Home / Kodiaq / Skoda Kodiaq – просторната алтернатива на VW Tiguan

Skoda Kodiaq – просторната алтернатива на VW Tiguan

В началото нека поговорим за това, което най-много обичат да изтъкват собствениците на Skoda – радостта от цената. Техника на VW на промоция – това е много добра оферта. Така например Kodiaq с тествания TDI двигател със 190 к.с. струва много по-малко от по-късия с 21 сантиметра VW Tiguan със същия двигател. Наистина, произвежданият в Германия VW Tiguan е оборудван по-добре във версията със 190 к.с., така че реалната цена в крайна сметка е почти идентична.

Каросерията на Skoda Kodiaq е много елегантна

Така че разликата се крие не в цената, а в мястото на производството – и в дължината на каросерията. Увеличената с 21 сантиметра дължина на Skoda е реализирана с удължено с 11 сантиметра междуосие и по-дълъг с 10 сантиметра заден надвес. Това равномерно разпределение създава хармонична визия. Със спокойните си линии и за щастие големите остъклени повърхности Kodiaq от нито една перспектива не изглежда като евтино разпъната удължена версия. Kodiaq впечатлява, но не с бляскавата си външност, а просто с размерите си. Но не е и чак толкова огромен, колкото изглежда. С дължината си от 4,70 метра той е незначително по-дълъг от Skoda Octavia Combi, която като техника е Golf Variant. Визуалната внушителност на Kodiaq се дължи основно на широчината и височината. Които от своя страна осигуряват наистина впечатляващо предлагане на място. Отпред водачът и пътникът до него се разполагат на приятно високи седалки, които обаче не са по-големи в сравнение с другите компактни SUV-ове.

На втория ред седалки в големия „чех“ се пътува много удобно

Но отзад!!! Регулируемата надлъжно с 18 сантиметра задна седалка осигурява комфорт на седене почти като в голяма лимузина. Дори и когато е преместена най-напред, има достатъчно място за коленете и за възрастни. Зад нея е разположен необикновено дълъг, освен това широк и достатъчно висок багажник, който може да се разширява гъвкаво. Максималната му дължина е 1,92 метра. Може да натоварите дори и по-дълги товари, ако поръчате опционалната сгъваема напред облегалка на седалката до водача. По желание Kodiaq може да бъде и 7-местен. Но пътниците на третия ред не трябва да бъдат по-високи от 1,75 метра, защото ще им е тясно. Дори и при разгънат трети ред седалки вместимостта на багажника е задоволителните 270 литра. Като цяло предлагането на място в Skoda е значително по-добро от това на по-дългия с 10 сантиметра VW Touareg.

Как е постигнато това? благодарение на компактното задвижване. Монтираните напречно двигател и трансмисия осигуряват много повече място в интериора в сравнение разположените надлъжно един зад друг двигател и трансмисия, например при BMW X3/X5, Audi Q5/Q7 или Mercedes GLC/GLE. Основният недостатък на тази архитектура е ограничената гама от двигатели, защото напречно могат да бъдат монтирани само четирицилиндрови агрегати.

Изборът на двигатели е ограничен

Подчертано разумният Kodiaq няма да получи дори и върховите версии на четирицилиндровите двигатели. Бензиновият 2.0 TSI с 240 к.с. и 2.0 TDI с 240 к.с. се предлагат за VW Tiguan, но не и за по-голямата Skoda Kodiaq. Най-мощният агрегат е монтираният и на тестовия автомобил 2.0 TDI, който винаги е комбиниран със скоростна кутия с два съединителя. И въпреки че Kodiaq е незначително по-тежък от VW Tiguan с идентичен двигател, въпреки своите 190 к.с. той не прави впечатление на особено темпераментен. Освен това очаквахме и повече тяга от въртящия момент от 400 Нм. Все пак двигателят винаги работи достатъчно изискано и е и достатъчно мощен. Дори и в планините или при високи скорости по магистралите няма да изпитвате нужда от повече мощност. Но равномерно разгръщащата се тяга на 2-литровия турбодизел осезаемо намалява при скорост над 180 км/ч. Тогава усещате, че този двигател трябва да „влачи“ един по-висок и по-широк автомобил.

Комбинацията между TDI и скоростна кутия с два съединителя е добра

Като цяло двигателят работи в хармония с автоматизираната трансмисия. Концернът VW вече има 13-годишен опит с тези скоростни кутии. Но очевидно още не може да се пребори с техните недостатъци като бавните реакции при бърз спринт на светофара или неточното дозиране при потегляне. Една конвенционална, добре конструирана автоматична трансмисия с хидротрансформатор винаги работи значително по-предвидимо и уверено при маневриране или изкачване на наклони. За съжаление друга скоростна кутия не се предлага нито за TDI със 190 к.с., нито за бензиновия модел със 180 к.с. Все пак това ви спестява постоянното натискане на съединителя в задръствания. Допълнително преимущество на автоматичната скоростна кутия е прикачният товар от 2,5 тона. Версиите с механична скоростна кутия (1.4 TSI и 2.0 TDI с по 150 к.с.) могат да теглят до 2 тона, бензиновият 2.0 TSI със скоростна кутия с два съединителя – до 2,2 тона.

Извод

Ако се нуждаете или искате наистина много място, без да искате да платите цените на Mercedes GLE, BMW X5 или Audi Q7, то Skoda Kodiaq е вашият автомобил. Като се абстрахираме от оборудването, „чехът“ не е по-скъп от VW Tiguan, но предлага значително повече място. При Skoda просто липсват няколко опции, които се предлагат за Tiguan.

източник: Auto Bild България

x

Check Also

Skoda подготвя Kodiaq RS през 2018 г.

Чешката компания Skoda ще представи “горещ кросоувър Kodiaq RS през 2018 г., ...