден път детайлността на модела: Сега да споделя как се справих с окачването. Снижаването на окачването на модела се оказа изключително лесно. И отпред, и отзад стана с подлагането на втулки. Отпред - под амортесьорите, отзад - още по-добре - над тях, за да направи кембър (наклон на гумата). Снимал съм отпред как стана - отзад - забравих ? Eто го предното окачване: Вече разглобено: Работата е ясна, трябват втулки. Палим веднага програмата за чертане, и след 2 минути имаме готов модел. Направих 3мм и 4мм, за да мога да си регулирам по желание: След 20 минути втулките се бяха материализирали: И остана само да ги сложа - детска игра. Ето я и предницата с вече подложени втулки: Сглобяване по обратен ред. Задницата не съм я снимал, тъй като там просто развивам болтчето отгоре на окачването, слагам втулката, и завивам. Използвах и отпред, и отзад 3мм втулки, като отзад мисля, че може да сложа и 4мм. Но май и така си ми харесва стойката. И ето малко снимки от всички страни - харесва ми как застана, като си гледам истинката Биляна, смятам, че постигнах точно желаният ефект:
    12 points
  28. Такам Weekend-a се заиграх със задното окачване, Както предполагам знаете цялата идея е да събера всичко ново готово и подготвено и когато дойде денят , да съберем всичко на една количка и пада старата механика и и на нейно място идва новата. По този повод бях решил да събера чисто ново задно окачване , което да включва : 1. нови задни тампони 2. нови задни амортесьори 3. Нов комплекет семеригинги на всяка полуоска. 4. Нови лагери 5. Изцяло обновени спирачки , което включва : нови барабани , нови накладки , нови пружинки 6. Нови жила за ръжчната За целта Коце ми даде едни полуоси , които седяха в пещерата на аладин , които обаче имаха нужда от цялостен ремонт , защото вътре в барабаните беше тежко ръждясало. За сметка на това , кожусите бяха нови и боядисани. След , което ето и крайният резултат Чисто новите барабани са на стелажа , и ще бъдят монтирани последни , Продължаваме напред с последните щрихи Поздрави
    12 points
  29. Няма как без кИфтета, мезета и много студена бира . Кухнята на заведението е много добра за което им благодаря...предполагам, че и другите са на това мнение. Един малък фен на марката То много Шкоди имало за снимане За моя изненада се събреме три Фелиции , че и трите комбита . ...
    12 points
  30. продължаваме... Когато се обърнах поляната вече беше пълна и приказката кипеше Толкова много оригинални лети джанти за Шкода не вярвах, че ще видя на живо ! след малко още...
    12 points
  31. Ще се опитам в няколко мнения със снимки да покажа и моята гледна точка , а останалите ще са качени в публичен албум, ако някой иска да ги разгледа. И така към 11:30 задмоторните Шкоди вече преобладаваха и приказката тръгна И аз да се наредя за снимка Разпънаха се знамената и като по поръчка започнаха да пристигат и другите Започна и подредбата Все още има кавалери ! Похвално ! Още и още Шкоди... следва продължение...
    12 points
  32. Ето така, безцелно и за удоволствие, обичаме да си се возим из България.
    12 points
  33. След екстериора започнах интериора... Купих 3 кашона изолация... И започнах да лепя вратите... и след това на всякъде където сметнах за нужно... налепих найлоните на вратите... И сглобих ГЛС корите с чисто нови щипки и изтъркани и боядисани болтчета... Предполагам, че много от вас не знаят но ГЛС дръжките на вратите са гумени отливки, а на нормалната 120, са пластмасови отливки, за жалост ГЛС дръжките са много изгорели и отлепени от металната основа, за това направих компромис и сложих чисто нови пластмасови... И чисто нови задни пепелници... След това се заех с окабеляването, пуснах изцяло нова инсталация за аудиото, а Гената добави всички екстри които я различаваха от ГЛС ... След това се замислих, че на колата ще и липсва една екстра, която Боре ще ползва ежедневно за ''фазомера'', който пуши... Взех едно ЮСБ зарядно... разглобих го... разделих платките, защото там където исках да го монтирам няма място... измислих захват и залях всичко с топъл силикон... Дрънчащата жабка ме дразнеше много за това я изолирах... Залепих и мокетчето обратно, след като го изпрах... И вече Боре имаше къде да си зарежда цигарата, а портовете имат и зелена подсветка... Също така много ме дразнеше гадното цъкане на релето и неравномерното мигане на мигачите, а Гената знаеше решение... След това се заех с монтажа на задните говорители, избрахме Херц 13'. Изработих дървена кора, облякох я с мокет и я захванах зад задните седалки така, че да не се виждат и да не развалят оригиналната визия на колата... след това подготвих таблото за монтаж... Възстановихме лайстната с надписа над жабката... И го монтирах... за да мога да избера място за предната линия говорители, за тях избрахме Херц 10' за монтажа избрах стари, български, пластмасови кутии, изрязани за пищялките и им изработих удължаваща дълбочината добавка, защото не се хващаше магнита, а за място на монтаж избрах да бъдат под таблото... Смених блокиралото кранче на парното... Понеже ме карат да излизам на пазар, ще продължа разказа довечера...
    12 points
  34. Няма експлоататори, правя всичко, първо щот ми е кеф да работя по тея кошари, както и защото уважавам хората и искам да ги зарадвам... Патрик, точно ти да кажеш, че има внимание към детайла, за мен е голяма гордост!!! И сега да не съм ОФФ, да се отчета какво правих последните дни... В общи линии продължавам с интериора... Почистих добавките на вратите... След тва се заех с корите... Реално погледнато, оригиналните кори на вратите са в топ състояние, но кат ще е ГЛС да е ГЛС и се заех с гнилаците от донора. Ясно е, че през годините никой не обръща внимание на цялостта на найлоните под корите, както и на допълнителното импрегниране на шперплата, в резултат на което, на всички ни е ясно какво се получава... Реших, да подменя шперплата с малко по-съвременен такъв, със слой ламинат, който смятам, че ще ги направи малко по дълготрайни. Сашко каза, че тва си е обикновен картон и няма кво да се направи, но аз смятам, че ще изкара достатъчно дълго... След като разчертах по шаблон точното копие, се заех с изрязването на отворите... След това скучно повторение още 3 пъти с което няма да ви занимавам. Срещнах обаче сериозно затруднение с демонтажа на "джобовете" на предните кори, защото са захванати чрез запресовани пластмасови пинове, през кората, с метални шайби... Още не съм взел решение как ще ги захвана на "новите" кори, но ще го измисля... След това направих шаблони на топлото запресоване на винила, което прави корите релефни , за да мога да подменя дунапрена, между винила, найлона, и шперплата... За жалост нямам снимки, но по шаблон изрязах линиите в плат за тавани с дунапрен, който е в приблизителната дебелина на заводския дунапрен, след това ги залепих за найлона, след което за винила, и след това за шперплата. Тук също реших да НЕ послушам Сашко, който предложи да купя или шванти за миене на чинии или с едно ново макетно ножче да режа парченца по 5мм. (той твърди,че може да ги изреже перфектно гладко) от гъбички за миене на чинии, щот нямало от къде да намеря токова тънък дунапрен, освен това, не е нужно да правя шаблон и да изрязвам лентичките в които потъва топлия печат, а просто да притискам добре с молив с гумичка, когато лепя "картона" с "хелметекс"... реших да не ползвам неговия метод и действах по моя, като замених "хелметекс" с "Момент" Падна едно лепене, едно надишване... 2 дни след работа по няколко часа... Резултата ме задоволява, сега със сигурност по метода на Сашко, щяха да станат по-добре, щот той тва го е правил на 14 и му е игра, но мен ме задоволяват и така...
    12 points
  35. !!! Дълъг пост !!! От както колата е моя, се случват много неща, но предимно се возя!!! Още когато взех колата имаше много лек теч на антифриз в задната част на блока на двигателя. И аз и Момчил смятахме, че теча е от термостатното тяло, свалих го веднъж, смених гарнитурата, сглобих и след няколко дни теча отново се появи. Ядосах се свалих цялото термостатно тяло, закарах го да го "челосат" на фреза сложих малко по дебела гарнитура и след няколко дни, по блока отново имаше зелени капки... е тогава вече много се ядосах... Свалих всмукателния и изпускателния колектор и какво да видя, капката се стича между главата и блока... предстоеше ми пътуване с колата и реших, че няма да се занимавам със сваляне на глава, източих антифриза и маслото, разхлабих главата и я стегнах на ново, от тогава не съм докосвал охладителната система и не съм имал проблеми или течове. Естественно при престягането на главата напаснах и клапани... След няколко стотин километра се появи лек теч на масло от бензиновата помпа, отстрани се със смяна на гарнитурки... След още няколко стотин километра колата взе да не държи обороти, да няма сила във високите и като цяло да не работи добре. Разгледах детайлно мотора и установих, че една осичка на карба липсва... явно е напуснала кораба от зор... Свалих от стар карб и продължихме да се возим... След още няколко стотин километра колата пак взе да придърпва, смени и се звука и си казах карба отново се предаде, а то какво станало... За да стане ясно от къде е дошъл проблема трябва да се знае малко повече за колата. Монтирана е газова уредба, защото резервоара държи само 20тина литра бензин и след това прокапва и е било по лесно да се монтира газ. Освен това колата е 136, със всмукателен колектор от задномоторен 136 и карб (наклона е спазен), но над карба имамонтирана плочка за газ, което повдига филтърната кутия с около 20мм., освен това двигателя не е от задномоторка, както и стойката на главата няма място за монтаж на цилиндричната филтърна кутия. Равносметката е следната, филтърната кутия се държи с една външна пружина за карба, защото болта не може да мине през плочката, едната стойка на кутията е във въздуха а другата е захваната на импровизирана планка (вижда се на снимката). Реших да променя всичко кардинално, оставих задната стойка на кутията заводска но изработих стойка, която се монтира на колектора на която да легне, освен това изработих и нова предна стойка която да ляга на 136 шина на главата. Боядисах в черно само дъното, защото нямах синьо и реших да не батисвам цялата кутия в черно... Продължихме да се возим и на един светофар замериса сериозно на бензин, отбих а зад мен дълга диря... оказа се лек ремонт нацепен горивен маркуч... лесен ремонт... Преди поредното пътешествие, забелязах сериозно омасляване около шайбата на коляновия вал, беше се накиснал дори ремъка... Смених семеринга и ремъка и потеглихме на поредното пътешествие... Започнах да карам колата ежедневно на работа, около 100тина километра градско, всеки ден около 2 месеца. Единственния проблем, който създаде колата е излезнала ос на дръжката на шофьорската врата, върнахме я на място и продължихме... Един ден, не помя кога, като гледам е с металните джанти, значи още е било студено, нещо взе да ми притропва отзад, точно минавайки покрай сервиза на приятел, спрях стегна ми полуоската и продължих... В общи линии това са всички ремонти, които съм правил по колата, от както е в мойте ръце! Всеки ден в който се качвам в колата изпитвам удоволствие и сигурност, колата е безпроблемна и носи само усмивки на мен, на жена ми, на приятелите, които я карат по събития, когато аз реша да пътувам със стотицата и не на последно място всеки участник в трафика или пешеходен... Летят палци постоянно!!! За всичко това мога да Благодаря на Момчил, продаде ми прекрасен автомобил, който аз само карам!!! И като казах каране, тази година с половинката ми, решихме да ходим на море с Ленка. От Овчакупел до Обзор стигнахме за 4часа и половина, като спирахме 2 пъти за тоалетна и зареждане, а жена ми спа повече от половината време. Сега ще стане ясно защо деси спинка сладко сладко по пътя за морето... Реших преди път да си взема 2 дни отпуск и да почистя колата основно, но нещата излезнаха от контрол! Направих изолация на половината под... Сложих и парченце стар мокет от багажник на Фелиция под задната седалка, защото предпочитам на този етап куфарите ни да седят в купето, а мразя да се мачка задната седалка, за това отварям седящата част на задната седалка и редя багажа на пода... Освен това задния капак нямаше изолация и дрънчеше като празно варелче... Така и така бях започнал с изолацията в двигателния отсег, зад двигателя също нямаше изолация, а както всички знаем, истинските ГЛСи имат същата изолация и в калниците, а понеже тази е реплика, калниците си бяха голички... След като налепих изолацията стана брутално дразнещо това, че двигателния отсег е бежов а колата зелена... След като изолацията беше налепена имах притеснение, че топлината няма от къде да излиза, защото задната маска беше без отвори, както и капака е без спойлер и отвори, маската така и така беше свалена и я раздубчих и боядисах гърба и в черно... След тези промени, докъто бяхме на море, Марто реши да ни дойде на гости и пробвахме "фурната" на размръзяване... РАБОТИ!!! В общи линии си изкарахме прекрасно море, а така, като гледам снимките се сещам, че имаше още 2 детайла по външния вид, които направих преди морето... От камъчетата мрежата на решетката беше се налюпила... Също така, гумените лайстнички по стъклата, бяха с ужастно налюпен хром и бяха заменени с алуминиево фолио с хром ефект и размер наподобяващ истинските ГЛС лайстни... А за предния прозорец изработихме закачлив сенник... Освен морето, съботно-неделните разходки в България и Сърбия, 30тина автомобилни мероприятия, возих четирима абитуриенти и бях гост на 2 сватби, една от които на Ивчо... А след неговата сватба, наше приятелско семейство ме помолиха да ги возя на тяхната сватба. Аз прецених, че ще е доста не комфортно да се качим 5 човека, единия от които с булченска рокля в малката шкодичка и предложих, младоженците в Зелен ГЛС, а кумовете в бежов ГЛС. Лятото отмина в усмивки и много километри и дойде време за смяна на гумите и потготовка за зимата. И започнахме отново с пътешествията... Равносметката до момента е безпроблемно изминати около 20000км. за година и един месец!!! Бмагодаря на Момчил, за прекрасният автомобил!!!
    11 points
  36. В периода 23-25 юни 2023г. се проведе 17-ти Национален Шкода събор, организиран от Шкода клуб България. Мястото за втора поредна година беше с. Рибарица, община Тетевен. Искам да благодаря за гостоприемството и подкрепата, която получихме от г-жа Ганева, кметица на с. Рибарица. Благодаря на вас, всички гости, които посетихте мероприятието - надявам се да сте създали много нови познанства и приятелства и най-важното - да сте се забавлявали подобаващо. Голямо благодаря на целия екип на Шкода клуб България за всички усилия, отделено време и желание за да може това прекрасно мероприятие за поредна година да бъде факт. И не на последно място, благодаря на нашите партньори, без които Национален Шкода събор нямаше да бъде същия. Мога много да пиша за събора тази година, но предпочитам снимките да направят това вместо мен. Всичко започна така - 9 души са необходими за разпъване на една шатра Тука нещата са по-балансирани, няма струпване на "работници". Винилите на част от партньорите на събора: Бензин бегачка няма : Уникално красив цвят. Надявам се да намери място в календара на Шкода клуб България за 2024-та година: Гости от далеч: Силна група, пътувала в пакет към събора: Жорката от Пловдив долетя в бизнес класа: Още една красавица. Това е първото й участие на клубно мероприятие. Надявам се и занапред да я виждаме, при това често: При Гената няма 'лабаво, не пропуска събор: Почетен гост от Плевен, Богомил aka Pirata в началото на годината дойде до София за организираното споделено пътуване. Истински клубен фен: И на снимки, и на живо, колата на Боби заслужава внимание: Имахме си и гости от далечно странство: Един бъдещ проект: Стига си плямпал, дай микрофона: Кранка със съпругата си също уважиха мероприятието: Амфибията, която за първи път видяхме преди няколко години на клубна среща в с. Първенец, обл. Пловдив: Тази снимка говори повече от каквито и да е изречени или изписани думи: Пепи си намери помощничка. Юлия отскоро е в клуба, но независимо от това се зае подобаващо с посрещането на гостите ни: Яката тениска: Друго си е на сянка под чадъра: Време е за рисунки: Нашите приятели и партньори от ВИП Кетъринг отново осигуриха за гостите на събора маси, чадъри, шатри, прохладни напитки, вкусна скара и най-важното - супер яки пуканки: Батко Коце: Гости от Русе, които ни посетиха и на миналогодишния дъждовен събор: Тук си имам достоен заместник: Имаше много забавни игри, за малки и големи. Много настроение, много положителни емоции: Митко освен с красивия vRS зад него, ни зарадва и с много добри кадри от събора: Заучена поза или не? Най-малкия бута, един гледа, останалите се подпират: Наградата от нашите приятели и партньори от 360 CarScan отиде при един от най-малките ни гости. Явно с таткото ще трябва да се разберат кой ще я ползва: Ето така се тегли томбола за всички награди, осигурени от нашите партньори на събора: Следва поредица от удобни и меки възглавници, спечелени от томболата с анкетните карти: Ето това е бутало: Шушу-мушу: Пепи спечели "Автомобил на организаторите" напълно заслужено. Имайки предвид всички негови предишни проекти, няма съмнение, че черния vRS 3 ще избухне в най-скоро време: И "Автомобил на публиката" е: Една красива 3-ка, в клуба е само от няколко дена. Очакваме да си сложи новите табли за номерата с логото на Шкода клуб България: EvilRed беше избрана от гостите на Национален Шкода събор за "Автомобил на публиката". Признателни сме с детето, поклон и благодарим! Автомобила, както и предишния му собственик @v13 го заслужават: Пепи никога не пропуска правилние момент за правилната снимка: Всяка нещо, колкото и да е хубаво, си има край. Сменяме табелите преди да напуснем поляната:
    11 points
  37. 11 points
  38. Бих искал да помоля админите да сменят името на темата на Марта - 130 L Първата голяма стъпка от проекта е приключена. Следва боя ?
    11 points
  39. Привет на всички, Та нека доразкажа , какво се случва с колата , защото предния пост хвърлих бомбата и си бягах На 20 метра от нас има 1 сервиз и бях говорил с момчетата ако могат да ме пуснат за 2 дни да сменим двгителя. Така и стана и средата на Септември я качихме на подемника. Преди да продължа искам предварително да благодаря на @malkiq , на @The Best Forman както на Пепо и на Пепи Тризлинцев за помоща през тези два дни. Без тях нямаше никакъв шанс да се справя с това уж лесно начинание. Макар да бях разглобил колата изцяло пак нямаше как да станат нещата. Та качихме я колата подемника , свалихме преден мост , двг и скорости както и тръбите за антифирза. Предварително аз вече бях свалил всичко останало , антифриза беше източен , както и всчичко , което би забавило работата. Освен това , Коце дойде със всички необходими инструменти и стойки , които ни трябваха. Та , качихме я , предния мост падна , ДВГ+Скорости паднаха , тръбите паднаха. Използвах момемнта да зачистя, където можах да бръкна , повърхностната ръждица , след което навсякъде с ръждопреобразувател . Оставихме я колата да дръпе малко и на следващия ден в неделя минах с грунд и шегрен и червена боя. Тук искам да отбележя , че не гоня професионализъм а да запечатам каквото мога за известно време. и така в неделя , събрахме всичко , новите тръби , всичко се монтира , като естествено не минахме и без премеждия и перипетии , но бяха лесно остранени Ще кача няколко няколко снимк Коцето нещо му се ядосва , ама се натъкмиха нещата Ще го качваме И окачването най-после на мястото си И в допълнение едно 5-минутно видео на тези два дни. Oтновно искам да благодаря на всички замесени по проекта , защото наистина без вас нямаше как да се случат нещата. Какво следва. Колата е в движение макар и само в двора , имаме топло , имаме всичките 5 предни и една задна скорост , колата е объвъздушена , Перката се вкючва и спира и колата се охлажда. Коце и Патрик казаха ,че мотора звучи много добре , което за мен стига да съм сигурен ,че е окей Живот и здраве тази седмица , колата ще претърпи малко клъцни срежи и след това в КАТ. Плана е до края на годината да е станала 130-ка а другата пролет следва боя Поздрави на всички
    11 points
  40. ...продължение: И последна доза снимки: Това е от мен, скромно, този път, но от сърце
    11 points
  41. Днес се получи една много яка среща с доволно количество емоции , гости от Пловдив , приятна раздумка , абе хубаво си беше , а и се посъбрахме Акцента на дена беше връчването на ключовете на Бореслава и самата тя ето малко снимки от мен Ще започна с малко общи Това празно място не е случайно А сега ! И малко мъжки любезности Ето тук наблюдаваме един доволен клиент ! От Пловдив на крака дойдоха да се снимат с нея Като цяло си бяхме атракция , даже една патрулка обикаляха около колите и им се кефиха Толкоз от мен Поздрави на всички
    11 points
  42. 11 points
  43. И... Първата разходка вече е факт... 100на км из София ... безценни и безаварийни ! Ми Първо.... "Търкай и не мъркай" ? И веднага след това.... МНОГОООО УСМИВКИ Подпират се новите Шкоди... А разходката продължава да е много приятна В заключение.... Емоцията да се возиш и шофираш такъв автомобил из "баш центъра" на София е неповторимо. Стара кола по стари улици Благодаря на @Боре за прекрасните часове и километри... Скоро още инфо... ?
    11 points
  44. Обича да дебне в тъмното ... ?
    11 points
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.