Home / Octavia 3 / Škoda Octavia Combi срещу Peugeot 308 SW: Кой е по-добрият товарач?

Škoda Octavia Combi срещу Peugeot 308 SW: Кой е по-добрият товарач?

Това е нещо обичайно: по средата на производството моделът бива обновяван. Разбира се, отнася се и за произвежданата от 2013 г. Škoda Octavia. Актуалният фейслифт донесе на модела нова предница с четири фара, променени задни светлини и т.н. Доста прилично, но всъщност Octavia е била такава, просто сега изглежда още по-представителна и сериозна. Произвежданото също от 2013 г. Peugeot обаче в никакъв случай не трябва да се срамува. Комби версията на модела е доста елегантна. Освен това смятаме, че отличителните черти на пакета GT-Line (доплащащ се) доста му отиват.

При оформлението на кокпита Peugeot следва собствена линия: уредите са разположени над малкия волан. На нас това ни харесва, освен това водачът заема удобна позиция. Тя обаче не е удачна за всеки – по-добре изпробвайте.
Типични за 308 са 9,7-инчовият тъчскрийн (сериен при ниво Allure) за управление на навигационната система, Hi-Fi уредбата, бордовият компютър и климатикът. Предимството: изчистен и прегледен кокпит. А недостатъкът: сложни менюта.

В кокпита на Škoda личат само леки промени – например нови графики на уредите. Модернизирани са най-вече навигационната и инфотейнмънт системата. Тестовият автомобил бе оборудван с навигация Columbus (доплаща се) – с 9,2-инчов стъклен дисплей и голям брой функции: Apple CarPlay, Android Auto, Phonebox, онлайн услуги.

При предлаганото място на предните седалки Škoda и Peugeot се представят еднакво добре, но отзад Octavia е значително по-просторна от 308, като разликата е като между автомобили от различни класове. Отзад в Škoda дори и по-едрите пасажери ще седят удобно. В Peugeot е доста тясно за възрастните хора, а освен това задната облегалка има прекалено вертикална позиция. Все пак по отношение на вместимостта на багажника има равенство – с всички седалки двата модела побират по 610 литра.

Ако сгънете седалките, ще поберете 1740 литра в Octavia Combi и 1660 литра в 308 SW, тоест два сака по-малко. И при двата автомобила те се сгъват чрез дистанционно управление, но конструкцията при Peugeot е по-интелигентна. Тук се сгъва и задната седалка и се получава абсолютно равен товарен под. Равенство имаме и по отношение на полезния товар: 480 кг за Octavia, 478 за Peugeot.

Peugeot е задвижвано от 2-литров HDi агрегат със 150 к.с., комбиниран с 6-степенна автоматична трансмисия (доплащаща се). HDi е тихо работещ, мощен дизелов двигател, а автоматичната предавателна кутия превключва спокойно и прецизно. Единствено разходът на гориво на „французина“ от 6,5 литра бе малко по-висок от този на Škoda с 5,9 литра.

Octavia е оборудвана с 2-литров TDI мотор със 150 к.с., комбиниран с 6-степенна автоматична трансмисия DSG (доплащаща се). Заедно със системата Start-Stop тандемът не работи особено добре. Веднъж потеглила обаче, DSG превключва бързо, но все пак малко нервно. Разполагащият със 150 к.с. TDI двигател не е толкова добре шумоизолиран, колкото в Golf, но въпреки това остава по-тих от HDi в Peugeot. Той ускорява бързо и притежава темперамент, а динамичните му характеристики са на нивото на 308.

След фейслифта за Octavia се предлага и окачването DDC (доплащащо се), което е голям напредък. Сега Škoda вози значително по-спокойно и по-балансирано в сравнение с преди. Тук Peugeot изостава, тропайки доста при преминаване през капаци на канали с 18-цоловите си джанти (доплащащи се). В ниво на оборудване Allure и с екстрите на тестовия автомобил 308 SW струва 51 824 лв., а Octavia излиза 52 884 лв. – виж таблицата вляво. Това не променя впечатлението от победата над 308 – досега също бе така.

И двата дизелови агрегата отговарят на нормата за вредни емисии Eвро 6. Škoda се отказва при TDI от допълнително почистване на отработените газове с SCR катализатор. В концерна на VW SCR катализаторите за TDI двигателите са част от оборудването едва при по-големите модели (Passat, Tiguan, Touran). Peugeot използва при HDi агрегатите с SCR катализатор, тоест нуждае се от AdBlue, като за целта има 17-литров резервоар. Така, както изглежда, системата е монтирана допълнително в автомобила. Причината: капачката на резервоара е разположена на доста скришно място в резервоара и се достига трудно.

Извод

Škoda и Peugeot са красиви и интелигентни комбита – без преувеличение. Накрая обаче нямаме съмнение относно победителя: Octavia изпреварва значително 308 SW. След фейслифта Škoda е станала още по-добра, по-зряла и по-практична.

източник: Auto Bild България

x

Check Also

Skoda Octavia 3 Facelift: Прагматикът

За никого отдавна не е изненада, че Skoda Octavia с основание се ...